thirdeye Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 Hej, ciagle obserwuje Twoje watki i musze przyznac ze jesli chodzi o studiowanie koloru, nastrojow itd to naprawde sie w tym niesamowicie wyrobiles. Enviro tez zmierzaja w kierunku mistrzostwa. Design broni ktory ostatnio wrzucales tez sa swietne. Ładnie wykonane i fajnie z pomyslem zaprojektowane. Brakuje troche lepszego zaznaczenia materiałow - gdzies jakis blask na metalu, plastiku, troche tekstury na innych materialach. Co do postaci to mysle ze za wczesnie je wrzucasz. To co wrzuciles to pierwsze podejscie. Jest w kazdej z tych postaci pomysl, cos ciekawego. Teraz powinienes pojsc o krok dalej i po 1 poprawic nieco anatomie a po 2 wybrac ten jeden charakterystyczny aspekt kazdej postaci i go podkreslic.
Farvus Napisano 16 Październik 2008 Autor Napisano 16 Październik 2008 (edytowane) ManiakS - Dzięki za wspomnienie o tym. Niestety jakoś trudno mi stwierdzić czy dana poza jest naturalna czy nie. Jeśli chodzi o ugięte nogi w kolanach to dosyć często po naszkicowaniu prostych nóg miałem wrażenie że postać wychodzi sztywna. Może po prostu w tej kwestii za mało polegam na obserwacji. Chyba na jakiś czas pożegnam się z malowaniem postaci całkowicie z głowy bo na dobre efekty będe czekał z 10 lat :P. Kupiłem sobie wczoraj tani statyw do aparatu i jak nie znajdę odpowiedniej fotki w internecie to przynajmniej sam wypróbuje niektóre pozy. Mam też teraz lustro w pokoju z którym związana jest dosyć śmiesznawa historia. Szedłem sobie ulicą i myślałem nad tym że przydałoby mi się jakieś do studiowania póz. Myślałem już gdzie i za ile kupić kiedy nagle widze jedno o idealnych wymiarach zostawione przez kogoś pod ścianą. Na chwile mnie zatkało po czym wziąłem je pod pachę i zaniosłem do domu :P. thirdeye - Dzięki. Postacie szkicowałem na luźno i może troche bez większej dbałości o szczegóły. Chciałem się trochę bardziej skupić na designie i charakterze ale niestety wciąż nie mogę sobie na to za bardzo pozwolić bo wtedy cała reszta leży. Z warunków pogodowych dzisiaj ekstremalny mróz :). Kolorystycznie i teksturowo najtrudniejsza fotka jaką do tej pory studiowałem. Edytowane 16 Październik 2008 przez Farvus
gabahadatta Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 fajne, ale teraz zrób rysun mający taki sam klimat i kolorystykę, tylko że z głowy. ;)
Farvus Napisano 17 Październik 2008 Autor Napisano 17 Październik 2008 (edytowane) gabahadatta - Aż tak dobrej pamięci nie mam :). Coś ciężko mi się ostatnio za jakieś environmenty z głowy zabrać. Tylko siedze i myśle ale nie mam żadnego pomysłu. Zazwyczaj tak jest jak się nie rozrysuje. Jak produkuje dużo szybkich bazgrołów to można to jakoś z siebie wyrzucić i łatwiej do głowy pomysły przychodzą. Edytowane 17 Październik 2008 przez Farvus
Morbid Karbid Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 Stary zacznij ty w końcu projektować jakąś swoją scenę, bo kolorki łapiesz jak należy. Jakąś prostą z klasyczną kompozycją i jednym mocnym akcentem. No chyba, że do końca życia chcesz robić landszafty na odpusty. :P
Farvus Napisano 18 Październik 2008 Autor Napisano 18 Październik 2008 Heh. Spokojnie. Miałem znacznie dłuższe okresy ćwiczeń i jakoś nie było do tej pory problemu. Wystarczy że postudiuje kolor czy cokolwiek przez kilka dni a wszyscy tu już nie wytrzymują nerwowo :D. Robie to niezależnie od tego czy jestem dobry czy nie. Taki mój zwyczaj.
Ciechu Napisano 19 Październik 2008 Napisano 19 Październik 2008 Piknie to wszystko wygląda. Też chciałbym kiedyś tak malować, ale to długa droga.
Farvus Napisano 19 Październik 2008 Autor Napisano 19 Październik 2008 (edytowane) Ciechu - Thnx. Tak naprawdę przede mną też jeszcze długa droga. Zaczałem jedną scenkę z budowlą obcych do mojego projektu okazało się że walor leży zupełnie. Wszystko o prawie tej samej jasności. Musiałem więc zacząć od zera z grayscale i podmalować kolorem na osobnej warstwie. Niestety nie jest tak pięknie z tym kolorem jak się wam się wydaje :) WIP Szkice czarnym pisakiem. Edytowane 19 Październik 2008 przez Farvus
Marduk Napisano 20 Październik 2008 Napisano 20 Październik 2008 Szkice fajne - staraj się jednak budować też przestrzeń za pomocą grubości linii (im liniia intensywniejsza, grubsza/ciemniejsza - tym wydaje się bliżej widza).
Farvus Napisano 20 Październik 2008 Autor Napisano 20 Październik 2008 Marduk - Heh. Dzięki. Ja o tym wiem od bardzo dawna. Może nawet od początków z rysowaniem. Ciężko jednak wyczuć ten pisak żeby mieć całkowitą kontrolę nad liniami :).
Farvus Napisano 26 Październik 2008 Autor Napisano 26 Październik 2008 Bazgroł komiksowy. I jakiś prosty environment.
Marduk Napisano 27 Październik 2008 Napisano 27 Październik 2008 Bazgroł komiksowy też spoko ;). O trudności w kontrolowaniu linii coś wiem... może dlatego pisakiem albo ołówkiem robię ostatnio głównie tylko szybkie szkice i miniaturki.
Farvus Napisano 31 Październik 2008 Autor Napisano 31 Październik 2008 serio - Thnx. Marduk - Wszystko da się opanować ale pojedyńczo :). Mam więj prac ale tutaj podeśle tylko jakieś prace z wyobraźni. Studia wszelkiego rodzaju są na CA. To była głównie zabawa brushami ale drugą pracę troche wykończyłem.
Farvus Napisano 6 Listopad 2008 Autor Napisano 6 Listopad 2008 Przynudzam ale co tam. Jesienny obrazek.
Dann.G Napisano 6 Listopad 2008 Napisano 6 Listopad 2008 wiem ze to tajemnica zawodowa :) ale bardzo mnie ciekawi jak ten rasterek ze smaczkiem robisz...i ostatnie dwa wcale nie przynudzajace- pozdro
Farvus Napisano 10 Listopad 2008 Autor Napisano 10 Listopad 2008 selfu - Chodzi ci o ten wzorek w tle? To jest Halftone Pattern w filtrach Photoshopa ale można też w osobnym pliku zamienić jednolite tło na bitmapę i wrzucić na warstwę pod liniami. W temacie WIP skończyłem pierwszy enviro i zacząłem drugi. Tu tymczasem podeśle jakieś luźne szkice. Praca na Daily Sketch Group na CA.org. Temat: LARGE, GREENISH-GLOWING, TECH-WELL CONTRASTS W/ SURROUNDING ENVIRO I jakieś koślawe postacie w dosyć losowych klimatach. Podobne pozy zrobiłem :P
Farvus Napisano 12 Listopad 2008 Autor Napisano 12 Listopad 2008 (edytowane) Zacząłem od bazgrania widoczku jakimiś losowymi kolorkami ale potem się troche paleta skomplikowała i metodą prób i błędów po godzinie doszedłem do tego. Jedna z trudniejszych palet jakie malowałem. Edytowane 12 Listopad 2008 przez Farvus
serio Napisano 13 Listopad 2008 Napisano 13 Listopad 2008 gratuluje pracowitości. Zielona dziura + to mają fajne kolorki.
rosikowski Napisano 13 Listopad 2008 Napisano 13 Listopad 2008 wszystkie enviro mi się podobają... fajne pracki ... jedziesz dalej ~!
Farvus Napisano 19 Listopad 2008 Autor Napisano 19 Listopad 2008 serio - Dzięki. Tak naprawdę to się zbyt obijam :). rosikowski - Ciesze się że się podoba. Będe męczył. DSG 1429: Creature • FASCINATING ANIMAL SEEMS LIKE A CROSS BETWEEN BIRD + SPIDER I jakiś luźny czarno-biały speedpaint żeby poćwiczyć walor i tekstury w environmentach.
Farvus Napisano 22 Listopad 2008 Autor Napisano 22 Listopad 2008 Troche poćwiczyłem z fotografii walor i oszczędność w budowaniu formy.
serio Napisano 22 Listopad 2008 Napisano 22 Listopad 2008 No te twarze mi się podobają, ale jest jeden błąd który powtarza się w #1, #2 #4.Chodzi o oko znajdujące się w pobliżu tła. Wydaje się jakoś nienaturalnie za duże w stosunku do drugiego oka. Ale jako ćwiczenie to jest ok. Podczas budowy enviro ustawiasz perspektywe ręcznie za każdym razem czy masz jakąś gotową zrobiną liniami czy coś? (czy też może bawisz się skeczapem?;). Ptasi-pająk nr #1 ma sympatyczną mordkę.
Farvus Napisano 22 Listopad 2008 Autor Napisano 22 Listopad 2008 (edytowane) serio - Dzięki za uwagę. Staram się nie tłumaczyć z błędów ale prawda jest taka że ci ludzie na fotografii również mają taką asymetrie. Szczególnie dziewczyna tutaj - http://www.pbase.com/sheila/image/105982281. Zauważyłem to z okiem kilka razy przy zrobieniu lustrzanego odbicia ale ostatecznie stwierdziłem że nie będe fałszować rzeczywistości :). Może to po prostu taki wyraz twarzy. Czasami na moich fotografiach też widze że lekko przymrużam jedno oko. O wiele gorszą tendencją u mnie jest malowanie z natury oczu za szeroko w stosunku do siebie. Za każdym razem się na tym łapie i musze ciągle poprawiać. Przy enviro za każdym razem rysuje odręcznie perspektywę a potem wrzucam gotowe linie perspektywiczne i według nich poprawiam tam gdzie są jakieś drobne błędy. Edytowane 22 Listopad 2008 przez Farvus
Farvus Napisano 25 Listopad 2008 Autor Napisano 25 Listopad 2008 Autoportrety maluje dalej codziennie więc wybrałem tylko ciekawszy z ostatnich dni. Udało mi się w miarę organicznie zbudować formę. Na jakiś czas ćwiczenia mi waloru wystarczy. Maluje póki mi się chce i na szczęscie ćwiczenie nie poszło na marne. Wymyśliłem nowego brusha z którego jestem zadowolony i nauczyłem się jednej drobnej rzeczy. Pierwsze dwie prace to też eksperymenty z pociągnięciami pędzla zainspirowane pejzażami Cezanna. Kontrastowanie kierunków, tekstur, grubości itd. I na koniec jakiś speedpainting z głowy. Testowałem skalę szarości. 1
lordbiernac Napisano 26 Listopad 2008 Napisano 26 Listopad 2008 podoba mi sie konsekwencja z jaka prowadzisz swoje poszukiwania. pewnie dlatego, ze mi tej konsekwencji brak...;) musze przyznac, ze dosyc to inspirujace.... swietnie wyszedl ten pejzaz z lodkami- ten kontrast kierunkow swietnie skupil uwage na lodkach... zwierzaczki tez swietne:) trzymaj tak dalej, a napewno zaprowadzi cie to do samych dobrych rzeczy:) pozdrowki
prrrszalony Napisano 26 Listopad 2008 Napisano 26 Listopad 2008 Świetnie! Ostatnim postem pokazałeś klasę. Cezanne i zwierzątka są najzwyczajniej cudowne! ;) Tylko tle napisać chciałem :)
miriam Napisano 26 Listopad 2008 Napisano 26 Listopad 2008 Widzę że ostro do przodu idziesz bardzo fajnie. Czekam na więcej. //Pozdr.
MRay Napisano 27 Listopad 2008 Napisano 27 Listopad 2008 Bardzo fajnie czujesz klimat tak 3mać Pozdr. ;]
mant-raz Napisano 27 Listopad 2008 Napisano 27 Listopad 2008 te szare robia wrazenie, tak trzymaj, zazdroszcze podejscia :)
artursadlos Napisano 29 Listopad 2008 Napisano 29 Listopad 2008 Szacunek za dojrzałe podejście. Zmienia nam się digital ostatnio. Więcej świadomości materii się wkrada. Czad
Farvus Napisano 29 Listopad 2008 Autor Napisano 29 Listopad 2008 Dzięki za wszelkie komentarze. Niestety ostatnio troche mało kreatywnie. Same prace z fotek więc pewnie troche przynudzam :). Mam taką książke "Mistrzowie grafiki europejskiej". Troche się marnowała więc przekopiowałem co nieco rycin w formie uproszczonej żeby podpatrzeć kompozycje. Są sprytnie rozplanowane więc można się z tego wiele nauczyć. Obrazy zainspirowane stylem Cezanna zaczęły się obiecująco więc stwierdziłem że jeszcze pociągne to dalej i może coś z tego dobrego wyjdzie. Tak jak poprzednie ta też jest z fotki ale jeszcze bardziej zróżnicowałem pociągnięcia pędzla. Są teraz również pod kątem.
Farvus Napisano 6 Grudzień 2008 Autor Napisano 6 Grudzień 2008 Ostatnio krucho z czasem. Troche szkicowałem i próbowałem różne rzeczy. Pierwsze to openCanvas. Drugie rysowałem niebieskim ołówkiem a potem zwykłym. W Photoshopie można kolorek usunąć i zostaje sama czerń.
serio Napisano 7 Grudzień 2008 Napisano 7 Grudzień 2008 Roboty na podstawie rad Keitha Thompson'a? Co do eksperymentów z kompozycją to dla mnie kwestia bardziej wyczucia niż matematyczne wyliczenia. W sumie jak czytam czasem na ten temat to wydają się to być takie banalne rzeczy i mam poczucie dorabiania teorii na siłę. Tak czy inaczej skoro zrobiono z tego naukę raczej trzeba ją poznać i postarać zrozumieć.
Farvus Napisano 7 Grudzień 2008 Autor Napisano 7 Grudzień 2008 (edytowane) serio - Gdzie ty tam masz matematyczne wyliczenia. Nie dorabiam do moich ćwiczeń żadnych teorii. Po prostu rysuje kilkanaście kompozycji tak jak je widze i dzięki temu nabieram wyczucia co do kompozycji (tak jak przy każdym innym rysunku z natury). Po kilku latach doświadczeń widze że największe efekty osiąga się skupiąjąc tylko na pojedyńczym aspekcie. Gdy nie wychodzą mi dłonie to zmiast niepotrzebnie rysować cztery całe postacie rysuje kilkanaście dłoni. Jak nie wychodzi mi walor to pomijam kolor i maluje w odcieniach szarości. Jak wychodzi mało dynamicznie to skupiam się na kompozycji albo pociągnięciach pędzla. Po jakimś czasie wchodzi w nawyk jak przy ćwiczeniu zastawy czy wypadu w szermierce. Dodatkowo nigdy się nie nudze bo za każdym razem jest coś innego. Cała filozofia to odizolować resztę żeby nie odwracała uwagi. Mam ksiażkę Keitha Tompsona ale rysowałem roboty zanim jeszcze znałem prace tego kolesia :). Pozdrawiam. Edytowane 7 Grudzień 2008 przez Farvus
Farvus Napisano 11 Grudzień 2008 Autor Napisano 11 Grudzień 2008 (edytowane) Siakiś prosty speedpaint. Edytowane 11 Grudzień 2008 przez Farvus
SBT77 Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Fajne te ostatnie szkice. Ogólnie lubię szkic, albo oglądanie różnych etapów rozwoju pracy. Zastanawia mnie tylko, czy te ostatnie pojazdy mogłyby latać w atmosferze - niektóre mają dość niesymetrycznie rozmieszczone silniki i skrzydła. Pod względem estetyki jest ok, ale nie wiem jak z praktycznością :D
Farvus Napisano 16 Grudzień 2008 Autor Napisano 16 Grudzień 2008 SBT77 - Asymetryczne są po części inspirowane kosmicznymi myśliwcami z Homeworld 2. Na przykład - Vaygr Interceptor. Poszedłem chyba jednak za daleko z dużą rozpiętością skrzydeł i może taki pojazd być mylnie odczytany jako ziemski myśliwiec. Kolejna seria. Jak narazie udało mi się nie powtórzyć się. Długo to nie potrwa :).
vrocker Napisano 19 Grudzień 2008 Napisano 19 Grudzień 2008 Kolorek od razu przywodzi mi na myśl te szkice główek w Metal Gear Solid jeszcze z czasów psx`a :) szkice statków fajne, podmalować bryłę i cacy bedzie.
maxymilian Napisano 19 Grudzień 2008 Napisano 19 Grudzień 2008 portret rudej bardzo fajny! nadaje się jako szkic malarski do większego obrazu... powiedzmy jakieś 2x3 metry w oleju :) pozdrawiam
Farvus Napisano 23 Grudzień 2008 Autor Napisano 23 Grudzień 2008 vrocker - Thnx. Portret nie był inspirowany MGS ale dobrze wiedzieć. Zobacze jak wyglądają te głowy. Co do statków. Niektóre zamierzam wykończyć ale narazie chciałbym skupić się na samych pomysłach i podciągnąć je na jeszcze wyższy poziom. Wychodze z założenia że jak design ogólnie jest drętwy to ładne wykończenie niewiele pomoże. maxymilian - Hehe. Olejnymi nie maluje. Planuje kupić i coś spróbować ale chyba dużo czasu minie zanim do tego dojdzie. 2x3 metry to by było marnowanie farby :). Dzisiejszy update taki bardziej luźny. Nie jestem miłośnikiem samochodów ale spróbowałem narysować trochę z fotografii ze względu na elegancką formę. Starałem się szkicować wszystko w perspektywie żeby nie było to bezmyślne kopiowanie. Troche chciałem odpocząć od Photoshopa i namalowałem kilka głów z różnych klatek filmowych w akwareli. W ostatnim zrobiłem błąd i już nie dało się zrobić Ctrl+Z. Nie ma tak łatwo :).
lordbiernac Napisano 23 Grudzień 2008 Napisano 23 Grudzień 2008 Wydaje mi sie, ze jesli chodzi o akwarelki to trzeba uwazac, zeby nie nakladac na siebie wiecej niz 2 warstwy, bo powyzej tego papier powoli przestaje wytrzymywac i plamy traca "czystosc", co moim zdaniem jest podstawa akwareli (taka moja osobista obserwacja)...A u Ciebie zaczyna to juz wychodzic. I tu chyba wchodzi kwestia planowania i syntetyzowania plam. Raczej trzeba je ze soba zestawiac niz nakladac. Wydaje mi sie, ze gdybys zrobil taka synteze jak zrobiles z ta ruda tabletowa dziewuszka to trafilbys w sedno :). Poza tym moim zdaniem fajnie jest, nawet jesli to tylko szkic, wziac drobniutki pedzelek i sprobowac nim troszke dokladniej zrobic jakis fragment, jakies oko jedno czy cus... Ale to moje zboczenie, bo ja poprostu nie przepadam za takimi grubopedzlowymi balaskami;] A tak w ogole to moim zdaniem szkice akwarelowe sa jedna z trudniejszych zabaw jesli chodzi o malowanie (a szczegolnie postacie...) wiec bede sie przygladal z uwaga Twoim poczynaniom... A tu tak dla inspiracji dwa moim zdaniem fajowe przyklady: 1) Falat: http://img377.imageshack.us/my.php?image=glowarybakagg9.jpg 2) I jeden z moich wykladowcow z wydzialu Michal Suffczynski: http://img153.imageshack.us/my.php?image=8poagh4.jpg ps. I sorki za wymadrzanie, ale akwarelka to byl moj konik swego czasu i sie nie moge powstrzymac, zeby sie nie powymadrzac ;) Poza tym wiem, ze jest 1000 roznych mozliwych podejsc do akwareli. Ja jestem przesiakniety tym co widze na moim wydziale (architektura w w-wa), a tu panuje specyficzny styl...
Farvus Napisano 27 Grudzień 2008 Autor Napisano 27 Grudzień 2008 lordbiernac - Dzięki. Akwarele to nie jest mój konik więc chętnie wysłucham wszelkich rad. Co do detalu to powyższe 3 obrazki malowałem dosyć małe więc nawet największa precyzja niewiele by dała. Postaram się troche większe malować. Praca Fałata jest bardzo fajna. Ciężko jest coś tak lekkiego machnąć. Próbuje troche więcej wody dodawać żeby się tak ekspresyjnie rozlewało ale zazwyczaj kończy się porażką. W święta nie było na tyle spokoju żeby sobie coś szkicować. Podsyłam tylko dwie akwarele (które, się jako tako udały).
Farvus Napisano 2 Styczeń 2009 Autor Napisano 2 Styczeń 2009 Troche ostatnio sobie anatomi odświeżyłem. Pierwsze dwa obrazki to czarna akwarela. Sylwetki są z Posemaniacs a głowy z rzeźb. I jakiś enviro. Przy twarzy po prawej pomagałem sobie fotką i w sumie udało mi się nie kopiować jej bezmyślnie. Wygląd jest troche inny.
Dann.G Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 fajny ten jasniejszy kolor w cieniu twarzy postaci na pierwszym planie w tym enviro zabraklo go troche na nosie, a ta czesc najbardziej wystaje mimo wszystko daje rade, ciekawe zjawisko..fajnie, ze probujesz akwareli powodzenia w 2009 ;) pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się