Skocz do zawartości

wip: kot (strange behaviour)


Ania

Rekomendowane odpowiedzi

iiiihihi skończyłam.

Nie jest idealne, zostało sporo błędów i pewnych rzeczy już nie zdążyłam zrealizować.

Najgorsze jest chyba to niebo, i niektóre obiekty się jeszcze przecinają. Niestety w październiku nie będę miała na to czasu, dlatego kończę już teraz.

 

Dziękuję wszystkim którzy tu pomagali.

 

link do animacji na CGTalk:

http://features.cgsociety.org/challenge/strange_behavior/player.php?entry_id=82604

powiedzcie mi proszę czy to działa. u mnie skacze i obraz i muzyka, ale jak odpalałam plik u mnie na komputerze było wszystko ok.

 

alternatywny link do wersji quicktime:

http://www.ania.xibo.at/img/kot.MOV

 

wątek na CGTalk:

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=224&t=511172

 

830483bf6d07ec14m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Może być i szczur :)

Gomez wymyśl co byś zmienił zanim się za bardzo w to wgłębię

Chyba nigdy nie zrozumiem jak można nie lubić kotów

 

daję jeszcze jeden widok, na dzisiaj koniec

e697d49b1dd98a2fm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fuj kot:P

joke

teksturki długopisowe wyglądaja fajniej ale przyznam że za pierwszym razem wyszło Ci to jakoś lepiej (wiem ze to początek ale mimo wszystko), tablet chyba sie sprawuje ciut gorzej do czegoś takiego.

 

Pozatym mysza wygląda super a i tekscik shadera bardzo cieszy moje ślepia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AGmakonts - no tak długopisem było ładniej, można lepiej sterować nacisk niż tabletem.

Ale trwało to wtedy kilka tygodni w porównaniu do jednego dnia tabletem, więc raczej nie powtórze tym bardziej że obiektów mam tym razem więcej.

 

znowu testuję shader

 

takie pytanie co do animacji, czy jeśli jeden frame tej wielkości renderuje się 6 sekund (albo powiedzmy 20 jak dojdzie więcej obiektów), to to jest dość szybko? ile framów na sekunde zazwyczaj się daje?

 

czy ktoś zna w miarę dobry darmowy program żeby wyrenderowane framy złożyć do kupy? (jakichś special effects mi nie trzeba, ale opcje co do kompresji video byłyby mile widziane)

 

bb9d3c44d5c55244m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolory przypominaja mi Moneta :] Tylko w cieniu te ciemniejsze wygladaja jak czern, fajnie by bylo gdyby byl to jakis kolor a nie czern.

Co do kota to ma wytrzeszcz oczu :) i straszne chuda i dluga szyje. Nie powinna sie chyba tak zwezac jak odchodzi od tulowia. Ogon sie rozszerza na koncu a nie powinien (chociaz to kartonowy kot wiec nie wiem).

Tulow jest za chudy chyba - powinien byc bardziej w dol wyciagniety i byc moze troche na boki. Wogole przednia czesc tulowia kotow jest nizej polozona niz tylnia.

Lepek jest splaszczony w osi szyi.

Usmiech i te wytrzeszczone oczy powoduja ze wyglada jak by sie napalil na jakas kotke :)

 

Nie chcialbym zeby po moich zmianach kot wygladal mniej zabawnie niz teraz dla tego podejdz do mojej krytyki krytycznie :]

 

Nabazgralem jeszcze kilka rzeczy:

kotecek3kz8.th.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz mi już trochę trudno zmieniać bo jest już oteksturowany, ale miał być cartoonowy więc chyba jakoś ujdzie.

te oczy może jeszcze poprawię, i tak miały być animowane powieki więc coś wymyślę.

buzia była otwarta żeby potem łatwiej animować, ale będzie większość czasu zamknięta.

 

czarne i przepalone kolory zmienię.

 

aha i fajnie słyszeć jakąś krytykę a nie same ochy i achy. dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja się zastanawiam czy jesli wszystko wokół będzie miało podobny materiał to się nie zleje za bardzo...może lepiej byłoby delikatnie to rozróżnić, żeby nie męczyło oka za bardzo?

 

choć oczywiście wszystko wyjdzie w praniu przy złożonym kadrze,a tymczasem zapowiada się piękna praca :)

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

peter - bardzo fajna ta animacja, biedny szczurek

 

mort - też się nad tym zastanawiałam, ale najwyżej się da na otoczenie jakiś inny kolor.

 

na razię męczę się z rigiem, w maxie straciłam nerwy przy skinowaniu i teraz kontynuuję na blenderze, idzie dobrze, mam tylko nadzieję że ten shader potem też tu jakoś uzyskam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz blad jak na obrazku, siatka zle sie rozklada i nachodzi na siebie. Narysowalem na obrazku mniej wiecej pola oddzialywania kosci - przy nodze vertexy maja za malo ustawionych wag a przy grzbiecie/nodze przedniej za duze sa wagi.. tam gdzie ci sie nachodzi siatka na siatke sprobuj ustawic sily/wagi zeby porowno sie rozkladaly. Jak bedziesz animowala to postaraj sie unikac tez takich zgiec na ogonie jak na obrazku przy kotku z lewej, czyli ostry kat - dlugi odcinek prosty i pozniej znowu zgiecie, nie ladnie to wyglada, ale rozumiem ze to sa narazie takie testy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee... a ja nie do końca się zgadzam SUPER_OkO. Moim zdaniem mocne łamania i zakładki na siatce mają swoją rację bytu... i czasami są nawet wskazane. Pamiętaj też, że będzie jeszcze jeden lub dwa poziomy subdivision przy renderku, co zmiękczy mocno takie załamania. A biorąc pod uwagę to, że stylistyka będzie mocno cartoonowa, model może przybierać różne niestworzone pozy. Może nawet w harmonijkę się złożyć i też będzie ok.

 

Aniu!! Kolejny Twój projekt, który już na tym etapie budzi mój podziw... jesteś wybitna. Piszę to z pełną świadomością i zupełnie poważnie.

Gorąco pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbuję animować, ale mam problemy.

są jakieś przeskoki w środku animacji i nie wiem czemu.

animowałam keyframami.

 

czy ktoś zna jakies dobre tutoriale o animowaniu, ale nie o sprawach technicznych (jak użyć programu), tylko ogólnie o tym na co trzeba zwracać uwagę żeby to wyglądało w miarę naturalnie?

 

(soft: blender)

http://www.ania.xibo.at/img/0036.avi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie większość z nich znasz, ale może coś sie przyda:

 

http://www.blendernation.com/2007/07/08/walk-cycles/

http://www.blender3d.pl/www/str/blh.php?blh=17&id=227

http://www.cdschools.org/54223045235521/lib/54223045235521/Chapter9.pdf

Ten poniżej jest dla całkiem początkujących więc nie wiem czy się przyda:

http://www.blender.org/tutorials-help/video-tutorials/animation/

 

Ps. Możesz potrenować timing na bouncing ballach - to pomaga w załapaniu płynności animacji :).

 

EDIT: Ewentualnie jeszcze to: http://rodri.aniguild.com/tuto_run/run_en.php, to jest dość stary tutek, bo wtedy (tak mi się wydaje) Blender nie miał jeszcze opcji edycji krzywej, dlatego są tam odwołania do Maxa i Mayi, ale zawsze można podpatrzyć układ kluczy.

 

Poza tym, animujesz tylko keyframami, czy później jeszcze poprawiasz animację w Dope Sheetcie ?

 

Życzę powodzenia, trzymamy kciuki ! :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drobny update, jeszcze trochę pływa, ale pracuję nad tym.

są jakieś sposoby na to pływanie nóg?

na razie robię tak że ruszam całym tułowiem, potem nogami, jak noga ma zostać na miejscu to nogę później cofam o tyle o ile się posunęła razem z tułowiem, i jakoś to działa ale nie jest to optymalne. (liniowe przyspieszenie ustawiłam)

http://www.ania.xibo.at/img/15-8-cine.avi 2,85 MB

 

i jeszcze pytanie do blenderowców,

chciałabym sterować ilość liści na ziemi teksturą (żeby tam gdzie

biegnie mysz nie było liści).

pod particle motion jest jakieś "Texture Emission", potem button TextEmit i potem Tex:1 (cyferka do wyboru)

ale przecież tekstury są zapisywane jako nazwy, a nie jako numery. Jak przyporządkować tą teksturę? (załadowana w scenie już jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wtrace swoje 3 grosze.

Ruch kamery w 1 ujeciu (i nie tylko) jest zbyt wyrazny. Gdyby kamera sie nie ruszala byloby duzo lepiej. Gdy kamera sie porusza trzeba uwazac by nie stala sie glownym bohaterem ujecia :) Sproboj zamiast dlugiego ujecia zrobic kilka krotszych z kamera nie poruszajaca sie (albo delikatnie).

Widac kota a potem widac mysz ale nie widac ich wzajemnych relacji. Mysz moze byc z kazdej strony kota. Moze byc rowniez monstrualnie wielka bo nie sposob ocenic jej wielkosci. Pozniej to widac (przez sekunde) ale na poczatku trzeba pokazac bohaterow, ich wyglad decyduje o ich charakterze, polujacy kot i delikatna myszka (powinnas na to zwrocic szczegolna uwage, trzeba to podkreslic zeby od razu bylo jasne) . Potem suspens - przestraszony kot i mysz z jajami ;)

Kot podskakuje 2 razy - tak to wyglada, przyjrzyj sie. Pokazalas 2x ta sama akcje.

Ruch myszy lapa przed wyskokiem wyglada dziwnie.

Mysle ze na koncu powinnas ja pokazac od dolu, z zabiej perspektywy - bedzie wygladac bohatersko. Mozna by jednak zrobic odwrotnie - z gory w dalekim planie, czyli taka mala myszke ktora przestrzszyla wielkiego kota.

 

Koniec na razie, juz nic wiecej nie widze :)

 

Zrobilas jakis storyboard dokladny? Rozbilas go na ujecia czy idziesz na zywiol :) latwiej by bylo o kompozycje i ruchy kamery. Moze renderuj na razie bez MS, z 1 swiatlem i bez tekstur bo to na tym etapie nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeszcze nie za pozno na storyboard. Lepiej teraz niz wcale. Ja takie rzeczy wymyslam czesto przed zasnieciem, leze z zamknietymi oczami i obrazy same naplywaja :)

Wyobraz sobie ze tam jestes - czujesz wiatr na twarzy, kurz w zebach itp. Potem to narysuj i opisz - mysle ze pisanie moze uzupelniac storyboard bo jak narysujesz np szum wiatru?

 

Ja wymyslilem cos takiego :

(1 ujecie)Trawa poruszana wiatrem, panorama (pokazanie miejsca akcji - kamera obraca sie wokol wlasnej osi), przed kamera przetacza sie kilka orzeszkow, za nimi biegnie mysz.

(2 ujecie, kamera nie rusza sie), Mysz wcina orzeszki, nagly szelest trawy, mysz odwraca sie ale nic nie widzi, wcina dalej, w trawie widac swiecace oczy (za plecami myszy), wylania sie kot b powoli, skrada sie do myszy ktora wcina zarelko, powoli podnosi lape do smiertelnego ciosu karate :) Dalej jest 1000 pomyslow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest update, trochę skorygowałam widoki, jeszcze nie jest to końcowa wersja jeśli chodzi o kamery, taki render żeby zobaczyć jak wygląda.

daję linka na cgtalk, bo kompresja powiększa mi plik avi do niebywałych rozmiarów... muszę to kiedyś rozgryźć.

 

zapomniałam wstawić część jak mysz patrzy na drzewo.

 

jakichś orzeszków raczej dodawać nie będę, wolę się postarać żeby to co zanimowałam dotąd jakoś porządnie wyglądało.

 

storyboard teraz jest.

 

trochę mnie ten projekt przerasta, uuu

 

http://features.cgsociety.org/challenge/strange_behavior/player.php?entry_id=80751

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności