Napisano 29 Grudzień 200717 l Postanowiłem sobie poćwiczyć metalowe obiekty więc zrobiłem taki mieczyk: Jednak textura jakoś cienko mi wyszła i nie wiem jak mam się za to zabrać.
Napisano 29 Grudzień 200717 l szkoda ze taki symetryczny, ale nawet fajnie wyszlo. moze troche nieregularnosci by fajnie wygladalo! poszukaj na forum w mam newsa jest filmik gdize koles maluje siekiere w photoshopie nakladajac na sibie poszczegolne textury metalu rdzy itp, bardzo fajny efekt!
Napisano 30 Grudzień 200717 l Autor Dzięki :) Dopiero co wrzuciłem pierwsze kolorki na szaraczka i męczę się z metalem nieregularności chciał bym nadać texturce.
Napisano 30 Grudzień 200717 l Hm, model ciekawy, low poly do gry idealny. Odczuwam wrażenie że miejscami źle nałożyłeś texturę, generalnie mi się podoba. Chyba za dużo tych pofalowań, nie wygląda to naturalnie, wiesz czasami to co na zdjęciu (rozumiem że textura to zdjęcie) w praktyce wygląda brzydko i nierealnie. Pracuj dalej, aaa i przesadziłeś z rękojeścią, poco te wygładzenie? Textura zakryła by kanciastość modelu. Pozdrawiam, Manver.
Napisano 30 Grudzień 200717 l Ile ten tasak ma trisów? Z falami Dunaju na metalu trochę zaszalałeś, ale w odpowiedniej stylistyce będzie pasowało. Co do tekstury, to myślę, że ten grawerowany wzór mógłby się ograniczać do tej części przed "falami". Kolor ostrza za bardzo wpada w błękit, przez co jest odrobinę "świecący". Może wyjdź z szarawej bazy, a niebieski dodaj w nakładce na zmniejszonym kryciu? Do tego brzegi bardziej w kierunku bieli, rysy i delikatne wyszczerbienia na brzegu.
Napisano 30 Grudzień 200717 l Model bardzo ładny. Teksturka też ciekawa. Ostatnio także myślałem żeby zrobić jakiś modelik miecza ale nie bardzo miałem pomysł na niego.
Napisano 2 Styczeń 200817 l Autor Wybaczcie ale monitor mi się kiwał jak to robiłem, w sumie to wciąż się kiwa więc nie jestem pewien efektów. Modelik jeszcze troszeczkę zoptymalizowałem więc ma 684 tristry lub 357 poli jak kto woli. Zmieniłem odrobinkę koncepcję i chcę uzyskać efekt szaroczarnej matowanej stali z połyskującymi elementami grawerowanymi.
Napisano 3 Styczeń 200817 l Autor Rany, jak sie pracuje nad własnym konceptem to można utonąć w możliwościach, a decyzje trwają Horrendalnie długo. Dobierałem zestaw run przez całą noc, przynajmniej nauczyłem sie transkrypcji tolkienowskiego Tengwaru i Vikingowskiego Futharku. Ale koncept sie rozrasta ...
Napisano 4 Styczeń 200817 l a mnie sie podoba ta pierwsza wersja, co prada fale dunaju tak sobie, ale textruką fajna
Napisano 12 Styczeń 200817 l Autor Wygładziłem poszarpania texturki i wygląda ciut lepiej. Jednak nie mogę dojść z kolorystyką metalu mimo godzin eksperymentów. Oto jak to wygląda: Królestwo za turtoriale o tworzeniu metali !!!
Napisano 12 Styczeń 200817 l Jak to ma być gładki błyszczący metal to ważne jest żeby się miało w nim co odbijać a jak taki normalny troszkę chropowaty to pewnie odpowiednia specular map da dobry efekt. Ja też lada chwila będę robił miecz pewnie będę miał podobne problemy. Pozdro.
Napisano 12 Styczeń 200817 l na krawedzi zawsze jest wytarty metal. daj tam nieregularny szary jasnosc ok 50 % a na spec'u 90 % z blinkami (kropkami) do 100 %. i pracuj więcej na zdjęciach, nie obraź sie ale talentu rysowniczego w tobie narazie nie zauważyłem. Nie polecam narazie pracy tylko na blending optios. nie masz jeszcze wyczucia i doświadczenia. Pracuj jedynie na zdjęciach i podpatruj nature ;)
Napisano 14 Styczeń 200817 l Wybaczcie ale monitor mi się kiwał jak to robiłem, w sumie to wciąż się kiwa więc nie jestem pewien efektów. Buahahahaha - najlepsza wymowka na swiecie, stary juz wiem co bede wciskac szefowi jak sie nie bede z deadlinem wyrabial, haha, bo zupa byla za slona aka bo monitor sie kiwal LOL. Co do ornamentow na mieczu. Imho powinny byc duzo wieksze bo w rzeczywistosci jak postac go dorwie nie beda specjalnie widocznie. Nawet w widoku fp moga byc problemy z odbiorem. Z reszta zobacz na screena gdzie masz caly miecz objety. Ledwo co widac. Wogole srednio mi sie design samej geometrii podoba. Wyglada na prosty poltorak a sadze ze mogles o wiele bardziej poplynac z ksztaltami. Rekojesci ostrza itd. Ale hej nie mowimy o gustach.:) Po prostu grafika jest o tym aby sie podobal, do mnie nie trafia, moze do innych tak. Zaintryguj nas, pocisnij bardziej, pokaz cos nowego, ciekawa rekojesc, fantazyjny ksztalt ostrza i jeszcze daj ostrze z lodu albo w plomieniach, albo rzeczywiscie zrob strasznie zardzewialego omszonego jakby wyciagnietego z dna morza do tego wbitego w czaszke .. a co jak szalec to szalec. Pusc wodze fantazji :)
Napisano 14 Styczeń 200817 l Królestwo za turtoriale o tworzeniu metali !!! Bierzesz tak 14-15 latka, zamykasz go w ciemnym pomieszczeniu, najlepiej piwnicy. Puszczasz szatanska muzyke tak dlugo az zacznie cie prosic zebys mu przyniosl jakies czarne podkoszulki i pozwolil zapuscic dlugie wlosy. Pozniej juz leci z gorki. Z uwag technicznych: dosc cieka rekojesc. Kiedy trzymasz cos takiego w rekawicy to ma strasznie przykra tendencje do wyslizgiwania sie. W bractwie rycerskim obwijalismy takie rekojesci sznurkiem, byle tylko byly ciut grubsze i lepiej lezaly w rece.
Napisano 3 Luty 200817 l Autor Walczyłem walczyłem i wywalczyłem w końcu coś co przypomina metal :) Dzięki za pomoc chłopaki :D
Napisano 3 Luty 200817 l no no ten metalik wyglada teraz calkiem fajnie, pasuje :) skrmnym zdaniem laika to troszke bym runki powiekszyl :P ale i tak ladnie sie prezentuja az sie chce samemu jakis tasak zrobic.... pozdrawiam :)
Napisano 3 Luty 200817 l Oddal obiekt i zobacz jak wyglada - mipmaping się włączy i bedzie jednolita szara tekstura, detale na niej są za drobne (tekstura wyglada jakby miala z 2048x2048 a powinna miec mysle z 256x256). Chyba że to do gry "przygody wesołej rdzy" i bedą duże zbliżenia ale wtedy siatka odpada bo za mało detalu ;). Męczysz ten obiekt długo a wyglada jak po nalożeniu zwykłej fotki blachy, poeksperymentuj z gradientamim, nakładaj inne tekstury, przetarcia na krawedziach itp. do tego zabawa z specularami - kombinacji jest multum. Pozdrawiam.
Napisano 3 Luty 200817 l Imo ta cześć w poprzek, to przy rękojeści, (nie znam się, nie wiem jak to się nazywa:p) jest trochę za cienka, wygląda dość delikatnie, jakby wycięta nożycami z blachy. Runy na ostrzu wyszły fajnie, kiepsko natomaist rękojeść, textura jest rozmyta. Dawałem to już w wątku o texturowaniu, zobacz sobie przykłady texturowania metalu: http://www.svartberg.com/wip/ts_blade_02_07.jpg http://www.svartberg.com/gallery/pic/shieldpack.html http://www.svartberg.com/gallery/pic/gunther_smg.html Obecnie cały jinx siedzi w spectacularze, kolorem ciężko to osiągnąć, ino symbolicznie można namalować blinki. Jest jeszcze fajny trick do rozświetlania krawędzi. Mianowicie rendering ambient occlusion za pomocą vraya. Tylko że nie renderujemy by zaciemniał miejsca, hm, powiedzmy zacienione, lecz renderował cień na krawędziach, jest tam opcja inverse. Później inwertujemy to co się occludowało na biało i ta-da! Dodajemy parę draśnięć i jest fajnie.
Napisano 10 Luty 200817 l Miecz bardzo mi się podoba. Aczkolwiek biorąc pod uwagę realizm, to głownia jest napewno za mała. Taki miecz by był słabo wyważony i w walce by był bardzo nieporęczny. Runy są super, to chyba Tolkienowskie? ^^ Zastanawia mnie czemu ta klinga jest taka pofalowana... Nie wiem jak to się ima to rzekomej wytrzymałości, ale tak czy siak średnio mi się podoba to pofalowanie. Myślę że trochę za mało miejsca do trzymania. Biorąc pod uwagę proporcje, ile miejsca jest na dłoń, to ten miecz jest długości około 2 metrów. (Ok, dobrze wiem, że w średniowieczu były takie miecze :P)Dobra, tak tylko jakieś uwagi wyminiłem, żeby post nie ograniczał się do jednego zdania. Pozatym może ci się coś przyda co napisałem. Tak czy owak, miecz jak dla mnie bardzo elo. Pzdr.
Napisano 10 Luty 200817 l miecz calkiem spoko, na ksztaltach sie nie znam , jedyne co to taki swierzy jak ze sklepu ;) cos tam by moza by jeszcze pomeczy tą texture, brakuje mi patynki chociazby na napisach, zresztą sam nie wiem broni nigdy nie robilem to sie nie znam :D
Napisano 10 Luty 200817 l Moim zdaniem sam metal jest już spoko, jedynie ostry brzeg mógłby nie być taki biały. Może spróbujesz też przyciemnić środek wzdłuż całego "ostrza"?
Napisano 11 Luty 200817 l O wiele bardziej przekonywujące niż na początku :] tylko niepotrzebne to ziarno jest w renderze ;/
Napisano 11 Luty 200817 l uwielbiam średniowiecze a przede wszystkim miecze i tarcze ! oczywiście świetne
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto