Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jaki łuk? jak cała zagięta to spróbuj mapowanie cylindryczne (w unwrapie), jak nie jest deska dodatkowo poprzycinana, zadrapana itp to nie będzie problemu.

Napisano

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem o co Ci chodzi ale spróbuj zaznaczyć krawędzie które chcesz wyprostować i przeskaluj freeform'em., w oknie unwrapa oczywiście

Napisano

Ok macie tutaj obrazek, czarno na bialym.

 

http://img54.imageshack.us/my.php?image=deskakk6.jpg

 

Jest tuba i jedna strona jest zmapowana po okręgu (srodek obrazka). Chcialbym teraz od nowa zmapowac zaznaczone fejsy ale tak zeby fejsy w Edytorze nie szly po okręgu ale po lini prostej (poziomej lub pionowej) .. jak to wyglada po prawej stronie.

 

Wlasnie cos mniej wiecej jak Vorek pisze... zaznaczac po edgach i wcisnac jeden guziczek i mam rozlozone w lini prostej.

Napisano

Mam takie pytanko; a na kija ci takie rozłożenie unwrapa? Powiedz lepiej, co chcesz osiągnąć? Zagięte słoje deski? No to ja radzę najpierw zmapować normalnie boxa, a potem go potraktować bendem 360st.

 

Nie zakłada się spodni przez narty...

Gość _Kreska_
Napisano

albo użyj gotowej tuby, z tego co pamietam ma własnie przypisane takie mapowanie jakiego potrzebujesz.

Napisano

oj ludziska... zabieracie sie nie od tej strony co trzeba.. ten okrąg to tylko przyklad.. oczywiscie ze taka tuba ma defaultowo rozlozoną UVke wlasnie wzdluz prostej... ale jest wiele obiektów ktore robi się ręcznie (jakieś rury, galezie i inne) i one nie mają takiego domyslnego mapowania.

 

Shogun - ;) przeciez material deski to tylko przyklad, moze byc inny material. jest wiele przypadkow kiedy chcialbym nadac wlasnie takie mapowanie a nie inne - a to dla lepszego wykorzystania miejsca na UVkach, albo po prostu gdy mam juz gotową texture i musze do niej dopasac takie a nie inne mapowanie.

 

wiec pytam konkretnie o tą metode, czy mozna jakos latwo to zrobic w maxie? ale widze ze taka podstawowa dość rzecz a cos ciężko ???

Napisano

W edytorze uv bierzesz to okrągłe, klikasz 2 interesujące Cię wertexy, klikasz prawym i wybierasz "break" w celu przerwania kółeczka w jakimś miejscu.

 

Następnie wertex po wertexie przesuwasz sobie mapę tak by wyszedł prostokąt...

 

O to Ci chodzi?

Napisano

nieee :) wlasnie dokladnie nie o to mi chodzi, vertex po vertexie to ja robie teraz... a chce jakiegos automata - w mayi i w XSi są takie opcje ... ze zaznaczam krawędz (czyli kilka edgy) klikam jakis tam guziczek i mi ladnie rozklada fejsy i tą krawędź po lini prostej... nie ma czegos takiego w maxie? musze zerknac do polyboosta czy jest cos takiego

Napisano

w załączniku to co uzyskałem w jakieś 2 min.

a teraz opis. zmapowałem górę jako planar tylko nie od fronu a z boku (otrzymałem w UV linie), potem zaznaczone poligony zrelaxowałem (w uvw unwrap) i pozostało tylko skalowanie do zera zewnętrznego loopa i potem to samo dla wewnętrznego lupa. potem tylko dopasowanie par vertexów no i tyle. Niestety tak naprawdę dla każdego przypadku trzeba pogłówkować i najważniejsze nie myśleć liniowo:D

Napisano

Bacry: hmm...kombinowanie i myslenie przy takim czyms zostawiam dla ciebie ;) jak mialbys kilkaset obiektów rozlozyc w taki sposób to wiesz.. starość nie radość:)

 

to powinna byc jakas opcja albo dodaktowy skrypt. Dziwne jest wlasnie to ze te programy ciągle wymagają masy dodatkowych rzeczy i to często oczywistych.

 

Wlasnie zastanawiam sie czy przeszukiwac te darmowe skrypty czy tez kupic odrazu polyboosta i potem ewentualnie jeszcze dodwac brakujące rzeczy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności