Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

No to dzis taki kolejny modelki :) Narazie bez refki ale musze zacząc z nich kożystac bo słabo coś.. ale komentujecie i krytykujcie. Baza oczywiście kulka a czas to ok 4h.

 

Ps: Czemu nikt poprzedniego modelu nie komentuje, nie podoba się czy może nikt nie widział :]

 

54877295.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość User190

I po to to robię - nie popełnia błędów ten kto nic nie robi. Np. czoło specjalnie powiększałem, bo wydawało mi się cały czas za niskie. Oczodoły specjalnie wbijałem, bo ostatnio morte mi wytknął, że kąciki w okolicy nosa mam za płytkie. Teraz widać przegiąłem w drugą stronę. Generalnie chciałem mu nadać nieco kanciasty wygląd - szkoda, że nie wyszło. Myślę, ze następnym razem będzie lepiej, zwłaszcza, że zacząłem sobie klarować już jakiś własny workflow tych twarzyczek, żeby szło szybko. Myślę też, że robienie totalnie z foty istniejących postaci jest z grubsza bez sensu i będę starał się dążyć do tego, żeby jechać wszystko z pamięci - oczywiście mogę wrzucać na forum kolejne modele podpatrywane z fotki i cieszyć się, że ludzie chwalą, ale po co? Zrobiłem ich już trochę i mogę Cię zapewnić, że nie przyczyniło się to do mojego rozwoju w tej dziedzinie - to było zwykłe wyrobnictwo. Wolę się czegoś nauczyć - dlatego z chęcią słucham komentarzy, które coś wnoszą w mój rozwój, a nie tylko "ładnie/brzydko/nie wiem"

 

nielocie> co do sarkazmu - wybacz, ale większość Twoich komentarzy na które się natknąłem jest podobna, a pamiętam z okresu, gdy zaczynałeś, że przez pierwsze kilkanaście główek umiejscawiałeś w złym miejscu mięśnie szyi idące zza ucha do mostka (sternocleidomastoid). Ja nie chcę popełniać ciągle tych samych błędów dlatego poddaje to, co robię pod publiczną krytykę i liczę╗ na konstruktywne komentarze. Morte jako jeden z nielicznych kiedyś pokusił się o porządny komentarz, który cenię sobie ze względu na jego skilla, tym bardziej, że jest kilka lat młodszy ode mnie. Oczywiście nie zawsze ze wszystkim się zgadzam, ale jednak opinia innych jest ważna w tym co robimy.

 

wrzucam też trntbl

fun_trntbl.avi

Kręgosłup z tyłu skopałem - tak, jak pisałem bez refki wydawało mi się, że tam powinno być coś takiego, teraz już wiem, że jest źle. Oczy też są albo za małe, albo za daleko siebie. Coś jest tam nie teges - byłbym wdzięczny za opinię co.

 

Klicor> zacne :) Mi się podoba.

Edytowane przez User190
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego poddaje to, co robię pod publiczną krytykę i liczę╗ na konstruktywne komentarze.

 

nie lubie sie wtrącać :D tera bedzie kontrurktywny komentarz :P

poświęć troche więcej czasu na model zanim go tu wrzucisz jak chcesz konstruktywnej krytyki, w godzine to nawet najlepsi nie zrobią nic co by było godne komentarzy :) co do refek jak kto woli , ale jak czujesz ze bez nich ci nie idzie to znaczy ze jeszcze troche mozna by sie im poprzyglądać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

IMHO są dwa sposoby nauki - albo robisz coś długo, dobrze w małych ilościach, albo napier&*(asz szybko, krótko najwięcej jak się da. Nie oczekuję, że ktoś się będzie zachwycał tym, co zrobiłem - to po prostu zwykły test umiejętności/czas, ale mimo wszystko chciałbym usłyszeć co jest dobrze, co jest źle przez pryzmat tego, że powstawało to w niecałą godzinę. Np. nikt nie zwrócił uwagi na dziurki w nosie, które doprowadzają mnie do szewskiej pasji. To znaczy, że skupiam się na jednych rzeczach za bardzo niż na innych. Oczywiście nigdy nie zamierzałem zaprzestać dziergania z refek - tylko w ten sposób można załatać dziury, które ma się w świadomości tego, co powstaje. Z drugiej stronie po zrobieniu sporej ilości główek z refek zauważyłem, ze robię to bezmózgo - jak fabryka, dopasowując do referencji i nic z tego nie wynosząc, więc trzeba było zmienić technikę. Zdaję sobie sprawę z tego, ze jeszcze daleka droga przede mną, ale mimo wszystko wierzę, że was dogonię ze skillem, więc nie śpijcie tam za dobrze, czując mój gorący oddech na waszych bladych pleckach ]:-> ;)

Wrzuciłem tam wyżej trntbla, żeby jeszcze jacyś chętni mogli się poznęcać (jest tam perfidny kręgosłupowy babol - mam nadzieję, że to was zachęci do downloadu ;)

 

edit: \/ Klicor, nie skumałem tego z gumą ;)

Edytowane przez User190
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

M@ti:Kwestja nie jest taka zeby jechac z referek i z zrzynac ale i tez nie jest wartoscia walenie z glowy(wiedzy ktorej w glowie niema) czegos co ma spelniac jakies prawidla anatomii.Wybrales dwie skrajnosci.Wiem o co ci chodzi bo mnie tez ogarnia duma ze wale bez referek i tak dalej ale narysowalem sie juz w zyciu postaci wlasciwie to jedyne co lubei rysowac:) i rzezbic.Brakuje Ci najbardziej w tym momencie backgroundu w 2d tzn rysowania postaci analizy bryly anatomii i tak dalej.Modelujac musisz myslec bardziej ogolnie najpierw ustal globalne proporcje a potem zastanawiaj sie nad nazwami poszczegolnych miesni jakie by tam nie wsadzic.Widac tutaj tez problem braku pokory wobec krytyki podobnie jest na jakichs studiach plastycznych czasem lepiej uslyszec ze cos jest do dupy i to jest konstruktywna krytyka:).Bo powinno cie to zmotywowac do cofniecia sie i popatrzenia z dystansem na to co zrobiles.Widac ze przy tym modelu niedosc ze meczyla cie obsluga samego glupiego programu ale i brak wiedzy o bydowaniu samej rzezby.

Takze moja rada jest tak proponuje powaznie wziasc olowek i sprobowac okreslic sobie w glowie sama bryle glowy;) przeanalizowac podstawowe proporcje jak to ze calvarium;P jest wieksze od czola itd;).Niech w twojej glowie powstanie obraz proporcji podstawowych.Analizuj to na podstawie referencji materialow z ksiazek do anatomi a najlepiej z lustra:).Wtedy...dlugo dlugo nic ... wlacz program i sprobuj te same proporcje okreslic modelujac zapomnie ze sa tam zmarszczki pod lewym okiem i tak dalej czy ze postac niema lewego zeba bo to do niczego nie prowadzi.I dopiero po takich wielu szkicach jak zlapiesz ze glowa sie miesci iles tam razy w szerokosci ramion...:)Wtedy pomysl ze moze tutaj warto by bylo dodac usta nos ktore tez zadza sie swoimi prawami:)no i dlugo dlugo nic ...i jest chwila na zmarszczki przyjda latwo bo one nie okreslaja bryly a sa jedynie fakturka na niej:)Powodzenia

Przepraszam ze moze nieda sie tego czytac ale moze pomoze:)

 

Zeby nie pisac bez pokryca to takie cos sobie wczoraj zrobilem Blender->Zbrush->Blender.Zrobilem to specjalnie zeby tutaj zapostowac kiedy sie przypadkiem natknolem na dyskusje:)

 

banka_renderek.jpg

 

banka_zrzut.jpg

 

banka0001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojaze ze to gra science fiction:)Model to glowa postaci z animacji nad ktora pracuje:)To glowa goscia ktory rabie drewno:D..Koncept moj wykananie moje.Tutaj wziolem sobie i dodalem zbrushowego detalu i polypainta.

 

Tak wyglada postac i rigg:)Pokazuje dla wyjasnienia bo nielubie kojazenia z innymi rzeczami:) nigdy nei powtarzam juz wole swoje slabe niz inspirowane kims.

screen_character.jpg

Edytowane przez Scatmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się nagadałeś o ustawianiu bryły i proporcji a ta Twoja głowa niestety ich nie trzyma. O oczach już wyżej wspomniał Freedom Fighter. Wiesz jak to pokracznie wygląda na pierwszy rzut oka ;) Cała twarz jest za szeroka a nos na środku taki zwężony, no i uszy są wyraźnie za nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mowilem nie chce byc autorytetem.Zgadzam sie co do rzeczy ktore mi wskazaliscie.Teraz to zaczelo mi tez przeszkadzac.Moja glupia mowa nie miala nikogo obrazic nie wymodrzalem sie jedynie wskazalem oczywista a pomijana droge co nie zoobowiazuje mnie tez do tego zeby tylko doskonale rzeczy robic bo kazdy sie uczy.Mozna komos powiedziec jak trzymac olowek ale nie trzeba chyba odrazu wymiatac to by sie mijalo z celem forum jesli tylko ci ktorych prace sa bez zarzutu mogli sie odzywac poza tym ameryki nie odkrylem z tym:).Niedlugo zrobie pare nowych rzeczy bo widze ze skostnialem a i takie wiadro zimnej wody od was dobrze robi.:)Na pewno lepiej niz jak sie trzaska i nie pokazuje i zyje w swoim swiecie samozadowolenia.Dzieki za komenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczery nie mowie ze to co napisales jest zle, ale wez wylacz ten jad bo cieknie Ci z ust jakbys mial miesiaczke, koles napisal normalnego posta, a Ty od razu musiales mu nawrzucac na jego model, czasem wystarczy normalny post bez wstepu "ze sie nawymadrzales itp, a Twoj model wcale nie lepszy", to ze ktos cos widzi zlego w innym modelu w cale nie musi oznaczac, ze musi robic lepsze, wiec zmien formulki wypowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Qrdę, chciałbym napisać, że nie zgadzam się z kilkoma rzeczami napisanymi przez Scatmaxa i skomentować jego model, ale wyjdzie, że też pluję jadem, więc sobie daruję ;) Napiszę tylko, że znowu przyspeedziłem i w końcu zrobiłem nos, który mi się podoba :P Przez was boję się wrzucić, bo znowu rozpętam piekło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps: Czemu nikt poprzedniego modelu nie komentuje, nie podoba się czy może nikt nie widział :]

Niestety to pierwsze. ;) Imho problem tkwi w tym że 'nie wiesz że nie wiesz'. Nie odbierz tego źle ale w obu pracach tak na prawde lezy wszystko, od bazowych proporcji przez źle wprowadzony detal a na nieumiejętnej stylizacji kończąc. Zazwyczaj większość osób które świeżo zabiera się za coś nie posiada jeszcze takiego pewnego zmysłu który pozwala samemu ocenić na jakim poziomie jest to co wyprodukowali. Jak dla mnie to remedium dla ciebie jest tworzenie w klasycznych mediach od podstaw. Martwa naturka, portrecik, szkicowanie swojej mordki w lustrze. Wszystko analizując to co widzisz, zaczynając od metrów i kończąc na milimetrach. Jak pisał Scatmax, 'od ogółu do szczegółu'.

Jak chcesz poćwiczyć tak na szybko na komputerze to tylko referki o których sam wspomniałeś. To może być nawet lustro czy zdjęcie postawione obok monitora. Ważne żebyś zaczął to co widzisz analizować bo to właśnie tutaj jest cały myk w sztukach plastycznych które mają nawet w małym stopniu udawać rzeczywistość.

 

Scatmax - Ogólnie to się z tobą całkiem zgadzam. Pisałem i inni pisali tutaj też podobne w wymowie posty.

W moim odczuciu ten wątek powinien działać na zasadach rozwojowych a nie służyć do lansowania się umiejętnościami czy pokazówkami bez potrzeby krytycznego odzewu.

 

Zrobiłem taki szybki overpaint twojego chłopka. Nie zmieniałem nic w kształcie głowy bo u mnie samego to kuleje ale samą twarz troszkie zmodyfikowałem:

ediiiiit.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja wrzucę coś do dyskusji:P

 

M@Ti

 

Z drugiej stronie po zrobieniu sporej ilości główek z refek zauważyłem, ze robię to bezmózgo - jak fabryka, dopasowując do referencji i nic z tego nie wynosząc, więc trzeba było zmienić technikę.

 

Sądzę, że problemem było podejście do modelowania z referek – jeśli było to na zasadzie dopasowania elementów do zdjęcia po spodem to fakt, za dużo to nie daje później. Imo to jest trochę tak jak z książkami o rysowaniu – kopiując rysunek można się niczego nie nauczyć, ale właściwie odczytawszy go można zrobić kilkuletnie postępy w chwilę :) Moja rada taka – spróbuj zrobić głowę z referki (jak najwierniejszą oryginałowi) ale modelując mając zdjęcie obok modelu a nie pod (tak żeby wszystkie proporcje, linie przenieść „na oko” bez wspomagania się obrazkiem pod modelem). Polecam też ten tutek Roda Seffen'a:

Przyjrzyj się nie tylko „detalom” które nakłada (nos, oczy itp.) ale przede wszystkim bazie z której rzeźbi (połowa pracy już tam jest, proporcje, skóra, tłuszcz itp.).

 

Polecam też bliżej zapoznać się z postami z tego forum:

http://www.theartofanatomy.com/phpBB3/index.php?sid=b701617e63a6125b29d41af80d97f5db

 

P.s w pełni zgadzam się z Scatmax'em – w miarę możliwości najpierw jak najwięcej 2d

 

 

KLICEK – hmm jeśli to elf to mimo wszystko wolę typ zniewieściałego Legolasa niż taki amerykański action hero. Oprócz ust drażni mnie też faktura podbródka.

 

 

WilL - twoje modele każdy widzi, nikt ich nie komentuje raczej z innego powodu, najprawdopodobniej chodzi o to, że pokazujesz tzw. gniot (gniot nie w sensie, że tak słabo, lecz od ugniatania, kiedy robi się rzeźbę w glinie i najpierw nakłada materiał na kawalet oraz ubija powstaje właśnie gniot – zbyt wcześnie żeby cokolwiek komentować bo to tylko kupa gliny). Spróbuj zacząć od czegoś prostszego niż głowa, najlepiej jakieś stare zabawki lub chociażby własną rękę – coś co możesz postawić przed sobą, obejrzeć z każdej strony itp. Nie poddawaj się, z każdym modelem będzie coraz lepiej. Powodzenia życzę :)

 

 

Scatmax – najbardziej mi nie pasują kąciki ust (szczęka trochę niefajnie zarysowana, spróbuj poprawić patrząc od dołu), górna powieka (wraz z fałdką tłuszczu) oraz płaskie u podstawy nozdrza. Pomijam już fakt że głowa wydaje się dość kwadratowa.

 

 

A na koniec mojego wymądrzania żeby nie było, że tylko piszę a nic nie robię, młodzieniec (trochę ponad 2h, ubranie i włosy szkicowo tylko):

h20.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

andy_a> dzięki za link do tego forum - miażdży klatkę :)

Sculpcior, oprócz ucha, fajny. W uchu dolne płatki dziwne i trochę za dużo tam zmarszczek IMHO. Mudblox? ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczery nie mowie ze to co napisales jest zle, ale wez wylacz ten jad bo cieknie Ci z ust jakbys mial miesiaczke, koles napisal normalnego posta, a Ty od razu musiales mu nawrzucac na jego model, czasem wystarczy normalny post bez wstepu "ze sie nawymadrzales itp, a

 

Widzisz ja to stwierdziłem z uśmiechem bardziej na twarzy jak bym mówił do kumpla bez zbytniego słodzenia, tak na luzie. Ty to odebrałeś jak nie wiadomo jaki najazd a ja nie miałem w tym wypadku złych intencji. Mówię i piszę to co myślę, taki już jestem. Model rzeczywiście mógł by być dobry gdyby nie kilka banalnie głupich błędów które mam nadzieję autor poprawi bo to przecież chwilka.

 

A ty lucek czy jak ci tam nie wtrącaj się bo niepotrzebnie podkręcasz kolejny najazd na mnie.

 

Edit: dwa ostatnie sculpty już całkiem w porządalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczery. Widzisz ja to stwierdziłem z uśmiechem bardziej na twarzy jak bym mówił do kumpla bez zbytniego słodzenia, tak na luzie. Ty to odebrałeś jak nie wiadomo jaki najazd a ja nie miałem w tym wypadku złych intencji. Mówię i piszę to co myślę, taki już jestem. Model rzeczywiście mógł by być dobry gdyby nie kilka banalnie głupich błędów które mam nadzieję autor poprawi bo to przecież chwilka.

 

A ty lucek czy jak ci tam nie wtrącaj się bo niepotrzebnie podkręcasz kolejny najazd na mnie.

 

Edit: dwa ostatnie sculpty już całkiem w porządalu.

 

 

 

Tak szczerze nie sądzisz że dość irytujące jest to , że na najwięcej do powiedzenia na temat prac innych osób , mają osoby które własnych prac nie pokazują ?

 

 

Pytanie, tylko proszę o szczerą odpowiedź :)

 

- dlatego że ich nie robią ?

- lub robią to tak doskonale ze nie potrzebują oceny innych ?

- może nic nie robią ale lubią pisać by powalać innych swoją szczerością?

 

Do których się zaliczasz , dobrze by było wiedzieć czy jesteś doświadczonym grafikiem czy tylko szczerym grafomanem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Mam nadzieję, ze coś wyniosłem z komentarzy. Kolejna główka z głowy, 2h, mudbox, tym razem po obejrzeniu tutków od andy'ego i z upewnianiem się w Simblet. Usta mi nie leżą (nie mogę się zdecydować nigdy czy robić tak, jak rzeźbiarze, czy tak jak jest w naturze). Z nosa w końcu jestem zadowolony.

 

fun3.png

 

+trntbl:

http://www.wrzuc.to/VXZv59Ojut.wt

Edytowane przez User190
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, panowie. Na gołe klaty! :D

 

----

Tak bardziej serio. Jakby można było to potrzebuje szybkiej opinii bo robię ze znajomym grę na konkurs a czasu nie za wiele. Cała grafika będzie w formie renderków z zetki (bo nie umiem inaczej na razie ;D ) poprawianych, wycinanych i kompresowanych w shopie.

Modeluje baze pod ludziki. Chce żeby to utrzymane w bardziej komiksowym stylu. Nie potrzebuje wyraźnych detali (poza głowami) bo postacie będą miały na ekranie około 100 pixeli wysokości. W planach są jeszcze portrety do dialogów.

 

Pytanie- Jak prezentuje się ciałko i mordki? Coś bardzo razi, coś jest fajne?

btw. Niektóre postaci będą duchami dlatego bazowy ryjek jest taki wychudzony.

 

dfgdxfgfdg.jpg

bazy04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze nie sądzisz że dość irytujące jest to , że na najwięcej do powiedzenia na temat prac innych osób , mają osoby które własnych prac nie pokazują ?

 

 

Pytanie, tylko proszę o szczerą odpowiedź :)

 

- dlatego że ich nie robią ?

- lub robią to tak doskonale ze nie potrzebują oceny innych ?

- może nic nie robią ale lubią pisać by powalać innych swoją szczerością?

 

Do których się zaliczasz , dobrze by było wiedzieć czy jesteś doświadczonym grafikiem czy tylko szczerym grafomanem ?

 

Dlaczego sądzisz że najwięcej komentarzy tych z dużą ilością krytyki pochodzi od osób które nie pokazują własnych prac? Czy skłonił Cię do tego wyłącznie mój przypadek? Zauważ że nie tylko ja pozwalam sobie na stwierdzenia że coś w danej pracy jest mniej lub bardziej skopane. Większość komentarzy pochodzi od osób których prace miałeś zapewne okazję zobaczyć tu na forum. Oczywiście jak ja coś napiszę to zaraz jest afera bo nie dość że nikt "nie widział" żadnej mojej pracy to jeszcze śmiem wytykać błędy innym.

Czy to że nie widziałeś moich prac musi oznaczać że jestem osobą niekompetentną, taką która nie powinna się udzielać bo skąd może wiedzieć że ta twarz jest skopana skoro tylko wielcy artyści to wiedzą? Czy dziesięcioletnie dziecko może wyłapać ewidentne błędy w modelu powiedzmy głowy? Czy trzeba być studentem medycyny żeby móc ocenić oddanie proporcji ludzkiego ciała i budowy mięśni?

Skoro już jesteśmy szczerzy to zastanówmy się czy taki lucek który robi no co by tu nie mówić gnioty jest osobą od której chciałbyś usłyszeć porady? To że chłopak robi badziew i gówno się zna wiesz na pewno, czy ja się znam- nie wiesz.

No to teraz zastanów się po jaką cholerę zawsze wyskakuje jakiś obrońca uciśnionych z tekstem "takiś mądry, pokaż coś swojego bo jeszcze nikt twoich prac nie widział", no pytam się po co? To jest dziecinne gadanie a przecież dzieckiem panie Modzelewski nie jesteś.

 

A skoro pytasz to tak jestem grafikiem.

 

A i równie dobrze mógłbym zadać Ci podobne pytanie:

Dlaczego osoby które nie zostały przeze mnie w żaden sposób obrażone czy nawet wspomniane robią sobie takie osobiste wycieczki?

 

-bo mają zły dzień

-bo czują swoją wyższość na forum nade mną

-czy po prostu lubią pisać i dowalać komuś za to że on dowalił komuś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczery wiesz już tak poza wszystkim pomijając to czy komentujesz, jak komentujesz itp. po co wplątujesz do dyskusji osoby trzecie? bezsensu i tak trochę jakby Ci zabrakło argumentu - zresztą potem sam kontratakujesz wytykając wycieczki osobiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już jesteśmy szczerzy to zastanówmy się czy taki lucek który robi no co by tu nie mówić gnioty jest osobą od której chciałbyś usłyszeć porady? To że chłopak robi badziew i gówno się zna wiesz na pewno, czy ja się znam- nie wiesz.

 

Szczery... choćbyś robił nie wiem jak świetne super prace takie teksty trochę mi ubliżają. Ja tam na twój temat się nie wypowiadam. Szkoda że nie mogę liczyć na twoje fachowe rady wtedy kiedy ich potrzebuję. W jednym jesteś zdecydowanie mistrzem - właśnie w rzucaniu błotem. Wystarczy przeglądnąć twoje posty.

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego sądzisz że najwięcej komentarzy tych z dużą ilością krytyki pochodzi od osób które nie pokazują własnych prac? Czy skłonił Cię do tego wyłącznie mój przypadek? Zauważ że nie tylko ja pozwalam sobie na stwierdzenia że coś w danej pracy jest mniej lub bardziej skopane. Większość komentarzy pochodzi od osób których prace miałeś zapewne okazję zobaczyć tu na forum. Oczywiście jak ja coś napiszę to zaraz jest afera bo nie dość że nikt "nie widział" żadnej mojej pracy to jeszcze śmiem wytykać błędy innym.

Czy to że nie widziałeś moich prac musi oznaczać że jestem osobą niekompetentną, taką która nie powinna się udzielać bo skąd może wiedzieć że ta twarz jest skopana skoro tylko wielcy artyści to wiedzą? Czy dziesięcioletnie dziecko może wyłapać ewidentne błędy w modelu powiedzmy głowy? Czy trzeba być studentem medycyny żeby móc ocenić oddanie proporcji ludzkiego ciała i budowy mięśni?

Skoro już jesteśmy szczerzy to zastanówmy się czy taki lucek który robi no co by tu nie mówić gnioty jest osobą od której chciałbyś usłyszeć porady? To że chłopak robi badziew i gówno się zna wiesz na pewno, czy ja się znam- nie wiesz.

No to teraz zastanów się po jaką cholerę zawsze wyskakuje jakiś obrońca uciśnionych z tekstem "takiś mądry, pokaż coś swojego bo jeszcze nikt twoich prac nie widział", no pytam się po co? To jest dziecinne gadanie a przecież dzieckiem panie Modzelewski nie jesteś.

Właściwie przeglądając Twoje wypowiedzi można uznać że potrafisz skrytykować wszystko gratuluję ale chyba nie tylko o krytykę chodzi na tym forum, gdyby choć jedna przydatna użytkownikom forum informacja była w tych wypowiedziach pogratulowałbym podwójnie .

 

A skoro pytasz to tak jestem grafikiem.

Wierzę ale tylko na słowo , szkoda .

 

A i równie dobrze mógłbym zadać Ci podobne pytanie:

Dlaczego osoby które nie zostały przeze mnie w żaden sposób obrażone czy nawet wspomniane robią sobie takie osobiste wycieczki?

 

-bo mają zły dzień

-bo czują swoją wyższość na forum nade mną

-czy po prostu lubią pisać i dowalać komuś za to że on dowalił komuś?

-tak miewam gorsze dni.

-nie czuje wyższości bo trudno ocenić Twoją lub Waszą "wysokość" po tekstach , nicku lub avatarze .

-nie lubię nikomu dowalać , zadałem tylko kilka pytań które za mną chodziły od dłuższego czasu :)

 

Po tych wyjaśnieniach dalsze śmiecenie wątku uważam za zakończone :)

Edytowane przez zeet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Chłopaki, świetnie, że zużyliście tyle energii na wymianę zdań, ale nie ukrywam, że byłbym kontenta, gdyby jednak ktoś skomentował kolejnego mojego sculpta - co dalej jest źle, nad czym więcej czasu spędzić? Jak teraz patrzę to wydaje mi się, że ucho jest za małe, a usta w ogole do niczego. W poście wyżej jest trntbl - nie odpuszczę wam ;)

 

Żeby dolać trochę oliwy do ognia to napiszę, że lata na tym forum nauczyły mnie jednego - każdą poradę rozważyć, przeanalizować, a nie brać na wiarę - właśnie po to, żeby ludzie, którym się wydaje, że mają duże doświadczenie nie wprowadzili nas w błąd. Dokładnie tak samo jest w rzeczywistym życiu - ufa się tylko sprawdzonym współpracownikom. Proponuję skończyć OT, albo zostawić tylko te posty, które zawierają komentarze do prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scatmax – bryła dużo bardziej się mi podoba. Niektóre rzeczy można by ciut mocienej zaznaczyć (pinch wokół nozdrzy, dolnej powieki). Fałdka obok ust (tam gdzie się mięśnie nakładają) imo zbyt płaska. Żeby Twoje modele nie były tak ogólnie „napaćkane” polecam clay tubes → flatten → smooth zamiast standarda z okrągłą alphą. No i oczywiście ucho do wymiany :P (postrzępione krawędzie u podstawy też psują odbiór)

 

 

M@Ti – no od razu dużo lepiej :) widać, że bezczelnie zerżnąłeś bazę z tutka – tak trzymać :D (o to chodzi, trzeba się uczyć od najlepszych :) ). To od góry – jeśli bawisz się w zmarszczki to mocnej je zaznaczaj. Powieki wymagają więcej czułości. Czubek nosa dziwny (nie ma tam chrząstki która powinna być). Usta zbyt płasko. Poza tym nie ok :)

P.S pisząc wcześniej o rysowniu miałem na myśli tego gościa (najpierw nauczył się rysować by później stać się wymiataczem w 3d :P):

http://www.selwy.com/

 

A i bym zapomniał – wszystko zbrush, po prostu wygodnie mi się sculptuje tym matcapem :P

 

 

Monio – twoją pracę o tyle trudno skomentować, że nie wiadomo co to ma być. Chodzi o to, że inaczej będzie wyglądał komiksowy kierowca a inaczej mag czy gostek z bijatyki. Zacznij najpierw od conceptu, albo chociaż od jakiegoś opisu bohatera (jego historia). Jak na razie jest to zbyt „nijaki” model żeby mógł posłużyć za coś więcej niż bazę. P.s Jeśli jesteś noga w 2d a ołówek to twój wróg możesz spróbować wyblokować sylwetkę w zburshu (nałożyć modelowi flat color czarny i wtedy spróbować zrobić bryłę której sylwetka Ci się spodoba).

 

 

Co by post jałowy nie był wypadałoby wrzucić speeda (okolice 3h):

 

h23.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Andy - nie rżnąłem bazy z tutka - to zwykły base mesh muda, sculpt robiony po obejrzeniu tutka i chcialem podobne wloski przetestowac - moze stad podobienstwo.

Wielkie dzięki za tą stronkę - niesamowicie motywujący koleś!

 

U Ciebie źrenice są w złym miejscu i chyba coś jest nie tak w obszarze wokół oczu.. ale ja się nei znam ;) Koszula z przodu też się skaszaniła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, czy zostawić takie włosy, czy zrobić bardziej jak w rzeźbach?

 

... zrobić bardziej jak w rzeźbach :] Bez powodu ich tak nie robią (rzeźbiarze znaczy się). Popełniłeś podstawowy błąd – za szybko poszedłeś w detal, chciałeś fakturą stworzyć formę (a droga ta wiedzie na mroczną stronę mocy...). Żeby gołosłownym nie być podrzucę taki screen (głowa z speeda, specjalnie wysmoothowana, żeby zwrócić uwagę tylko na włosy, które były robione tylko po to żeby łyso nie było – mi i modelowi :P):

12524371714.jpg

 

P.s Polecam Philippe Faraut'a (znajdziesz co nieco na youtube)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M@ti, nie jestem ekspertem w rzeźbieniu, bo sam dopiero się tego uczę. Na początek czytałem jakąś mądrą książkę do Zbrusha, w której od początku wpajali dwie najważniejsze rzeczy - myślę, że właśnie tychże brakuje w Twoim modelu.

 

Po pierwsze - to co piszą koledzy - najpierw kształt ogólny dopracować zanim się pójdzie w detal. Warto zwrócić uwagę na to, że model tak na prawdę już bez detalu, czyli już na etapie szkicu powinien przypominać porządaną formę, wzbudzać odpowiednie skojarzenia. Zazwyczaj kiedy zaczynamy wcześnie nadawać detal to już jesteśmy ukontentowani, że nam wyszedł i nadaje charakter rzeźbie, tymczasem nie dostrzegamy tego, że detal ów ginie na niedopracowanym podłożu. Pewnie brzmi to dość niezrozumiale, nie do końca potrafię znaleźć słowa jak to wyjaśnić... każda forma ma kilka najważniejszych punktów i linii kształtujących jej charakter. Jak się je uwydatni na tyle, że będą spełniały swoją rolę to dopiero można przejść w detal, który je podkreśli.

 

Po drugie - profile. Myślę, że w kwestii techicznej powinieneś zwracać większą uwagę na przekroje elementów, które modelujesz. Jest to o tyle ważne, że dzięki temu łatwiej uniknąć "wypłaszczenia" detalu. Wyobraź sobie np dolną wargę ust u człowieka. Podziel ją na całej długości kilkoma pionowymi kreskami od kącika do kącika wargi. Wyobraź sobie, że w miejscu każdej kreski uzyskujesz przekrój jak nożem ciachnął :). Narysuj na kartce profil każdego przekroju i zanalizuj jak zmienia się on przez całą długość wargi. Taka analiza dostarcza niezbędnych informacji o kształcie całego elementu, pozwala go lepiej zrozumieć i tym samym o wiele lepiej przedstawić.

 

Co do włosów postaci - w zasadzie do nich również stosują się powyższe zasady. W Twoim modelu sprawiają wrażenie jakby wylano postaci na głowę wiadro wody - właśnie wtedy przylegają do głowy i nieźle odwzorowują jej kształt - kształt górnej części czaszki. Jednakże włosy suche nie są zwykle bezpośrednim przełożenie kształtu czaszki z dodaniem rowków rozdzielających poszczególne włókna włosów. Brak im wspomnianego wcześniej ukształtowania ogólnego. Zakładam, że Twój tato ma dłuższe włosy sądząc po modelu. Dłuższe włosy zazwyczaj powodują nieco inne ukształtowanie na głowie, jeśli są puszyste to podnoszą głowę, w inny sposób przylegają do czoła. Jak uda Ci się osiągnąć efekt, że bez ukazania włosów w detalu na zasadzie "kreskowania" już wyglądają jak należy to dopiero można zacząć wchodzić w detal włókien włosów. W przeciwnym razie detal poprzez "zakreskowanie" utrudnia dostrzeganie właściwej formy, tym samym utrudniając osiągnięcie dobrego efektu.

 

Wypowiem się jeszcze na temat używania referencji. Rzeczywiście samo bezmyślne "przerysowywanie" postaci z refki nie jest doskonałą metodą na naukę. Jednakże odwzorowywanie z dokładną analizą co i dlaczego to podstawa. Nawet największe stwory mają "ziemską" anatomię ludzi czy zwierząt/insektów. Nawet jeśli robimy coś całkowicie z głowy, to żadnym wstydem, a nierzadko koniecznością jest posiłkowanie się dobrą refką np przy modelowaniu nosa. Tyle ile się naczytałem w różnych książkach z dziedziny grafiki to zawsze pisali "przyglądać się, przyglądać i przyglądać, analizować i dopiero brać się za robotę". :)

 

Mam nadzieję, że mój bełkot okaże się cokolwiek pomocny.

Pozdrawiam i sukcesów życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Hejka - większość rzeczy, które napisałeś jest z grubsza oczywista, ale nie zaszkodzi przypomnienie sobie podstawowych zasad. Bryła to podstawa - zawsze i wszędzie.

Dzięki za opinie nt. włosów - przerobię je :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucilbys do jednego posta wszystkie takie swoje killer links?? :)

 

:) Z chęcią bym to zrobił, gdybym miał taką możliwość – chodzi mi o to, że nie zbieram tych linków (nawet nie dodaje do zakładek). Po prostu jak coś się mi podoba, to RMB, save as... i tworzę kopię zapasową na dysku :P Dlatego jak chce jakiegoś linka podrzucić to najpierw muszę go znaleźć:/

Gdzie to znajduję wszystko? Fora (m.in.): max3d.pl (:D), cgtalk, zbrushcentral, jak i porftolia artystów (różnych, jak leci). No i przede wszystkim google.

Wszystko może być inspiracją do stworzenia pracki, np. dziś wysculptowałem sobie takiego not convicted murderer / public masturbating rapist pedophile :) (okulary xsi, czas – za długo :/)

 

p2.jpg

 

 

ref:

 

 

P.S np. ostatnio znalazłem ciekawą stronę z referencjami (18+):

http://characterdesigns.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim!

M@ti:Pamietaj: ze za ustami sa zeby.Musisz zapomniec o extrude z maxa:) bo uszy i usta sa u Ciebie po prostu wycisniete z plaszczyzny.Pomysl o ustach jako o ruze(tak rura:)) ktora zaczyna sie na twarzy a konczy wewnatrz glowy.Musisz zachowac ciaglosc.Najlepiej przy base mashu juz uwzgledni to ze jama ustna to otwor ktory jest jak rura wyphana przez zeby i jezyk:).Podobnie sama glowa to skora opieta wokol czaszki i miesni.:).Uszy tez sa udrebnym elementem nawet jezeli na zdjeciu odstaja minimalnie wydaja sie prawie przyklejone do czaszki to i tak sa od niej odlaczone w gornej czescie.

Ogolnie napieraj do przodu bedzie coraz lepiej pokora i ciezka praca kluczem do sukcesu.

 

Poza tym za duzo wszyscy sie skupiacie zeby fakturka modelu byla tak wylizana ze az sie rozplywa.To nie jest moze technika realistyczna ale formalnie rzezba jest duzo bardziej do zniesienia kiedy widac 'dukt' narzedzia.A tu przeciez chodzi o skulpy tylko i wylacznie..Rzezbilem w glinie portret z modela i czaszke i zauwazylem ze zbyt czesto chcialem wylizywac wlasnie fakture rzezby ale kiedy sie o tym zapomnie i naladuje sie gliny gdzie trzeba i odberze gdzie jest zbedna to rzezba jest bardzie trafiona.POza tym glina wysycha wiec jak sie ja tak kroi i smoothuje nozem to wkoncy sie zacznie kruszyc;).To tak jak z malarstwem pare uderzen.Siedzi albo nie :)UWAGA sam sie ucze wszystkiego wciaz moze i cale zycie.

 

Andy_a:Mi sie podoba jedyne co mnie juz na gruncie estetycznym i wyjatkowo subiektywnym drazni to wlasnie wylizanie skory.Dobre zruznicowanie faktur(wlosy/skora).Niemniej to co najwazniejsze siedzi panujesz nad bryla i to jest najwazniejsze.

pozdrawiam

 

glowka_speed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scatmax, Freedom Fighter - Dzięki bardzo za opinie, już myślałem, że jest tak słabo iż nie ma nawet co pisać :P

 

Scatmax

No w końcu znalazłem trochę czasu, żeby napisać :)

 

Głowa nr 1 (z poprzedniego postu): bryła wydaje się być dobra ale zarysowanie fałdek skóry i mięśni dużo gorsze (znaczy się widać, że wiesz, gdzie powinno się co znajdować, ale wszędzie jest dość płasko i tak jakby pomaziane np. brew, tam jest kilka fajnych krzywizn które sprowadziłeś do 2 prostych krech, albo strasznie płaskie wargi), ale nie to mi najbardziej przeszkadza w odbiorze. Primo – ucięta na wysokości szyi głowa (sorry, ale na to się patrzy jak na źle wykadrowane zdjęcie, choćby nie wiem jak super było to i tak taki „szkopuł” ciąży na całości). Secundo – ślady narzędzia. :) Świetnie Cię rozumiem, też lubię gdy widać je, nadają sculptom takiego tradycyjnego wyglądu (bardziej artystyczne :P) ale do mnie przemawiają takie bardziej surowe (np. po clay tubes albo flatten) gdyż to co widać (m.in. na głowie) niestety ale kojarzy mi się z babolami. Ma to swój plus – model wydaje się bardziej szkicowy lecz to jest trochę jak z pracką 2d, gdzie sztuką jest nie zrobić ciekawy szkic (odczytywany przez widza na wiele sposobów) lecz wyprowadzić go do skończonego obrazka (nie wymęczonego). Do tego takie zostawianie „jak jest” jest sporym ułatwieniem (niczym w modelach które na niskich podziałach wyglądają git ale na wyższych już siedzą detale). Jestem pewien, że rozumiesz o co mi chodzi :)

 

P.s Jako inspirację polecam rzeźby Michała Anioła – on w późniejszym stadium, też bardziej przerzucił się na szkicowość w swoich pracach :)

 

Głowa nr 2

Nie zapomniałeś czasem włączyć perspektywy? :P Hmm zarzuty podobne co do poprzedniej :) Ale widać, że już bardziej przestrzenie patrzysz na detale (choć bryła bardziej kwadratowa, no ale domyślam się, że taki był concept na którym się wzorowałeś). Ponadto dobrym pomysłem byłoby też ciut mocniej (grubiej) zaznaczyć powieki i nozdrza oraz koniecznie dodać oczy (gałki oczne ma się rozumieć).

 

--------------------------------------

 

No i coś od mnie – będąc wkurzony na to, że ostatnia główka tyle mi zajęła zrobiłem takiego łysola – 1 h z zegarkiem w reku (no nie dosłownie, bo w jednej ręce piórko a druga na klawie, ale wiadomo... :) )

 

sh1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki andy za poswiecony czas na przeanazlizowanie:)Masz calkowita racje .Moja dziewczyna tez mnie zjechala zreszta za te skulpiki:)(jest po snycerce w Krosnie;))Ale zauwarzylem ze z kazdym kolejnym wiecej widze bledow:).

Clay tubes bardzo jest fajne pozwala bardziel realniej modelowac dodajac i odejmujac jak w rzeczywistosci.

Aniola oczywiscie znam:D to co bylo pod koniec to nawet nie szkic a non finito:) ale jak swietnie wydobyta bryla z bryly kamienia i ta szorstka faktura:) swietnie.

 

Aha no i zadna z tych glowek nie jest z zadnego konceptu ani referencji.Tak sobie po prostu dziubalem z base mesha bardzo prostego w przerwie miedzy robieniem filmu(1.5 h w zbrushu jak by to mialo znaczenie).Nie cierpie referencji (prawdziwe zycie i tradycyjne media daja mi wiedze i analize;) czytaj jak trzeba to macam glowe;D) z lenistwa bardziej bo mi sie nie chce tylko dla speeda szukac niczego.Co zaznaczam jest zlym nawykiem bo przez to robie bardzo duzo glupich bledow w przeswiadczeniu o swojej genialnosci;) jak np. czolo wspomniane przez M@tiego.

 

Ok teraz ja postarm se Tobie pomoc:) jak potrafie

-Uszy wyeksturudowane z glowy w gornej czesci sa z nia zrosniete co splaszcza forme.

-Ksztalt ust przypomina morph targeta typu 'smutek'.Troche inna konwencja kojazy sie bardziej ten wyraz twarzy ze stylizowanym characterem w przeciwienstwie do reszty modelu.

-czaszka u gory zbyt spiczasta.Ta puszka na mozg nie mogla by az tak sie odksztalcic bo chyba mozg by przyjal inny ksztalt:).

-Fald skory nad oczyma pownien sie minimalnie zawinac nad okiem.W tym miejscy skora opina sie w dwoch miejscach 1.lezy na galce ocznej ktora jest umieszczona w oczodole ktory jest duzo od niej wiekszy 2.na luku brwiowym w gornej czesci oczodolu.MOiedzy tym musi nastopic decyzja czy postac ma duzo tluszczy w tym miejscu czy malo i czy skora jest wiotka jak u starszej osoby czy napieta jak u mlodej.

-i wazne abys zadbal aby ksztalt nie oczodolu ale skury opinajacej sie wokolo galki ocznej miam odpowiednia krzywizne tzn konciki oka wewnetrzny i zewnetrzny powinny lezec na tej samej osi a wewnetrza czesc powieki gornej i dolnej powinny byc wypchane przez galke oczna do przodu.

pzdrawiam

Fajny ten watek mozna nabrac dystansu i patrzac na innych tez mozna sie nauczyc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności