Skocz do zawartości

Scena 3D: uliczka


Loki

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazlem kiedys fajna prace 3d na temat starych drzwi i zainspirowalo mnie to do podjecia tego tematu :)

 

 

Na razie jest tyle: attachment.php?attachmentid=50221&stc=1&d=1194018467

 

- latarnie wstawione na szybko zeby dalo sie troche lepiej glebie poczuc :)

 

tyle moich wypocin, a tu co mnie zainspirowalo (niestety nie mam wiecej referencyjnych zdjec tego miejsca wiec bedzie to raczej lozne podejscie do tematu - choc zalezy mi na utrzymaniu klimatu - tu prozba jesli ktos wie gdzie to jest lub ma jakies zdjecia tego miejsca bardzo bym prosil o wiadomosc)

 

pix000362.jpg

 

- WIP został zakończony, zapraszam do komentowania w dziale finished works -

Finished Works: Stara uliczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

- Sebastian Ozga: dzieki moze zostana takie, ale znalazlem fajne refki w necie i zastanawiam sie czy nie sprobowac nieco innych - zobacze jak bedzie z czasem.

 

- kamil.ochel : hehe nie ma polygonow w dolym rogu i nie tylko, bo droga jest wstawiona na chybcika (bedzie jeszcze poprawiona)

 

- floo: wlasnie texturowania sie boje, ale mam nadzieje ze wyjdzie ladnie :)

 

- keraj37: dzieki :)

 

malutki update:

 

pojawily sie drzwi, kilka szczegolow, wiecej dachowek i ziarniste cienie :P (taka proba slonca)

 

attachment.php?attachmentid=50237&stc=1&d=1194090377

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki :) (heh to naprawde motywuje powaznie do pracy jak sie czyta komentarze, zawsze myslalem ze to sciema a tu faktycznie duzo daje)

 

zmeczylo mnie modelowanie, wiec postanowilem pobawic sie texturami (nie jestem swietny w unwrapie wiec duzo sie ucze rownoczesnie)

 

attachment.php?attachmentid=50275&stc=1&d=1194196944

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arturprx2 - > nie wiem czy zauważyłeś, ale Loki stara się wprowadzić do sceny coś od siebie (zabrzmiało jak z "Poranku kojota" :) )

Do momentu, kiedy to jest możliwe fizycznie, to chyba nawet dobrze.

Zresztą jak sam autor na początku napisał, traktuje temat luźno.

 

A teraz do autora:

Taki bruk jak na Twojej pracy kładło się "po łuku" (środek drogi był wyżej niż krawędzie).

Jak już zaczniesz "brudzić" scenę (bo jest zdecydowanie za czysto, ale to możesz odłożyć na potem) wstawisz pod budynki jakieś kałuże/plamy/błoto, nie będzie się tak wcinać budynek na drogę.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wszystkim za komentarze :) na razie upa nie ma, bo poczekam na wieksze postepy.

 

arturprx2 - belki poprawilem ( w sumie usunelo mi to jeden problem, bo ostatnio jakos tak mi sie gora nie podobala tego co wymodelowalem, jaks cienka byla a te szersze belki faktycznie ladniej zamykaja widok, niby niewiele a jednak pomaga :)

Sebastian Ozga: tez mi sie cos nie podobal bruk, heh wstyd sie przyznac ze mieszkam we wroclawiu [pol Wroclawia to kostka brukowa] - wlasnie bylem na Ostrowie i przyjzalem sie dokladnie kostce - nigdy nie zwrocilem uwagi na to ze faktycznie jest po luku kladziona, musze przejsc sie jeszcze i porobic zdjecia - dzieki za zworcenie uwagi ( brudzil bede dopiero po wymodelowaniu wszystkiego - tak jak sugerujesz )

 

nie podoba mi sie jak na razie jeszcze polaczenie elewacji budynkow z brukiem ale tak jak piszesz jakies drobiazgi moga to poprawic (kaluze / smieci itp)

 

Ania:wlasnie nie wiem sam dokladnie jak chce to oswietlic (generalnie ta uliczka jest w hiszpani wiec na mysl przychodzi ostre iberyjskie slonce (sjesta, leniwa uliczka itp) zobaczymy (myslalem tez o wieczornym klimacie, zapalone latarnie itp) bede z tym walczyl jak wymodeluje wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm nie lubie sobie sam odpowiadac na posty :/

 

attachment.php?attachmentid=50457&stc=1&d=1194911686

 

w zasadzie wszystko juz wymodelowane (to czego nie widac,np okna, drzwi itp zapomnialem odkryc)

 

zabieram sie powoli za texturowanie i prosil bym o opinie i komentarze.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ja bym zrobiła przedtem, bo teksturować takie uszkodzenia też w końcu trzeba. Ale pewnie masz na to jakąś metodę. (opowiedz)

 

Czy tekstura drogi jest przejściowa? Bo brakuje na niej dispa albo normala. Bump nie wystarczy tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to planuję zrobic po oteksturowaniu, zeby nie miec zbyt skomplikowanej geometrii przy unwrapowaniu

Nie zdziw sie jak przesuniesz wertex i nagle cała textura Ci sie zmasakruje.

Zresztą to prawie unwrapa nie ma wiec większych problemów nie powinno być z jego nakładaniem nawet z jakimiś uszkodzeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jol Loki super pomysl, jak wszystko ładnie zrobisz z sie na to zanosi, to bedzie piekna scena. Mógłbym spytac jaką metodą robisz roślinki na balkonie? chcialbym zacząć też się tym bawić, moze polecisz jakieś rozwiązania?

 

Pozdrawiam forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malutki up textur: (ten budynek po prawej na pierwszym planie chyba zmienie na bardziej zolty (taki jak jest portal drzwi))

czas renderu 34min (quad core)

 

duzyqf6.jpg

 

Aniu: zniszczenia dodaje sukcesywie w czasie texturowania (tzn unwrap => maluje texture w photoshopie [difuse + bump + displace] => collapsuje unwrapa (w sumie mozna by z edit poly to samo zrobic), a pozniej Cut + push/pull (generalnie jak sie troche do tego przylozyc to nie ma sladu na texturze, widzialem jak ktos takie cos w tutorialu z Gnomon'a robil - stad ta metoda, pewnie nie najlepsza ale jak na razie mi odpowiada :) ]

 

hehe sprawne oko wylapalo, faktycznie nie zauwazylem ze zapomnialem włączyć displacement dla drogi na poprzednim renderze (teraz jest co chyba widac :)

 

Gomez: hmm w sumie nie myslalem o Zbrushu do tego (wstyd sie przyznac ale nigdy nie robilem nic w Zpendzlu :/ - najwyzszy czas to zmienic)

 

TrojkaT: czemu nie :) sam jestem ciekaw jak by to moglo wygladac, na razie renderuje to Vray'em, jak skoncze i oferta bedzie nadal aktualna, nie omieszkam skozystac

Xiz0r: i tu boli (tzn displacement :/) mam problemy z wyrenderowaniem sceny w rozdzielczosci wiekszej niz 1200x1000 jesli mam włączone displacement na wiecej niz [droga] + [kamienica po lewej na 1 planie] :/ na poczatku myslalem ze to wina LC przy GI, ale po zmianie na QMC dalej sie wykrzacza (czasem dojdzie prawie do renderu, a czasem pada zaraz na poczatku, nie mam pojecia co jest) - na razie renderowalem w 1333x1000 i wylaczylem sporo displacement (zostala wlasnie tylko droga i budynek po prawej), jesli ktos wie co moze byc problemem, i jak to rozwiazac to byl bym wdzieczny za pomoc (chcialem to max w 2kx 1.5k wyrenderowac, ale jak widze chyba nic z tego - troche szkoda bo na quadzie spodziewalem sie lepszych efektow :)

 

Godzil: krzaki na balkonie to ivyGenerator - nie myslalem na razie o wstawieniu czegos innego, pewnie bedzie jeszcze z jeden - dwa kwiatki gdzies w scenie, - albo sam wymodeluje albo poszukam darmowego (choc wolal bym sam )

 

Dzieki za komentaze i czekam na kolejne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj, zacząłem się powoli wczuwać w klimat, a Ty mi tu z tym numerem! Jeśli będziesz robił wszystkie detale z referki, to może być kicha. Według mnie powinieneś dalej kroczyć w stronę starej uliczki. Ale to moja prywatna opinia.

 

A tak poza tabliczką - dodaj displace albo cuś + ten element pod łukiem w drzwiach na pierwszym budynku od lewej wygląda jak tekstura na płaskiej powierzchni. Za to bardzo podobają mi się balkoniki po lewej i wszystkie dachy.

 

3 mam kciuki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym najpierw napisać podziękwoania dla Lokiego że podsunał mi IVY GEN. no rewelacyjna rzecz!

 

I wiesz Loki, ja miałem podobne problemy, wywalało mi rendera ale u mnie problemem był rozmiar sampli LC (jak mialem 0,01 to wywalał podobnie jak u Ciebie, czasem na początku czasem po zakonczeniu LC. Musiałem zwiększyć rozmiar sampli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i kolejny nocy render (chyba najlepiej mi sie maluje textury po nocy, sądząc po godzinach zamieszczanych up'ów - cisza spokój, człowiek moze sie skupić i bazgrolić

 

nastrone6atf6.jpg

 

wywalilem numer domu, tez mi sie nie podobał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super ta teksturka na prawym budynku

 

tak myślę że przy jednym albo dwóch z tych trzech jeszcze białych budynków z lewej, pasowałyby jakieś tablice na ścianie, wiesz te takie metalowe wystające prostopadłe do muru, że np. tu fryzjer tu apteka, coś jak tutaj ten napis Blumen po prawej.

http://www.bunte-starshots.de/albums/userpics/15131/Rattenberg_3.jpg

albo tu http://aeiou.iicm.tugraz.at/aeiou.encyclop.data.image.r/r185121a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tabliczki będą - tez o nich pomyślałem - podoba mi się mocowanie jakie pokazałaś Aniu na tych zdjęciach, musze poszukać po Wrocławiu takich, trza na Stare Jatki z aparatem iść :)

 

TrojkaT - co do chodnika - zgadzam się, nie podoba mi się łączenie między budynkami a chodnikiem, łaziłem wczoraj po wrocławiu ale nie mogę nigdzie znaleźć takiego jak tu, tzn wszędzie jest chodnik - krawężnik - bruk, chyba też tak zrobię ale boję się że to poważnie zawęzi "jezdnię" - i wyjdzie nie naturalnie, wiem ze tak jak ja zrobiłem, wygląda (tzn pod względem chodnika) jedna z ulic Lubeki (koło muzeum lalek) ale nie mogę w moim zbiorze zdjęc (czytaj burdelu na dysku) znaleźć tego odpowiedniego.

 

Pozdrawiam i wracam do modelowania / teksturowania

 

Wieczorem powinien byc kolejny up.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

budynek po prawe stronie wygląda bardzo fajnie, ten z lewej już trochę mniej - jak dla mnie zbyt "sterylnie". Gdybym miał się jednak do czegoś przyczepić (a robię to trochę na siłę): lewa latarnia na ścianie budynku mocno skupia uwagę (pewnie to wina/zasługa tła) a wygląda bardzo płasko. może warto by było ją trochę obrócić. Wątek naprawdę wart śledzenia. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i kolejny nocny up

 

zanim pojawi sie nastepny, minie być może troche czasu, no ale zobaczymy :)

 

nastronenowejd1.jpg

 

 

 

- co do niedoróbek z poprzednich wersji, jak widać wywalilem część klamotów (latarnie, haki itp musze zrobic od nowa)

 

- te drzwi po lewej stronie są tylko na chwile tak wstawione :) ta textura na pewno tam nie zostanie

- pomajstrowałem troche przy kamienicy po lewej na pierwszym planie, ale dalej nie jestem z niej zadowolony

 

- pojawiła się tekstura na kamienicy w tle - na razie wydaje się byc OK, ale chyba troche nad nią jeszcze posiedzę - nie moge nigdzie odpowiedniego murala znaleźć

 

- walczyłem nieco z brukiem, ale jak widać średnio to wyszło

 

C&C oczekiwane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pracuje nadal nad połączeniem między brukiem a scianami - up'a na razie nie ma bo nadal nie jestem zadowolony z tego co wyszlo

 

Aniu - trawa będzie, ale nie wiem jak scatterem rozmieścic ją tak, zeby rosła tylko między kamieniami bruku (tzn da się uzyć bitmapy do sterowania rozmieszczeniem elementów w scatter [nie chcę zeby trawa wyrastala przypadkiem ze srodka granitowej kostki - a ustawianie ręczne troche by zajęło ] ? - nie ukrywam uzywalem tego moze z raz w zyciu i nie mam o tym za wiele pojęcia )

 

slajver: Oo - tekstury na pierwszym planie (budynek po lewej i prawej) mają wymiary 2048x2048, to samo bruk, drugi plan faktycznie zmniejszyłem do 1024x 1024, ale i tak wydają się być wystarczające. (daj znać gdzie widać tą niską jakość tekstur, bo ja patrząc na ten obrazek cały czas, straciłem "dystans", i ciężko mi wyłapać niektóre szczegóły) - docelowo mam zamiar wyrenderować to w rozdzielczości zbliżonej do pokazywanych obrazków (z tej przyczyny ze komp mi tyle displace nie pociągnie w duzej rozdzielczośći :/ więc tekstura 2kx2k wydaje się być wystarczająca, skoro pierwszy plan będzie miał na renderze około 1000-1200 px - przynajmniej tak myślałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym ustawiła ręcznie, będzie szybciej i ładniej niż bawienie się w jakieś bitmapy.

W moich scenach najczęściej ustawiałam trawę która rośnie blisko kamery ręcznie, a dalej automatycznie metodą którą opisał JohnZi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, niechcem sie wymadrzac bo jestem nowy (zreszta to postprodukcja) ale zrobilbym jeszcze AO bo wszystko na pierwszym planie jest w cieniu i wyglada przez to plasko, jeszcze mozna by krawedzie gdzie budynek laczy sie z brukiem poszarpac troche. do recznego ustawiania trawy polecam AdvPainter z scriptspot.com(nie ma zbyt duzych mozliwosci ale to jak malowanie trawa). poza tym kolory sa jakies wyplowiale i wiecej kontrastu by sie nadalo. tekstura na na pierwszym budynku po lewej wyglada troche sztucznie i drzwi po prawej - wiekszy bump, jeszcze raz AO bo wyglada jak z gry. poza tym bardzo fajnie, klimat mi sie podoba i niezle wyrzezbione jest. oby tak dalej! pozdr. cez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności