Napisano 16 Lipiec 200717 l Dziś dostałem monografie od ajpress'u . I znowu kabinki od początku robie wszystkie. Tu dzisiejszy wynik . Bardzo długo zeszło , właściwie to wykonywanie w kółko tych samych operacji. Szybki zajęły trochę czasu .Ale wszystko jest równiutkie , szybki mają 1/3 grubości ramki i znajdują się dokładnie pośrodku. Drzwiczki w kabinie dowódcy miały ciekawą konstrukcję. Kabinka wraz z szybkami ma po redukcji 8600 tris czyli na resztę zostało jakieś 55,4k tris .Limit 64k.
Napisano 17 Lipiec 200717 l Autor Malutki progres. Osłona karabinu z karabinem i "podpórką" , + małe detale mocujące przednią "szybę" (w rzeczywistości to plexi). Bez szybek bo jakoś zakłócały render .
Napisano 17 Lipiec 200717 l 8k tylko na ten element?? trochę dużo nawet 64 k nie wystarczy przy takim detalu... no chyba że nie będziesz robił wnętrza, ale wygląda na to że masz w planach:)... możesz pokazać siatkę
Napisano 17 Lipiec 200717 l Autor Rama ma 2329. Szkło ma 2858 chyba zrezygnuje z grubości bo i tak jej nie widać . Karabin z osprzętem 266. Razem 5453 Szkło jest po redukcji i siatka śmiesznie wygląda.
Napisano 17 Lipiec 200717 l po co tyle loopow? na ramie masz dużo mniej a kształt fajny, na tym szkle to "bigos" straszny.... jak masz już ramkę to teraz żeby zrobić szyby zaznacz EDGE - linie ekstruduj, ditaczuj do osobnego obiektu, i tak z każdym "okienkiem" potem połącz te poszczególne szybki w jeden kształt, zespawaj wierzchołki, popoprawiaj i będziesz miał szybę w kilka minut, zrób jedną stronę, i potem skopiuj....
Napisano 17 Lipiec 200717 l Uprościłbym te szybki i to bardzo, tego i tak nie będzie widać. Bardziej bym ukochał tego Vickersa, narazie nie bardzo widać co to za karabin (o ile to Vickers). Tu masz screen mojego guna z Lublinka: 788 tris & 256x256 pixeli W części Łosi też takie Vickersy montowano. PS. Nie usuwaj starszych obrazków, wyjdzie fajna relacja :) Ups. Nie widziałem Twojego posta.
Napisano 18 Lipiec 200717 l Autor Dobra może opisze jak robie kabinki. Zaznaczam krawędzie na kadłubie i robie z nic krzywe > curve>Extract from edges. Potem tworze ghird'a u,v=0 l,h=0,2 . Umieszczam go w "rogu" krzywych przy pomocy snap'a . Dzięki temu ghird jest na środku. Teraz polygon extrude along curve , i dobranie subdivision tak aby powstały "sześciany". Kopiuje obiekt freze i hide z niego będzie szkło . Teraz obrabiam ten który mi został , ścięcia itd. Potem polygon redukcion z zaznaczonym "...edge lops" , zmiana wartości dopóki obiekt kształty nie zmienia . Potem tylko kosmetyka usunięcie edge które nie wpływają na kształt. To jest zejście z jakiś 1450 tri do 290. Teraz szybki. Biorę zachowany wcześniej obiekt redukcja poly j.w z tymi samymi wartościami. Zaznaczam wewnętrzne poly potem extract polygons , resztki usuwam. Teraz zaznaczam edge szhift+d z wartością 4? teraz zaznaczam edge środkowe i robie z nich krzywe. Potem zaznaczam 4 polygon>four-sided i dobieram parametry. Potem kosmetyka. Wynik końcowy ma jakieś 470 tri x2 =940 tri. Te dwie szybki połączę blendem , ta na górze ma już inny kolor , jest barwiona na niebiesko. Gotowe ma 760 tri. Dorobiłem jeszcze owiewkę , muszę przyznać że konstruktorzy mieli fantazje. Owiewka ma 892 , czyli razem cała kabinka ma 1652.
Napisano 20 Lipiec 200717 l Autor Witam przechodzę właśnie do skrzydeł. Zrobiłem już parę prób ale z efektu nie byłem zadowolony. Najpierw walec zmodyfikowałem do kształty profili skrzydła. Potem wyciągałem edgesy i skalowałem je tak aby pokrywały się z rzutem ( referka ) z przodu i z góry. I tu wyszedł fun z referkami. Ktoś w monografi Ajpress'u się chyba nie spisał :/ albo powstał jakiś problem ze skalą. Dobra podczas dalszego męczenia skrzydełek powstał problem z końcówką skrzydła i połączeniem z kadłubem. Końcówka jest zaokrąglona i próbowałem ją wyciągnąć przy pomocy krzywych . Wyszło nawet fajnie* ale za cholerę nie chciało się połączyć z resztą skrzydła . *Wyszły 2 połówki górna i dolna i one też nie chciały się połączyć. Co do przejścia do kadłuba próbowałem znaleźć sposób na fillet w XSI , niestety nic nie znalazłem ( tylko surf.mesh ). Co do karabinu to narazie robie łośia tak z grubsza. Wykonam prosty model i zobacze jak to wyglada , puźniej dojdą szczegóły ( będe je oddzielnie robił , bo bym się pogóbił w tych wszystkich obiektach na scenie , poza tym komp muli przy zapisie)
Napisano 20 Lipiec 200717 l Dodaj wiecej podzialow do skrzydla, bedzie ci latwiej zmodyfikowac bryle. Rob sobie polowke samolotu i pozniej skopiuj na druga strone, nie bedziesz robil podwojnej pracy. Jezeli tak robisz to ok. Imho najlepiej zaczac opd boxa, pozniej tylko dodawac pokolei podzily i skalowac je odpowiednio do refek. Narazie nie mysl jak laczyc poszczegolne partie samolotu, jak wykonasz skrzydlo poprawnie wtedy bedziemy myslec ;)
Napisano 26 Lipiec 200717 l Autor Boolean strasznie psioczy siatkę jest na to jakaś rada ? Nie tylko w miejscu przecięcia siatka ulega modyfikacji ale także w innych nie związanych z przecięciem miejscach zostają dodane krawędzie.Jakoś nie mogę tego naprostować.
Napisano 26 Lipiec 200717 l rada jest taka zeby nie kozystac z Boolean co zreszta powiedzą Ci chyba mądrzejsi ode mnie
Napisano 26 Lipiec 200717 l Buliny itp przy low poly raczej można sobie darować, więcej po tym poprawiania, niż pożytku z tej funkcji. Najlepszy jest chyba zwykły cut.
Napisano 26 Lipiec 200717 l jak już musisz z tym Boolean to po prostu poprawiaj po nim... Lepszy jest ProBoolean tzn. mniej poprawiania (czasem) ;) Takie dziurki to Cut'em bym robił...
Napisano 27 Lipiec 200717 l Ee tam Maya ;) Booleany w XSI są jak wszędzie dość średnie, ale da się z nimi żyć. Ja jednak bym zrobił jak pisali koledzy wyżej i po prostu ręcznie ciął dziury.
Napisano 27 Lipiec 200717 l O właśnie! Mam pytanie do was: W MAX'ie mam edge, a na nim 3 vertexy (róg dwóch plane'ów), 2 na końcach i 1 po środku. Jak najlepiej zrobić z tych 2 plane'ów (za pomocą vertexów) prostą płaszczyznę (nie pionową, ani nie poziomą)? Wiem, że mógłbym z 2 vertexów na krawędziach zinterpolować ten 3 i byłby dokładnie na lini tworzonej przez te 2, ale da się to zrobić jednym kliknięciem (max pięcioma ;))?
Napisano 28 Lipiec 200717 l Autor Nom nie bardzo wiem jak w XSI fajnie wycinać . Chciałbym np. obiekt przez obiekt. Np. są 2 cylindry i przekrawam jeden drugim , otrzymuje w wyniku pocięty cylinder z oddzielonymi płaszczyznami w Richno było split lub trim. A tu mały progres.
Napisano 28 Lipiec 200717 l nie znam sie na samolotach ale ten wygląda ładnie, w xsi nie robie wiec nie pomoge czeba czekac na Empecka : )
Napisano 28 Lipiec 200717 l Ja bym takie dziury ciął ręcznie za pomocą narzędzia pod klawiszem "\" (nie pamiętam jak się nazywa, a nie mam XSI pod ręką) można sobie wetknąć cylinder tam gdzie ma być dziura i ciąć ręcznie wokół niego. Booleany niestety są kiepskie. Fajny progress - ten detal to rozumiem, że są klapy? Bo w FSach nie ma sensu modelować wnętrza skrzydła, jako, że nie ma modelu zniszczeń.
Napisano 30 Lipiec 200717 l Autor Trochę dodatkowych części i test animacji To szło na serwer przez pół dnia :/!!!!!!!!!!!!!!! A tu walka z żeberkami w skrzydle choć przyciąłem je według skrzydła dalej wystają :/Po otwarciu klap trochę tych żeberek widać. I modyfikacja klap.Silnik śmigło i zmiana skoku.
Napisano 30 Lipiec 200717 l fajno to wygląda, a somolocik będzie gęsty pewnie ze hej, na zeberkach i innych samolotwych sprawach sie nie znam ale moze trzeba je po prostu zeskalowac minimalnie i nie bedzie ich widac, jesli to idzie do gry to nie bedzie to przeskadzac a do stilka tym bardziej : )
Napisano 30 Lipiec 200717 l Ja bym sobie jednak żebrowanie odpuścił. Tego naprawdę nie będzie widać, chyba, ze planujesz otwierać skrzydła (nie wiem, czy poszycie skrzydła w Łosiu było gdzieniegdzie otwierane) Co innego gdyby samolot szedł do bojowego sima, wówczas fajnie, jakby przez dziury w skrzydle było widać wnętrze. W FS9/FSX natomiast warto skupić się na ruchomych elementach jak klapy, sloty, podwozie, komory bombowe, otwierana kabina itd...
Napisano 31 Lipiec 200717 l Autor Dobra wywalam żeberka , komór bombowych nie będzie mechanizm spustowy jest w kabinie dowódcy.
Napisano 31 Lipiec 200717 l Zawsze można się pokusić o zrobienie obu kabin dostępnych z poziomu VC :)
Napisano 6 Wrzesień 200717 l Autor No dobra zacząłem znowu łośka robić. Jakaś słaba jakoś tych jpgów macie jakiś sposób żeby xsi zapisywało je ładniej ? Dorobiłem podwozie i trochę zadu.
Napisano 6 Wrzesień 200717 l z maxa czy xsi czy w czym dam dlubiesz zapisujesz do .bmp i z tego w fotoszkapie budujesz .jpga. Dawaj dalej panie
Napisano 6 Wrzesień 200717 l Muminek daj fajne maskowanie i oznaczenia, to będzie wypasik na maxa... ;) czekam na texturki...
Napisano 6 Wrzesień 200717 l Wypasik to będzie jak samolot wyląduje w FSX :) A Łoś niestety fajnego maskowania nie miał, bo był malowany khaki. trzymam kciuki za progress :)
Napisano 11 Wrzesień 200717 l Autor Mam problem przy robieniu powierzchni sterów . Po dodaniu wycięcia na "chwyty" na powierzchni pojawiają się brzydkie przekłamania. Próbowałem różnych sztuczek ale nie wyszło nic z tego :(
Napisano 11 Wrzesień 200717 l Musiałbyś dodać kilka podziałów przy tych wycięciach - loop po jednej i drugiej stronie + jeden wzdłuż powinny pomóc. Teraz masz dużo niewidocznych krawędzi które zbiegają się w jednym punkcie, stąd dziwne cieniowanie.
Napisano 11 Wrzesień 200717 l albo jak pracujesz w editable poly to wejdz do 'polys' zaznacz caly ten element i kliknij 'retriangulate' - czasami pomaga - a jak chcesz zrobic pozadnie to tak jak empeck moowi :)
Napisano 11 Wrzesień 200717 l Autor Witam. Podłubałem trochę nad ogonem. Ster wysokości i kierunku zrobione tylko trzeba dogładzić . Co do steru kierunku hm gdzie ma przechodzić oś obrotu ? Według mnie po czerwonemu ale ten wihajster co tam jest sugeruje że po niebieskiemu ; ale wtedy to będzie dziwnie wyglądało :/
Napisano 11 Wrzesień 200717 l Ciężko powiedzieć, gdzie powinna być oś obrotu, nie znam Łosia na tyle, może Lucas z forum iłka będzie wiedział?
Napisano 11 Wrzesień 200717 l poki co jest swietnie, ja to tylko nie moge sie doczekac wielkiego finału z texturami skrinami tid itp :)
Napisano 25 Wrzesień 200717 l Autor Witam. Czy tak może wyglądać udawany środek? Jeszcze nie ma wszystkich elementów. Ale czy te szczegóły są wystarczające ?
Napisano 25 Wrzesień 200717 l nie znam sie na samolotach ale wg mnie jeśli to środek do samolotu w którym nie będzie kamery to ilość szczegółu jest wystarczająca. No ale jak już napisałem nie znam sie :> A po za tym fajna furka :)
Napisano 5 Październik 200717 l Autor Zarzucam siateczkę . I to by było chyba na tyle jeśli chodzi o modelowanie , jak ktoś ma jeszcze jakieś uwagi co można jeszcze dorobić to proszę zgłaszać (mam chyba jeszcze 20 k tris) Na poprzedniej stronce jest wnętrze. Zabawa w teksturowanie . >>>>>>>>>>>>>>>>>> Witam. W dzisiejszym odcinku zabawa w teksturowanie. Zrobiłem wstępnie teksturkę na skrzydła , trzeba jeszcze kilku poprawek i będzie bazą dla lepszej tekstury .Muszę sie jeszcze wywiedzieć jak najlepiej zrobić nity. Siatka na kadłubie zrobiona od nowa , musiałem przerobić większą klapę. By Losiek Ogon nie jest jeszcze zrobiony i siedzi na starym mapowaniu.
Napisano 11 Październik 200717 l Fajne, fajne. Ale ten brąz na górnych powierzchniach to chyba kolega zmieni...
Napisano 11 Październik 200717 l Autor To tymczasowe malowanie. Jak się trochę w tym podszkolę to może będzie lepszy brąz. A tymczasem początki dłubania środka.
Napisano 12 Październik 200717 l Poka siate, bo Imho troche przegles z poli w kabinie. Szczegolnie te druto rurki pod oknami.
Napisano 12 Październik 200717 l Z drugiej strony te elementy będą widoczne z ok 0,5m w simie, to dobrze jest tam dać detal, ale siata faktycznie się przyda.
Napisano 5 Listopad 200717 l Autor >>>26-10-07, 11:00 Siateczka. Jak na razie limitem się nie przejmuje , dopiero jak wyjdzie trochę za dużo to zacznę kombinować. A to podsumowanie postępu na dziś , kadłub powoli wypełnia się treścią . >>>>Dziś
Napisano 5 Listopad 200717 l nie chce wątpić w twoje umiejętności, ale czy uda się Tobie to wszystko ogarnąć i oteksturować? :D
Napisano 5 Listopad 200717 l wyjdzie Ci dużo za dużo XD tak czy owak samolocik idzie zacnie, ale czas ktory potem poswiecisz na optymalizacje bedzie ogromny- lepiej odrazu o tym myslec
Napisano 5 Listopad 200717 l Fire - To sobie pokasuje co się powtarza, rozłoży, i powieli. A przynajmniej Ty mi to kiedyś mówiłeś :P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto