Napisano 1 Lipiec 200717 l zaczołem modelować kamienice, chce zrobić małe slamsowate( miejsce zamieszkania marginesu społecznego albo cos podobnego) osiedle. narazie to tylko jedna kamienica, ale chce pokazywać prace od początku. prosze o krytyke i własne pomysły;) greetz
Napisano 1 Lipiec 200717 l jeśli chodzi o mnie to zrobiłbym inne zdobienia nad oknami w poszczególnych segmentach budynku (biorąc mieszkania należące do jednej klatki schodowej jako jeden segment), Poza tym dla mnie oki zobaczymy co będzie dalej. Jak slumsy to i fajne rudery powinny być
Napisano 1 Lipiec 200717 l ja bym chetnie zobaczył zdjecie/rysunki na podstawie których modelowałeś, bo coś mi sie wydaje ze by się przydał gzyms kordonowy, boniowanie i takie tam
Napisano 2 Lipiec 200717 l Autor to było wiele zdjęć z google, a mozesz wytlumaczyc te trudne pojęcia? ;)
Napisano 2 Lipiec 200717 l hmm kamienica i slamsy... jezeli chodzi o sam budynek to sa same bledy architektoniczno historyczne. Zakladam, ze jest to kamienica barokowa. Pilastry z boniowaniem nie wygladaja tak.. odstep miedzy nimi wynosi maks 3cm (pionowe pasy), obdasznice, naczolki okienne, opaski okienne do poprawy\wymiany, dziwny przeplot 3 roznych obdasznic.. parapetow brak, gzymsow brak, portal do wymiany. Jak robisz kamiece to zrob ja poprawnie, a nie jakies dziwactwo z samowolki przebudowane w XX w. Pokaz linka do refki.. bo jestem ciekaw co to za ewenement
Napisano 2 Lipiec 200717 l Autor mozesz pokazac na przykładach te trudne pojęcia bo słownikowe dle mnie nie jest zbyt jasne np. gzyms, boniowanie, pilastry itd. ewnement:) wpisz w google (grafika) kamienice i połącz je i ci wyjdzie ten ewenement. no i pamiętaj ja architektem tak jak ty nie jestem, jak bys mogl wyjaśnij to co napisałeś, plz bo nie poprawie z powodu niezrozumienia Cie
Napisano 2 Lipiec 200717 l łoto pare skladnikow elewacji kamienicy, ktore oczywiscie dziela sie pozniej na typy.. ktore to maja jeszcze bardziej pokichane nazwy.
Napisano 2 Lipiec 200717 l Autor dzięki za wyłumaczenie, ale ja nie robie takiej kamienicy ktora jest na pięknym rynku, tylko taką )jak juz pisałem) ktora jest zamieszkiwana przez margnes społeczny, gdzie na kazdej scianie jest napisane HWDP itp. zaraz sprobuje znalezc cos podobnego
Napisano 6 Lipiec 200717 l Autor update, dodałem pare detali i zrobiłem kolejny budynek, troche biedniejszy troche slaba jakosc sry komentujcie
Napisano 6 Lipiec 200717 l no całkiem fajne modele szkoda ze prezentacja kiepska i nie można sie im lepiej przyjrzeć
Napisano 9 Lipiec 200717 l Autor nie moglem pokazac wczesniej bo nie bylo mnie w domu. narazie nie wymodelowałem nic nowego. ps. zapomniaem okroic, sry
Napisano 29 Sierpień 200717 l całkiem porządna siatka jak dla mnie, ale slamsy nabiorą charakteru dopiero po teksturach ja tez zaczynałem od maya fajny program, ale w Polsce większość na maxie leci, i dużo łatwiej się go nauczyc powodzenia
Napisano 29 Sierpień 200717 l Autor wiecie co wydaje mi sie ze troche przesadziłem z tymi kamieniami po bokach bo za ekskluzywne troche chyba są. nie pasują za bardzo jak na slams, nieprawdaż? te okna chyba za bardzo ozdobne, co wy na to?
Napisano 29 Sierpień 200717 l Budynki raczej nie były budowane z myslą ze beda slamsami także moga byc ozdobne okna i kamienie, trzeba je tylko ładnie zniszczyć i bedzie najlepiej.
Napisano 29 Sierpień 200717 l mam wrażenie, że kubły na śmieci są za duże, a slamsy często powstają w starych zabytkowych kamienicach
Napisano 30 Sierpień 200717 l Autor no to ok, ze kible są za duże to juz wiem, poprawie edit a worki na smieci myslicie zeby jak zrobić prosty model i texturami wyrzezbic czy clothem(jeszcze tego nigdy nie uzywałem, ale moze to będzi dobrym rozwiązaniem?)
Napisano 30 Sierpień 200717 l Autor update dodałem pare detali(oczywiście nie zabrakło wózka żula), pomniejszyłem śmietniki jak widzicie jakieś błędy, albo jakies wątpliwości to mowcie, plz
Napisano 30 Sierpień 200717 l Wspolczuje modelowania w mayce :p A na razie scena calkiem fajna, jestem ciekaw tekstur. Jedynie ten woz mi nie podchodzi tam.
Napisano 30 Sierpień 200717 l Autor nie wiem moze w krakowie nie ma złomiaży(jak bys nie wiedział takich wózków uzywają, chodzą po smietnikach, wyciągają wsystko co metalowe i co idzie sprzedać, niektorzy uzywają tez rowerów i obwieszają na nich pełno reklamówek) edit: a tak wogle to maya az taka tragedia w modelowaniu jest?
Napisano 30 Sierpień 200717 l Nie no , u nas tez sa ;) A co do mayki to tylko moje prytwatne odczucie. Wazne zeby tobie sie dobrze pracowalo :)
Napisano 31 Sierpień 200717 l Witam. Myśle że jakbyś wymodelował chociaż "część" drogi i chodnika (no chyba że droga będzie asfaltowa ;]) To będzie o wiele lepiej bo puki co to one zajmują pół kadru - bump będzie pewnie słabo wyglądał, a disp zje Cię przy renderze, przynajmniej tak myślę. Zrób coś z oknami żeby nie były tak identycznie ustawione itp. I powodzenia bo zapowiada się ciekawie.
Napisano 1 Wrzesień 200717 l Autor jak cos nie gra albo czegos istotnego brakuje to piszcie, bo chce juz zacząć texturować edit: i jeszcze to
Napisano 1 Wrzesień 200717 l człowieku ile chodnik na poly ??? kumpel mówil o tym że disp cie zje ale taki chodnik tym bardziej chyba żę masz do dyspozycji najnowszy komp...
Napisano 11 Wrzesień 200717 l Autor takie wstępne textury na śmietnik bo nie wiem czy mogą być(pierwszy raz texturuje na poważnie) textura 1024x1024 prosze komentować;) edit: pewnie troche za mał błyszczące
Napisano 11 Wrzesień 200717 l A już myślałem że zmieniłeś projekt i robisz kubek dla hm brata :P Dziwny ten śmietnik ;D Ta tekstura wydaje się być nałożona zbyt chaotycznie choć pewnie się mylę bo na teksturowaniu się mało co znam ale google, referki do kosza i będzie ciekawiej ;] To zabrudzenie na dole wygląda w miarę ciekawie reszta jak dla mnie nie-koszowata ;) No... ale cała scenka zapowiada się bardzo ciekawie. Powodzenia w dalszej pracy.
Napisano 13 Wrzesień 200717 l masz plusa ze to nie w 3dsmaxie ;) w Maya sie fajnie modeluje wszystko prócz organiki :D scenka narazie troche pusta, pokaz jakies texturki :) sor za ortografie... ;p
Napisano 13 Wrzesień 200717 l Autor wizz narazie staram sie robic texturki ten smietnik jest pierwszy ten penis nadaje klimat, na normalnej dzielnicy moze by go nie było, ale to jet slams;)
Napisano 14 Wrzesień 200717 l hehe tez mi sie wydaje ze "pauczany maz" na smietniku nadaje klimatu -wkoncu ma byc prawdziwie - ogolnie daje to wszystko rade choc obawiam sie ze to co teraz (kiedy masz gaszcz linii viewporcie) wyglada na upakowane bedzie nieco puste- masz nieco tej ulicy ale jeszcze tam malo zycia - nawet jezeli to zycie przedstawiaja obiekty tzw "martwe" ale uzytkowane przez ludzi (jak ten woozek) -smieci sa zbyt jednorodne - te kubly tez- porzadny polski "burdel" jakos bardziej fantazyjnie wyglada - oczywiscie ufam ze to teksturowanie nie oznacza konca modelowania i jeszcze zobaczymy nowe gadzety :)
Napisano 24 Wrzesień 200717 l Autor jak myslicie na taki budynek jak duza powinna byc textura 10kx10k? czy większa
Napisano 24 Wrzesień 200717 l całkiem zgrabnie, podoba mi sie, siatka momentami troche na odwał ale przy tak duzej scence to tam nie ma az takiego znaczenia :)
Napisano 25 Wrzesień 200717 l Autor dzięki za miłe słowa, ale co do wielkosci textury to co myslicie? edit: aha a czy textura 1kx1k na smietniku jest ok?
Napisano 25 Wrzesień 200717 l to zależy do jakiej wielkości chcesz renderować, ogólnie warto mieć teksturę co najmniej dwa razy większą niż jej wielkość na docelowym renderze. za duża też jest niezdrowa bo niepotrzebnie przedłuża render i spowalnia material editor. już się nie cackaj z tym kubłem i idź dalej. trochę dziwne rozmieszczenie kubłów na scenie, zwykle się stawia wszystkie w jeden kąt żeby tylko w jednym kącie najbardziej śmierdziało.
Napisano 25 Wrzesień 200717 l daj jeszcze jakieś duperele.. puszki, butelki, wywal kilka szprych z wózka, jakaś szmatę w oknach.. hmm może jakąś beczkę w której bezdomni będą palić śmieci..fajnie jakbyś zapodał jakiś zdezelowany automobil :D z wczesnego PRL-u :D i dresy w klatce albo obok..
Napisano 25 Wrzesień 200717 l Autor thx za info Anno Beatou szczeze to tez myslałem o PRLowskim aucie, ale jesli je zrobie to na sam koniec napewno sie jeszcze doda jakis "syf"
Napisano 16 Listopad 200717 l Autor zacząłem modelować samochód tylko nie w maya ale w max'ie. i teraz mam pare pytań. 1. czy da sie potem przetransportowac z maxa do maya obiekt ale tak zeby to przyzwoicie wyglądało. bo z *.obj przetransportowałem do maxa i dosłownie tragicznie to wyglądało. 2. na blueprintach w perspektywie dziwnie wygląda textura na plane(cały czas sie rusza), jak zrobic zeby sie nie ruszala? 3. jak zrobic zeby plane byl przezroczysty ale byla na nim textura? w maya to jest xray chyba albo odzielny plug dle pojedynczego obiektu. po krótkiej przerwie wracam do pracy;) modelowana fura to fiat 124
Napisano 16 Listopad 200717 l Czy tylko ja nie widzę obrazka? 1. Czym modelujesz, poly? Zazwyczaj z obj nie ma probelów, ale w mayi nie testowałam. Jak bardzo tragicznie to wygląda, i czym się ten tragizm objawia? Ewentualnie mogą być problemy w drugim kierunku, z mayi do maxa, jeżeli w mayi modelowałeś np. w nurbsach, z tego co wiem obj niebardzo sobie z nurbsami radzi (niedawno widziałam tego typu problemy przy eksporcie z rhino który też działa na nurbsach) 2. Chyba trzeba bylo kliknac prawym na viewport label i kliknac Texture correction, a jak nie tam to gdzie indziej jest takie ustawienie. 3. Robisz przezroczysty materiał (Opacity np. 50), po czym klikasz prawym na viewport label i tam jest gdzieś ustawienie Transparency, należy włączyć. Niech mnię ktoś poprawi jeśli plotę bzdury, bo nie mam maxa pod ręką teraz.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto