zgred Napisano 3 Grudzień 2007 Napisano 3 Grudzień 2007 (edytowane) Tutorial opisujący jak wymodelowac felge. Tutorial dla poczatkujacych, wszystkie, nawet najprostsze czynności starałem się opisac i pokazac. 1. Stworz cylinder w widoku top o parametrach jak ponizej: 2. Kliknij prawym na viewporcie i convert to poly. 3.Zaznacz poligony dookola cylindra w rownych odstepach, tak jak pokazano na obrazku pozniej: 4. Daj extrude z taka wartością aby długość ramion ci odpowiadala. 5. Ustaw warosci x i y obiektu na 0,0: 6. Stworz tube o parametrach: 7. Ustaw tube jak wczesniej na wartosciach x i y 0,0. 8. Ustaw obiekty żeby były rowno: 9. Zaatachuj oba obiekty w jeden. 10. Zaznacz jedna z krawędzi podswietlonych na czerwono na obrazku i kliknij przycisk Loop. 11. Przesun teraz zaznaczone edge w dol. 12.Poaznaczaj te poligony: ja w tym celu ukrylem czesc felgi aby ułatwić sobie zaznaczanie, możliwość ukrycia elementu znajdziesz w zakładce element, edit geometry hide selection. 13. Naciśnij klawisz delete 14. Podobnie postąp z ramionami felgi: 15. Zaznaczamy edge jak wczesniej, aby przyspieszyc ten proces uzywaj przycisku ring: 16. Klikamy prawym na viewport i wybieramy conect o wartości 4. 17. Teraz musimy połączyć ramiona z obręczą. Aby nam ladnie się połączyły ramiona z obręczą musimy zweldowac edge na ramionach, w tym celu zaznaczamy rownolegle lezace vertexy i robimy weld: 18.Musimy w ten sposób połączyć wszystkie vertexy na ramionach, również te pod spodem ramion. Gdy to zrobiomy laczymy już ramiona z obręczą: Zaznaczamy vertex robimy target weld i przeciagmy do vertexa na obręczy. 19. Efekt dotychczasowy: 20. Zaznacz te krawędzie, dla ułatwienia posługuj się opisanym już wyzej ringiem. 21. Wlacz soft selecion, ustaw odpowiednia wartość i przesun vertexy do gory: 22. Zaznacz te poligony, ktore zaznaczylem na czerowono, zastosuj bevel, o niskich parametrach rzedu 0,3 dla height dla amount -03: 23. Zaznacz te edge: 24.Narzędziem scale zrob tak jak na obrazku: 25.Kliknij prawym i zrob chamfer o wartości około 1 26. Zaznaczmy teraz srodkowy vertex, kliknijmy prawym i convert to edge, pozniej conect o wartości 1. 27. Zaznaczmy teraz te edge i robimy conect o wartości 2: 28. Teraz musimy wymodelowac dziury pod sruby, najlepiej w tym celu stworzyc cylinderach o takiej wielkości, aby był jak dziura pod srube, wazne jest tylko żeby miał sides o wartości 8 ponieważ będzie on nam slulyl jako wzor. Utworz 5 takich cylindrow i rozmiesc je rowno dookoła felgi. Można to zrobic „na oko” lub skopiowac felge, usunąć jej poligony zaatachowac cylinder, po czym uzyc tablicy array. 29. Teraz musimy poustawiac vertexy dookolna naszego wzoru: 30. Jeżeli już to zrobimy zaznaczmy poligony wewnątrz kształtu i naciskamy delete. 31. Zaznaczamy teraz vertex na samym srodu od spodu felgi naciskamy convert to poly i klawisz delete. 32. Teraz klikamy na border i z klawiszem shiftem przeciągamy do dolu otwory o dosłownie jeden milimetr, puszczamy shift i znowu przeciagmy o wartość jaka chcemy, aby otwory aby głębokie. 33. Na koniec klikamy w liste rozsuwana i wybieramy modyfikator TURBO smoth, nadajmy mu wartosc 2: Edytowane 31 Grudzień 2009 przez zgred 2 14
zgred Napisano 3 Grudzień 2007 Autor Napisano 3 Grudzień 2007 (edytowane) Felga wraz z opona: Tutorial jak wymodelowac opone, napisany przezemnie mozna znalesc tutaj --->> http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=35147 Edytowane 31 Grudzień 2009 przez zgred 2 7
zgred Napisano 3 Grudzień 2007 Autor Napisano 3 Grudzień 2007 nikt nawet nie skomentowal tego tutoriala :/ Nikt nie kliknal w serduszko na zachete :P Mam nadzieje ze ktos z tutka skorzysta 5 4
stone Napisano 4 Grudzień 2007 Napisano 4 Grudzień 2007 nie no spoko ziomuś sam skorzystał całkiem przydatny tutek myślę nad zaczęciem czegoś konkretnego a dzięki tobie nasówa mi się pewein pomysł p.s. masz to serduszko /(ale nie oczekuj nic więcej) THX MAN
zgred Napisano 4 Grudzień 2007 Autor Napisano 4 Grudzień 2007 ale nie oczekuj nic więcej) hehe klik w serduszko mi wystarczy :) 1
zgred Napisano 9 Grudzień 2007 Autor Napisano 9 Grudzień 2007 Podaje link gdzie mozna sciagnac gotowa fele: -------->FELGA Ps. Aha i jakby ktos sciagnac lub skorzystal z tutoriala, to po lewej stronie na dole pod avatarem jest serduszko - to tak dla przypomnienia :P 1 8
Jozeph Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 ja skorzystalem z tego tutka :D przeszukalem wszystkie inne na forum i ten byl najlatwiej zrobiony ;P dodaje moja prace ;)
modychorst Napisano 9 Luty 2008 Napisano 9 Luty 2008 Tutek bardzo prosto napisane zrobilem wszystkie 3 duzo uczy o niektorych funkcjach :):):)
Wafer Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 No cóz, i ja zrobiłem, nie ma dziurek bo mi sie MAX zawiesił przy nich a 2 raz mi sie nie chcialo wycinac... dodam tylko ze very_proczątkujący wcale by nie miali łatwo w niektorych momentach :P :)
Usher14 Napisano 22 Kwiecień 2008 Napisano 22 Kwiecień 2008 Jestem początkujący i mam takie pytanie: Jak zaznczyć wiecej niz 1 poligon, tak jak w punkcie 3? Chodzi o te kratki. Zaznacza mi sie 1 kratka tym poligonem a nie tak jak na zdjęciu 6
zgred Napisano 22 Kwiecień 2008 Autor Napisano 22 Kwiecień 2008 Jestem początkujący Podstaw obslugi komputera tez chyba brakuje. Klawiszem ctrl - tak samo jak zaznaczasz kilka ikon w windows. Pozdro
Helid Napisano 26 Kwiecień 2008 Napisano 26 Kwiecień 2008 Ja mam problem z: 16. Klikamy prawym na viewport i wybieramy conect o wartości 4. Gdzie jest wiewport? Ja znalazłem tylko Maximise wieport tolge czy jakąś tak, jak klikne prawym jest okno ustawień, ale gdzie tam to znaleźć?
przemczechu Napisano 7 Czerwiec 2008 Napisano 7 Czerwiec 2008 Viewport to są te cztery okna w którch widzisz swój projekt (front, top, left, perspective, itp.). zaznacz tak jak w screenie ramiona przez ring, później na utworzonym kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz connect. załatwione??
zgred Napisano 8 Czerwiec 2008 Autor Napisano 8 Czerwiec 2008 zalatwione kolego juz dawno ;) Pomoc udzielona przez gg.
Gość dunhill Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 16. Klikamy prawym na viewport i wybieramy conect o wartości 4. [\quote] gdzie jest ta funkcja??
Gość dunhill Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 w stresie, że weźmiecie mnie za debila, udało mi się samemu dojść do rozwiązania :)
alwayslags Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 witam, a ja mam pytanie dot. pktu 18. no niestety u mnie nic sie niedzieje na ekranie po wlaczeniu weld target zmieniaja sie tylko te strzalki z tych plaszczyzn na takie jak sa pokazane na twoim screenie. ale nie wiem jak przesunac vertex ze szprych do obreczy:( robie to za pomoca select and move ale to juz chyba nie to samo:)
zgred Napisano 4 Październik 2008 Autor Napisano 4 Październik 2008 dajesz prawym wybierasz target weld, klikasz lewym na jakis vertex pozniej klikasz w inny zeby je polaczyc.
Gość jas123 Napisano 6 Październik 2008 Napisano 6 Październik 2008 A jak zrobić w perspektywie, aby można było swobodnie obracać (tzn. to żółte kółko)? Bo z tą kostką to ciężko nieraz zaznaczać....
mariusz89016 Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 jas123: w prawym dolnym rogu masz taką ikonkę "celownika w prostokącie" xD może lepiej to screen wytłumaczy http://img73.imageshack.us/my.php?image=screenrw4.jpg a tak, żeby nie było offtopicu to bardzo mi się ten tutorial podoba i oczywiście łap repa pzdr
Gość lebski01 Napisano 21 Grudzień 2008 Napisano 21 Grudzień 2008 siemka ja chcialem zapytac jak wy robicie taki ladny rendering ?? jakie sa opcje i ten cien taki fajny bo u mnie to wychodzi wszystko takie ze widac ze roboione na kompie :( a chcialbym taki efekt uzyskac rzeczywisty ? nie chodzi mi juz nawet o materialy metaliczne tylko o sam rendering :)
Gość prospidi Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 Wielkie dzięki za tutka, dałem serduszko :p Mój outcome:
Mlody666 Napisano 31 Marzec 2009 Napisano 31 Marzec 2009 (edytowane) Świetny i przydatny...dzieki Edytowane 31 Marzec 2009 przez Mlody666
KermiT01 Napisano 24 Kwiecień 2009 Napisano 24 Kwiecień 2009 W punkcie 17 dajemy w Connect na 4 segments, pinch czy slide ?? I czy w punkcie 16/17 zaznaczamy wszystkie edge na ramionach czy od dołu nie ?
Gość Quba Napisano 15 Czerwiec 2009 Napisano 15 Czerwiec 2009 Witam, jestem nowym użytkownikiem 3ds maxa i mam pare problemów , przy 17 pkt gdy daje WELD zamiast mi się ładnie połączyć to mi jakies dziwne linie się łączą ze sobą..... o co chodzi ?
Gość Bactroperita Napisano 21 Czerwiec 2009 Napisano 21 Czerwiec 2009 (edytowane) Witam. Mam problem w punkcie 21. Cała moja felga jest zablokowana maksymalna długością, szerokością i wysokością. Żeby to lepiej zilustrować wysyłam zdjęcie: Gdy chce wyciągnąć krawędzie do góry to blokują się one o te gabaryty, czy jak je nazwać. I moje pytanie jest takie jak to cudo zlikwidować? A przynajmniej wydaje mi się że tu jest problem... Edytowane 21 Czerwiec 2009 przez Bactroperita
Wizzardius Napisano 30 Październik 2009 Napisano 30 Październik 2009 Tut słabo wytłumaczony... ;/ np "w zakładce element jest to to i to". Żadnego ss'a ani nic.... szukaj igły (zakladki eelement)w stogu siania (w tym nie ogar interfejsie :D)... żenada... To może ktoś mi powie gdzie sie ukrywa te obiekty? ;p pkt 12
mrkrzysiek Napisano 30 Październik 2009 Napisano 30 Październik 2009 Tut słabo wytłumaczony... ;/ np "w zakładce element jest to to i to". Żadnego ss'a ani nic.... szukaj igły (zakladki eelement)w stogu siania (w tym nie ogar interfejsie :D)... żenada... To może ktoś mi powie gdzie sie ukrywa te obiekty? ;p pkt 12 masz pięć trybów edycji obiektu w edit poly Vertex, edge, border, polygon, element ogarnij się trochę
Gość Godson Napisano 10 Listopad 2009 Napisano 10 Listopad 2009 Mam Problem jestem poczatkujący. jak tworze na początku cylinder w tutorialu jest na górze jkby "sieć pająka" u mnie takiego czegośniema tylko góra jest czysta. może mi ktoś pomoc ??
zgred Napisano 10 Listopad 2009 Autor Napisano 10 Listopad 2009 przecież jest wyraźnie pokazane na screenie. Cap segments za to odpowiada. 1
Chaczyk Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Bardzo przyjemny tutorial. Daje serducho za pracę i wrzucam swój render, żeby nie było, że nie skorzystałem. :) Kolejne będą oponki. Jeszcze raz dzięki.
Ninja Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 Mam problem z punktem 31, otóż jak zaznaczam ten vertex od spodu, convert to poly i delete, to znika mi cały obiekt, oprócz śróbek(wzorów).
3D man Napisano 23 Styczeń 2010 Napisano 23 Styczeń 2010 Trzymasz ctrl i zaznaczasz tyle poligonów ile chcesz.
andrzejchm Napisano 23 Styczeń 2010 Napisano 23 Styczeń 2010 ja z kolei mam mały problem z punktami 28 i 29. mianowicie: Utworz 5 takich cylindrow i rozmiesc je rowno dookoła felgi. Można to zrobic „na oko” lub skopiowac felge, usunąć jej poligony zaatachowac cylinder, po czym uzyc tablicy array. 5 cylindrów mam, ale metody z tablica w ogole nie rozumiem. Z punktem 29: Teraz musimy poustawiac vertexy dookolna naszego wzoru: Rozumiem, ze teraz w tym momencie pracuje nad obiektem felgi, nie tych wzorów, ale... jak ustawia sie wertexy?
Ninja Napisano 23 Styczeń 2010 Napisano 23 Styczeń 2010 @3D Man Nie o to mi chodziło...przecież wiem, że z ctrl się zaznacza parę obiektów... @andrzejchm Vertexy to są wierzchołki, zaznaczasz i ustawiasz dookoła wzoru.
andrzejchm Napisano 24 Styczeń 2010 Napisano 24 Styczeń 2010 Vertexy to są wierzchołki, zaznaczasz i ustawiasz dookoła wzoru. dzieki dzieki, po prostu myslalem, ze bede musial utworzyc jakies nowe, a nie poprzesuwac juz gotowe, teraz juz wszystko wyszlo. :) jeszcze tylko oponka i bede mogl sie pochwalic efektem koncowym:)
Seraphime Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 Wielki dzięki za poradnik (nie tylko za felgę, ale i oponę). Jestem nowy (nie tylko na tym forum, ale i ogólnie, jeżeli chodzi o grafikę 3D), pracę jaką wykombinowałem prezentuję poniżej, jeszcze raz dzięki za wkład włożony w tutorial - przydał się.
Luk4S Napisano 3 Marzec 2010 Napisano 3 Marzec 2010 To jest moja pierwsza praca w tym programie, trochę wzorowałem się na tym poradniku. Efekt jest średni... Przynajmniej ja tak uważam:
styczeń Napisano 3 Marzec 2010 Napisano 3 Marzec 2010 musiałeś zapomnieć o chamferach/connectach stąd ten brak ostrości, zrób tutorial jeszcze raz ale dokładnie krok po kroku a potem porównaj siatki, zobaczysz zasadę działania i błędy które zrobiłeś w pierwszym podejściu.
Turisma Napisano 4 Marzec 2010 Napisano 4 Marzec 2010 No mi ładnie wyszło w miarę, ale nie wiem nadal jak zrobić kształt na otwory ;/
Gość Drax Napisano 8 Maj 2010 Napisano 8 Maj 2010 Mam problem z punktem 17. Zaznaczam dwa vertexy, ale kiedy próbuje je połączyć nic się nie dzieje :
pads Napisano 14 Maj 2010 Napisano 14 Maj 2010 (edytowane) przecież nie zaznaczasz 2 vertow na raz... jest funkcja "target weld" i zaznaczasz który Vertex gdzie ma być podpięty. najlepsze jest bo ta funkcja nie wylacza sie i mozesz tak poweldowac wszystko w kilka chwil. wydaje mi sie że w tym przypadku w zły sposób chcesz użyć tej funkcji "connect" ona chyba nie działa na oddzielonych powierzchniach i łączy punkty tylko na jednej płaszczyźnie... ale ja też jestem początkujący więc mogę się mylić. tak. sprawdziłem - musisz użyć "target welda" inaczej Ci nie zaskoczy. ps2. w tutku wyraźnie jest napisane żeby użyć target weld. :P Edytowane 14 Maj 2010 przez pads
witcher[19] Napisano 7 Listopad 2010 Napisano 7 Listopad 2010 A ja mam problem z soft selection. Zaznaczam odpowiednie edge włączam soft... i gdy w osi z wyciągam zaznaczone edge to one nie idą w górę tylko rusza się siatka. Mam maxa 2010.
nekromantax Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 Witam jestem bardzo poczatkujacy :) i Mam problem z pkt.3 poniewaz nie mam ,,siatki pajaka" i nie moge przez to zaznaczyc tych pkt i zrobic pozniej extrude ?
Car4los Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 (edytowane) w punkcie 3 ile daliście extrude ?? Edytowane 20 Czerwiec 2011 przez Car4los
LxOxRxD Napisano 8 Lipiec 2011 Napisano 8 Lipiec 2011 (edytowane) to ja też potruje ;] mam problem ze śrubami, tzn nie wiem jak poprzesuwać vertexy tak by bez problemu pousuwać poligony z 'formy' później UPDATE: NVM (źle śruby zrobiłem) Edytowane 16 Lipiec 2011 przez LxOxRxD
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się