Skocz do zawartości

Scena 3D: osiedle


BARTUS000

Rekomendowane odpowiedzi

zaczołem modelować kamienice, chce zrobić małe slamsowate( miejsce zamieszkania marginesu społecznego albo cos podobnego) osiedle. narazie to tylko jedna kamienica, ale chce pokazywać prace od początku. prosze o krytyke i własne pomysły;)

83932778mz1.jpg

74204308pf2.jpg

 

greetz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 112
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

jeśli chodzi o mnie to zrobiłbym inne zdobienia nad oknami w poszczególnych segmentach budynku (biorąc mieszkania należące do jednej klatki schodowej jako jeden segment), Poza tym dla mnie oki zobaczymy co będzie dalej. Jak slumsy to i fajne rudery powinny być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm kamienica i slamsy... jezeli chodzi o sam budynek to sa same bledy architektoniczno historyczne. Zakladam, ze jest to kamienica barokowa. Pilastry z boniowaniem nie wygladaja tak.. odstep miedzy nimi wynosi maks 3cm (pionowe pasy), obdasznice, naczolki okienne, opaski okienne do poprawy\wymiany, dziwny przeplot 3 roznych obdasznic.. parapetow brak, gzymsow brak, portal do wymiany. Jak robisz kamiece to zrob ja poprawnie, a nie jakies dziwactwo z samowolki przebudowane w XX w.

 

Pokaz linka do refki.. bo jestem ciekaw co to za ewenement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz pokazac na przykładach te trudne pojęcia bo słownikowe dle mnie nie jest zbyt jasne np. gzyms, boniowanie, pilastry itd.

ewnement:) wpisz w google (grafika) kamienice i połącz je i ci wyjdzie ten ewenement.

no i pamiętaj ja architektem tak jak ty nie jestem, jak bys mogl wyjaśnij to co napisałeś, plz bo nie poprawie z powodu niezrozumienia Cie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wyłumaczenie,

ale ja nie robie takiej kamienicy ktora jest na pięknym rynku, tylko taką )jak juz pisałem) ktora jest zamieszkiwana przez margnes społeczny, gdzie na kazdej scianie jest napisane HWDP itp.

zaraz sprobuje znalezc cos podobnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem moze w krakowie nie ma złomiaży(jak bys nie wiedział takich wózków uzywają, chodzą po smietnikach, wyciągają wsystko co metalowe i co idzie sprzedać, niektorzy uzywają tez rowerów i obwieszają na nich pełno reklamówek)

edit: a tak wogle to maya az taka tragedia w modelowaniu jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Myśle że jakbyś wymodelował chociaż "część" drogi i chodnika (no chyba że droga będzie asfaltowa ;]) To będzie o wiele lepiej bo puki co to one zajmują pół kadru - bump będzie pewnie słabo wyglądał, a disp zje Cię przy renderze, przynajmniej tak myślę. Zrób coś z oknami żeby nie były tak identycznie ustawione itp. I powodzenia bo zapowiada się ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już myślałem że zmieniłeś projekt i robisz kubek dla hm brata :P Dziwny ten śmietnik ;D Ta tekstura wydaje się być nałożona zbyt chaotycznie choć pewnie się mylę bo na teksturowaniu się mało co znam ale google, referki do kosza i będzie ciekawiej ;] To zabrudzenie na dole wygląda w miarę ciekawie reszta jak dla mnie nie-koszowata ;) No... ale cała scenka zapowiada się bardzo ciekawie.

 

Powodzenia w dalszej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe tez mi sie wydaje ze "pauczany maz" na smietniku nadaje klimatu -wkoncu ma byc prawdziwie - ogolnie daje to wszystko rade choc obawiam sie ze to co teraz (kiedy masz gaszcz linii viewporcie) wyglada na upakowane bedzie nieco puste- masz nieco tej ulicy ale jeszcze tam malo zycia - nawet jezeli to zycie przedstawiaja obiekty tzw "martwe" ale uzytkowane przez ludzi (jak ten woozek) -smieci sa zbyt jednorodne - te kubly tez- porzadny polski "burdel" jakos bardziej fantazyjnie wyglada - oczywiscie ufam ze to teksturowanie nie oznacza konca modelowania i jeszcze zobaczymy nowe gadzety :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy do jakiej wielkości chcesz renderować, ogólnie warto mieć teksturę co najmniej dwa razy większą niż jej wielkość na docelowym renderze.

za duża też jest niezdrowa bo niepotrzebnie przedłuża render i spowalnia material editor.

 

już się nie cackaj z tym kubłem i idź dalej.

trochę dziwne rozmieszczenie kubłów na scenie, zwykle się stawia wszystkie w jeden kąt żeby tylko w jednym kącie najbardziej śmierdziało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj jeszcze jakieś duperele.. puszki, butelki, wywal kilka szprych z wózka, jakaś szmatę w oknach.. hmm może jakąś beczkę w której bezdomni będą palić śmieci..fajnie jakbyś zapodał jakiś zdezelowany automobil :D z wczesnego PRL-u :D i dresy w klatce albo obok..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacząłem modelować samochód tylko nie w maya ale w max'ie. i teraz mam pare pytań.

1. czy da sie potem przetransportowac z maxa do maya obiekt ale tak zeby to przyzwoicie wyglądało. bo z *.obj przetransportowałem do maxa i dosłownie tragicznie to wyglądało.

2. na blueprintach w perspektywie dziwnie wygląda textura na plane(cały czas sie rusza), jak zrobic zeby sie nie ruszala?

3. jak zrobic zeby plane byl przezroczysty ale byla na nim textura? w maya to jest xray chyba albo odzielny plug dle pojedynczego obiektu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

po krótkiej przerwie wracam do pracy;) modelowana fura to fiat 124

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko ja nie widzę obrazka?

 

1. Czym modelujesz, poly? Zazwyczaj z obj nie ma probelów, ale w mayi nie testowałam. Jak bardzo tragicznie to wygląda, i czym się ten tragizm objawia? Ewentualnie mogą być problemy w drugim kierunku, z mayi do maxa, jeżeli w mayi modelowałeś np. w nurbsach, z tego co wiem obj niebardzo sobie z nurbsami radzi (niedawno widziałam tego typu problemy przy eksporcie z rhino który też działa na nurbsach)

2. Chyba trzeba bylo kliknac prawym na viewport label i kliknac Texture correction, a jak nie tam to gdzie indziej jest takie ustawienie.

3. Robisz przezroczysty materiał (Opacity np. 50), po czym klikasz prawym na viewport label i tam jest gdzieś ustawienie Transparency, należy włączyć.

 

Niech mnię ktoś poprawi jeśli plotę bzdury, bo nie mam maxa pod ręką teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności