Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Dziś dostałem monografie od ajpress'u .

I znowu kabinki od początku robie wszystkie.

Tu dzisiejszy wynik . Bardzo długo zeszło , właściwie to wykonywanie w kółko tych samych operacji. Szybki zajęły trochę czasu .Ale wszystko jest równiutkie , szybki mają 1/3 grubości ramki i znajdują się dokładnie pośrodku.

 

Drzwiczki w kabinie dowódcy miały ciekawą konstrukcję.

Kabinka wraz z szybkami ma po redukcji 8600 tris czyli na resztę zostało jakieś 55,4k tris .Limit 64k.

  • Odpowiedzi 63
  • Wyświetleń 12,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Malutki progres. Osłona karabinu z karabinem i "podpórką" , + małe detale mocujące przednią "szybę" (w rzeczywistości to plexi).

Bez szybek bo jakoś zakłócały render .

Napisano

8k tylko na ten element?? trochę dużo nawet 64 k nie wystarczy przy takim detalu... no chyba że nie będziesz robił wnętrza, ale wygląda na to że masz w planach:)... możesz pokazać siatkę

Napisano
  • Autor

Rama ma 2329.

Szkło ma 2858 chyba zrezygnuje z grubości bo i tak jej nie widać .

Karabin z osprzętem 266.

Razem 5453

 

Szkło jest po redukcji i siatka śmiesznie wygląda.

Napisano

po co tyle loopow? na ramie masz dużo mniej a kształt fajny, na tym szkle to "bigos" straszny.... jak masz już ramkę to teraz żeby zrobić szyby zaznacz EDGE - linie ekstruduj, ditaczuj do osobnego obiektu, i tak z każdym "okienkiem" potem połącz te poszczególne szybki w jeden kształt, zespawaj wierzchołki, popoprawiaj i będziesz miał szybę w kilka minut, zrób jedną stronę, i potem skopiuj....

Napisano

Uprościłbym te szybki i to bardzo, tego i tak nie będzie widać. Bardziej bym ukochał tego Vickersa, narazie nie bardzo widać co to za karabin (o ile to Vickers). Tu masz screen mojego guna z Lublinka:

 

vickers.jpg

 

788 tris & 256x256 pixeli

 

W części Łosi też takie Vickersy montowano.

 

PS. Nie usuwaj starszych obrazków, wyjdzie fajna relacja :)

 

Ups. Nie widziałem Twojego posta.

Napisano
  • Autor

Dobra może opisze jak robie kabinki.

 

Zaznaczam krawędzie na kadłubie i robie z nic krzywe > curve>Extract from edges.

 

Potem tworze ghird'a u,v=0 l,h=0,2 . Umieszczam go w "rogu" krzywych przy pomocy snap'a . Dzięki temu ghird jest na środku. Teraz polygon extrude along curve , i dobranie subdivision tak aby powstały "sześciany".

Kopiuje obiekt freze i hide z niego będzie szkło .

Teraz obrabiam ten który mi został , ścięcia itd.

Potem polygon redukcion z zaznaczonym "...edge lops" , zmiana wartości dopóki obiekt kształty nie zmienia . Potem tylko kosmetyka usunięcie edge które nie wpływają na kształt. To jest zejście z jakiś 1450 tri do 290.

 

Teraz szybki. Biorę zachowany wcześniej obiekt redukcja poly j.w z tymi samymi wartościami. Zaznaczam wewnętrzne poly potem extract polygons , resztki usuwam. Teraz zaznaczam edge szhift+d z wartością 4? teraz zaznaczam edge środkowe i robie z nich krzywe.

 

Potem zaznaczam 4 polygon>four-sided i dobieram parametry. Potem kosmetyka.

Wynik końcowy ma jakieś 470 tri x2 =940 tri.

Te dwie szybki połączę blendem , ta na górze ma już inny kolor , jest barwiona na niebiesko.

 

 

Gotowe ma 760 tri.

 

 

 

Dorobiłem jeszcze owiewkę , muszę przyznać że konstruktorzy mieli fantazje.

Owiewka ma 892 , czyli razem cała kabinka ma 1652.

Napisano
  • Autor

Witam przechodzę właśnie do skrzydeł. Zrobiłem już parę prób ale z efektu nie byłem zadowolony.

Najpierw walec zmodyfikowałem do kształty profili skrzydła. Potem wyciągałem

edgesy

i skalowałem je tak aby pokrywały się z rzutem (

referka

) z przodu i z góry. I tu wyszedł fun z referkami. Ktoś w monografi

Ajpress'u

się chyba nie spisał :/ albo powstał jakiś problem ze skalą.

 

Dobra podczas dalszego męczenia skrzydełek powstał problem z końcówką skrzydła i połączeniem z kadłubem. Końcówka jest zaokrąglona i próbowałem ją wyciągnąć przy pomocy krzywych . Wyszło nawet fajnie* ale za cholerę nie chciało się połączyć z resztą skrzydła .

 

*Wyszły 2 połówki górna i dolna i one też nie chciały się połączyć.

 

Co do przejścia do kadłuba próbowałem znaleźć sposób na

fillet

w XSI , niestety nic nie znalazłem ( tylko

surf.mesh

).

 

Co do karabinu to narazie robie łośia tak z grubsza. Wykonam prosty model i zobacze

jak to wyglada , puźniej dojdą szczegóły ( będe je oddzielnie robił , bo bym się pogóbił

w tych wszystkich obiektach na scenie , poza tym komp muli przy zapisie)

Napisano

Dodaj wiecej podzialow do skrzydla, bedzie ci latwiej zmodyfikowac bryle.

Rob sobie polowke samolotu i pozniej skopiuj na druga strone, nie bedziesz robil podwojnej pracy. Jezeli tak robisz to ok.

Imho najlepiej zaczac opd boxa, pozniej tylko dodawac pokolei podzily i skalowac je odpowiednio do refek.

Narazie nie mysl jak laczyc poszczegolne partie samolotu, jak wykonasz skrzydlo poprawnie wtedy bedziemy myslec ;)

Napisano
  • Autor

Boolean strasznie psioczy siatkę jest na to jakaś rada ?

Nie tylko w miejscu przecięcia siatka ulega modyfikacji ale także w innych nie związanych z przecięciem miejscach zostają dodane krawędzie.Jakoś nie mogę tego naprostować.

Napisano

rada jest taka zeby nie kozystac z Boolean co zreszta powiedzą Ci chyba mądrzejsi ode mnie

Napisano

Buliny itp przy low poly raczej można sobie darować, więcej po tym poprawiania, niż pożytku z tej funkcji. Najlepszy jest chyba zwykły cut.

Napisano

jak już musisz z tym Boolean to po prostu poprawiaj po nim... Lepszy jest ProBoolean tzn. mniej poprawiania (czasem) ;)

 

Takie dziurki to Cut'em bym robił...

Napisano

a ja bym przerzucil sie na mayke i nie mialbys problemow :)

Napisano

Ee tam Maya ;)

 

Booleany w XSI są jak wszędzie dość średnie, ale da się z nimi żyć. Ja jednak bym zrobił jak pisali koledzy wyżej i po prostu ręcznie ciął dziury.

Napisano

O właśnie! Mam pytanie do was:

 

W MAX'ie mam edge, a na nim 3 vertexy (róg dwóch plane'ów), 2 na końcach i 1 po środku. Jak najlepiej zrobić z tych 2 plane'ów (za pomocą vertexów) prostą płaszczyznę (nie pionową, ani nie poziomą)? Wiem, że mógłbym z 2 vertexów na krawędziach zinterpolować ten 3 i byłby dokładnie na lini tworzonej przez te 2, ale da się to zrobić jednym kliknięciem (max pięcioma ;))?

Napisano
  • Autor

Nom nie bardzo wiem jak w XSI fajnie wycinać . Chciałbym np. obiekt przez obiekt.

Np. są 2 cylindry i przekrawam jeden drugim , otrzymuje w wyniku pocięty cylinder z oddzielonymi płaszczyznami w Richno było split lub trim.

 

A tu mały progres.

nder1rt6.th.jpgdefaer1ei2.th.jpgdefaunder1ny0.th.jpg

defaultpassrender1jz7.th.jpgdefaulrender1jb3.th.png

Napisano

nie znam sie na samolotach ale ten wygląda ładnie, w xsi nie robie wiec nie pomoge czeba czekac na Empecka : )

Napisano

Ja bym takie dziury ciął ręcznie za pomocą narzędzia pod klawiszem "\" (nie pamiętam jak się nazywa, a nie mam XSI pod ręką) można sobie wetknąć cylinder tam gdzie ma być dziura i ciąć ręcznie wokół niego. Booleany niestety są kiepskie.

 

Fajny progress - ten detal to rozumiem, że są klapy? Bo w FSach nie ma sensu modelować wnętrza skrzydła, jako, że nie ma modelu zniszczeń.

Napisano
  • Autor

Trochę dodatkowych części i test animacji

To szło na serwer przez pół dnia :/!!!!!!!!!!!!!!!

 

A tu walka z żeberkami w skrzydle choć przyciąłem je według skrzydła dalej wystają :/Po otwarciu klap trochę tych żeberek widać.

 

I modyfikacja klap.Silnik śmigło i zmiana skoku.

Napisano

fajno to wygląda, a somolocik będzie gęsty pewnie ze hej, na zeberkach i innych samolotwych sprawach sie nie znam ale moze trzeba je po prostu zeskalowac minimalnie i nie bedzie ich widac, jesli to idzie do gry to nie bedzie to przeskadzac a do stilka tym bardziej : )

Napisano

Ja bym sobie jednak żebrowanie odpuścił. Tego naprawdę nie będzie widać, chyba, ze planujesz otwierać skrzydła (nie wiem, czy poszycie skrzydła w Łosiu było gdzieniegdzie otwierane)

 

Co innego gdyby samolot szedł do bojowego sima, wówczas fajnie, jakby przez dziury w skrzydle było widać wnętrze. W FS9/FSX natomiast warto skupić się na ruchomych elementach jak klapy, sloty, podwozie, komory bombowe, otwierana kabina itd...

Napisano
  • Autor

Dobra wywalam żeberka , komór bombowych nie będzie mechanizm spustowy jest w kabinie dowódcy.

Napisano
  • Autor

No dobra zacząłem znowu łośka robić.

 

Jakaś słaba jakoś tych jpgów macie jakiś sposób żeby xsi zapisywało je ładniej ?

 

Dorobiłem podwozie i trochę zadu.

 

45494654897554168451675qt6.th.jpg2539297823952gv5.th.jpg

Napisano

z maxa czy xsi czy w czym dam dlubiesz zapisujesz do .bmp i z tego w fotoszkapie budujesz .jpga. Dawaj dalej panie

Napisano

niezle to wyglada, kiedy texturki ?!

Napisano

Muminek daj fajne maskowanie i oznaczenia, to będzie wypasik na maxa... ;) czekam na texturki...

Napisano

Wypasik to będzie jak samolot wyląduje w FSX :) A Łoś niestety fajnego maskowania nie miał, bo był malowany khaki.

 

trzymam kciuki za progress :)

Napisano
  • Autor

Mam problem przy robieniu powierzchni sterów .

Po dodaniu wycięcia na "chwyty" na powierzchni pojawiają się brzydkie przekłamania.

Próbowałem różnych sztuczek ale nie wyszło nic z tego :(

Napisano

Musiałbyś dodać kilka podziałów przy tych wycięciach - loop po jednej i drugiej stronie + jeden wzdłuż powinny pomóc. Teraz masz dużo niewidocznych krawędzi które zbiegają się w jednym punkcie, stąd dziwne cieniowanie.

Napisano

albo jak pracujesz w editable poly to wejdz do 'polys' zaznacz caly ten element i kliknij 'retriangulate' - czasami pomaga - a jak chcesz zrobic pozadnie to tak jak empeck moowi :)

Napisano
  • Autor

Witam.

Podłubałem trochę nad ogonem. Ster wysokości i kierunku zrobione tylko trzeba dogładzić .

Co do steru kierunku hm gdzie ma przechodzić oś obrotu ?

Według mnie po czerwonemu ale ten wihajster co tam jest sugeruje że po niebieskiemu ; ale wtedy to będzie dziwnie wyglądało :/

Napisano

Ciężko powiedzieć, gdzie powinna być oś obrotu, nie znam Łosia na tyle, może Lucas z forum iłka będzie wiedział?

Napisano

poki co jest swietnie, ja to tylko nie moge sie doczekac wielkiego finału z texturami skrinami tid itp :)

Napisano
  • Autor

Witam.

Czy tak może wyglądać udawany środek? Jeszcze nie ma wszystkich elementów. Ale czy te szczegóły są wystarczające ?

srodeczek1bb8.th.jpg

Napisano

nie znam sie na samolotach ale wg mnie jeśli to środek do samolotu w którym nie będzie kamery to ilość szczegółu jest wystarczająca. No ale jak już napisałem nie znam sie :>

A po za tym fajna furka :)

Napisano
  • Autor

Zarzucam siateczkę . I to by było chyba na tyle jeśli chodzi o modelowanie , jak ktoś ma jeszcze jakieś uwagi co można jeszcze dorobić to proszę zgłaszać (mam chyba jeszcze 20 k tris)

Na poprzedniej stronce jest wnętrze.

 

losiekrh1.th.pnglosiuvb0.th.png

losiek2ay8.th.pnglosiek1sy5.th.png

losiek3jw2.th.png

Zabawa w teksturowanie .

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Witam.

W dzisiejszym odcinku zabawa w teksturowanie.

 

Zrobiłem wstępnie teksturkę na skrzydła , trzeba jeszcze kilku poprawek i będzie bazą dla lepszej tekstury .Muszę sie jeszcze wywiedzieć jak najlepiej zrobić nity.

 

Siatka na kadłubie zrobiona od nowa , musiałem przerobić większą klapę.

skrzydelkoxv9.th.pngskrzydloprawekm5.th.png

 

skrzydloprawecopyqx7.th.jpgskrzydlolewecopydw4.th.jpg

poszyciecopymi6.png

By Losiek

Ogon nie jest jeszcze zrobiony i siedzi na starym mapowaniu.

Napisano

Fajne, fajne.

 

Ale ten brąz na górnych powierzchniach to chyba kolega zmieni...

Napisano
  • Autor

To tymczasowe malowanie. Jak się trochę w tym podszkolę to może będzie lepszy brąz.

 

A tymczasem początki dłubania środka.

kabinkacx0.th.pngdefaultss3.th.png

Napisano

Poka siate, bo Imho troche przegles z poli w kabinie. Szczegolnie te druto rurki pod oknami.

Napisano

Z drugiej strony te elementy będą widoczne z ok 0,5m w simie, to dobrze jest tam dać detal, ale siata faktycznie się przyda.

Napisano
  • Autor

>>>26-10-07, 11:00

Siateczka.

siatuw0.th.jpgsiat2cp1.th.jpg

 

 

Jak na razie limitem się nie przejmuje , dopiero jak wyjdzie trochę za dużo to zacznę kombinować.

A to podsumowanie postępu na dziś , kadłub powoli wypełnia się treścią .

kabinatr6.th.png

 

>>>>Dziś

kabinkaiw4.th.jpg

Napisano

nie chce wątpić w twoje umiejętności, ale czy uda się Tobie to wszystko ogarnąć i oteksturować? :D

Napisano

wyjdzie Ci dużo za dużo XD tak czy owak samolocik idzie zacnie, ale czas ktory potem poswiecisz na optymalizacje bedzie ogromny- lepiej odrazu o tym myslec

Napisano

Fire - To sobie pokasuje co się powtarza, rozłoży, i powieli. A przynajmniej Ty mi to kiedyś mówiłeś :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności