alchinus Napisano 5 Styczeń 2008 Napisano 5 Styczeń 2008 To jest pracka ,która sobie zrobiłem na szybko. Oceńcie.
floo Napisano 5 Styczeń 2008 Napisano 5 Styczeń 2008 trudno oceniać, bo sam render jest bardzo słaby... głównie chodzi o jakość... dopracuj texturki...
delf77 Napisano 5 Styczeń 2008 Napisano 5 Styczeń 2008 dalbys tez link do ziggurata zeby porownac , z tego co pamietam zigguraty wygladaja calkiem inaczej , odnosnie samego rendera to biedny w otoczenie , materialy i oswietlenie do dopracowania tak samo jak same obiekty.
alchinus Napisano 5 Styczeń 2008 Autor Napisano 5 Styczeń 2008 Najpierw może mała informacja dla niektórych: Ziggurat (zigurat, zikkurat - w języku akadyjskim: ziqquratu poch. od czasownika zaqāru - budować wysoko) to monumentalna budowla sakralna w starożytnym Sumerze, Babilonii, Asyrii i Elamie w formie tarasowo uformowanej wieży. Rdzeń zigguratu wykonywano z cegły suszonej. Ściany tarasów wzmacniane były murami z cegły wypalanej, które licowano różnobarwną okładziną glazurowaną. Tarasy, najczęściej o podstawie kwadratowej, zmniejszały się ku górze, przez co na każdym boku powstawał układ schodkowy. Z tarasu na taras prowadziły pochylnie (rampy) lub schody. Budowlę zwieńczała świątynia lub kaplica. Świątynia, przy której odprawiano różne obrzędy religijne, znajdowała się również u stóp zigguratu i z reguły była bardziej okazała od szczytowej z uwagi na brak ograniczeń budowlanych. Inspiracją do budowy ziggurtów była wiara, że bogowie zamieszkują szczyty gór. Zigguraty miały je symbolizować. Niektórzy architekci uważają, że były one pierwowzorem bibilijnej wieży Babel. Każdy ziggurat był siedzibą innego boga. Oprócz religijnych zastosowań, znajdowały się w nich biblioteki, szkoła, magazyny żywności, broni i wody, a także skarbce. Najczęściej budowle te były połączone z kompleksami świątynnymi, które usytuowane były w centrach miast babilońskich. Ziggurat w swojej klasycznej formie z czasów sumeryjskich (ok. 2100-2000 p.n.e.) miał prostokątną podstawę i trzy kondygnacje. Władcy późniejszych imperiów z terenów Mezopotamii budowali je raczej na kwadratowej podstawie i niekiedy z pomieszczeniami w środku (np. elamicki ziggurat w Dur Untasz-Napirisza). Znacznym rekonstrukcjom i przebudowom niszczejących już zigguratów poddali władcy mezopotamscy z I tysiąclecia p.n.e. Jest to ziggurat z Czoga Zanbil, a wzorowałem sie z encyklopedi sztuki starozytnej o o to i skan z ksiazki:
malyboa Napisano 5 Styczeń 2008 Napisano 5 Styczeń 2008 W takim razie model troszke zepsueś mianowicie na tej referce któą tu zamiesciłeś ... masz ... przed kazdym piętrem taką platforme ..aaa i kazde piętro jest nieco nizsze do tego dochodzi otoczenie .. u Ciebie niema nic spróbuj inny kadr zeby ukazac wielkosc obiektu ;p
piksar Napisano 5 Styczeń 2008 Napisano 5 Styczeń 2008 nie trzymasz proporcji szerokości pięter (w odniesieniu do referki którą dałeś)
delf77 Napisano 5 Styczeń 2008 Napisano 5 Styczeń 2008 mi sie ciggurat kojarzy z wiekszoscia pokazana tutaj - http://images.google.pl/images?hl=pl&q=ziggurat&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi , przy wejsciu po bokach skone schody, wciecia w bryle ( z tego co kojarze to cos ala lizeny ) , ten ziggurat ktory pokazales wydaje mi sie mniej typowy
mathix Napisano 5 Styczeń 2008 Napisano 5 Styczeń 2008 Potrzeba więcej zigguratów! Niewierni przełamali naszą obronę! Mało detali, słabe teksturki, oświetlenie, niepotrzebnie ta mgła na dole.
alchinus Napisano 5 Styczeń 2008 Autor Napisano 5 Styczeń 2008 te co opisałes powyzej to byl najczęściej budowane. Najczestszym kojarzonym to jest ten z Ur http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Ziggurat_of_Ur .A co do pracy to wiem o tych platformach na piętrach. malyboa napisał: spróbuj inny kadr zeby ukazac wielkosc obiektu
-hpx- Napisano 5 Styczeń 2008 Napisano 5 Styczeń 2008 ee takie troche low poly i wygląda jakbyś wogóle tekstur nie układał
zgred Napisano 5 Styczeń 2008 Napisano 5 Styczeń 2008 no szalu nie ma :P Slaby budynek. Wyglada jakbys tylko tworzyl boxy i je ukladal jeden obok drugiego. Gorki zbyt okragle, za malo detali. układałem terstury TeksturY czy teksurĘ?? bo ja tylko widze jedna texture.
alchinus Napisano 5 Styczeń 2008 Autor Napisano 5 Styczeń 2008 jednej nie ma tu tekstury ,a co do tych jak napisałeś górek to są wydmy na pustyni z piachu wiec nie moga być strome kanciaste. To jest budynek na pustyni.
Juliusz Napisano 6 Styczeń 2008 Napisano 6 Styczeń 2008 Co do tekstur - nie reprezentują żadnej konkretnej materii. Najbardziej przypomina to piasek, ale zigguraty to nie przecież domki z piasku. Poza tym tekstury są porozciągane i w różnej skali. Sam model jest zbyt regularny. Krawędzie powinny być zmiękczone i nadszarpane, żeby oddać materię skał podniszczonych z upływem czasu. Światło - nie ma cieni rzucanych. Wyrenderuj to ze światłem rozproszonym, żeby cień nie był równomierny wszędzie. Otoczenie - prawdziwe wydmy mają kształty proste, aczkolwiek bardziej wyszukane niż te na Twoim renderze. A bezpośrednie otoczenie zigguratu też nie powinno być płaskie jak stół. Mgła faktycznie niepotrzebna. Sam temat zigguratu ma w sobie potencjał, ale Ty go jeszcze nie wykorzystałeś. Drugi render ma faktycznie lepsze ujęcie, ale dodaj jeszcze szczegółów, posiedź dłużej, a efekt będzie lepszy i dużo się nauczysz. W 3D szybkość wykonania pracy jest wartością drugo- lub nawet trzeciorzędną.
Orangegraphics Napisano 6 Styczeń 2008 Napisano 6 Styczeń 2008 cofnąłem się 10 lat do tyłu... po pierwsze, jakieś oświetlenie, słońce, to jest pustynia, powinno być słoneczne oświetlenie. palmy, otoczenie, nie tylko plane i z tyłu box z noisem... materiały, otoczenie, sam model z boxów. słabo. nie rób "na szybko"
Zajcev Napisano 6 Styczeń 2008 Napisano 6 Styczeń 2008 Troche mało tutaj detali. Daj jakiś chamfer na krawędziach, moze zniszcz je troche, żeby nie były takie równoległe, tylko jakieś poszczerbione, moze troche brudku, jakieś mchy, może grzyb (brzmi jak kiepski przepis na zupę ;p). Nada to może jakiegoś klimaciku tej pracy.
alchinus Napisano 6 Styczeń 2008 Autor Napisano 6 Styczeń 2008 Dodam jeszcze pare detali a narazie po poprawkach to wyglada tak.
malyboa Napisano 6 Styczeń 2008 Napisano 6 Styczeń 2008 juz lepiej ale wciaz ... masz same proste bryły... postaraj sie zrobic cos nieregularnego .. np : zniszczony mur i w nim gdzies dziure ... nie wieze tez ze mur czy brama byly idealnie równe ... nic w rzeczywistosci nie jest idealne ;]
.ai Napisano 6 Styczeń 2008 Napisano 6 Styczeń 2008 Ten zigurat w Ur ma w ogóle troche inny kształt http://kwiatkowski.150m.com/sciaga/ziggurat_w_ur0.jpg http://atlantis.haktanir.org/ur.jpg modelowałem jakiś nie cały rok temu scene z ziguratem i miałem troche materiałów, z tego co pamiętam to mur był łamany pod kątem prostym w takie zęby na całej długości.
alchinus Napisano 6 Styczeń 2008 Autor Napisano 6 Styczeń 2008 ok to ja dopracuje ta pracke jeszcz troche porobie jakis nierównosci i dodam troche detali. A co do tego zigguratu z Ur tak wiem on bił inny od tego i chyba najsłynniejszy i najwiekszy ze znanych.
claude Napisano 6 Styczeń 2008 Napisano 6 Styczeń 2008 no cóż coraz lepiej.... ale jeszcze długa droga przed tobą, modeling, teksturing, rendering pościągaj sobie tutki jak ludzie modelują itp... choćby na tym forum dużo jest videototuriali i zaistaluj sobie V-ray, na początku będzie ciężko sie połapac ale dasz sobie rade nie zniechęcaj się, powodzenia pozd
Ufol Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 nie wiem czy nie za ostre te krawedzie na wyrwach w murze... ale moze bedzie bez różnicy po nalożeniu lepszej textury, ale dodałbym jakiegoś chamfera. Daj może na początek jakiego ambient light (mały multiplier bez cieni po przeciwnej stronie co zwykłe światło) zeby nie było całkiem czarno tam gdzie padaja cienie (albo skylight jakiego), i rozmyłbym troche cienie delikatnie, poza tym przydałoby się podnieść nieco główne światło, zazwyczaj na pustyni słońce jest wysoko. Wydaje mi sie że gdzieniegdzie rozjeżdżaja ci sie textury jeszcze, używasz jakiegoś mapowania? UVW czy coś? radziłbym pobawić sie troche tilingiem textury. Nawet obiecująco ci wyszły te wyrwy przy bramie, postaraj się może rozszerzyć jedną na narożnik, bedą bardziej przekonujące i może troche gruzu przy nich? i rozsianego po okolicy? No i jeszcze palmy, spróbój je troche poróżnić, wszystkie sa jadnakowe, może seeda zmien jeśli użyłeś foliage object, pozatym jeśli rosną palmy to napewno nie w samym piasku, jakaś połać trawy by sie przydała czy bajorko jakieś jak na oaze przystało. Przyżółciłbym jeszcze piasek bo taki brudny jakiś... wydmy raczej nie są takie czekoladowo brązowe. Co do ujęcia to jak masz tam kamere to pobaw się FOVem spróbój go troche zmniejszyć, bedzie więcej sceny widać a jak dobrze pójdzie to i zikkurat wyda się większy. trzymam kciuki, mam nadziej że wyjdzie ci z tego coś ładnego. pozdro.
alchinus Napisano 7 Styczeń 2008 Autor Napisano 7 Styczeń 2008 postaram sie to dopracowac jeszcze według waszych wskazówek.
CG_Lama Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 Drogi Alchinusie jestem mocno zbudowany tym ze sie nie poddajesz.A tak miedzy nami lamami podziele sie z toba pomysłem który mi wpadł do głowy. Wez sobie wybiez jakigos mega wypasnego grafika z tego forum ( TAKIE TWOJE GURU z max3d) i wyslij mu private messsge czy nie mógł by poradzic Ci cos a twoje renderki i tak dalej . Oczywiscie wszystko musi byc okrszone duza doz kultury osobistej , ogromnego zapału z twojej strony. Ocszywiscie na poczatku bedzie ten "ktos" niezadowolony ale kiedy zobaczy twoj zapał pomoze Ci, nawet nie wiesz jak taki kontakt pomoze Tobie . Pozdrawiam Sebastian
Ufol Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 mógłbyś pokazać jakiegoś renderka ze zbliżeniem tego budynku z tyłu? i może jakiś pardziej panoramiczny widoczek? ciekaw jestem jak to w ogóle wygląda, jaki ma układ, może jakiś rzut z góry. jak nie masz jeszcze update to spróbój coś przewinąc co byś tam dał jeszcze. pozdro. jak chcesz to moge ci spróbować coś pomóc z jakimiś problemami choć nie jestem może jakiś genialny ale swoje wiem, i jak coś to sie szybko dowiaduje :) PM jak co.
alchinus Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 tu umieszczam rander tego drugiego budynku i rzut z góry: Pewnie napiszecie ze ten drugi budynek ma za mało detali i teksturę trzeba poprawić. Tak to wiem tyle ze na razie nie mam w ogóle czasu. Od niedzieli będę miała to sie będę brał za to. A co do drugiego budynku to mam zamiar tam na piętrze utworze ogród ,kolumną nadać jakiś normalny kształt żeby nie były to tylko zwykle słupy. Wymienić ta teksturę podłoża i dodac troche trawy jakas oaze. Troche głazów przy murach. Dzieki wam za chcec pomocy.
Ufol Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 widze że spolightem świecisz, spróbój ustawić skylight albo daylight system, tylko przy tym drugim trza expozycje zmienić, cienie będą znacznie ciekawsze, render może co najwyżej trwać troche dłużej, tylko nie zapomnij włączyć global illumination. jęsli nie wiesz gdzie znaleźć coś z tych w helpie maxa user ref. znajdziesz opis. Do wydm rzeby je uzajebistnić że sie tak wyrażę możesz w photoszopie zrobić czarnobiałą mapke na displacement. nie spisz sie, grunt że wogóle robisz :P
mirach Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Co do spotlighta, to chociaz zmien go na Direct Light, bo masz zle cienie
Por@szek Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Drogi Alchinusie jestem mocno zbudowany tym ze sie nie poddajesz.A tak miedzy nami lamami podziele sie z toba pomysłem który mi wpadł do głowy. Wez sobie wybiez jakigos mega wypasnego grafika z tego forum ( TAKIE TWOJE GURU z max3d) i wyslij mu private messsge czy nie mógł by poradzic Ci cos a twoje renderki i tak dalej . Oczywiscie wszystko musi byc okrszone duza doz kultury osobistej , ogromnego zapału z twojej strony. Ocszywiscie na poczatku bedzie ten "ktos" niezadowolony ale kiedy zobaczy twoj zapał pomoze Ci, nawet nie wiesz jak taki kontakt pomoze Tobie . Pozdrawiam Sebastian OMFG rotfl Ludzie chowajcie sie HAHAHA to jest tutorial do zawierania znajomosci matrymonialnych XD Sorki za zapruszanie twojego watku ale no nie moglem sie powstrzymac a jak to przeczytalem to omalo nie padlem z krzesla. A tak aby nie bylo totalnie off raczej wskazowka niz konkretnie o pracy. Przegladaj nie tylko polskie tj to ale takze zagraniczne fora, googluj, i przewalaj kazdego tuta z netu, w empiku zabukuj sobie miejsce przy dziale z ksiazkami o maxie ;) 3msie
malyboa Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 ja niechce nic mówic ale stary naprawde gratuluje wytrwalosci no i .. .coraz lepiej to wyglada ;]
Ufol Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 Słuchaj UFOLa, dobrze gada, wódki mu :-) Taaa wódki nigdy za wiele :D ^^ hehe tak przy okazji, jak tam praca idzie? kdziedy przewidywany update? wybacz niecierpliwość ale ciekaw jestem jak ci idzie.
kamil.ochel Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 zrandomizuj palmy. w cieniach zero detalu. otoczenie leży i kwiczy. No i nie wiem co to za jakieś fidrygałki przy "bramie" (patrz obrazek)
Ufol Napisano 11 Styczeń 2008 Napisano 11 Styczeń 2008 to nie są "fidrygałki" tylko dziury jak mniemam, już wcześniej sugerowaliście mu żeby dodał jakieś uszkodzenie, owszem wglądają może nie najlepiej ale jak dodać do nich troche gruzu i troche porozciągać mogą sie dobrze zaprezentować, tak jak wcześniej pisałem: na narożniki je bo tam najwięcej odpada.
alchinus Napisano 27 Luty 2008 Autor Napisano 27 Luty 2008 Witam ponownie po dość długiej przerwie. Znalazłem troche czasu i zmieniłem teksturke murów i bramy (odrazu mówie ze wiem o tym żeby ja dopracowac jeszcze). Poza tym dodałem trawe w poblizu palm. A oto render:
Kimmi Napisano 27 Luty 2008 Napisano 27 Luty 2008 Dodaj więcej szczegółów (górne wykończenie) dotych bloków po obu stronach bramy, no i sprzydałby się jakiś piasek.
alchinus Napisano 28 Luty 2008 Autor Napisano 28 Luty 2008 Tak wiem właśnie musze doprawic przedewszystkim teksturki. I dodam wiecej detali.
Kimmi Napisano 28 Luty 2008 Napisano 28 Luty 2008 Teraz brama wygląda w miarę ok. Poszukaj innej tekstury piasku, bo ta się zbyt często powtarza(widać to na górze na ostatnim planie)
malyboa Napisano 1 Marzec 2008 Napisano 1 Marzec 2008 fajnie ze nie pozuciles projektu trzymam za Ciebie kciuki .... pzdr coraz lepiej
alchinus Napisano 1 Marzec 2008 Autor Napisano 1 Marzec 2008 Dzieki malyboa. Kimmi brame jeszcze poprawie szczególnie ta teksturke, acha zmieniłem teksturke piasku i kamienia na zigguracie. Zreszta wyglada to tak: Jest jeszcze sporo do zrobienia, w najbliższym czasie dodam kolejny rander. Pozdrawiam!!!!!
Bhaal Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 widze, że regulaminu kolega nie czytał: na tym forum przejaw każdej inne religi niż obecnie przeważająca w kraju jest zabroniony! żartuje :P rozjaśnij troche te cienie bo są zbyt czarne może jakiś jarmark wymodeluj.... hmmm.... :)
alchinus Napisano 2 Marzec 2008 Autor Napisano 2 Marzec 2008 Bhaal mówisz jarmark można by było tyle, że za murem. Ale to troche później najpierw chce dodac troche detali wokół zigguratu i tego budynku obok. I planuje za murem stworzyc budynki mieszkalne. Ale to wszystko pokoleji. No chyba ze chce ktos pomóc z tym??????
Temporal Napisano 11 Maj 2008 Napisano 11 Maj 2008 Ta praca dopomina sie o GI. Jakiego masz maxa? Jak 6 i wyzej to mozesz to w mentalu wyrenderowac. Jesli nizej to w scnaline wlaczyc light tracera. Oswietlenie troche nudnawe. Daylight system by za ciebie zalatwil troche rzeczy ewnetluanie dac skylighta z blekitnym kolorem i directra z zolto-pomarancz (cos w tym stylu :P). Ta budowla w centrum to nie wiem czy ma jakas teksturek a jesli ma to chyba cos mapowanie ja rozwalilo calkowicie.
adam_m Napisano 11 Maj 2008 Napisano 11 Maj 2008 dziury w bramie wyglądają nienaturalnie, tak jakby Ci się siatka pokaszaniła. Co do oswietlenia to zgadzam się z Temporalem, koniecznie musisz zmienic.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się