Napisano 5 Lipiec 200717 l iiiihihi skończyłam. Nie jest idealne, zostało sporo błędów i pewnych rzeczy już nie zdążyłam zrealizować. Najgorsze jest chyba to niebo, i niektóre obiekty się jeszcze przecinają. Niestety w październiku nie będę miała na to czasu, dlatego kończę już teraz. Dziękuję wszystkim którzy tu pomagali. link do animacji na CGTalk: http://features.cgsociety.org/challenge/strange_behavior/player.php?entry_id=82604 powiedzcie mi proszę czy to działa. u mnie skacze i obraz i muzyka, ale jak odpalałam plik u mnie na komputerze było wszystko ok. alternatywny link do wersji quicktime: http://www.ania.xibo.at/img/kot.MOV wątek na CGTalk: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=224&t=511172
Napisano 5 Lipiec 200717 l no zapowiada się ciekawie, a ten kot z texturką przypomina trochę moją kotkę;) powodzenia życzę
Napisano 5 Lipiec 200717 l No jak Ania cos zaczyna tworzyc to to "cos" jest skazane na sukces :) Ze sie jeszcze Master Kielbaster nie wypowiadal to az sie dziwie.. przeciez tu motywem przewodnim jest kicius... ;P
Napisano 5 Lipiec 200717 l Master sie lajdaczy gdzies :) Smiszny kocur. Cos bym w nim zmienil ale jeszcze nie wiem co :P To twoj koncept wiec zbytnio nie moge sie wtracac.Mysza super. Powodzenia.
Napisano 5 Lipiec 200717 l Autor Może być i szczur :) Gomez wymyśl co byś zmienił zanim się za bardzo w to wgłębię Chyba nigdy nie zrozumiem jak można nie lubić kotów daję jeszcze jeden widok, na dzisiaj koniec
Napisano 5 Lipiec 200717 l e super :) nie trzeba zyczyc powodzenia bo i tak zamieciesz :) ale w sumie trzymac kciuki mozna zawsze :D trzymam kciuki :D
Napisano 5 Lipiec 200717 l fuj kot:P joke teksturki długopisowe wyglądaja fajniej ale przyznam że za pierwszym razem wyszło Ci to jakoś lepiej (wiem ze to początek ale mimo wszystko), tablet chyba sie sprawuje ciut gorzej do czegoś takiego. Pozatym mysza wygląda super a i tekscik shadera bardzo cieszy moje ślepia
Napisano 6 Lipiec 200717 l Autor AGmakonts - no tak długopisem było ładniej, można lepiej sterować nacisk niż tabletem. Ale trwało to wtedy kilka tygodni w porównaniu do jednego dnia tabletem, więc raczej nie powtórze tym bardziej że obiektów mam tym razem więcej. znowu testuję shader takie pytanie co do animacji, czy jeśli jeden frame tej wielkości renderuje się 6 sekund (albo powiedzmy 20 jak dojdzie więcej obiektów), to to jest dość szybko? ile framów na sekunde zazwyczaj się daje? czy ktoś zna w miarę dobry darmowy program żeby wyrenderowane framy złożyć do kupy? (jakichś special effects mi nie trzeba, ale opcje co do kompresji video byłyby mile widziane)
Napisano 6 Lipiec 200717 l fajny kotek ma swój styl :) darmowy program to virtualdub klatek zwykle 24-25
Napisano 6 Lipiec 200717 l blender tez potrafi skladac wyrenderowane klatki do kupy :-) kotek ma swój klimat
Napisano 7 Lipiec 200717 l bardzo fajna kolorystyka, podoba mi się ten styl texturek, Powodzenia w dalszych pracach
Napisano 7 Lipiec 200717 l Kolory przypominaja mi Moneta :] Tylko w cieniu te ciemniejsze wygladaja jak czern, fajnie by bylo gdyby byl to jakis kolor a nie czern. Co do kota to ma wytrzeszcz oczu :) i straszne chuda i dluga szyje. Nie powinna sie chyba tak zwezac jak odchodzi od tulowia. Ogon sie rozszerza na koncu a nie powinien (chociaz to kartonowy kot wiec nie wiem). Tulow jest za chudy chyba - powinien byc bardziej w dol wyciagniety i byc moze troche na boki. Wogole przednia czesc tulowia kotow jest nizej polozona niz tylnia. Lepek jest splaszczony w osi szyi. Usmiech i te wytrzeszczone oczy powoduja ze wyglada jak by sie napalil na jakas kotke :) Nie chcialbym zeby po moich zmianach kot wygladal mniej zabawnie niz teraz dla tego podejdz do mojej krytyki krytycznie :] Nabazgralem jeszcze kilka rzeczy:
Napisano 7 Lipiec 200717 l po overpaintcie gomeza wygląda mniej sarnowato :P oświetlona część tekstury się brzydko przepala, może ją przyciemnij.
Napisano 7 Lipiec 200717 l Autor teraz mi już trochę trudno zmieniać bo jest już oteksturowany, ale miał być cartoonowy więc chyba jakoś ujdzie. te oczy może jeszcze poprawię, i tak miały być animowane powieki więc coś wymyślę. buzia była otwarta żeby potem łatwiej animować, ale będzie większość czasu zamknięta. czarne i przepalone kolory zmienię. aha i fajnie słyszeć jakąś krytykę a nie same ochy i achy. dzięki.
Napisano 7 Lipiec 200717 l bardzo fajny styl wybrałaś. btw. animacja, czasami pojawiają się rysowane zwierzaki :) http://www.maxior.pl/?p=index&id=44685&15
Napisano 9 Lipiec 200717 l a ja się zastanawiam czy jesli wszystko wokół będzie miało podobny materiał to się nie zleje za bardzo...może lepiej byłoby delikatnie to rozróżnić, żeby nie męczyło oka za bardzo? choć oczywiście wszystko wyjdzie w praniu przy złożonym kadrze,a tymczasem zapowiada się piękna praca :) pozdrawiam!
Napisano 9 Lipiec 200717 l Autor peter - bardzo fajna ta animacja, biedny szczurek mort - też się nad tym zastanawiałam, ale najwyżej się da na otoczenie jakiś inny kolor. na razię męczę się z rigiem, w maxie straciłam nerwy przy skinowaniu i teraz kontynuuję na blenderze, idzie dobrze, mam tylko nadzieję że ten shader potem też tu jakoś uzyskam.
Napisano 9 Lipiec 200717 l ja to mym zwiększył gestość tych kresek bo tera to wygląda jakby goły model był zakreskowany na odwal ^^ btw. super pracka
Napisano 10 Lipiec 200717 l Tutaj masz blad jak na obrazku, siatka zle sie rozklada i nachodzi na siebie. Narysowalem na obrazku mniej wiecej pola oddzialywania kosci - przy nodze vertexy maja za malo ustawionych wag a przy grzbiecie/nodze przedniej za duze sa wagi.. tam gdzie ci sie nachodzi siatka na siatke sprobuj ustawic sily/wagi zeby porowno sie rozkladaly. Jak bedziesz animowala to postaraj sie unikac tez takich zgiec na ogonie jak na obrazku przy kotku z lewej, czyli ostry kat - dlugi odcinek prosty i pozniej znowu zgiecie, nie ladnie to wyglada, ale rozumiem ze to sa narazie takie testy.
Napisano 10 Lipiec 200717 l Eee... a ja nie do końca się zgadzam SUPER_OkO. Moim zdaniem mocne łamania i zakładki na siatce mają swoją rację bytu... i czasami są nawet wskazane. Pamiętaj też, że będzie jeszcze jeden lub dwa poziomy subdivision przy renderku, co zmiękczy mocno takie załamania. A biorąc pod uwagę to, że stylistyka będzie mocno cartoonowa, model może przybierać różne niestworzone pozy. Może nawet w harmonijkę się złożyć i też będzie ok. Aniu!! Kolejny Twój projekt, który już na tym etapie budzi mój podziw... jesteś wybitna. Piszę to z pełną świadomością i zupełnie poważnie. Gorąco pozdrawiam!
Napisano 10 Lipiec 200717 l a mnie sie szczuro-mysz najbardziej podoba-świetny modeling! czekam na efekt finalny;)
Napisano 22 Lipiec 200717 l Autor próbuję animować, ale mam problemy. są jakieś przeskoki w środku animacji i nie wiem czemu. animowałam keyframami. czy ktoś zna jakies dobre tutoriale o animowaniu, ale nie o sprawach technicznych (jak użyć programu), tylko ogólnie o tym na co trzeba zwracać uwagę żeby to wyglądało w miarę naturalnie? (soft: blender) http://www.ania.xibo.at/img/0036.avi
Napisano 22 Lipiec 200717 l Pewnie większość z nich znasz, ale może coś sie przyda: http://www.blendernation.com/2007/07/08/walk-cycles/ http://www.blender3d.pl/www/str/blh.php?blh=17&id=227 http://www.cdschools.org/54223045235521/lib/54223045235521/Chapter9.pdf Ten poniżej jest dla całkiem początkujących więc nie wiem czy się przyda: http://www.blender.org/tutorials-help/video-tutorials/animation/ Ps. Możesz potrenować timing na bouncing ballach - to pomaga w załapaniu płynności animacji :). EDIT: Ewentualnie jeszcze to: http://rodri.aniguild.com/tuto_run/run_en.php, to jest dość stary tutek, bo wtedy (tak mi się wydaje) Blender nie miał jeszcze opcji edycji krzywej, dlatego są tam odwołania do Maxa i Mayi, ale zawsze można podpatrzyć układ kluczy. Poza tym, animujesz tylko keyframami, czy później jeszcze poprawiasz animację w Dope Sheetcie ? Życzę powodzenia, trzymamy kciuki ! :) Pozdrawiam
Napisano 29 Lipiec 200717 l Autor dzięki za linki update mysz straszy kota jeszcze będzie nieco poprawek, ale mam wrażenie że już lepiej poszło niż tamten skok. http://www.ania.xibo.at/img/27-7.AVI
Napisano 30 Lipiec 200717 l ... Czy to jakis efekt ala "Matrix" mial byc? Jezeli tak to i tak jakos nie rozumiem tego ruchu. Jezeli to nie bylo byc takie spoooooo oo woooo lnione to przyspiesz to 2 albo 3 razy to moze ten ruch bedzie bardziej cztelny.
Napisano 30 Lipiec 200717 l no daj to szybciej i płynniej bo ciężko wyczuć, czemu się rżnie czy przez to, że ruch jako animacja nie jest płynny, czy przez to, że jest mało klatek i ruch jest powolny
Napisano 14 Sierpień 200717 l Autor popracowałam nad otoczeniem, tu jest drzewo na które ucieknie kot. jeszcze nie wiem co dać na plan tylni, macie jakieś pomysły?
Napisano 16 Sierpień 200717 l Autor drobny update, jeszcze trochę pływa, ale pracuję nad tym. są jakieś sposoby na to pływanie nóg? na razie robię tak że ruszam całym tułowiem, potem nogami, jak noga ma zostać na miejscu to nogę później cofam o tyle o ile się posunęła razem z tułowiem, i jakoś to działa ale nie jest to optymalne. (liniowe przyspieszenie ustawiłam) http://www.ania.xibo.at/img/15-8-cine.avi 2,85 MB i jeszcze pytanie do blenderowców, chciałabym sterować ilość liści na ziemi teksturą (żeby tam gdzie biegnie mysz nie było liści). pod particle motion jest jakieś "Texture Emission", potem button TextEmit i potem Tex:1 (cyferka do wyboru) ale przecież tekstury są zapisywane jako nazwy, a nie jako numery. Jak przyporządkować tą teksturę? (załadowana w scenie już jest)
Napisano 16 Sierpień 200717 l Sposob na plywanie nog nazywa sie "reverse foot lock". Tu masz jakis tutorial http://student.vfs.com/~m07goosh/Tutorials/reversefootlock/reversefootlock.htm Poszukaj na 3dtotal albo w googlach.
Napisano 17 Sierpień 200717 l Autor Gomez dzięki. na razie wstawiam zarys całości, jest w złej jakości żeby szybciej renderowało, to z drzewem to był taki eksperyment usunę to znowu, między myszą i skokiem zrobię krutszą przerwę, a między skokiem a drzewem też powinnam coś wstawić. http://www.ania.xibo.at/img/0001_0547.avi 9,4 MB
Napisano 17 Sierpień 200717 l To ja wtrace swoje 3 grosze. Ruch kamery w 1 ujeciu (i nie tylko) jest zbyt wyrazny. Gdyby kamera sie nie ruszala byloby duzo lepiej. Gdy kamera sie porusza trzeba uwazac by nie stala sie glownym bohaterem ujecia :) Sproboj zamiast dlugiego ujecia zrobic kilka krotszych z kamera nie poruszajaca sie (albo delikatnie). Widac kota a potem widac mysz ale nie widac ich wzajemnych relacji. Mysz moze byc z kazdej strony kota. Moze byc rowniez monstrualnie wielka bo nie sposob ocenic jej wielkosci. Pozniej to widac (przez sekunde) ale na poczatku trzeba pokazac bohaterow, ich wyglad decyduje o ich charakterze, polujacy kot i delikatna myszka (powinnas na to zwrocic szczegolna uwage, trzeba to podkreslic zeby od razu bylo jasne) . Potem suspens - przestraszony kot i mysz z jajami ;) Kot podskakuje 2 razy - tak to wyglada, przyjrzyj sie. Pokazalas 2x ta sama akcje. Ruch myszy lapa przed wyskokiem wyglada dziwnie. Mysle ze na koncu powinnas ja pokazac od dolu, z zabiej perspektywy - bedzie wygladac bohatersko. Mozna by jednak zrobic odwrotnie - z gory w dalekim planie, czyli taka mala myszke ktora przestrzszyla wielkiego kota. Koniec na razie, juz nic wiecej nie widze :) Zrobilas jakis storyboard dokladny? Rozbilas go na ujecia czy idziesz na zywiol :) latwiej by bylo o kompozycje i ruchy kamery. Moze renderuj na razie bez MS, z 1 swiatlem i bez tekstur bo to na tym etapie nie ma znaczenia.
Napisano 17 Sierpień 200717 l Autor dziękuje za cenne uwagi storyboardu dokładnego nie ma, może zrobię, chociaż teraz pewnie już trochę za późno na to a rendery są bez MS i z 1 światłem, jest koło dwóch sekund na klatkę.
Napisano 17 Sierpień 200717 l cos Ci wkleje Aniu mam nadzieje ze pomoze :) Po prostu nie ma sensu szukac swojej drogi skoro szlaki sa juz przetarte lepiej podpatrywac lepszych niz ...
Napisano 18 Sierpień 200717 l Chyba jeszcze nie za pozno na storyboard. Lepiej teraz niz wcale. Ja takie rzeczy wymyslam czesto przed zasnieciem, leze z zamknietymi oczami i obrazy same naplywaja :) Wyobraz sobie ze tam jestes - czujesz wiatr na twarzy, kurz w zebach itp. Potem to narysuj i opisz - mysle ze pisanie moze uzupelniac storyboard bo jak narysujesz np szum wiatru? Ja wymyslilem cos takiego : (1 ujecie)Trawa poruszana wiatrem, panorama (pokazanie miejsca akcji - kamera obraca sie wokol wlasnej osi), przed kamera przetacza sie kilka orzeszkow, za nimi biegnie mysz. (2 ujecie, kamera nie rusza sie), Mysz wcina orzeszki, nagly szelest trawy, mysz odwraca sie ale nic nie widzi, wcina dalej, w trawie widac swiecace oczy (za plecami myszy), wylania sie kot b powoli, skrada sie do myszy ktora wcina zarelko, powoli podnosi lape do smiertelnego ciosu karate :) Dalej jest 1000 pomyslow :)
Napisano 19 Sierpień 200717 l Autor jest update, trochę skorygowałam widoki, jeszcze nie jest to końcowa wersja jeśli chodzi o kamery, taki render żeby zobaczyć jak wygląda. daję linka na cgtalk, bo kompresja powiększa mi plik avi do niebywałych rozmiarów... muszę to kiedyś rozgryźć. zapomniałam wstawić część jak mysz patrzy na drzewo. jakichś orzeszków raczej dodawać nie będę, wolę się postarać żeby to co zanimowałam dotąd jakoś porządnie wyglądało. storyboard teraz jest. trochę mnie ten projekt przerasta, uuu http://features.cgsociety.org/challenge/strange_behavior/player.php?entry_id=80751
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto