Gadon Napisano 13 Lipiec 2007 Napisano 13 Lipiec 2007 chodzi mi oczywiscie o ten łuk ktory tworz deska jak zostanie zgięta. Jest jakis pomysl na tow 3d maxie?
tadzio Napisano 13 Lipiec 2007 Napisano 13 Lipiec 2007 unwrapem???? ;) choc czy jest zgieta czy prosta tak samo sie mapuje... pozdr
Gadon Napisano 13 Lipiec 2007 Autor Napisano 13 Lipiec 2007 bosz..... chodzi mi o to czy da rade w UVW jakos łuk przeksztalcic w prostą ?
Bacry Napisano 13 Lipiec 2007 Napisano 13 Lipiec 2007 jaki łuk? jak cała zagięta to spróbuj mapowanie cylindryczne (w unwrapie), jak nie jest deska dodatkowo poprzycinana, zadrapana itp to nie będzie problemu.
Vorek Napisano 13 Lipiec 2007 Napisano 13 Lipiec 2007 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem o co Ci chodzi ale spróbuj zaznaczyć krawędzie które chcesz wyprostować i przeskaluj freeform'em., w oknie unwrapa oczywiście
Gadon Napisano 14 Lipiec 2007 Autor Napisano 14 Lipiec 2007 Ok macie tutaj obrazek, czarno na bialym. http://img54.imageshack.us/my.php?image=deskakk6.jpg Jest tuba i jedna strona jest zmapowana po okręgu (srodek obrazka). Chcialbym teraz od nowa zmapowac zaznaczone fejsy ale tak zeby fejsy w Edytorze nie szly po okręgu ale po lini prostej (poziomej lub pionowej) .. jak to wyglada po prawej stronie. Wlasnie cos mniej wiecej jak Vorek pisze... zaznaczac po edgach i wcisnac jeden guziczek i mam rozlozone w lini prostej.
Shogun 3D Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 Mam takie pytanko; a na kija ci takie rozłożenie unwrapa? Powiedz lepiej, co chcesz osiągnąć? Zagięte słoje deski? No to ja radzę najpierw zmapować normalnie boxa, a potem go potraktować bendem 360st. Nie zakłada się spodni przez narty...
uncle Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 nie wspominajac o tym ze boxy sa defaultowo zamapowane;D
Gość _Kreska_ Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 albo użyj gotowej tuby, z tego co pamietam ma własnie przypisane takie mapowanie jakiego potrzebujesz.
Gadon Napisano 15 Lipiec 2007 Autor Napisano 15 Lipiec 2007 oj ludziska... zabieracie sie nie od tej strony co trzeba.. ten okrąg to tylko przyklad.. oczywiscie ze taka tuba ma defaultowo rozlozoną UVke wlasnie wzdluz prostej... ale jest wiele obiektów ktore robi się ręcznie (jakieś rury, galezie i inne) i one nie mają takiego domyslnego mapowania. Shogun - ;) przeciez material deski to tylko przyklad, moze byc inny material. jest wiele przypadkow kiedy chcialbym nadac wlasnie takie mapowanie a nie inne - a to dla lepszego wykorzystania miejsca na UVkach, albo po prostu gdy mam juz gotową texture i musze do niej dopasac takie a nie inne mapowanie. wiec pytam konkretnie o tą metode, czy mozna jakos latwo to zrobic w maxie? ale widze ze taka podstawowa dość rzecz a cos ciężko ???
Levus Napisano 15 Lipiec 2007 Napisano 15 Lipiec 2007 W edytorze uv bierzesz to okrągłe, klikasz 2 interesujące Cię wertexy, klikasz prawym i wybierasz "break" w celu przerwania kółeczka w jakimś miejscu. Następnie wertex po wertexie przesuwasz sobie mapę tak by wyszedł prostokąt... O to Ci chodzi?
Gadon Napisano 15 Lipiec 2007 Autor Napisano 15 Lipiec 2007 nieee :) wlasnie dokladnie nie o to mi chodzi, vertex po vertexie to ja robie teraz... a chce jakiegos automata - w mayi i w XSi są takie opcje ... ze zaznaczam krawędz (czyli kilka edgy) klikam jakis tam guziczek i mi ladnie rozklada fejsy i tą krawędź po lini prostej... nie ma czegos takiego w maxie? musze zerknac do polyboosta czy jest cos takiego
Bacry Napisano 15 Lipiec 2007 Napisano 15 Lipiec 2007 w załączniku to co uzyskałem w jakieś 2 min. a teraz opis. zmapowałem górę jako planar tylko nie od fronu a z boku (otrzymałem w UV linie), potem zaznaczone poligony zrelaxowałem (w uvw unwrap) i pozostało tylko skalowanie do zera zewnętrznego loopa i potem to samo dla wewnętrznego lupa. potem tylko dopasowanie par vertexów no i tyle. Niestety tak naprawdę dla każdego przypadku trzeba pogłówkować i najważniejsze nie myśleć liniowo:D
streaker Napisano 15 Lipiec 2007 Napisano 15 Lipiec 2007 Albo się doposażyć: http://www.scriptspot.com/3ds-max/unwrap-tools Niestety w maxa trzeba władować około mnóstwo pluginów/skryptów itp. żeby dało się tego używać
Levus Napisano 15 Lipiec 2007 Napisano 15 Lipiec 2007 Ewentulanie zaopatrzyć się w polyboosta, tam zdaje się jest opcja takiego własnie mapowania, znaczy wyrównywania do prostokątu..
Gadon Napisano 16 Lipiec 2007 Autor Napisano 16 Lipiec 2007 Bacry: hmm...kombinowanie i myslenie przy takim czyms zostawiam dla ciebie ;) jak mialbys kilkaset obiektów rozlozyc w taki sposób to wiesz.. starość nie radość:) to powinna byc jakas opcja albo dodaktowy skrypt. Dziwne jest wlasnie to ze te programy ciągle wymagają masy dodatkowych rzeczy i to często oczywistych. Wlasnie zastanawiam sie czy przeszukiwac te darmowe skrypty czy tez kupic odrazu polyboosta i potem ewentualnie jeszcze dodwac brakujące rzeczy...
Valery Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 marudzisz Gadon i tyle. ja wszysko mapuję ręcznie w maxie, bez dodatkowych pluginów i skryptów, i wcale nie narzekam
Shogun 3D Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 Gadon, nie czaję jednego: kto przy zdrowych zmysłach adaptuje unwrap do tekstury, a nie odwrotnie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się