Hornet Napisano 20 Luty 2008 Napisano 20 Luty 2008 Pomysł bardzo ambitny, wymaga mocnego sprzętu, ale gdyby udało ci się zachować taki detal jak na silniku i przedstawić ten model w taki sposób w jaki planujesz na pewno byłaby to niesamowita praca. Samolot można by zaprezentować np. w hangarze podczas jakiś prac serwisowych. Pozdrawiam i czekam na kolejny update :)
goran Napisano 20 Luty 2008 Autor Napisano 20 Luty 2008 Staram się utzrymać poziom detalu. Jak na razie nie mam problemów ze sprzętem (chociaż mam tylko 1 GB RAMu). Znowu coś dorobiłem - pierścień Townenda. Prowizorycznie dorysowałem fartuch silnika, żeby zobaczyć ile będzie widać :-)
mrys Napisano 20 Luty 2008 Napisano 20 Luty 2008 Bardzo fajny model i świetny detal. Odtwarzanie silnika zawsze jest problemem, ponieważ tak naprawdę można sie oprzeć jedynie na fotografiach - dobre blueprinty to rzadkość. Co do planowanego zdetalowania w aspekcie posiadanego sprzętu, to z doświadczenia wiem, że z RAMem nie powinieneś mieś problemów, dopóki tego nie oteksturujesz. Wtedy mogą się zacząć schody.
..:: WIKTOR ::.. Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Nie no szalejesz szalejesz. Bardzo ladnie tylko czy komp to pozniej wszystko wutrzyma?? ;)
goran Napisano 28 Luty 2008 Autor Napisano 28 Luty 2008 Cześć Opanowało mnie nieróbstwo. Nic mi sie nie chce, nawet dłubać 3d. Ale jakiś (bardzo mały) postęp jest. Zrobiłem bryłę samolotu w LP: Wiem że mało widać, to tak specjalnie, bo kadłub i skrzydła są na razie plastelinowe, bez żadnych chamferów, wię za bardzo nie ma na co patrzeć.
zgred Napisano 28 Luty 2008 Napisano 28 Luty 2008 tyle dziubania nad silnikiem, a teraz go prawie nie widac. W renderze finalnym jakis polprzekroj moglbys zrobic zeby bylo widac ten detal.
goran Napisano 28 Luty 2008 Autor Napisano 28 Luty 2008 Ale jaka frajda w tym dziubaniu :-) Zobaczę, jak uda mi się utzrymać zblizony poziom detalu w reszcie modelu, to myslę że pokaże go w kilku renderkach, w tym w widoku schematycznym, ale to na razie daleka przyszłość
goran Napisano 20 Marzec 2008 Autor Napisano 20 Marzec 2008 Po bardzo długiej rozłące z maxem wymuszonej brakiem czasu.... mały update. Niewiele się zmieniło w sumie wizualnie, ale cały kadłub jest zrobiony od nowa. Całość oczywiscie na razie w LP. jak to co zrobie będzie OK to pobawię się czamferami. Aha i jeszcze gondola bombardiera.
FF Napisano 20 Marzec 2008 Napisano 20 Marzec 2008 Jak bym miał robić wszystkie chamfery na koncu tu chyba bym umarł. Powodzenia!
goran Napisano 26 Marzec 2008 Autor Napisano 26 Marzec 2008 Witam Kolejny mały upek Cierpię na chroniczny brak czasu i maxiu jest na tym najbardziej poszkodowany... Prawie skończony kadłub (tzn. głowna jego bryła, został jescze ogon) i owiewki podwozia. Pozdrawiam
mowicz Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 widze ze lubisz samolociki, niedlugo zamieszcze swoj wip. A co do twoich to bardzo fajnie, lecz moze 1 a do konca ?
goran Napisano 29 Marzec 2008 Autor Napisano 29 Marzec 2008 No to ciągnę dalej - skończona główna bryła, teraz trochę cięcia, trochę szlifowania i jakoś będzie i zabawa w detale, czyli to co tygryski lubią najbardziej.
goran Napisano 30 Marzec 2008 Autor Napisano 30 Marzec 2008 Kolejny upek niestety post pod postem... Owiewka kabiny radiooperatora (materiał szyby na razie prowizorka) Pozdrawiam i czekam na krytykę.
goran Napisano 1 Kwiecień 2008 Autor Napisano 1 Kwiecień 2008 I znowu brak komentarzy. A tu kolejny upek - skończona owiewka kabiny radiooperatora. Jescze może małe poprawki geometrii w paru miejscach, ale to przy robieniu wnętrza kabiny. Teraz biorę się za owiewkę pilota.
Poke Napisano 1 Kwiecień 2008 Napisano 1 Kwiecień 2008 Na samolotach sie nie znam ale dla mnie wygląda spoko ;]
mrys Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 I znowu brak komentarzy. Zrób gołą babę, potwora albo samochód. Będziesz miał 20 komentarzy dziennie. ;) Obserwuję postęp z ciekawością, samego czeka mnie Karaś w przyszłości i co nieco podpatrzę :) Z doświadczenia wiem, że ten samolot wygląda jak kupa, dopóki nie zrobi sie osłony kabin. Wtedy zaczyna wyglądać jak Karaś :) Dobra robota.
goran Napisano 4 Kwiecień 2008 Autor Napisano 4 Kwiecień 2008 Dzięki za doping, pozwala nie popaść w zwątpienie :-) Przednia część owiewki - o ile boczne szyby są proste, o tyle górna szyba ma dość skomplikowany profil, wyginany w 2 kierunkach - oceńcie czy tak może być. Nie bedę mówił od razu co mi się nie podoba, bo moze jestem przewrażliwiony... EDIT: Właśnie wpadłem na pomysł jak to lepiej zrobić - zobaczymy czy sie uda
goran Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 Poprawiłem owiewkę kabiny pilota, już wygląda lepiej, tylko jeszcze muszę sprawdzić geometrię szyb, bo coś mi się nie podobają odbicia. mrys - o podpatrywaniu mówiąc, to chyba chcesz zobaczyć jak nie należy robić samolotów :-) Nie wiem za co się brać dalej...kabina, czy detale kadłuba, czy skrzydła.......zobaczę co mi się będzie chciało najbardziej.
goran Napisano 22 Kwiecień 2008 Autor Napisano 22 Kwiecień 2008 Czas wziąść się do roboty - przymiarka do blach na skrzydle. Wkrótce więcej
kliment woroszyłow Napisano 24 Kwiecień 2008 Napisano 24 Kwiecień 2008 Troche mało detalu w tym wszystkim narazie ziom. Działaj, czuwam;)
goran Napisano 25 Kwiecień 2008 Autor Napisano 25 Kwiecień 2008 Witam ponownie kliment: zgadza się z tym właśnie mam problem. Równocześnie z dorabianiem detalu chciałem sobie mapować i dodawać nity i krawędzie niektórych blach na bumpie, ale niestety moje umiejętności mapowania są mizerne, a tworzenia bumpów/specularów jeszcze mniejsze. Na razie takie próby: Wiem że wyglada to mizernie...może mnie ktoś nauczyć robienia ładnych nitów bumpem?!? (na krawędziach powaliły mi się seamy z unwrapa, więc troszkę tam wyje, sorki)
goran Napisano 6 Maj 2008 Autor Napisano 6 Maj 2008 Witam po długiej przerwie. Jak zwykle im dłuższa przerwa, tym mniejszy update. Po tym jak zobaczyłem "ciotkę" klimenta i pozbierałem się do kupy, postanowiłem wziąść się do roboty. Oto kierunek w którym zdążam: Na razie nituję górną powierzchnię płata, brakuje jeszcze wlewów i wskażnika paliwa.
goran Napisano 9 Maj 2008 Autor Napisano 9 Maj 2008 Witam Próba mapowania i kolorku, jeszcze tylko odpowiedni shader, troszkę brudu i odprysków i skrzydło powoli kończę.
kliment woroszyłow Napisano 11 Maj 2008 Napisano 11 Maj 2008 goran, jeszcze tylko 1,5 pierdyliona nitów i bedzie koniec! :) co tak wolno!:)
goran Napisano 11 Maj 2008 Autor Napisano 11 Maj 2008 Brak czasu. Ustawianie tych nitów jest cholernie czasochłonne, pomimo układania po splajnach. Ale ważne że zawsze do przodu :-)))))))))))
goran Napisano 27 Maj 2008 Autor Napisano 27 Maj 2008 Oj, dawno mnie tu nie było. Znowu brak czasu, a czasem ochoty :-) Kolejny upik. Ogólnie, to co na pierwszym renderze jest już na gotowo, oprócz mapowania (aha, sorki za słabą jakość renderków): i wyrzutnik flar: Podwozie bez owiewek: - centropłat i kadłub jeszcze w stadium larwalnym, więc nie zwracajcie uwagi na błędy przenikania z skończonymi częściami I owiewka koła, owiewka goleni jeszcze nie założona :-) I jeszcze jedno: skąd mi się odbija jakiś dziwny checker (najlepiej widać na owiewkach)? Renserowane w skanlinie z GI, skylight, materiał zwykły standard, tylko troszkę błyszczący. Na płacie skrzydła jest taki sam, tylko w diffuse zamiast zwykłego koloru jest mapa, i wszystko wygląda OK. Ktoś ma jakiś pomysł?
goran Napisano 29 Maj 2008 Autor Napisano 29 Maj 2008 I znowu post pod postem..... Skończone główne podwozie: Pozdrawiam Sorki za przepalenie
TheCapo Napisano 29 Maj 2008 Napisano 29 Maj 2008 Myślę że wygląda dobrze. Jak robiłeś te nity czy jak to się nazywa na skrzydłach?
goran Napisano 29 Maj 2008 Autor Napisano 29 Maj 2008 Nity to zwykłe sphery do połowy wpuszczone w skrzydło.
TheCapo Napisano 29 Maj 2008 Napisano 29 Maj 2008 Aha. Już myślałem że jakoś je wytłaczałeś:) To trochę ich na wstawiałeś tam:)
goran Napisano 14 Listopad 2008 Autor Napisano 14 Listopad 2008 Witam wszystkich po półrocznej przerwie. Wracam pełen zapału aby skończyć ten model. Brakuje jeszcze kilku detali w przedniej części kadłuba. Elementy w kolorze khaki są już zmapowane, tekstury na razie orientacyjne, shader też. Jak skończę te detale to jeszcze "tylko" kabina, przynajmniej to co będzie widać. PS. W jenym miejscu mam materiał jednostronny, zauważyłem dopiero na renderze.
kliment woroszyłow Napisano 14 Listopad 2008 Napisano 14 Listopad 2008 Dawno cie nie było...juz myslałem ze karaś pagib śmiercia naturalną, dobrze, kończ go ;) P.S. a które są w kolorze khaki? ;D
goran Napisano 14 Listopad 2008 Autor Napisano 14 Listopad 2008 W sumie to żadne. Właśnie z tym mam kłopot, bo nie wiem jaki dokładnie to ma być kolor. Ze spodem nie mam problemu (niebiesko-szary), ale co do góry to naprawdę nie wiem. Wiele modeli, nawet na tym forum jest malowane prawie na zielono, natomiast z tego co wiem ma to być kolor bardziej zielono-brązowy. Takie też są mniejwięcej malowania na zachowanych kolorowych fotografiach, ale nie wiem czy dobrze oddają orginał. Jakbyś mógł pomóc to będę wdzięczny.
Lucas Napisano 14 Listopad 2008 Napisano 14 Listopad 2008 (edytowane) Podejrzewam, że już tam byłeś, ale jeśli nie to sprawdź koniecznie:) http://wp.scn.ru/en/ww15/b/35/29 Edit: Coś szyba owiewki dziwnie załamuje albo mi się tylko zdaje, nadałeś jej jakąś grubość? Edytowane 15 Listopad 2008 przez Lucas
goran Napisano 21 Listopad 2008 Autor Napisano 21 Listopad 2008 Dalsze postępy w dłubaninie. Tym razem skończona przednia część kadłuba: wloty powietrza, muszka, chłodnica oleju. Prawie wszystko zrobiłem w 2 godziny, ale nad wlotami powietrza siedziałem 2 dni i nadal nie jestem z nich zadowolony.... Przy okazji kolejna próba z kolorem. Na usprawiedliwienie dodam że w viewporcie wyglądał lepiej :-)
kliment woroszyłow Napisano 21 Listopad 2008 Napisano 21 Listopad 2008 Zaczyna wygladac, rób rób bom ciekaw postepów.
goran Napisano 22 Listopad 2008 Autor Napisano 22 Listopad 2008 Stan na dzisiaj. Chciałem jeszcze dożucić render całości, ale brakło pamięci....... Render głównie po to żeby zobaczyć jak wyglądają nity. Później wykombinuję coś żeby dać całość, jak skończę nitować.
kliment woroszyłow Napisano 22 Listopad 2008 Napisano 22 Listopad 2008 Goran, ziomku, skoro komp wysiada z powodu małej ilości ramu, to zastanawiam sie czy nity ze sfer to dobry pomysł. ile poli ma jedna sfera/nit? Moze jednak lepiej to bumpem zrobic na UV-ce? Pomijam już fakt ze wygladają nie do końca dobrze..nitowanie poszycia wpływało na jegp gładkość nieznacznie,tak jak masz teraz po poszyciu tego się nie czuje. Takie skromne uwagi od czołgisty, pracuj dalej ;)
Lucas Napisano 23 Listopad 2008 Napisano 23 Listopad 2008 To co Kliment mówi - chyba nie ma sensu, tym bardziej, że w samolotach starano się raczej by powierzchnia była możliwie gładka, oczywiście nie mówię o usunięciu nitów w ogóle, tylko bump mam spokojnie wystarczy:), a może byś się pokusił o normal map - ale sam nie wiem czy to się sprawdzi bo nie używałem. Dawaj dalej:)
kliment woroszyłow Napisano 23 Listopad 2008 Napisano 23 Listopad 2008 Lucas - pozwolisz ze sie bede upierał przy swoim, owszem, starano sie uzyskać jak najwieksza gładkość powierzchni i dlatego najczęściej szlifowano łby nitów by wystawały jak najmniej, co do krzywizny na poszyciu wywoływanej przez nitowanie blach najlepiej to co mam na myśli pokazują poniższe zdj- (zresztą wszystkie karasia.) Inna rzecz ze te krzywizny często szpachlowano, zupełnie jak dzisiaj samochody, ale, stare samoloty nie były tak idealnie gładziutkie, pozdro! Kliment.
goran Napisano 23 Listopad 2008 Autor Napisano 23 Listopad 2008 Co do nitów robionych bumpem - tak jak teraz mam to zmapowane to niestety na różnych elementach mam różną skalę i rozdzielczości, więc bedą różnice między nitami na różnych elementach. Ale jak się nie bedzie dało inaczej, to zrezygnuje z ich modelowania. Na razie chcę skończyć modelować zewnętrzne detale i spróbować renderingu "łączonego" - każda warstwa osobno a potem photoshop. Nadal nie wiem jaką scenę zrobić - w locie czy na ziemi.... Jeżeli w locie to bedę musiał dorzucić jeszcze załogę.
Lucas Napisano 23 Listopad 2008 Napisano 23 Listopad 2008 Co do nitów robionych bumpem - tak jak teraz mam to zmapowane to niestety na różnych elementach mam różną skalę i rozdzielczości, więc bedą różnice między nitami na różnych elementach. Zawsze możesz wrzucić bump na inny kanał mapowania - niezależny od tego co już masz, problem tylko w tym, że i tak będziesz musiał znowu mapować ale chyba nie będzie musiało być tak super dokładnie, no i nie stracisz tego co dotychczas zrobiłeś.
goran Napisano 23 Listopad 2008 Autor Napisano 23 Listopad 2008 Jeszcze jedna próba z modelowaniem nitów na kadłubie. Te są już ładniejsze - mają tylko po 7 poly. Przy poprzednich się walnąłem, miały po 48 poly.....teraz juz wiem gdzie się podziała pamięć :-) Co do wygięcia blach w miejscu nitowania to własnie się zastanawiam czy ich troszeczkę nie pogiąć, zobaczę jutro czy będzie mi się chciało.
mrys Napisano 23 Listopad 2008 Napisano 23 Listopad 2008 Zmniejszenie ilości poly na nit ma bardzo nieznaczny wpływ na zużycie RAMu. RAM zżerają tekstury - każda 4096x4096 to ok. 16 MB. Su-7, który niedawno został ukończony miał ok. 1,2 mln poly. Zajmowały one ok. 60-70 MB RAMu. Przy PZL P.1 zabrakło mi pamieci niezależnie od tego, czy renderowałem wersję low poly czy hi-poly. Za to jak zmniejszyłem cztery mapy diffuse z 4096x4096 do 2048x2048 poszło gładko. Inna sprawa to celowość modelowania nitów (tych małych, łączących arkusze poszycia z konstrukcją płatowca). Moim zdaniem to kupa roboty zaś efekt nie jest jej wart. Dobrze zbumpowane robią bardziej realistyczne wrażenie. @Kliment - Lucas się z toba zgadza. Zdanie: "To co Kliment mówi - chyba nie ma sensu" oznacza: Tak jak mówi Kliment - modeloanie nitów chyba ni ema sensu. Trochę niefortunna składnia, ale chodzi o to samo :)
goran Napisano 24 Listopad 2008 Autor Napisano 24 Listopad 2008 No to po nitach. Jak mrys, kliment i Lucas mówią nie, to coś znaczy. Dzięki za pomoc. W takim razie biorę się od nowa za mapowanie i wywalam te nity. @ mrys: starałem się robić mapy max 512x512, a większość na razie ma nadal rozmiar testowy, czyli 128x128, dlatego bump z nitami mi się nie podobał. Ale jak bedzie 2048x2048 to powinno być lepiej.
kliment woroszyłow Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 Na pocieszenie powiem ze mógłbyś robić inny samolot ze znacznie większą ilością nitów...mnie te obrazki poniżej powalają, przy okazji namacalny obraz tego co jest dla mnie wzorem niedoścignionym realistycznego modelarstwa lotniczego 3d ( i tak apro po naszych dywagacji o gładkości blach i nitach), może i ciebie to zmotywuje ziomku. Ilosc nitów ;) : gładkość blach a nity:
goran Napisano 24 Listopad 2008 Autor Napisano 24 Listopad 2008 MASAKRA.... biorę młotek i idę giąć blachę. A ma ktoś może dobry sposób na nity bumpem?
Lucas Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 Kropki:) Ale oczywiście nie rysuj każdej ręcznie - zrób sobie w fotosklepie pędzel, dopasuj spacing. Potem albo możesz sobie rysować normalnie albo rysuj ścieżkami i potem 'stroke path'.
goran Napisano 25 Listopad 2008 Autor Napisano 25 Listopad 2008 OK zmiana taktyki: najpierw skończę detale i skasuję te małe kulki. Biorę się ponownie za mapowanie. Kadlub i osprzęt na jednej mapie 4096x4096, a skrzydla i statecznik na drugiej, też chyba 4096x4096. Jest to mój drugi model w maxie (silnika nie liczę bo wchodzi w skład tego), modelowanie jako tako mi idzie, mapowanie "prawie" pojołem ("prawie robi wielką różnicę"...), ale jeżeli chodzi o tekstury, a szczególnie bumpy i displace, to jestem zielony jak trawa na wiosnę... o shaderach nie mówiąc bo tego jeszcze nie "dotknołem". Więc kilka pytań: 1. Lepiej zmapować kilka elementów tak jak napisałem wyżej na jednej mapce, czy do każdego osobną mapkę? Odpowiedź chyba znam ale chcę się upewnić. 2. Jak zrobić fajną scenkę w locie - wiem że głupie pytanie. Kliment, twoja babcia Ju mi się podobała, podrzuciłbyś sposób na zrobienie podobnej, jeśli możesz....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się