goran Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 (edytowane) Czesc. Postanowiłem sobie cos znowu podlubac... tym razem silniczek. Mam nadzieję że go skończę :-) Ma to być Bristol Pegasus "ileśtam", bo mam zdjęcia kilku modeli i może wyjść coś pomiędzy VII a XX. Modelował będę tylko elemnty widoczne z wierzchu, czyli pomijam całe "bebechy": tłoki, wał, przekładnie itp. Cały model wykonuję na podstawie kilku zdjęć z netu i niezbyt dokładnego rzutu bocznego, więc mogą być błędy: w takim wypadku proszę o bezpardonową, ale konstruktywną krytykę ;-) Na razie mam w miarę skończoną przednią część korpusu i cylinder, na korpusie są małe błędy siatki, ale nie wiem czy będę je poprawiał, bo i tak nie będzie ich widać na gotowo. Właśnie dłubę głowicę cylindra, brakuje jeszcze sporo rzeczy, ale mniej więcej połowa głowicy już jest. Nie ma jescze chamferów, użebrowania i mocowania pod oprzyrządowanie, i może jeszcze czegoś co wyjdzie w praniu... http://img116.imageshack.us/img116/8931/caloscnu3.jpg http://img338.imageshack.us/img338/2315/cylindergk7.jpg http://img211.imageshack.us/img211/1597/siatkatv3.jpg Edytowane 30 Styczeń 2009 przez goran Zmiana avatara
kliment woroszyłow Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 zapowiada sie fajnie:) a dorobisz do niego samolot?
goran Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 Może dorobię, ale na razie robię sam silnik, nie chcę się przeliczyć....
mirach Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Jak na silnik do samolotu to wg mnie ok. Jak na silnik jako obiekt na pierwszy plan, to w niektorych miejscach wyglada zbyt plastelinowo. Ogolnie na + :)
goran Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 piksar: napisz co to zobaczę na refkach jak ja to mam, będzie łatwiej. mirach: wygląda plastelinowo bo na razie nie ma metriału i większość nie jest jeszcze potraktowana czamferem, poza tym głowica to dopiero "szkic"
kamil.ochel Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Zapowiada się przyjemny model :) życzę powodzenia
goran Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 Malutki updacik. Dodałek kilka zeberek na głowicach. To oczywiście jeszcze nie wszystkie. Strasznie powoli mi idzie bo głupią techniką je robię ale już tyle zrobiłem że nie będę zaczynał od nowa. piksar: jeżeli uważasz że coś powinno byc inaczej, to mów bo potem może mi się nie chcieć wszystkiego robić od nowa, jak sie okaże że gdzieś na początku skopałem :-) http://img235.imageshack.us/img235/9456/zebraad0.jpg
piksar Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 nie dałeś referki a nie mam czasu kopać w necie - to siedze cicho
goran Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 a o który element Ci chodzi? ps: jutro wrzucę refki
tweety Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 goran: na litośc boską szanuj ludzi z mobilnym internetem albo z małymi prędkościami i wrzucaj obrazki w mniejszej rozdziałce z nie takie gigiantyzmy!
goran Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 piksar: Ok, parę referek. Jeżeli widzisz jakieś błędy, krzycz! Oczywiście głowica jeszcze jest nieskończona: tweety: uwaga uwzględniona :-)
tweety Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 dzięki gorab. po prostu mam pewne limity na przesył i każdy twój obrazek nie dość że zjada mi transfer to jeszcze strasznie wolno się ładuje (serwery imageshack są dość powolne). polecam korzystanie z fotosik.pl - stabilniejsze i szysze serwery. a modele całkiem fajne. ciekaw jestem czy pociągniesz to dalej. Pozdrawiam
_Arti_ Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 Ja p ^^to znaczy.. ja nie mogę, piękny detal. Gdzie nie gdzie dziwne przejścia, ale to chyba efekt zamierzony. Jaki pojazd używa tego silniczka, bo w ogóle pierwszy raz widzę.... ^^
goran Napisano 10 Styczeń 2008 Autor Napisano 10 Styczeń 2008 Takie silniczki były w Karasiach i Łosiach (jeżeli chodzi o polskie samoloty), a poza tym to MNÓSTWO inncy, między innymi sławne Swordfishe.
goran Napisano 11 Styczeń 2008 Autor Napisano 11 Styczeń 2008 Progres może niewielki, ale pracochłonny (mówię o użebrowaniu głowicy). Teraz już wiem jak tego NIE robić :-) Pieściłem się z tym 3 dni! Chyba lepiej jakbym zrobił od nowa całą głowice... Poza tym parę nakrętek i "kołpak" - ten ostatni to prowizorka na razie. piksar: jak możesz to mów co jest źle, pliz. Bo jak się okaże że głowica to się powieszę razem z kompem na jednym kablu :-)
piksar Napisano 11 Styczeń 2008 Napisano 11 Styczeń 2008 sam już nie wiem, coś na tej referce wygląda inaczej ale jak się przyjrzeć to chyba szukanie dziury w ....... Oryginalnie chyba tylko łagodniejsze krawędzie. Jesteś pewien na 100 % że wszystkie referki są tego samego modelu ?
goran Napisano 11 Styczeń 2008 Autor Napisano 11 Styczeń 2008 Referki są do różnych modeli, staram się jednak zrobić coś w miarę jednolitego. Co do tej krawędzi, masz rację. Dlatego tak się upominałem o commentsy, bo wiedziałem że sam na pewno coś przeoczę Dzięki
goran Napisano 11 Styczeń 2008 Autor Napisano 11 Styczeń 2008 Poprawiłem szerokość wgłębień. Co do krawędzi korpusu, to nie jestem pewny czy ma być równo z krawędzią cylindra, czy nieco głebiej, nie widać tego wyraźnie na referkach. Mam jeszcze taki przekrój, ale też niewiele daje, poza tym nie jest zbyt dokładny.
kamil.ochel Napisano 11 Styczeń 2008 Napisano 11 Styczeń 2008 dobry modeling ale kurczę jest dalej za plastelinowo. mam nadzieję że materiały zniwelują ten efekt ;) pozdrawiam i powodzenia
goran Napisano 12 Styczeń 2008 Autor Napisano 12 Styczeń 2008 kamil.ochel: specjalnie dla Ciebie z materiałem na cylindrach. Tylko go nie komentujcie, bo to jest pierwszy lepszy alu z internetu, a scena jest bez żadnych ustawień, świateł itp. Ten render jest tylko po to żeby pokazać że z materiałem będzie inaczej wyglądać. Materiały będę robił na końcu. Wszystko będzie procedurami, nie będę się chyba bawił w mapowanie.
Kimmi Napisano 12 Styczeń 2008 Napisano 12 Styczeń 2008 Całkiem fajnie Ci to idzie. Myślę, że jak nałożysz na to dopieszczone materiały, to będzie wyglądać super.
goran Napisano 20 Styczeń 2008 Autor Napisano 20 Styczeń 2008 Cześć, mały update - skończona głowica cylindra. I tu pojawia się problem: kompowi brakło pamięci, nie jestem w stanie zrobić renderu całego silnika. Muszę go jakoś odchudzić, może przerobię niektóre elementy na low poly...
mileS Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 goran -> ładnie wychodzi nie ma to tam to , shader trochę dziwny bo wygląda jak by było trochę pogięte przy dziurkach . Moje uwagi : Do jakiego ptaszka to robisz ?
goran Napisano 20 Styczeń 2008 Autor Napisano 20 Styczeń 2008 mileS: to wina shadera i defaultowych świateł, te rendery były wogóle bez ustawiania czegokolwiek w maxie (nie chciało mi się, wybaczcie...) Dla porównania wrzucam renderek całości z target spotem, wygląda lepiej, chociaż nadala należy te rendery traktować jako próbne. Wewnętrzne powierzchnie troszkę pogięte, ale zaraz i tak je wytne bo będą niewidoczne. Już rozwiązałem problem z brakiem pamięci: prosty błąd, jak robiłem arraya to zamiast instance zaznaczyłe (niecelowo) copy, i pamięć dostała altzhaimera...
mileS Napisano 21 Styczeń 2008 Napisano 21 Styczeń 2008 przyłączam się do pytania ... Ile poly ? Detal miodzio . Od razu jak mozesz napisz ramy i procek , bo ja mam pentium4 3.1ghz i 1024 ramu i przy jakiś 600k mi się już ciężko pracuje ..
..:: WIKTOR ::.. Napisano 21 Styczeń 2008 Napisano 21 Styczeń 2008 Super! Widze ze w szczegol celujesz co mnie cieszy! Silniczek tip top - ile ma poly z tymi zebrami cylinrow?? Pokaz siatke bez MS'a
goran Napisano 21 Styczeń 2008 Autor Napisano 21 Styczeń 2008 LP: 187 441 poly po MS: 2 863 542 poly Do pracy ustawiam w MS "iterations" na 0, a "iterations" w "render values" na 2. Dzięki temu dopiero przy renderowaniu oblicza pełną geometrię, a w czasie modelingu ma tyle ile w low poly. Maszynka w domu: Sempron 2500+ (2,1 GHz), 1024 MB RAM, GeForce 6800 GT, driver DirectX. Maszynka w pracy: Core2Duo cośtam, 1024 MB RAM Parę siateczek:
mileS Napisano 21 Styczeń 2008 Napisano 21 Styczeń 2008 Hehe też tak ustawiam ms'a , ale i tak tnie :) widocznie źle maxa mam ustawionego . Ale mniejsza z tym bo to było poza tematem . Ciekaw jestem materiałów . Pozdro
goran Napisano 21 Styczeń 2008 Autor Napisano 21 Styczeń 2008 Na materiały bedziecie musieli poczekać, bo to dopiero może z 1/5 modelu, a dopiero jak skończę modeling wezmę się za materiały
..:: WIKTOR ::.. Napisano 21 Styczeń 2008 Napisano 21 Styczeń 2008 No to teraz mam pelny obraz tego co tam rzezbisz. Probowales moze ze Smoothgropu'em?? Bo MS to obciaza konkretnie a SG jest calkiem calkiem dobrym pomyslem - czesto z niego korzystalem - przy odpowiednim ukladzie siatki dawalo to takie same (bardzo zblizone) efekty do MS'a. Ale ogolnie chwala ci za wytrwalosc!
floo Napisano 22 Styczeń 2008 Napisano 22 Styczeń 2008 coraz lepiej, szczegółów nie znam, jedziesz dalej z silniczkiem... ;)
goran Napisano 23 Styczeń 2008 Autor Napisano 23 Styczeń 2008 Kolejny upek: tym razem prawie skończona widoczna część rozrządu (nie bedę modelował tego co pod osłonami...) - uwaga, duże pliki Jak widać, jeszcze brakuje tyłu silnika. Na renderze zauważyłem że osłona drążków rozrządujest źle ustawiona, poprawię to. Czarne elementy były malowane czarną farbą olejoodporną, dałem tam kolorek żeby troszkę urozmaicić renderki. Czekam na komenty.
goran Napisano 25 Styczeń 2008 Autor Napisano 25 Styczeń 2008 Coś nikt nie komentuje :-( Mimo to kolejny up: dodałem parę dupereli na rozrządzie. Te blaszki na pokrywie rozrządu są w LP i tak juuż zostaną chyba. Uznaję głowicę i rozrząd za skończone, biorę się za tylnią część silniczka.
goran Napisano 31 Styczeń 2008 Autor Napisano 31 Styczeń 2008 I znowu żadnych komentarzy.... A tu mały upek, zacząłem dłubać tylne bebechy. Jeszcze nie ma kolanek, ale jest obudowa pompy paliwa + pierścień mocujący. Niedługo kolejny upek.
Zajcev Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 Jak dla mnie to wysoki poziom detali - jestem pod wrażeniem, że komuś się chce aż tak dłubać... A komentarzy mało bo chyba temat troche niewdzięczny;/ Życzę wytrwałości
Muminek Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 Fajny pegazusik , wsadziłbym go do swojego Łosia :D
goran Napisano 31 Styczeń 2008 Autor Napisano 31 Styczeń 2008 Muminek: jak skończę to może się podzielę (o ile skończę :-), tylko że może mieć trochę dużo poly
floo Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 nie no znowu widzę low poly... ziomek wenno trochę szczegółów dodaj, bo widzę że żałujesz polygonów... :P pozdro!
goran Napisano 1 Luty 2008 Autor Napisano 1 Luty 2008 Kolejny upek, a właściwie uzupełnienie wczorajszego: dodane kolanka, no i całość jest już poskręcana. Pozdrawiam
goran Napisano 5 Luty 2008 Autor Napisano 5 Luty 2008 I znowu mało komentarzy.....alu już się przyzwycziłem :-) Aktualny stan prac + pokazanie czego jeszcze brakuje. I tu zaczunają się schody bo nie mam pojęcia jak do tego podejść. Na tym blueprincie mam tylko przekrój przez to całe ustrojstwo, a na zdjęciach to jest plątanina kabli i przewodów z pod której nic sensownego nie widać. Wiem co tam jest (pompa oleju, prądnica, rozrusznik i kilka innych rzeczy) ale pojęcia nie mam jak wyglądają... Pozdrawiam
goran Napisano 13 Luty 2008 Autor Napisano 13 Luty 2008 Cześć Witam po dłuższej przerwie. Oto aktualny stan prac. Na razie nie będę robił tyłu silnika bo nie mam dobrych referek, właśnienanie czekam. Natomiast chcę pokazać w jakim kierunku chcęiść dalej. Postanowiłem dokleić do silniczka jakieś latadło, może wtedy będę miał więcej komentarzy :-) Szkielcet jest na razie w LP (i może tak zostanie. Zastanawiam sie czy modelować nity (tak jak tutaj) czy zrobić je displacem. Jak ktoś zgadnie co to za samolot stawiam piwo :-) A tak na serio, już niedługo wiekszy update i zmiana tytułu wątku na odpowiedni.
goran Napisano 15 Luty 2008 Autor Napisano 15 Luty 2008 Obiecany update. Może nie aż tak duży jak zamierzałem, ale jest. Przy okazji zmiana tytułu - "dokleję" do tego silniczka samolot: PZL.23 Karaś. P.S. Liczę na pomoc co bardziej "oblatanych" forumowiczów w kwestiach konstrukcyjno-technicznych.
slayer2004 Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 No no :D. Karaś ;p. Musze swojego wreszcie skonczyc :D.
goran Napisano 19 Luty 2008 Autor Napisano 19 Luty 2008 Kolejny upek: skończone śmigło. I tu mała uwaga - przede wszystkim staram się odtwarzać konstrukcję płatowca, poszycie to sprawa drugorzędna, ale tego też nie odpuszczam. Poniżej kilka renderków tego co mam do tej pory: i na deser renderek z troszkę innym oświetleniem: Pozdrawiam
FF Napisano 19 Luty 2008 Napisano 19 Luty 2008 Samolot dodatkiem do silnika:) tego jeszcze nie było, powodzenia!
goran Napisano 19 Luty 2008 Autor Napisano 19 Luty 2008 Powiedzmy, że ostatecznie chcę zrobić coś podobnego: o ile zdołam :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się