Napisano 1 Lipiec 200718 l zaczo艂em modelowa膰 kamienice, chce zrobi膰 ma艂e slamsowate( miejsce zamieszkania marginesu spo艂ecznego albo cos podobnego) osiedle. narazie to tylko jedna kamienica, ale chce pokazywa膰 prace od pocz膮tku. prosze o krytyke i w艂asne pomys艂y;) 聽 greetz
Napisano 1 Lipiec 200718 l je艣li chodzi o mnie to zrobi艂bym inne zdobienia nad oknami w poszczeg贸lnych segmentach budynku (bior膮c mieszkania nale偶膮ce do jednej klatki schodowej jako jeden segment), Poza tym dla mnie oki zobaczymy co b臋dzie dalej. Jak slumsy to i fajne rudery powinny by膰
Napisano 1 Lipiec 200718 l ja bym chetnie zobaczy艂 zdjecie/rysunki na podstawie kt贸rych modelowa艂e艣, bo co艣 mi sie wydaje ze by si臋 przyda艂 gzyms kordonowy, boniowanie i takie tam
Napisano 2 Lipiec 200718 l Autor to by艂o wiele zdj臋膰 z google, a mozesz wytlumaczyc te trudne poj臋cia? ;)
Napisano 2 Lipiec 200718 l hmm kamienica i slamsy... jezeli chodzi o sam budynek to sa same bledy architektoniczno historyczne. Zakladam, ze jest to kamienica barokowa. Pilastry z boniowaniem nie wygladaja tak.. odstep miedzy nimi wynosi maks 3cm (pionowe pasy), obdasznice, naczolki okienne, opaski okienne do poprawy\wymiany, dziwny przeplot 3 roznych obdasznic.. parapetow brak, gzymsow brak, portal do wymiany. Jak robisz kamiece to zrob ja poprawnie, a nie jakies dziwactwo z samowolki przebudowane w XX w. 聽 Pokaz linka do refki.. bo jestem ciekaw co to za ewenement
Napisano 2 Lipiec 200718 l Autor mozesz pokazac na przyk艂adach te trudne poj臋cia bo s艂ownikowe dle mnie nie jest zbyt jasne np. gzyms, boniowanie, pilastry itd. ewnement:) wpisz w google (grafika) kamienice i po艂膮cz je i ci wyjdzie ten ewenement. no i pami臋taj ja architektem tak jak ty nie jestem, jak bys mogl wyja艣nij to co napisa艂e艣, plz bo nie poprawie z powodu niezrozumienia Cie
Napisano 2 Lipiec 200718 l 艂oto pare skladnikow elewacji kamienicy, ktore oczywiscie dziela sie pozniej na typy.. ktore to maja jeszcze bardziej pokichane nazwy.
Napisano 2 Lipiec 200718 l Autor dzi臋ki za wy艂umaczenie, ale ja nie robie takiej kamienicy ktora jest na pi臋knym rynku, tylko tak膮 )jak juz pisa艂em) ktora jest zamieszkiwana przez margnes spo艂eczny, gdzie na kazdej scianie jest napisane HWDP itp. zaraz sprobuje znalezc cos podobnego
Napisano 6 Lipiec 200718 l Autor update, doda艂em pare detali i zrobi艂em kolejny budynek, troche biedniejszy 聽 聽 troche slaba jakosc sry 聽 komentujcie
Napisano 6 Lipiec 200718 l no ca艂kiem fajne modele szkoda ze prezentacja kiepska i nie mo偶na sie im lepiej przyjrze膰
Napisano 9 Lipiec 200718 l Autor nie moglem pokazac wczesniej bo nie bylo mnie w domu. narazie nie wymodelowa艂em nic nowego. 聽 聽 聽 聽 ps. zapomniaem okroic, sry
Napisano 29 Sierpie艅 200717 l ca艂kiem porz膮dna siatka jak dla mnie, ale slamsy nabior膮 charakteru dopiero po teksturach 聽 ja tez zaczyna艂em od maya fajny program, ale w Polsce wi臋kszo艣膰 na maxie leci, i du偶o 艂atwiej si臋 go nauczyc 聽 powodzenia
Napisano 29 Sierpie艅 200717 l Autor wiecie co wydaje mi sie ze troche przesadzi艂em z tymi kamieniami po bokach bo za ekskluzywne troche chyba s膮. nie pasuj膮 za bardzo jak na slams, nieprawda偶? te okna chyba za bardzo ozdobne, co wy na to?
Napisano 29 Sierpie艅 200717 l Budynki raczej nie by艂y budowane z mysl膮 ze beda slamsami tak偶e moga byc ozdobne okna i kamienie, trzeba je tylko 艂adnie zniszczy膰 i bedzie najlepiej.
Napisano 29 Sierpie艅 200717 l mam wra偶enie, 偶e kub艂y na 艣mieci s膮 za du偶e, a slamsy cz臋sto powstaj膮 w starych zabytkowych kamienicach
Napisano 30 Sierpie艅 200717 l Autor no to ok, ze kible s膮 za du偶e to juz wiem, poprawie edit a worki na smieci myslicie zeby jak zrobi膰 prosty model i texturami wyrzezbic czy clothem(jeszcze tego nigdy nie uzywa艂em, ale moze to b臋dzi dobrym rozwi膮zaniem?)
Napisano 30 Sierpie艅 200717 l Autor update doda艂em pare detali(oczywi艣cie nie zabrak艂o w贸zka 偶ula), pomniejszy艂em 艣mietniki jak widzicie jakie艣 b艂臋dy, albo jakies w膮tpliwo艣ci to mowcie, plz
Napisano 30 Sierpie艅 200717 l Wspolczuje modelowania w mayce :p A na razie scena calkiem fajna, jestem ciekaw tekstur. Jedynie ten woz mi nie podchodzi tam.
Napisano 30 Sierpie艅 200717 l Autor nie wiem moze w krakowie nie ma z艂omia偶y(jak bys nie wiedzia艂 takich w贸zk贸w uzywaj膮, chodz膮 po smietnikach, wyci膮gaj膮 wsystko co metalowe i co idzie sprzeda膰, niektorzy uzywaj膮 tez rower贸w i obwieszaj膮 na nich pe艂no reklam贸wek) edit: a tak wogle to maya az taka tragedia w modelowaniu jest?
Napisano 30 Sierpie艅 200717 l Nie no , u nas tez sa ;) A co do mayki to tylko moje prytwatne odczucie. Wazne zeby tobie sie dobrze pracowalo :)
Napisano 31 Sierpie艅 200717 l Witam. My艣le 偶e jakby艣 wymodelowa艂 chocia偶 "cz臋艣膰" drogi i chodnika (no chyba 偶e droga b臋dzie asfaltowa ;]) To b臋dzie o wiele lepiej bo puki co to one zajmuj膮 p贸艂 kadru - bump b臋dzie pewnie s艂abo wygl膮da艂, a disp zje Ci臋 przy renderze, przynajmniej tak my艣l臋. Zr贸b co艣 z oknami 偶eby nie by艂y tak identycznie ustawione itp. I powodzenia bo zapowiada si臋 ciekawie.
Napisano 1 Wrzesie艅 200717 l Autor jak cos nie gra albo czegos istotnego brakuje to piszcie, bo chce juz zacz膮膰 texturowa膰 聽 edit: i jeszcze to
Napisano 1 Wrzesie艅 200717 l cz艂owieku ile chodnik na poly ??? kumpel m贸wil o tym 偶e disp cie zje ale taki chodnik tym bardziej chyba 偶臋 masz do dyspozycji najnowszy komp...
Napisano 11 Wrzesie艅 200717 l Autor 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 takie wst臋pne textury na 艣mietnik bo nie wiem czy mog膮 by膰(pierwszy raz texturuje na powa偶nie) textura 1024x1024 聽 prosze komentowa膰;) 聽 edit: pewnie troche za ma艂 b艂yszcz膮ce
Napisano 11 Wrzesie艅 200717 l A ju偶 my艣la艂em 偶e zmieni艂e艣 projekt i robisz kubek dla hm brata :P Dziwny ten 艣mietnik ;D Ta tekstura wydaje si臋 by膰 na艂o偶ona zbyt chaotycznie cho膰 pewnie si臋 myl臋 bo na teksturowaniu si臋 ma艂o co znam ale google, referki do kosza i b臋dzie ciekawiej ;] To zabrudzenie na dole wygl膮da w miar臋 ciekawie reszta jak dla mnie nie-koszowata ;) No... ale ca艂a scenka zapowiada si臋 bardzo ciekawie. 聽 Powodzenia w dalszej pracy.
Napisano 13 Wrzesie艅 200717 l masz plusa ze to nie w 3dsmaxie ;) w Maya sie fajnie modeluje wszystko pr贸cz organiki :D scenka narazie troche pusta, pokaz jakies texturki :) 聽 聽 聽 sor za ortografie... ;p
Napisano 13 Wrzesie艅 200717 l Autor wizz narazie staram sie robic texturki ten smietnik jest pierwszy ten penis nadaje klimat, na normalnej dzielnicy moze by go nie by艂o, ale to jet slams;)
Napisano 14 Wrzesie艅 200717 l hehe tez mi sie wydaje ze "pauczany maz" na smietniku nadaje klimatu -wkoncu ma byc prawdziwie - ogolnie daje to wszystko rade choc obawiam sie ze to co teraz (kiedy masz gaszcz linii viewporcie) wyglada na upakowane bedzie nieco puste- masz nieco tej ulicy ale jeszcze tam malo zycia - nawet jezeli to zycie przedstawiaja obiekty tzw "martwe" ale uzytkowane przez ludzi (jak ten woozek) -smieci sa zbyt jednorodne - te kubly tez- porzadny polski "burdel" jakos bardziej fantazyjnie wyglada - oczywiscie ufam ze to teksturowanie nie oznacza konca modelowania i jeszcze zobaczymy nowe gadzety :)
Napisano 24 Wrzesie艅 200717 l Autor jak myslicie na taki budynek jak duza powinna byc textura 10kx10k? czy wi臋ksza
Napisano 24 Wrzesie艅 200717 l ca艂kiem zgrabnie, podoba mi sie, siatka momentami troche na odwa艂 ale przy tak duzej scence to tam nie ma az takiego znaczenia :)
Napisano 25 Wrzesie艅 200717 l Autor dzi臋ki za mi艂e s艂owa, ale co do wielkosci textury to co myslicie? edit: aha a czy textura 1kx1k na smietniku jest ok?
Napisano 25 Wrzesie艅 200717 l to zale偶y do jakiej wielko艣ci chcesz renderowa膰, og贸lnie warto mie膰 tekstur臋 co najmniej dwa razy wi臋ksz膮 ni偶 jej wielko艣膰 na docelowym renderze. za du偶a te偶 jest niezdrowa bo niepotrzebnie przed艂u偶a render i spowalnia material editor. 聽 ju偶 si臋 nie cackaj z tym kub艂em i id藕 dalej. troch臋 dziwne rozmieszczenie kub艂贸w na scenie, zwykle si臋 stawia wszystkie w jeden k膮t 偶eby tylko w jednym k膮cie najbardziej 艣mierdzia艂o.
Napisano 25 Wrzesie艅 200717 l daj jeszcze jakie艣 duperele.. puszki, butelki, wywal kilka szprych z w贸zka, jaka艣 szmat臋 w oknach.. hmm mo偶e jak膮艣 beczk臋 w kt贸rej bezdomni b臋d膮 pali膰 艣mieci..fajnie jakby艣 zapoda艂 jaki艣 zdezelowany automobil :D z wczesnego PRL-u :D i dresy w klatce albo obok..
Napisano 25 Wrzesie艅 200717 l Autor thx za info Anno Beatou szczeze to tez mysla艂em o PRLowskim aucie, ale jesli je zrobie to na sam koniec napewno sie jeszcze doda jakis "syf"
Napisano 16 Listopad 200717 l Autor zacz膮艂em modelowa膰 samoch贸d tylko nie w maya ale w max'ie. i teraz mam pare pyta艅. 1. czy da sie potem przetransportowac z maxa do maya obiekt ale tak zeby to przyzwoicie wygl膮da艂o. bo z *.obj przetransportowa艂em do maxa i dos艂ownie tragicznie to wygl膮da艂o. 2. na blueprintach w perspektywie dziwnie wygl膮da textura na plane(ca艂y czas sie rusza), jak zrobic zeby sie nie ruszala? 3. jak zrobic zeby plane byl przezroczysty ale byla na nim textura? w maya to jest xray chyba albo odzielny plug dle pojedynczego obiektu. 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 po kr贸tkiej przerwie wracam do pracy;) modelowana fura to fiat 124
Napisano 16 Listopad 200717 l Czy tylko ja nie widz臋 obrazka? 聽 1. Czym modelujesz, poly? Zazwyczaj z obj nie ma probel贸w, ale w mayi nie testowa艂am. Jak bardzo tragicznie to wygl膮da, i czym si臋 ten tragizm objawia? Ewentualnie mog膮 by膰 problemy w drugim kierunku, z mayi do maxa, je偶eli w mayi modelowa艂e艣 np. w nurbsach, z tego co wiem obj niebardzo sobie z nurbsami radzi (niedawno widzia艂am tego typu problemy przy eksporcie z rhino kt贸ry te偶 dzia艂a na nurbsach) 2. Chyba trzeba bylo kliknac prawym na viewport label i kliknac Texture correction, a jak nie tam to gdzie indziej jest takie ustawienie. 3. Robisz przezroczysty materia艂 (Opacity np. 50), po czym klikasz prawym na viewport label i tam jest gdzie艣 ustawienie Transparency, nale偶y w艂膮czy膰. 聽 Niech mni臋 kto艣 poprawi je艣li plot臋 bzdury, bo nie mam maxa pod r臋k膮 teraz.
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto