BARTUS000 Napisano 1 Lipiec 2007 Napisano 1 Lipiec 2007 zaczołem modelować kamienice, chce zrobić małe slamsowate( miejsce zamieszkania marginesu społecznego albo cos podobnego) osiedle. narazie to tylko jedna kamienica, ale chce pokazywać prace od początku. prosze o krytyke i własne pomysły;) greetz
stic3110 Napisano 1 Lipiec 2007 Napisano 1 Lipiec 2007 jeśli chodzi o mnie to zrobiłbym inne zdobienia nad oknami w poszczególnych segmentach budynku (biorąc mieszkania należące do jednej klatki schodowej jako jeden segment), Poza tym dla mnie oki zobaczymy co będzie dalej. Jak slumsy to i fajne rudery powinny być
karolw Napisano 1 Lipiec 2007 Napisano 1 Lipiec 2007 ja bym chetnie zobaczył zdjecie/rysunki na podstawie których modelowałeś, bo coś mi sie wydaje ze by się przydał gzyms kordonowy, boniowanie i takie tam
BARTUS000 Napisano 2 Lipiec 2007 Autor Napisano 2 Lipiec 2007 to było wiele zdjęć z google, a mozesz wytlumaczyc te trudne pojęcia? ;)
SUPER_OkO Napisano 2 Lipiec 2007 Napisano 2 Lipiec 2007 hmm kamienica i slamsy... jezeli chodzi o sam budynek to sa same bledy architektoniczno historyczne. Zakladam, ze jest to kamienica barokowa. Pilastry z boniowaniem nie wygladaja tak.. odstep miedzy nimi wynosi maks 3cm (pionowe pasy), obdasznice, naczolki okienne, opaski okienne do poprawy\wymiany, dziwny przeplot 3 roznych obdasznic.. parapetow brak, gzymsow brak, portal do wymiany. Jak robisz kamiece to zrob ja poprawnie, a nie jakies dziwactwo z samowolki przebudowane w XX w. Pokaz linka do refki.. bo jestem ciekaw co to za ewenement
BARTUS000 Napisano 2 Lipiec 2007 Autor Napisano 2 Lipiec 2007 mozesz pokazac na przykładach te trudne pojęcia bo słownikowe dle mnie nie jest zbyt jasne np. gzyms, boniowanie, pilastry itd. ewnement:) wpisz w google (grafika) kamienice i połącz je i ci wyjdzie ten ewenement. no i pamiętaj ja architektem tak jak ty nie jestem, jak bys mogl wyjaśnij to co napisałeś, plz bo nie poprawie z powodu niezrozumienia Cie
SUPER_OkO Napisano 2 Lipiec 2007 Napisano 2 Lipiec 2007 łoto pare skladnikow elewacji kamienicy, ktore oczywiscie dziela sie pozniej na typy.. ktore to maja jeszcze bardziej pokichane nazwy.
BARTUS000 Napisano 2 Lipiec 2007 Autor Napisano 2 Lipiec 2007 dzięki za wyłumaczenie, ale ja nie robie takiej kamienicy ktora jest na pięknym rynku, tylko taką )jak juz pisałem) ktora jest zamieszkiwana przez margnes społeczny, gdzie na kazdej scianie jest napisane HWDP itp. zaraz sprobuje znalezc cos podobnego
BARTUS000 Napisano 2 Lipiec 2007 Autor Napisano 2 Lipiec 2007 SUPER_OkO a mogłbyś pokazać co to są gzymsy
BARTUS000 Napisano 6 Lipiec 2007 Autor Napisano 6 Lipiec 2007 update, dodałem pare detali i zrobiłem kolejny budynek, troche biedniejszy troche slaba jakosc sry komentujcie
mrkrzysiek Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 no całkiem fajne modele szkoda ze prezentacja kiepska i nie można sie im lepiej przyjrzeć
BARTUS000 Napisano 9 Lipiec 2007 Autor Napisano 9 Lipiec 2007 nie moglem pokazac wczesniej bo nie bylo mnie w domu. narazie nie wymodelowałem nic nowego. ps. zapomniaem okroic, sry
claude Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 całkiem porządna siatka jak dla mnie, ale slamsy nabiorą charakteru dopiero po teksturach ja tez zaczynałem od maya fajny program, ale w Polsce większość na maxie leci, i dużo łatwiej się go nauczyc powodzenia
BARTUS000 Napisano 29 Sierpień 2007 Autor Napisano 29 Sierpień 2007 wiecie co wydaje mi sie ze troche przesadziłem z tymi kamieniami po bokach bo za ekskluzywne troche chyba są. nie pasują za bardzo jak na slams, nieprawdaż? te okna chyba za bardzo ozdobne, co wy na to?
FF Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 Budynki raczej nie były budowane z myslą ze beda slamsami także moga byc ozdobne okna i kamienie, trzeba je tylko ładnie zniszczyć i bedzie najlepiej.
claude Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 mam wrażenie, że kubły na śmieci są za duże, a slamsy często powstają w starych zabytkowych kamienicach
BARTUS000 Napisano 30 Sierpień 2007 Autor Napisano 30 Sierpień 2007 no to ok, ze kible są za duże to juz wiem, poprawie edit a worki na smieci myslicie zeby jak zrobić prosty model i texturami wyrzezbic czy clothem(jeszcze tego nigdy nie uzywałem, ale moze to będzi dobrym rozwiązaniem?)
BARTUS000 Napisano 30 Sierpień 2007 Autor Napisano 30 Sierpień 2007 update dodałem pare detali(oczywiście nie zabrakło wózka żula), pomniejszyłem śmietniki jak widzicie jakieś błędy, albo jakies wątpliwości to mowcie, plz
Baton Napisano 30 Sierpień 2007 Napisano 30 Sierpień 2007 Wspolczuje modelowania w mayce :p A na razie scena calkiem fajna, jestem ciekaw tekstur. Jedynie ten woz mi nie podchodzi tam.
BARTUS000 Napisano 30 Sierpień 2007 Autor Napisano 30 Sierpień 2007 nie wiem moze w krakowie nie ma złomiaży(jak bys nie wiedział takich wózków uzywają, chodzą po smietnikach, wyciągają wsystko co metalowe i co idzie sprzedać, niektorzy uzywają tez rowerów i obwieszają na nich pełno reklamówek) edit: a tak wogle to maya az taka tragedia w modelowaniu jest?
Baton Napisano 30 Sierpień 2007 Napisano 30 Sierpień 2007 Nie no , u nas tez sa ;) A co do mayki to tylko moje prytwatne odczucie. Wazne zeby tobie sie dobrze pracowalo :)
Oleksiak Napisano 31 Sierpień 2007 Napisano 31 Sierpień 2007 Witam. Myśle że jakbyś wymodelował chociaż "część" drogi i chodnika (no chyba że droga będzie asfaltowa ;]) To będzie o wiele lepiej bo puki co to one zajmują pół kadru - bump będzie pewnie słabo wyglądał, a disp zje Cię przy renderze, przynajmniej tak myślę. Zrób coś z oknami żeby nie były tak identycznie ustawione itp. I powodzenia bo zapowiada się ciekawie.
BARTUS000 Napisano 1 Wrzesień 2007 Autor Napisano 1 Wrzesień 2007 jak cos nie gra albo czegos istotnego brakuje to piszcie, bo chce juz zacząć texturować edit: i jeszcze to
Yasutoco Napisano 1 Wrzesień 2007 Napisano 1 Wrzesień 2007 człowieku ile chodnik na poly ??? kumpel mówil o tym że disp cie zje ale taki chodnik tym bardziej chyba żę masz do dyspozycji najnowszy komp...
NV Napisano 1 Wrzesień 2007 Napisano 1 Wrzesień 2007 No nie powiem chodnik można by odchudzić. ;) A tak to fajnie.
BARTUS000 Napisano 11 Wrzesień 2007 Autor Napisano 11 Wrzesień 2007 takie wstępne textury na śmietnik bo nie wiem czy mogą być(pierwszy raz texturuje na poważnie) textura 1024x1024 prosze komentować;) edit: pewnie troche za mał błyszczące
Oleksiak Napisano 11 Wrzesień 2007 Napisano 11 Wrzesień 2007 A już myślałem że zmieniłeś projekt i robisz kubek dla hm brata :P Dziwny ten śmietnik ;D Ta tekstura wydaje się być nałożona zbyt chaotycznie choć pewnie się mylę bo na teksturowaniu się mało co znam ale google, referki do kosza i będzie ciekawiej ;] To zabrudzenie na dole wygląda w miarę ciekawie reszta jak dla mnie nie-koszowata ;) No... ale cała scenka zapowiada się bardzo ciekawie. Powodzenia w dalszej pracy.
_Cookiez_ Napisano 11 Wrzesień 2007 Napisano 11 Wrzesień 2007 Popracuj na teksturami pozadnie, sprobuj mieszac.
wizz Napisano 13 Wrzesień 2007 Napisano 13 Wrzesień 2007 masz plusa ze to nie w 3dsmaxie ;) w Maya sie fajnie modeluje wszystko prócz organiki :D scenka narazie troche pusta, pokaz jakies texturki :) sor za ortografie... ;p
BARTUS000 Napisano 13 Wrzesień 2007 Autor Napisano 13 Wrzesień 2007 wizz narazie staram sie robic texturki ten smietnik jest pierwszy ten penis nadaje klimat, na normalnej dzielnicy moze by go nie było, ale to jet slams;)
eco Napisano 14 Wrzesień 2007 Napisano 14 Wrzesień 2007 hehe tez mi sie wydaje ze "pauczany maz" na smietniku nadaje klimatu -wkoncu ma byc prawdziwie - ogolnie daje to wszystko rade choc obawiam sie ze to co teraz (kiedy masz gaszcz linii viewporcie) wyglada na upakowane bedzie nieco puste- masz nieco tej ulicy ale jeszcze tam malo zycia - nawet jezeli to zycie przedstawiaja obiekty tzw "martwe" ale uzytkowane przez ludzi (jak ten woozek) -smieci sa zbyt jednorodne - te kubly tez- porzadny polski "burdel" jakos bardziej fantazyjnie wyglada - oczywiscie ufam ze to teksturowanie nie oznacza konca modelowania i jeszcze zobaczymy nowe gadzety :)
BARTUS000 Napisano 24 Wrzesień 2007 Autor Napisano 24 Wrzesień 2007 jak myslicie na taki budynek jak duza powinna byc textura 10kx10k? czy większa
chveti Napisano 24 Wrzesień 2007 Napisano 24 Wrzesień 2007 zależnie od rozdziałki w jakiej planujesz renderować final.
TouchThis Napisano 24 Wrzesień 2007 Napisano 24 Wrzesień 2007 całkiem zgrabnie, podoba mi sie, siatka momentami troche na odwał ale przy tak duzej scence to tam nie ma az takiego znaczenia :)
ReflectVision Napisano 24 Wrzesień 2007 Napisano 24 Wrzesień 2007 touch.. bez przesady, normalnie juz nie idzie pisac ?
BARTUS000 Napisano 25 Wrzesień 2007 Autor Napisano 25 Wrzesień 2007 dzięki za miłe słowa, ale co do wielkosci textury to co myslicie? edit: aha a czy textura 1kx1k na smietniku jest ok?
Ania Napisano 25 Wrzesień 2007 Napisano 25 Wrzesień 2007 to zależy do jakiej wielkości chcesz renderować, ogólnie warto mieć teksturę co najmniej dwa razy większą niż jej wielkość na docelowym renderze. za duża też jest niezdrowa bo niepotrzebnie przedłuża render i spowalnia material editor. już się nie cackaj z tym kubłem i idź dalej. trochę dziwne rozmieszczenie kubłów na scenie, zwykle się stawia wszystkie w jeden kąt żeby tylko w jednym kącie najbardziej śmierdziało.
Beatou Napisano 25 Wrzesień 2007 Napisano 25 Wrzesień 2007 daj jeszcze jakieś duperele.. puszki, butelki, wywal kilka szprych z wózka, jakaś szmatę w oknach.. hmm może jakąś beczkę w której bezdomni będą palić śmieci..fajnie jakbyś zapodał jakiś zdezelowany automobil :D z wczesnego PRL-u :D i dresy w klatce albo obok..
BARTUS000 Napisano 25 Wrzesień 2007 Autor Napisano 25 Wrzesień 2007 thx za info Anno Beatou szczeze to tez myslałem o PRLowskim aucie, ale jesli je zrobie to na sam koniec napewno sie jeszcze doda jakis "syf"
Beatou Napisano 25 Wrzesień 2007 Napisano 25 Wrzesień 2007 yeah :D wytrwalosci w detalach i teksturach zycze ;]
BARTUS000 Napisano 16 Listopad 2007 Autor Napisano 16 Listopad 2007 zacząłem modelować samochód tylko nie w maya ale w max'ie. i teraz mam pare pytań. 1. czy da sie potem przetransportowac z maxa do maya obiekt ale tak zeby to przyzwoicie wyglądało. bo z *.obj przetransportowałem do maxa i dosłownie tragicznie to wyglądało. 2. na blueprintach w perspektywie dziwnie wygląda textura na plane(cały czas sie rusza), jak zrobic zeby sie nie ruszala? 3. jak zrobic zeby plane byl przezroczysty ale byla na nim textura? w maya to jest xray chyba albo odzielny plug dle pojedynczego obiektu. po krótkiej przerwie wracam do pracy;) modelowana fura to fiat 124
Ania Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Czy tylko ja nie widzę obrazka? 1. Czym modelujesz, poly? Zazwyczaj z obj nie ma probelów, ale w mayi nie testowałam. Jak bardzo tragicznie to wygląda, i czym się ten tragizm objawia? Ewentualnie mogą być problemy w drugim kierunku, z mayi do maxa, jeżeli w mayi modelowałeś np. w nurbsach, z tego co wiem obj niebardzo sobie z nurbsami radzi (niedawno widziałam tego typu problemy przy eksporcie z rhino który też działa na nurbsach) 2. Chyba trzeba bylo kliknac prawym na viewport label i kliknac Texture correction, a jak nie tam to gdzie indziej jest takie ustawienie. 3. Robisz przezroczysty materiał (Opacity np. 50), po czym klikasz prawym na viewport label i tam jest gdzieś ustawienie Transparency, należy włączyć. Niech mnię ktoś poprawi jeśli plotę bzdury, bo nie mam maxa pod ręką teraz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się