Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dalbys tez link do ziggurata zeby porownac , z tego co pamietam zigguraty wygladaja calkiem inaczej , odnosnie samego rendera to biedny w otoczenie , materialy i oswietlenie do dopracowania tak samo jak same obiekty.

Napisano

Najpierw może mała informacja dla niektórych:

 

Ziggurat (zigurat, zikkurat - w języku akadyjskim: ziqquratu poch. od czasownika zaqāru - budować wysoko) to monumentalna budowla sakralna w starożytnym Sumerze, Babilonii, Asyrii i Elamie w formie tarasowo uformowanej wieży.

Rdzeń zigguratu wykonywano z cegły suszonej. Ściany tarasów wzmacniane były murami z cegły wypalanej, które licowano różnobarwną okładziną glazurowaną. Tarasy, najczęściej o podstawie kwadratowej, zmniejszały się ku górze, przez co na każdym boku powstawał układ schodkowy. Z tarasu na taras prowadziły pochylnie (rampy) lub schody. Budowlę zwieńczała świątynia lub kaplica. Świątynia, przy której odprawiano różne obrzędy religijne, znajdowała się również u stóp zigguratu i z reguły była bardziej okazała od szczytowej z uwagi na brak ograniczeń budowlanych.

Inspiracją do budowy ziggurtów była wiara, że bogowie zamieszkują szczyty gór. Zigguraty miały je symbolizować. Niektórzy architekci uważają, że były one pierwowzorem bibilijnej wieży Babel. Każdy ziggurat był siedzibą innego boga. Oprócz religijnych zastosowań, znajdowały się w nich biblioteki, szkoła, magazyny żywności, broni i wody, a także skarbce. Najczęściej budowle te były połączone z kompleksami świątynnymi, które usytuowane były w centrach miast babilońskich.

Ziggurat w swojej klasycznej formie z czasów sumeryjskich (ok. 2100-2000 p.n.e.) miał prostokątną podstawę i trzy kondygnacje. Władcy późniejszych imperiów z terenów Mezopotamii budowali je raczej na kwadratowej podstawie i niekiedy z pomieszczeniami w środku (np. elamicki ziggurat w Dur Untasz-Napirisza). Znacznym rekonstrukcjom i przebudowom niszczejących już zigguratów poddali władcy mezopotamscy z I tysiąclecia p.n.e.

 

Jest to ziggurat z Czoga Zanbil, a wzorowałem sie z encyklopedi sztuki starozytnej o o to i skan z ksiazki:

zigguratchz.jpg

Napisano

W takim razie model troszke zepsueś mianowicie na tej referce któą tu zamiesciłeś ... masz ... przed kazdym piętrem taką platforme ..aaa i kazde piętro jest nieco nizsze do tego dochodzi otoczenie .. u Ciebie niema nic spróbuj inny kadr zeby ukazac wielkosc obiektu ;p

Napisano

Potrzeba więcej zigguratów!

Niewierni przełamali naszą obronę!

 

Mało detali, słabe teksturki, oświetlenie, niepotrzebnie ta mgła na dole.

Napisano

no szalu nie ma :P Slaby budynek. Wyglada jakbys tylko tworzyl boxy i je ukladal jeden obok drugiego. Gorki zbyt okragle, za malo detali.

układałem terstury

TeksturY czy teksurĘ?? bo ja tylko widze jedna texture.

Napisano

jednej nie ma tu tekstury ,a co do tych jak napisałeś górek to są wydmy na pustyni z piachu wiec nie moga być strome kanciaste. To jest budynek na pustyni.

Napisano

Co do tekstur - nie reprezentują żadnej konkretnej materii. Najbardziej przypomina to piasek, ale zigguraty to nie przecież domki z piasku.

Poza tym tekstury są porozciągane i w różnej skali.

 

Sam model jest zbyt regularny. Krawędzie powinny być zmiękczone i nadszarpane, żeby oddać materię skał podniszczonych z upływem czasu.

 

Światło - nie ma cieni rzucanych. Wyrenderuj to ze światłem rozproszonym, żeby cień nie był równomierny wszędzie.

 

Otoczenie - prawdziwe wydmy mają kształty proste, aczkolwiek bardziej wyszukane niż te na Twoim renderze. A bezpośrednie otoczenie zigguratu też nie powinno być płaskie jak stół.

 

Mgła faktycznie niepotrzebna.

 

Sam temat zigguratu ma w sobie potencjał, ale Ty go jeszcze nie wykorzystałeś. Drugi render ma faktycznie lepsze ujęcie, ale dodaj jeszcze szczegółów, posiedź dłużej, a efekt będzie lepszy i dużo się nauczysz. W 3D szybkość wykonania pracy jest wartością drugo- lub nawet trzeciorzędną.

Napisano

cofnąłem się 10 lat do tyłu...

 

po pierwsze, jakieś oświetlenie, słońce, to jest pustynia, powinno być słoneczne oświetlenie. palmy, otoczenie, nie tylko plane i z tyłu box z noisem...

 

materiały, otoczenie, sam model z boxów.

 

słabo. nie rób "na szybko"

Napisano

Troche mało tutaj detali. Daj jakiś chamfer na krawędziach, moze zniszcz je troche, żeby nie były takie równoległe, tylko jakieś poszczerbione, moze troche brudku, jakieś mchy, może grzyb (brzmi jak kiepski przepis na zupę ;p). Nada to może jakiegoś klimaciku tej pracy.

Napisano

juz lepiej ale wciaz ... masz same proste bryły... postaraj sie zrobic cos nieregularnego .. np : zniszczony mur i w nim gdzies dziure ... nie wieze tez ze mur czy brama byly idealnie równe ... nic w rzeczywistosci nie jest idealne ;]

Napisano

ok to ja dopracuje ta pracke jeszcz troche porobie jakis nierównosci i dodam troche detali. A co do tego zigguratu z Ur tak wiem on bił inny od tego i chyba najsłynniejszy i najwiekszy ze znanych.

Napisano

no cóż coraz lepiej....

ale jeszcze długa droga przed tobą, modeling, teksturing, rendering

pościągaj sobie tutki jak ludzie modelują itp... choćby na tym forum dużo jest videototuriali

i zaistaluj sobie V-ray, na początku będzie ciężko sie połapac ale dasz sobie rade

 

nie zniechęcaj się, powodzenia

 

pozd

Napisano

nie wiem czy nie za ostre te krawedzie na wyrwach w murze... ale moze bedzie bez różnicy po nalożeniu lepszej textury, ale dodałbym jakiegoś chamfera. Daj może na początek jakiego ambient light (mały multiplier bez cieni po przeciwnej stronie co zwykłe światło) zeby nie było całkiem czarno tam gdzie padaja cienie (albo skylight jakiego), i rozmyłbym troche cienie delikatnie, poza tym przydałoby się podnieść nieco główne światło, zazwyczaj na pustyni słońce jest wysoko. Wydaje mi sie że gdzieniegdzie rozjeżdżaja ci sie textury jeszcze, używasz jakiegoś mapowania? UVW czy coś? radziłbym pobawić sie troche tilingiem textury. Nawet obiecująco ci wyszły te wyrwy przy bramie, postaraj się może rozszerzyć jedną na narożnik, bedą bardziej przekonujące i może troche gruzu przy nich? i rozsianego po okolicy? No i jeszcze palmy, spróbój je troche poróżnić, wszystkie sa jadnakowe, może seeda zmien jeśli użyłeś foliage object, pozatym jeśli rosną palmy to napewno nie w samym piasku, jakaś połać trawy by sie przydała czy bajorko jakieś jak na oaze przystało. Przyżółciłbym jeszcze piasek bo taki brudny jakiś... wydmy raczej nie są takie czekoladowo brązowe. Co do ujęcia to jak masz tam kamere to pobaw się FOVem spróbój go troche zmniejszyć, bedzie więcej sceny widać a jak dobrze pójdzie to i zikkurat wyda się większy.

 

trzymam kciuki, mam nadziej że wyjdzie ci z tego coś ładnego. pozdro.

Napisano

Drogi Alchinusie jestem mocno zbudowany tym ze sie nie poddajesz.A tak miedzy nami lamami podziele sie z toba pomysłem który mi wpadł do głowy. Wez sobie wybiez jakigos mega wypasnego grafika z tego forum ( TAKIE TWOJE GURU z max3d) i wyslij mu private messsge czy nie mógł by poradzic Ci cos a twoje renderki i tak dalej . Oczywiscie wszystko musi byc okrszone duza doz kultury osobistej , ogromnego zapału z twojej strony. Ocszywiscie na poczatku bedzie ten "ktos" niezadowolony ale kiedy zobaczy twoj zapał pomoze Ci, nawet nie wiesz jak taki kontakt pomoze Tobie . Pozdrawiam Sebastian

Napisano

mógłbyś pokazać jakiegoś renderka ze zbliżeniem tego budynku z tyłu? i może jakiś pardziej panoramiczny widoczek? ciekaw jestem jak to w ogóle wygląda, jaki ma układ, może jakiś rzut z góry. jak nie masz jeszcze update to spróbój coś przewinąc co byś tam dał jeszcze. pozdro.

 

jak chcesz to moge ci spróbować coś pomóc z jakimiś problemami choć nie jestem może jakiś genialny ale swoje wiem, i jak coś to sie szybko dowiaduje :) PM jak co.

Napisano

tu umieszczam rander tego drugiego budynku i rzut z góry:

bud2.jpg

 

ziggor.jpg

 

Pewnie napiszecie ze ten drugi budynek ma za mało detali i teksturę trzeba poprawić. Tak to wiem tyle ze na razie nie mam w ogóle czasu. Od niedzieli będę miała to sie będę brał za to. A co do drugiego budynku to mam zamiar tam na piętrze utworze ogród ,kolumną nadać jakiś normalny kształt żeby nie były to tylko zwykle słupy. Wymienić ta teksturę podłoża i dodac troche trawy jakas oaze. Troche głazów przy murach. Dzieki wam za chcec pomocy.

Napisano

widze że spolightem świecisz, spróbój ustawić skylight albo daylight system, tylko przy tym drugim trza expozycje zmienić, cienie będą znacznie ciekawsze, render może co najwyżej trwać troche dłużej, tylko nie zapomnij włączyć global illumination. jęsli nie wiesz gdzie znaleźć coś z tych w helpie maxa user ref. znajdziesz opis. Do wydm rzeby je uzajebistnić że sie tak wyrażę możesz w photoszopie zrobić czarnobiałą mapke na displacement. nie spisz sie, grunt że wogóle robisz :P

Napisano
Drogi Alchinusie jestem mocno zbudowany tym ze sie nie poddajesz.A tak miedzy nami lamami podziele sie z toba pomysłem który mi wpadł do głowy. Wez sobie wybiez jakigos mega wypasnego grafika z tego forum ( TAKIE TWOJE GURU z max3d) i wyslij mu private messsge czy nie mógł by poradzic Ci cos a twoje renderki i tak dalej . Oczywiscie wszystko musi byc okrszone duza doz kultury osobistej , ogromnego zapału z twojej strony. Ocszywiscie na poczatku bedzie ten "ktos" niezadowolony ale kiedy zobaczy twoj zapał pomoze Ci, nawet nie wiesz jak taki kontakt pomoze Tobie . Pozdrawiam Sebastian

 

OMFG rotfl

 

Ludzie chowajcie sie HAHAHA to jest tutorial do zawierania znajomosci matrymonialnych XD

 

Sorki za zapruszanie twojego watku ale no nie moglem sie powstrzymac a jak to przeczytalem to omalo nie padlem z krzesla.

 

A tak aby nie bylo totalnie off raczej wskazowka niz konkretnie o pracy. Przegladaj nie tylko polskie tj to ale takze zagraniczne fora, googluj, i przewalaj kazdego tuta z netu, w empiku zabukuj sobie miejsce przy dziale z ksiazkami o maxie ;)

3msie

Napisano
Słuchaj UFOLa, dobrze gada, wódki mu :-)

Taaa wódki nigdy za wiele :D ^^ hehe

 

tak przy okazji, jak tam praca idzie? kdziedy przewidywany update? wybacz niecierpliwość ale ciekaw jestem jak ci idzie.

Napisano

to nie są "fidrygałki" tylko dziury jak mniemam, już wcześniej sugerowaliście mu żeby dodał jakieś uszkodzenie, owszem wglądają może nie najlepiej ale jak dodać do nich troche gruzu i troche porozciągać mogą sie dobrze zaprezentować, tak jak wcześniej pisałem: na narożniki je bo tam najwięcej odpada.

Napisano

Witam ponownie po dość długiej przerwie. Znalazłem troche czasu i zmieniłem teksturke murów i bramy (odrazu mówie ze wiem o tym żeby ja dopracowac jeszcze). Poza tym dodałem trawe w poblizu palm. A oto render:

zigu237.jpg

Napisano

Teraz brama wygląda w miarę ok. Poszukaj innej tekstury piasku, bo ta się zbyt często powtarza(widać to na górze na ostatnim planie)

Napisano

Dzieki malyboa. Kimmi brame jeszcze poprawie szczególnie ta teksturke, acha zmieniłem teksturke piasku i kamienia na zigguracie. Zreszta wyglada to tak: zig54k812.jpg

 

Jest jeszcze sporo do zrobienia, w najbliższym czasie dodam kolejny rander. Pozdrawiam!!!!!

Napisano

widze, że regulaminu kolega nie czytał: na tym forum przejaw każdej inne religi niż obecnie przeważająca w kraju jest zabroniony!

żartuje :P

 

rozjaśnij troche te cienie bo są zbyt czarne

może jakiś jarmark wymodeluj.... hmmm.... :)

Napisano

Bhaal mówisz jarmark można by było tyle, że za murem. Ale to troche później najpierw chce dodac troche detali wokół zigguratu i tego budynku obok. I planuje za murem stworzyc budynki mieszkalne. Ale to wszystko pokoleji. No chyba ze chce ktos pomóc z tym??????

Napisano

Ta praca dopomina sie o GI. Jakiego masz maxa? Jak 6 i wyzej to mozesz to w mentalu wyrenderowac. Jesli nizej to w scnaline wlaczyc light tracera. Oswietlenie troche nudnawe. Daylight system by za ciebie zalatwil troche rzeczy ewnetluanie dac skylighta z blekitnym kolorem i directra z zolto-pomarancz (cos w tym stylu :P). Ta budowla w centrum to nie wiem czy ma jakas teksturek a jesli ma to chyba cos mapowanie ja rozwalilo calkowicie.

Napisano

dziury w bramie wyglądają nienaturalnie, tak jakby Ci się siatka pokaszaniła. Co do oswietlenia to zgadzam się z Temporalem, koniecznie musisz zmienic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności