Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Możecie napisać dokładnie jak krok po kroku "rozłożyć siatkę" tak żeby bezproblemowo można było nanieśc teksturę? Próbuję, próbuję i zawsze siatak jest zaplątana. Kiedyś udało mi się ją jakoś ułożyć ale to było dawno i nie pamiętam jak to zrobiłem :)

Szukałem na forum, na necie ale nic konkretnego nie znalazlem.

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No mapowanie to nie taka prosta sprawa musisz najpierw podzielić sobie siatkę na części które będziesz mapował danym sposobem np. elementy podłużne, obłe, owalne mapujesz cylindrycznie a te bardziej płaskie planarnie. Po takim wstępnym rozłożeniu siatki w edytorze unwrapa ja najczęściej exportuje obiekt i w programiku deepuv relaxuję wszystkie części rozłozonej siatki. Uważam że relax tool w deepuv jest o niebo lepszy niż ten z maxa ale najważniejsze to dobrze podzielić siatkę na części tzn. dobrze rozmieścić szwy.

Napisano

Napisałem cytuję "Relax w maxie działa całkiem spoko jak się wie co i jak" bo do super to mu trochę brakuje ale da się osiągnąć zadowalający efekt tylko po co tracić czas? Ja z tego korzystałem często zanim wypróbowałem deepuv i jego relax który po jednym kliknięciu bardzo ładnie rozkłada siatkę i tyle. Programik o którym pisze Pionier jest świetny do mapowania i jak się na niego przerzucę to znowu będzie można mi zarzucić że wychwalałem deepuv a teraz używam uvlayout ale to nie znaczy że tamten poprzedni jest gorszy chociaż w przypadku maxa rzeczywiście tak jest. Pozdrawiam.

Napisano

wlasnie sie zastanawiam... relax w maxie jest calkiem spoko, i tak sobie mysle czy wyprobowac ten uvlayout... ale nie robie postaci, które mają skomplikowane mapowanie i gdzie napewno deepuv i uvlaout bardziej by sie przydal...

 

sam nie wiem...

Napisano

peltmapping to wogóle porażka. Tyle z tym zabawy a wystarczy sciagnąć tutek pani Ani i wtedy do organiki nic innego jak tylko blender :D

Napisano

Właśnie, nie o to chodzi. To co w maxie przy stosowaniu pelt mappingu zajmuje sporo czasu w innych programach można uzyskać po jednym kliknięciu myszki.

Napisano
przykład na krzaczenie się relaxa w maxie:

http://img45.imageshack.us/img45/5782/blendermaxqw5.jpg

co prawda siatka ładna nie była, miała trójkąty, ale to co robi relax to aż nieprzyzwoite. Tym bardziej że ustawia się go dość długo w porównaniu z innymi programami.

z prostym obiektem i idealną siatką sobie jeszcze jakoś radzi.

 

Aniu no nie wiem kurcze nie mam doswiadzenia w mapowaniu malo rzeczy mapowalem, ale gdyby nie relax i soft selection to bym nie malowal wogle :D jeszcze nie mialem zeby relax + soft selection mnie zawiod zawsze tworzy swietne malowanie nie mowie ze jest bez wad napewno deepuv, blender czy wings maja lepsze opcje rozwiazania ale relax nie jest zly :)

Napisano

Peltmaping jest świetny w niektórych przypadkach - trzeba wiedzieć co do czego stosować.

Napisano

hej,

 

za pozwoleniem Ani wrzucilem fragment smoczka do UVLayout i wyszlo mi cos takiego:

smokaniauvlayoutpf5.th.jpg

 

pelt maxowy czasami sie przydaje, ale tylko jako ewentualny dodatek na sam koniec mapowania, przynajmniej u mnie

 

czolem

pionier

Napisano

Ja ostatnio roadkilla obejrzałęm do uv-ek.

Ma kilka niedociągnieć w sterowaniu głównie, ale jakby zainteresowani dali dobry feedback autorowi to można oczekiwać fajnego unwrappera!!

Napisano

Okej, zrobiłem sobie skrzyneczke w maxie i unwarpowałem ją. Dałem teksturę, wszystko fajnie ale nie wyświetla mi tej tekstury ani viewporcie ani na renderze.

O co chodzi?

 

EDIT:

Już wiem! Nie wiedziałem, że trzeba w diffuse nałożyć tą bitmapę (tekrurę) :P

Napisano

Tak jak wy przez dlugi czas uwazalem ze maxowy unvrap ssie - teraz juz wie ze wcale tak nie jest . Wszystko to kwestia dobrania odpowiednic parametrow.

 

42033319jr2.jpg

 

To standardowe ustawienie ktore dziala w 99 % przypadkow.

 

Jesli siatka jest bardzo skomplikowana (organika ) i wciaz tekstura jest zbyt porozciagana sprubujcie zwiekszyc parametr stretch (wiecej niz. 0.1 mija sie z celem imo)

 

 

---

34670143ha7.jpg

By Face - to to co chcecie uzywac na codzien ,

 

By edge - sprzydaje sie gdy fragmenty siatki nachodza na siebie (ta technika dazy do tego by uniknac takich sytuacji - generalnie uzywac tylko do tego a puzniej jeszcze raz traktowac technika By Face

 

By centers - taki Blur dla uv ;) nigdy nie uzywalem - i ciezko i znalezc zastosowanie dla tej techniki

 

 

Co do pelta - to zawsze puniej uzywajcie jeszcze relaxa .

 

Uzywalem kilku programow do robienia uv-ki i pod wieloma wzgledami max daje dupy - ale relax jest naprawde w pytke nie ma co nazekac. Przetestujcie te ustawienia. Szczegulnie jesli ktos robi wszystko w maxe i exportuje do innego softu tylko po to zeby uvki zrobic- powinien sprawdzic i zarzucic zbedne importoexporty ;)

 

Pozdr.

Napisano

barton_fink--> racja racja, polecam jeszcze do relax dolaczenie opcji soft selection tzw zaznaczamy np. vertexy ktore maja byc zrelaxowane i wlaczamy soft selection ustawiamy sile i siatka sie super unwrapuje :)

aha i pamietajcie ze relax bedzie robil bledy jak maxie filp'nieta siatke

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności