Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

zaczołem modelować kamienice, chce zrobić małe slamsowate( miejsce zamieszkania marginesu społecznego albo cos podobnego) osiedle. narazie to tylko jedna kamienica, ale chce pokazywać prace od początku. prosze o krytyke i własne pomysły;)

83932778mz1.jpg

74204308pf2.jpg

 

greetz

  • Odpowiedzi 112
  • Wyświetleń 17,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jeśli chodzi o mnie to zrobiłbym inne zdobienia nad oknami w poszczególnych segmentach budynku (biorąc mieszkania należące do jednej klatki schodowej jako jeden segment), Poza tym dla mnie oki zobaczymy co będzie dalej. Jak slumsy to i fajne rudery powinny być

Napisano

ja bym chetnie zobaczył zdjecie/rysunki na podstawie których modelowałeś, bo coś mi sie wydaje ze by się przydał gzyms kordonowy, boniowanie i takie tam

Napisano

hmm kamienica i slamsy... jezeli chodzi o sam budynek to sa same bledy architektoniczno historyczne. Zakladam, ze jest to kamienica barokowa. Pilastry z boniowaniem nie wygladaja tak.. odstep miedzy nimi wynosi maks 3cm (pionowe pasy), obdasznice, naczolki okienne, opaski okienne do poprawy\wymiany, dziwny przeplot 3 roznych obdasznic.. parapetow brak, gzymsow brak, portal do wymiany. Jak robisz kamiece to zrob ja poprawnie, a nie jakies dziwactwo z samowolki przebudowane w XX w.

 

Pokaz linka do refki.. bo jestem ciekaw co to za ewenement

Napisano
  • Autor

mozesz pokazac na przykładach te trudne pojęcia bo słownikowe dle mnie nie jest zbyt jasne np. gzyms, boniowanie, pilastry itd.

ewnement:) wpisz w google (grafika) kamienice i połącz je i ci wyjdzie ten ewenement.

no i pamiętaj ja architektem tak jak ty nie jestem, jak bys mogl wyjaśnij to co napisałeś, plz bo nie poprawie z powodu niezrozumienia Cie

Napisano

łoto pare skladnikow elewacji kamienicy, ktore oczywiscie dziela sie pozniej na typy.. ktore to maja jeszcze bardziej pokichane nazwy.

Napisano
  • Autor

dzięki za wyłumaczenie,

ale ja nie robie takiej kamienicy ktora jest na pięknym rynku, tylko taką )jak juz pisałem) ktora jest zamieszkiwana przez margnes społeczny, gdzie na kazdej scianie jest napisane HWDP itp.

zaraz sprobuje znalezc cos podobnego

Napisano
  • Autor

update, dodałem pare detali i zrobiłem kolejny budynek, troche biedniejszy

 

58995080wy6.jpg

 

73848217lu8.jpg

troche slaba jakosc sry

 

komentujcie

Napisano
  • Autor

nie moglem pokazac wczesniej bo nie bylo mnie w domu. narazie nie wymodelowałem nic nowego.

56407517ba6.jpg

49525271hs8.jpg

25021230gb4.jpg

92113432hd2.jpg

 

 

 

 

ps. zapomniaem okroic, sry

Napisano

całkiem porządna siatka jak dla mnie, ale slamsy nabiorą charakteru dopiero po teksturach

 

ja tez zaczynałem od maya fajny program, ale w Polsce większość na maxie leci, i dużo łatwiej się go nauczyc

 

powodzenia

Napisano
  • Autor

wiecie co wydaje mi sie ze troche przesadziłem z tymi kamieniami po bokach bo za ekskluzywne troche chyba są. nie pasują za bardzo jak na slams, nieprawdaż?

te okna chyba za bardzo ozdobne, co wy na to?

Napisano

Budynki raczej nie były budowane z myslą ze beda slamsami także moga byc ozdobne okna i kamienie, trzeba je tylko ładnie zniszczyć i bedzie najlepiej.

Napisano

mam wrażenie, że kubły na śmieci są za duże, a slamsy często powstają w starych zabytkowych kamienicach

Napisano
  • Autor

no to ok, ze kible są za duże to juz wiem, poprawie

edit a worki na smieci myslicie zeby jak zrobić prosty model i texturami wyrzezbic czy clothem(jeszcze tego nigdy nie uzywałem, ale moze to będzi dobrym rozwiązaniem?)

Napisano
  • Autor

update

dodałem pare detali(oczywiście nie zabrakło wózka żula), pomniejszyłem śmietniki

jak widzicie jakieś błędy, albo jakies wątpliwości to mowcie, plz

89864831ia2.jpg

58969374lz6.jpg

20418069ou8.jpg

42363122dq9.jpg

Napisano

Wspolczuje modelowania w mayce :p

A na razie scena calkiem fajna, jestem ciekaw tekstur. Jedynie ten woz mi nie podchodzi tam.

Napisano
  • Autor

nie wiem moze w krakowie nie ma złomiaży(jak bys nie wiedział takich wózków uzywają, chodzą po smietnikach, wyciągają wsystko co metalowe i co idzie sprzedać, niektorzy uzywają tez rowerów i obwieszają na nich pełno reklamówek)

edit: a tak wogle to maya az taka tragedia w modelowaniu jest?

Napisano

Nie no , u nas tez sa ;)

A co do mayki to tylko moje prytwatne odczucie. Wazne zeby tobie sie dobrze pracowalo :)

Napisano

Witam. Myśle że jakbyś wymodelował chociaż "część" drogi i chodnika (no chyba że droga będzie asfaltowa ;]) To będzie o wiele lepiej bo puki co to one zajmują pół kadru - bump będzie pewnie słabo wyglądał, a disp zje Cię przy renderze, przynajmniej tak myślę. Zrób coś z oknami żeby nie były tak identycznie ustawione itp. I powodzenia bo zapowiada się ciekawie.

Napisano
  • Autor

78058149jc7.jpg

jak cos nie gra albo czegos istotnego brakuje to piszcie, bo chce juz zacząć texturować

 

edit: i jeszcze to

89236329lj9.jpg

Napisano

człowieku ile chodnik na poly ??? kumpel mówil o tym że disp cie zje ale taki chodnik tym bardziej chyba żę masz do dyspozycji najnowszy komp...

Napisano

No nie powiem chodnik można by odchudzić. ;) A tak to fajnie.

Napisano
  • Autor

binry5.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bin2fk3.jpg

 

 

 

takie wstępne textury na śmietnik bo nie wiem czy mogą być(pierwszy raz texturuje na poważnie)

textura 1024x1024

 

prosze komentować;)

 

edit: pewnie troche za mał błyszczące

Napisano

A już myślałem że zmieniłeś projekt i robisz kubek dla hm brata :P Dziwny ten śmietnik ;D Ta tekstura wydaje się być nałożona zbyt chaotycznie choć pewnie się mylę bo na teksturowaniu się mało co znam ale google, referki do kosza i będzie ciekawiej ;] To zabrudzenie na dole wygląda w miarę ciekawie reszta jak dla mnie nie-koszowata ;) No... ale cała scenka zapowiada się bardzo ciekawie.

 

Powodzenia w dalszej pracy.

Napisano

masz plusa ze to nie w 3dsmaxie ;) w Maya sie fajnie modeluje wszystko prócz organiki :D scenka narazie troche pusta, pokaz jakies texturki :)

 

 

 

sor za ortografie... ;p

Napisano
  • Autor

wizz narazie staram sie robic texturki ten smietnik jest pierwszy

ten penis nadaje klimat, na normalnej dzielnicy moze by go nie było, ale to jet slams;)

Napisano

hehe tez mi sie wydaje ze "pauczany maz" na smietniku nadaje klimatu -wkoncu ma byc prawdziwie - ogolnie daje to wszystko rade choc obawiam sie ze to co teraz (kiedy masz gaszcz linii viewporcie) wyglada na upakowane bedzie nieco puste- masz nieco tej ulicy ale jeszcze tam malo zycia - nawet jezeli to zycie przedstawiaja obiekty tzw "martwe" ale uzytkowane przez ludzi (jak ten woozek) -smieci sa zbyt jednorodne - te kubly tez- porzadny polski "burdel" jakos bardziej fantazyjnie wyglada - oczywiscie ufam ze to teksturowanie nie oznacza konca modelowania i jeszcze zobaczymy nowe gadzety :)

Napisano

całkiem zgrabnie, podoba mi sie, siatka momentami troche na odwał ale przy tak duzej scence to tam nie ma az takiego znaczenia :)

Napisano
  • Autor

dzięki za miłe słowa, ale co do wielkosci textury to co myslicie?

edit: aha a czy textura 1kx1k na smietniku jest ok?

Napisano

to zależy do jakiej wielkości chcesz renderować, ogólnie warto mieć teksturę co najmniej dwa razy większą niż jej wielkość na docelowym renderze.

za duża też jest niezdrowa bo niepotrzebnie przedłuża render i spowalnia material editor.

 

już się nie cackaj z tym kubłem i idź dalej.

trochę dziwne rozmieszczenie kubłów na scenie, zwykle się stawia wszystkie w jeden kąt żeby tylko w jednym kącie najbardziej śmierdziało.

Napisano

daj jeszcze jakieś duperele.. puszki, butelki, wywal kilka szprych z wózka, jakaś szmatę w oknach.. hmm może jakąś beczkę w której bezdomni będą palić śmieci..fajnie jakbyś zapodał jakiś zdezelowany automobil :D z wczesnego PRL-u :D i dresy w klatce albo obok..

Napisano
  • Autor

thx za info Anno

Beatou szczeze to tez myslałem o PRLowskim aucie, ale jesli je zrobie to na sam koniec

napewno sie jeszcze doda jakis "syf"

Napisano
  • Autor

zacząłem modelować samochód tylko nie w maya ale w max'ie. i teraz mam pare pytań.

1. czy da sie potem przetransportowac z maxa do maya obiekt ale tak zeby to przyzwoicie wyglądało. bo z *.obj przetransportowałem do maxa i dosłownie tragicznie to wyglądało.

2. na blueprintach w perspektywie dziwnie wygląda textura na plane(cały czas sie rusza), jak zrobic zeby sie nie ruszala?

3. jak zrobic zeby plane byl przezroczysty ale byla na nim textura? w maya to jest xray chyba albo odzielny plug dle pojedynczego obiektu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

po krótkiej przerwie wracam do pracy;) modelowana fura to fiat 124

Napisano

Czy tylko ja nie widzę obrazka?

 

1. Czym modelujesz, poly? Zazwyczaj z obj nie ma probelów, ale w mayi nie testowałam. Jak bardzo tragicznie to wygląda, i czym się ten tragizm objawia? Ewentualnie mogą być problemy w drugim kierunku, z mayi do maxa, jeżeli w mayi modelowałeś np. w nurbsach, z tego co wiem obj niebardzo sobie z nurbsami radzi (niedawno widziałam tego typu problemy przy eksporcie z rhino który też działa na nurbsach)

2. Chyba trzeba bylo kliknac prawym na viewport label i kliknac Texture correction, a jak nie tam to gdzie indziej jest takie ustawienie.

3. Robisz przezroczysty materiał (Opacity np. 50), po czym klikasz prawym na viewport label i tam jest gdzieś ustawienie Transparency, należy włączyć.

 

Niech mnię ktoś poprawi jeśli plotę bzdury, bo nie mam maxa pod ręką teraz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności