Napisano 30 Czerwiec 200717 l Za namową Konrasa z wątku 'nad czym właśnie pracujecie' zakładam WIP'a :) Narazie ~6k nie licząc kół. Edytowane 28 Maj 200816 l przez _michal
Napisano 30 Czerwiec 200717 l hehe bardzo fajnie... nie licząc kół. Rozumiem że zrobisz koła nowe, albo zrobisz normalki:) docelowo silnik battle fielda?
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Autor Nie BF, docelowo to się jeszcze zobaczy. Myślałem o ArmA, ale jeszcze nie ma SDK. Pewnie gdzieś trafi jako static mesh by podejrzeć normale itp w engine. Raczej nie będzie to pełen mod. Koła oczywiście zmienię, te są pod normale.
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Do CoD'a i MoH'a chyba mody robia. Moze tam sie go upchnie. Po za tym, przeciez nie musisz wrzucac wszystkiego co zrobisz ingame ;) Ale to moze ja za leniwy jestem juz aby po godzinach cos skryptowac i exportowac itd.
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Autor Ja go raczej nie będe skryptować ;) To jest praca stricte pod folio :) Ale export jak najbardziej, jako zwykły static mesh + materiały ingame.
Napisano 30 Czerwiec 200717 l a chcialem sie zapytac czy jakies zleconko czy prywatnie go modelujesz :) i dzieki za siateczke :)
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Autor W poprzednim poście napisałem, że to praca pod portfolio ;) Od dawna nic w domu nie robiłem, trzeba trochę podciągnąć portfolio, a pojazdów z wyjątkiem samolotu praktycznie nie modelowałem. Tego co robię w pracy jeszcze długo nie będe mógł pokazać, a warto mieć coś w miarę bieżącego do pokazania, nigdy nic nie wiadomo. Co do zleceń - na 99% tego co jest robione na zlecenia na forach się nie pokazuje.
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Autor Thx ledyr, najpierw musze skończyć model, zamapować i zrobić normalmapę. Tyle, że będzie przerwa, bo prawdopodobnie po weekendzie jadę w Bieszczady :)
Napisano 30 Czerwiec 200717 l dopeiro teraz doczytalem co napisales w tamtym wątku , no to zostaje zyczyc powodzenia!:)
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Autor Taki mały update: 11976 tris Jak mi zostanie ścianek to bieżnik na wersji lowpoly też zrobię. Edytowane 28 Maj 200816 l przez _michal
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Autor Dzięki! W tej chwili 12938 tris, wygląda na to, że zmieszczę się w zaplanowanych 15k. Jeszcze do zrobienia zostało rusztowanie trzymające koło zapasowe + jakieś duperele za kabiną, prądnica za trzecią osią, kierownica, fotele, klamki, detal plandeki by nie wyglądała jak wykrochmalona + pewnie coś jeszcze się znajdzie. Nawet niezły czas mam, bo modeluję go jakieś trzy dni, ale wiadomo jak to w domu jest, nie da się pracować tyle ile by się chciało :) Teraz kto to zamapuje... Edytowane 28 Maj 200816 l przez _michal
Napisano 30 Czerwiec 200717 l model ze az szczena opada (100%) i pewnie będziesz go musiał sam rozłożyć na uvce hehe powodzenia,,, 15k uuu cóż za przyjemność...:)
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Świetny modelik:D, czekam na wersje z teksturami. Co do mapowania to myślę, że nie będzie aż tak źle;), bynajmniej w Blenderze mapowanie jest w miarę intuicyjne;)
Napisano 30 Czerwiec 200717 l te włazy beda otwierane? jezeli nie to mozesz je zrobic jako osobny obiekt, zaoszczedzisz poly! , no chyba ze tam jest dziura pod nie wycienta
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Autor Tam jest dziura, a włazy są osobnym obiektem :) Co do mapowania, to nie chodzi o rodzaj mapowania, ale o ilość obiektów do zamapowania. Dzięki!
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Nie no na taki model to muszą być jakieś tekstury.... empeck - proszę nawet nie pisz, że nie będziesz ich robił, ten model o nie aż się prosi:D:D:D
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Autor Będą texturki, będą. Tylko muszę dorwać jakąś grę w której będę mógł podejrzeć jak takie textury do pojazdów robią wymiatacze :) Problem w tym, że ja textur nie robię, w firmie mam od tego ludzi :D Także praktyki nie mam żadnej :) Jeszcze nigdy nie zrobiłem samochodu w 3d do końca. To jest druga próba dopiero, poprzedni to była Syrena Sport, pewnie gdzieś się jeszcze na hd wala :) Edytowane 28 Maj 200816 l przez _michal
Napisano 30 Czerwiec 200717 l ...mam od tego ludzi :D:) aaaa nigdy tak nie mow nawet w zartach ;P ... modelik oczywiscie zacny :-)
Napisano 30 Czerwiec 200717 l Autor Hehe, chyba masz rację, mogli by się obrazić. Przepraszam wszystkich texturzystów. A poważnie to ja modeluję, mapuję, exportuję, składam w engine wszystko do kupy, ale 2d nie ruszam. Dlatego też chcę poćwiczyć w domu.
Napisano 30 Czerwiec 200717 l no to tym bardziej powodzenia Empeck, teksturki i w ogóle 2D to fajna rzecz IMO warto sie pomeczyć i zrobić samemu :P w razie problemów moge zadeklarować pomoc Poraszka :D na pewno bedzie OK pzdr
Napisano 1 Lipiec 200717 l Autor Modelowanie praktycznie skończone, może kilka drobiazgów jeszcze dojdzie. 14154 tris so far. Więcej renderowanych obrazków już nie będzie. Edytowane 28 Maj 200816 l przez _michal
Napisano 1 Lipiec 200717 l Czy przypadkiem nie lepiej było se podarować bajery na podwoziu i zamiast nich zrobić jakiś detal w miejscu bardziej widocznym??
Napisano 1 Lipiec 200717 l Albo mi się wydaje, albo w kabinie widzę zarys kierownicy. Mógłbyś pokazać co tam jeszcze wsadziłeś :) ? Model super, zwłaszcza że do portfolio, w takiej sytuacji tak wymodelowane podwozie jest uzasadnione. W większości gier nie było by ono i tak widoczne, ale fajnie wiedzieć, że jest.
Napisano 1 Lipiec 200717 l Dołączam się do wyrazów podziwu odnośnie modelu i wyrazów współczucia co do mapowania ;) A podwozie takiego wozu może być widoczne w grze... kiedy jest się rozjeżdżanym przez to cacko :D
Napisano 1 Lipiec 200717 l No muszę przyznać, że Faceless ma rację ; DDD co do modelu to bardzo mi się podobają te szczegóły ;)
Napisano 1 Lipiec 200717 l Autor @ledyr - thx, mapowanie rulez :) @ETA - niby tak. Ale większość detalu który został do zrobienia na zewnątrz zrobię na normalmapie. Jeszcze zapomniałem o wycieraczkach i rączkach pod przednimi szybami. A co do podwozia, to jak samochód się przewróci to wówczas nic by pod nim nie było widać ;) @Kuba_ - jest tam zgrubna kierownica i klikuściankowe fotele, by coś było widać przez okna: @Faceless, BarlogPL & slayer2004 - dzięki! @ofca - no właśnie :) Edytowane 28 Maj 200816 l przez _michal
Napisano 1 Lipiec 200717 l very gut autko !! dojdą jeszcze normale to prawie nie będzie sie roznić od hi poly, tak przy okazji mam jeszcze do Ciebie Empeck pytanie bo widze ze parsz sie exportem do roznych silnikow lub moze masz wiekszą wiedze na ten temat, znasz moze jakis grę lub engin do ktorego mozna by w miare bezbolesnie wyexportowac model z normalami tak aby to ładnie wyglądało? , probowalem z roboblitzem ale mizerny był efekt :\
Napisano 1 Lipiec 200717 l W nie pomyślałem, o opcji co by było gdyby się wywalił... :P A tak poza tym to powodzenia w mapowaniu:D
Napisano 1 Lipiec 200717 l mario a próbowałeś q4 albo choćby kronik riddicka? Gra za 30zł plus Ogier, a zdaje się, że normale wyglądają w nim ładnie. http://www.starbreeze.com/ogier.jsp
Napisano 2 Lipiec 200717 l Autor Dzięki mario don :) Mówisz o Roboblitz, mario, jeśli on się nie różni od 'normalnego' Unreal3 to export nie jest większym problemem (a biorąc pod uwagę screeny z roboblitz wiki, to edytor wygląda mniej więcej tak samo). Jeśli chcesz to mogę Ci pomóc w exporcie do Unreala, mam pewną wprawę :) Wyślij mi PM, albo odezwij się na któryś z komunikatorów (jeści chcesz nr gg, to też wyślij mi PM'a). Do innych silników jak np Quake 4/Oblivion/Riddick nie exportowałem, ale wiem, że Quake4/Doom3 także używa formatu .ase dla static meshy. Na http://www.iddevnet.com/ jest trochę tutoriali. ETA - thx, kabinę mam gdzieś w połowie zamapowaną, idzie jak krew z nosa ;)
Napisano 2 Lipiec 200717 l He a to do tego ci były potrzebne referki :D Zakupiłeś tą książeczkę o STARZe czy nie ? Nie wiem gdzie robi Razorblade1967 ale myślę że jakby go zapytać to mógłby dostarczyć fajnych fotek wnętrza. U mnie praktycznie na podwórku też stoi Star zwykła wywrotka , ale myślę że niektóre zegary i tym podobne rozwiązanie są takie same .Mógłbym pstryknąć jakąś fotkę w razie potrzeby .
Napisano 2 Lipiec 200717 l Autor Hehe, tak do tego :) Książki niestety nie kupiłem, jestem jeszcze przed wypłatą :) Niby to parę złotych, ale wolałem poczekać do zastrzyku gotówki. Ty jesteś redwolf z forum iłka? Razorblade już w wojsku nie pracuje, ale i tak mi dużo pomógł z refkami, niestety teraz jest na urlopie. Co do wnętrza to fotka na pewno się przyda! Teraz jest tam wielka improwizacja, a tak byłoby realniej. Choć z grubsza mógłbym wymodelować deskę rozdzielczą, fotele itp. fajnie by było dać kilka screenów 'z kokpitu' :D
Napisano 2 Lipiec 200717 l Nom ale coś z moim kontem na iłku nie tak :/ Postanowiłem wszystko usystematyzować i zmienić nicka na muminek. Stare poszło do kosza ,a nowe... jak na razie otrzymałem wiadomośc aby czekać na decyzje adnima , tydzień już czekam. Zacząłem robić Łośka ale jakoś zawsze czasu brakuje. Cały dzień zryty aż do 21 . http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=39697 jak na razie duży fun mam z tym.
Napisano 2 Lipiec 200717 l Masa postow od ostatniego razu jak zagladalem. Sorka ludzie nie chce mi sie was wszystkich czytac :) Empeck cos mi nie pasuje z ta siatka. Wlasnie patrze na swojego zila i twojego stara, z tego wychodzi ze albo ty masz za duzo tri, albo ja jak skoncze bede mial ze 20000 ;/ Ludzie przestac sie czepiac siatki, to pod haja bedzie, a do haja potrzeben sa quady. Jak empeck skonczy to mu wytkne zbedne ;) A co do pomocy to wiesz ze ja zawsze chetnie. Wracam do zila jak wroce z wakacji, czyli za 2 tygodnie. Zrobimy sobie mala rywalizacje :)
Napisano 2 Lipiec 200717 l Autor ee, co z siatką jest nie tak? O_o Pod haja to są tylko koła, reszta to jak najbardziej low. Stwierdziłem, że w przypadku pojazdu zrobię najpierw low, potem niektóre elementy na high, a resztę w Crazybump'ie. Teraz w trakcie mapowania trochę pousuwałem mirrorowanych obiektów, flipnę je z powrotem po zamapowaniu, zatem ciężko mi powiedzieć ile w tym momencie jest ścianek, ale około ~15k tu mam (chyba, że ten durny program coś źle liczy, pewien będę po exporcie do engine, bo nie chciałem tego robić przez zamapowaniem) Co do Zila, to siedzę w pierwszym rzędzie i czekam na progress.
Napisano 2 Lipiec 200717 l Siatka jest spoko, czysta itd, ale masz quady porobione wiec sa dwa wyjscia. Albo trzymasz ja bo zakladasz ze engine do ktorego bedziesz wrzucal bedzie bazowal na specularze z vertexow, albo jest to model wyjsciowy do lowa i haja. Do lowa jest czysty, nie ma duzo tri wiec szybko sie go zoptymalizuje, do haja ma quady wiec ladnie sie go wyciagnie w kilka milionow bez bledow na siatce. Jezeli chcesz go bardziej zoptymalizowac, i zakaldasz ze engine nie bedzie na specu z vertexow moge ci powytykac gdzie sam bym powywalal jeszcze. Ale tez troche ma znaczenie jak bedziesz texture chcial wykorzystac wiec narazie nic nie mowie, za malo danych. Co do zila, bede robil go do premiery mass effect. Pozniej pewnie bede wyjety z rzeczywistosci. ;) Takze jak wybije data premiery to ja go zaraz dostane, bo se prepaida juz zamowilem, i znikam ;) ... az skoncze :) Narazie w oczekiwaniu na urlop ( co laczy sie z przywiezieniem drugiego monitora, drugiej myszki bo swoja uzywam w pracy oraz odebranie zekajacego i napalonego intuoska) gram w Saints Row. Jak macie mozliwosc polecam. GTA like ze wszyskim czego wam brakowalo w gta - tunning samochodow, zmiana wygladu goscia od fryzury, przez tatuaze po kupno ciuchow a nawet okularow na operacji plastycznej skonczywszy ( tej ostatniej nie probowalem jeszcze :)) Fury mozna tunningowac - ich wyglad, niestety bez predkosci, ale mozna kupic nitro albo hydraulike wiec mozesz bouncowac jak na hiphopowych teledyskach. Mozna miec wszystkie swoje fury stuningowane w garazu - masa misji pobocznych, ktorych IMo jest wiecej niz w gta. Do tego mozesz zabrac do 3 ziomali ze soba na miacho i sie wozic. To by bylo chyba tyle z offftopa :)
Napisano 2 Lipiec 200717 l Autor Tak wygląda aktualna siata: Engine jak najbardziej perpixel, oświetlenie dynamiczne. Edytowane 28 Maj 200816 l przez _michal
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto