Napisano 18 Wrzesień 200717 l Możecie napisać dokładnie jak krok po kroku "rozłożyć siatkę" tak żeby bezproblemowo można było nanieśc teksturę? Próbuję, próbuję i zawsze siatak jest zaplątana. Kiedyś udało mi się ją jakoś ułożyć ale to było dawno i nie pamiętam jak to zrobiłem :) Szukałem na forum, na necie ale nic konkretnego nie znalazlem.
Napisano 18 Wrzesień 200717 l http://www.studio-erebus.com/studio/tutorials/2003/uvw/uvw-dice.html podstawy http://www.waylon-art.com/uvw_tutorial/uvwtut_01.html - bardzo obszerny tutek http://www.google.com - też sporo tutków :)
Napisano 18 Wrzesień 200717 l No mapowanie to nie taka prosta sprawa musisz najpierw podzielić sobie siatkę na części które będziesz mapował danym sposobem np. elementy podłużne, obłe, owalne mapujesz cylindrycznie a te bardziej płaskie planarnie. Po takim wstępnym rozłożeniu siatki w edytorze unwrapa ja najczęściej exportuje obiekt i w programiku deepuv relaxuję wszystkie części rozłozonej siatki. Uważam że relax tool w deepuv jest o niebo lepszy niż ten z maxa ale najważniejsze to dobrze podzielić siatkę na części tzn. dobrze rozmieścić szwy.
Napisano 19 Wrzesień 200717 l polecam ten programik: http://www.headus.com/au/uvlayout/ po prostu wymiata :)
Napisano 20 Wrzesień 200717 l Tomala ostatnio mi mowiles, ze relax w maxie jest super, tylko trzeba wiedziec co i jak ...
Napisano 21 Wrzesień 200717 l Napisałem cytuję "Relax w maxie działa całkiem spoko jak się wie co i jak" bo do super to mu trochę brakuje ale da się osiągnąć zadowalający efekt tylko po co tracić czas? Ja z tego korzystałem często zanim wypróbowałem deepuv i jego relax który po jednym kliknięciu bardzo ładnie rozkłada siatkę i tyle. Programik o którym pisze Pionier jest świetny do mapowania i jak się na niego przerzucę to znowu będzie można mi zarzucić że wychwalałem deepuv a teraz używam uvlayout ale to nie znaczy że tamten poprzedni jest gorszy chociaż w przypadku maxa rzeczywiście tak jest. Pozdrawiam.
Napisano 21 Wrzesień 200717 l wlasnie sie zastanawiam... relax w maxie jest calkiem spoko, i tak sobie mysle czy wyprobowac ten uvlayout... ale nie robie postaci, które mają skomplikowane mapowanie i gdzie napewno deepuv i uvlaout bardziej by sie przydal... sam nie wiem...
Napisano 21 Wrzesień 200717 l przykład na krzaczenie się relaxa w maxie: http://img45.imageshack.us/img45/5782/blendermaxqw5.jpg co prawda siatka ładna nie była, miała trójkąty, ale to co robi relax to aż nieprzyzwoite. Tym bardziej że ustawia się go dość długo w porównaniu z innymi programami. z prostym obiektem i idealną siatką sobie jeszcze jakoś radzi.
Napisano 21 Wrzesień 200717 l peltmapping to wogóle porażka. Tyle z tym zabawy a wystarczy sciagnąć tutek pani Ani i wtedy do organiki nic innego jak tylko blender :D
Napisano 21 Wrzesień 200717 l oj tam;) peltmapping jak na maxa to jest całkiem przyzwoity. troche zaparcia i da się zrobić;)
Napisano 21 Wrzesień 200717 l Właśnie, nie o to chodzi. To co w maxie przy stosowaniu pelt mappingu zajmuje sporo czasu w innych programach można uzyskać po jednym kliknięciu myszki.
Napisano 21 Wrzesień 200717 l Ania napisał: przykład na krzaczenie się relaxa w maxie: http://img45.imageshack.us/img45/5782/blendermaxqw5.jpg co prawda siatka ładna nie była, miała trójkąty, ale to co robi relax to aż nieprzyzwoite. Tym bardziej że ustawia się go dość długo w porównaniu z innymi programami. z prostym obiektem i idealną siatką sobie jeszcze jakoś radzi. Aniu no nie wiem kurcze nie mam doswiadzenia w mapowaniu malo rzeczy mapowalem, ale gdyby nie relax i soft selection to bym nie malowal wogle :D jeszcze nie mialem zeby relax + soft selection mnie zawiod zawsze tworzy swietne malowanie nie mowie ze jest bez wad napewno deepuv, blender czy wings maja lepsze opcje rozwiazania ale relax nie jest zly :)
Napisano 23 Wrzesień 200717 l Peltmaping jest świetny w niektórych przypadkach - trzeba wiedzieć co do czego stosować.
Napisano 23 Wrzesień 200717 l no według mnie to tam wcale nie taka katorga... do moich potrzeb starcza... pelt>relax i sof tak jak prawi nielot;) :D
Napisano 23 Wrzesień 200717 l hej, za pozwoleniem Ani wrzucilem fragment smoczka do UVLayout i wyszlo mi cos takiego: pelt maxowy czasami sie przydaje, ale tylko jako ewentualny dodatek na sam koniec mapowania, przynajmniej u mnie czolem pionier
Napisano 23 Wrzesień 200717 l nigdy chyba nie zczaje jak pelt mapping dziala tzw. jak ustawic te szwy czy jak to sie zwie :D
Napisano 23 Wrzesień 200717 l Ja ostatnio roadkilla obejrzałęm do uv-ek. Ma kilka niedociągnieć w sterowaniu głównie, ale jakby zainteresowani dali dobry feedback autorowi to można oczekiwać fajnego unwrappera!!
Napisano 24 Wrzesień 200717 l Autor Okej, zrobiłem sobie skrzyneczke w maxie i unwarpowałem ją. Dałem teksturę, wszystko fajnie ale nie wyświetla mi tej tekstury ani viewporcie ani na renderze. O co chodzi? EDIT: Już wiem! Nie wiedziałem, że trzeba w diffuse nałożyć tą bitmapę (tekrurę) :P
Napisano 25 Wrzesień 200717 l Tak jak wy przez dlugi czas uwazalem ze maxowy unvrap ssie - teraz juz wie ze wcale tak nie jest . Wszystko to kwestia dobrania odpowiednic parametrow. To standardowe ustawienie ktore dziala w 99 % przypadkow. Jesli siatka jest bardzo skomplikowana (organika ) i wciaz tekstura jest zbyt porozciagana sprubujcie zwiekszyc parametr stretch (wiecej niz. 0.1 mija sie z celem imo) --- By Face - to to co chcecie uzywac na codzien , By edge - sprzydaje sie gdy fragmenty siatki nachodza na siebie (ta technika dazy do tego by uniknac takich sytuacji - generalnie uzywac tylko do tego a puzniej jeszcze raz traktowac technika By Face By centers - taki Blur dla uv ;) nigdy nie uzywalem - i ciezko i znalezc zastosowanie dla tej techniki Co do pelta - to zawsze puniej uzywajcie jeszcze relaxa . Uzywalem kilku programow do robienia uv-ki i pod wieloma wzgledami max daje dupy - ale relax jest naprawde w pytke nie ma co nazekac. Przetestujcie te ustawienia. Szczegulnie jesli ktos robi wszystko w maxe i exportuje do innego softu tylko po to zeby uvki zrobic- powinien sprawdzic i zarzucic zbedne importoexporty ;) Pozdr.
Napisano 26 Wrzesień 200717 l barton_fink--> racja racja, polecam jeszcze do relax dolaczenie opcji soft selection tzw zaznaczamy np. vertexy ktore maja byc zrelaxowane i wlaczamy soft selection ustawiamy sile i siatka sie super unwrapuje :) aha i pamietajcie ze relax bedzie robil bledy jak maxie filp'nieta siatke
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto