Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, ciagle obserwuje Twoje watki i musze przyznac ze jesli chodzi o studiowanie koloru, nastrojow itd to naprawde sie w tym niesamowicie wyrobiles. Enviro tez zmierzaja w kierunku mistrzostwa. Design broni ktory ostatnio wrzucales tez sa swietne. Ładnie wykonane i fajnie z pomyslem zaprojektowane. Brakuje troche lepszego zaznaczenia materiałow - gdzies jakis blask na metalu, plastiku, troche tekstury na innych materialach.

 

Co do postaci to mysle ze za wczesnie je wrzucasz. To co wrzuciles to pierwsze podejscie. Jest w kazdej z tych postaci pomysl, cos ciekawego. Teraz powinienes pojsc o krok dalej i po 1 poprawic nieco anatomie a po 2 wybrac ten jeden charakterystyczny aspekt kazdej postaci i go podkreslic.

  • Odpowiedzi 299
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

ManiakS - Dzięki za wspomnienie o tym. Niestety jakoś trudno mi stwierdzić czy dana poza jest naturalna czy nie. Jeśli chodzi o ugięte nogi w kolanach to dosyć często po naszkicowaniu prostych nóg miałem wrażenie że postać wychodzi sztywna. Może po prostu w tej kwestii za mało polegam na obserwacji. Chyba na jakiś czas pożegnam się z malowaniem postaci całkowicie z głowy bo na dobre efekty będe czekał z 10 lat :P. Kupiłem sobie wczoraj tani statyw do aparatu i jak nie znajdę odpowiedniej fotki w internecie to przynajmniej sam wypróbuje niektóre pozy. Mam też teraz lustro w pokoju z którym związana jest dosyć śmiesznawa historia. Szedłem sobie ulicą i myślałem nad tym że przydałoby mi się jakieś do studiowania póz. Myślałem już gdzie i za ile kupić kiedy nagle widze jedno o idealnych wymiarach zostawione przez kogoś pod ścianą. Na chwile mnie zatkało po czym wziąłem je pod pachę i zaniosłem do domu :P.

thirdeye - Dzięki. Postacie szkicowałem na luźno i może troche bez większej dbałości o szczegóły. Chciałem się trochę bardziej skupić na designie i charakterze ale niestety wciąż nie mogę sobie na to za bardzo pozwolić bo wtedy cała reszta leży.

 

Z warunków pogodowych dzisiaj ekstremalny mróz :). Kolorystycznie i teksturowo najtrudniejsza fotka jaką do tej pory studiowałem.

 

weather04al6.jpg

Edytowane przez Farvus
Napisano (edytowane)

gabahadatta - Aż tak dobrej pamięci nie mam :).

 

Coś ciężko mi się ostatnio za jakieś environmenty z głowy zabrać. Tylko siedze i myśle ale nie mam żadnego pomysłu. Zazwyczaj tak jest jak się nie rozrysuje. Jak produkuje dużo szybkich bazgrołów to można to jakoś z siebie wyrzucić i łatwiej do głowy pomysły przychodzą.

 

weather05ky5.jpg

weather06nf8.jpg

Edytowane przez Farvus
Napisano

Stary zacznij ty w końcu projektować jakąś swoją scenę, bo kolorki łapiesz jak należy. Jakąś prostą z klasyczną kompozycją i jednym mocnym akcentem. No chyba, że do końca życia chcesz robić landszafty na odpusty. :P

Napisano

Heh. Spokojnie. Miałem znacznie dłuższe okresy ćwiczeń i jakoś nie było do tej pory problemu. Wystarczy że postudiuje kolor czy cokolwiek przez kilka dni a wszyscy tu już nie wytrzymują nerwowo :D. Robie to niezależnie od tego czy jestem dobry czy nie. Taki mój zwyczaj.

Napisano (edytowane)

Ciechu - Thnx. Tak naprawdę przede mną też jeszcze długa droga.

 

Zaczałem jedną scenkę z budowlą obcych do mojego projektu okazało się że walor leży zupełnie. Wszystko o prawie tej samej jasności. Musiałem więc zacząć od zera z grayscale i podmalować kolorem na osobnej warstwie. Niestety nie jest tak pięknie z tym kolorem jak się wam się wydaje :)

 

WIP

01wip01uc1.jpg

 

Szkice czarnym pisakiem.

sk204xj6.jpg

sk205bm2.jpg

sk206cw4.jpg

sk207lr6.jpg

Edytowane przez Farvus
Napisano

Szkice fajne - staraj się jednak budować też przestrzeń za pomocą grubości linii (im liniia intensywniejsza, grubsza/ciemniejsza - tym wydaje się bliżej widza).

Napisano

Marduk - Heh. Dzięki. Ja o tym wiem od bardzo dawna. Może nawet od początków z rysowaniem. Ciężko jednak wyczuć ten pisak żeby mieć całkowitą kontrolę nad liniami :).

Napisano

Bazgroł komiksowy też spoko ;). O trudności w kontrolowaniu linii coś wiem... może dlatego pisakiem albo ołówkiem robię ostatnio głównie tylko szybkie szkice i miniaturki.

Napisano

serio - Thnx.

Marduk - Wszystko da się opanować ale pojedyńczo :).

 

Mam więj prac ale tutaj podeśle tylko jakieś prace z wyobraźni. Studia wszelkiego rodzaju są na CA.

 

To była głównie zabawa brushami ale drugą pracę troche wykończyłem.

 

char22jq7.jpg

 

char23mv9.jpg

Napisano

wiem ze to tajemnica zawodowa :) ale bardzo mnie ciekawi jak ten rasterek ze smaczkiem robisz...i ostatnie dwa wcale nie przynudzajace- pozdro

Napisano

selfu - Chodzi ci o ten wzorek w tle? To jest Halftone Pattern w filtrach Photoshopa ale można też w osobnym pliku zamienić jednolite tło na bitmapę i wrzucić na warstwę pod liniami.

 

W temacie WIP skończyłem pierwszy enviro i zacząłem drugi. Tu tymczasem podeśle jakieś luźne szkice.

 

Praca na Daily Sketch Group na CA.org. Temat: LARGE, GREENISH-GLOWING, TECH-WELL CONTRASTS W/ SURROUNDING ENVIRO

dsg1426vf2.jpg

 

 

I jakieś koślawe postacie w dosyć losowych klimatach. Podobne pozy zrobiłem :P

 

oc66yn1.jpg

 

oc67iq3.jpg

Napisano (edytowane)

Zacząłem od bazgrania widoczku jakimiś losowymi kolorkami ale potem się troche paleta skomplikowała i metodą prób i błędów po godzinie doszedłem do tego. Jedna z trudniejszych palet jakie malowałem.

 

env39ma4.jpg

Edytowane przez Farvus
Napisano

serio - Dzięki. Tak naprawdę to się zbyt obijam :).

rosikowski - Ciesze się że się podoba. Będe męczył.

 

DSG 1429: Creature • FASCINATING ANIMAL SEEMS LIKE A CROSS BETWEEN BIRD + SPIDER

01jl7.jpg

 

I jakiś luźny czarno-biały speedpaint żeby poćwiczyć walor i tekstury w environmentach.

env41ka8.jpg

Napisano

No te twarze mi się podobają, ale jest jeden błąd który powtarza się w #1, #2 #4.Chodzi o oko znajdujące się w pobliżu tła. Wydaje się jakoś nienaturalnie za duże w stosunku do drugiego oka. Ale jako ćwiczenie to jest ok.

Podczas budowy enviro ustawiasz perspektywe ręcznie za każdym razem czy masz jakąś gotową zrobiną liniami czy coś? (czy też może bawisz się skeczapem?;).

Ptasi-pająk nr #1 ma sympatyczną mordkę.

Napisano (edytowane)

serio - Dzięki za uwagę. Staram się nie tłumaczyć z błędów ale prawda jest taka że ci ludzie na fotografii również mają taką asymetrie. Szczególnie dziewczyna tutaj - http://www.pbase.com/sheila/image/105982281. Zauważyłem to z okiem kilka razy przy zrobieniu lustrzanego odbicia ale ostatecznie stwierdziłem że nie będe fałszować rzeczywistości :).

Może to po prostu taki wyraz twarzy. Czasami na moich fotografiach też widze że lekko przymrużam jedno oko.

O wiele gorszą tendencją u mnie jest malowanie z natury oczu za szeroko w stosunku do siebie. Za każdym razem się na tym łapie i musze ciągle poprawiać.

 

Przy enviro za każdym razem rysuje odręcznie perspektywę a potem wrzucam gotowe linie perspektywiczne i według nich poprawiam tam gdzie są jakieś drobne błędy.

Edytowane przez Farvus
Napisano

Autoportrety maluje dalej codziennie więc wybrałem tylko ciekawszy z ostatnich dni. Udało mi się w miarę organicznie zbudować formę.

538je7.jpg

 

Na jakiś czas ćwiczenia mi waloru wystarczy. Maluje póki mi się chce i na szczęscie ćwiczenie nie poszło na marne. Wymyśliłem nowego brusha z którego jestem zadowolony i nauczyłem się jednej drobnej rzeczy.

Pierwsze dwie prace to też eksperymenty z pociągnięciami pędzla zainspirowane pejzażami Cezanna. Kontrastowanie kierunków, tekstur, grubości itd.

05jf1.jpg

 

06vp1.jpg

 

07ou6.jpg

 

08pe1.jpg

 

09tj8.jpg

 

10qc5.jpg

 

I na koniec jakiś speedpainting z głowy. Testowałem skalę szarości.

 

char24py3.jpg

  • Like 1
Napisano

podoba mi sie konsekwencja z jaka prowadzisz swoje poszukiwania. pewnie dlatego, ze mi tej konsekwencji brak...;) musze przyznac, ze dosyc to inspirujace....

swietnie wyszedl ten pejzaz z lodkami- ten kontrast kierunkow swietnie skupil uwage na lodkach... zwierzaczki tez swietne:)

trzymaj tak dalej, a napewno zaprowadzi cie to do samych dobrych rzeczy:)

pozdrowki

Napisano

Dzięki za wszelkie komentarze. Niestety ostatnio troche mało kreatywnie. Same prace z fotek więc pewnie troche przynudzam :).

 

Mam taką książke "Mistrzowie grafiki europejskiej". Troche się marnowała więc przekopiowałem co nieco rycin w formie uproszczonej żeby podpatrzeć kompozycje. Są sprytnie rozplanowane więc można się z tego wiele nauczyć.

sk226wi6.jpg

 

Obrazy zainspirowane stylem Cezanna zaczęły się obiecująco więc stwierdziłem że jeszcze pociągne to dalej i może coś z tego dobrego wyjdzie. Tak jak poprzednie ta też jest z fotki ale jeszcze bardziej zróżnicowałem pociągnięcia pędzla. Są teraz również pod kątem.

 

1124ez7.jpg

Napisano

Ostatnio krucho z czasem. Troche szkicowałem i próbowałem różne rzeczy. Pierwsze to openCanvas. Drugie rysowałem niebieskim ołówkiem a potem zwykłym. W Photoshopie można kolorek usunąć i zostaje sama czerń.

 

oc68vz3.jpg

 

sk227gr2.jpg

Napisano

Roboty na podstawie rad Keitha Thompson'a? Co do eksperymentów z kompozycją to dla mnie kwestia bardziej wyczucia niż matematyczne wyliczenia. W sumie jak czytam czasem na ten temat to wydają się to być takie banalne rzeczy i mam poczucie dorabiania teorii na siłę. Tak czy inaczej skoro zrobiono z tego naukę raczej trzeba ją poznać i postarać zrozumieć.

Napisano (edytowane)

serio - Gdzie ty tam masz matematyczne wyliczenia. Nie dorabiam do moich ćwiczeń żadnych teorii. Po prostu rysuje kilkanaście kompozycji tak jak je widze i dzięki temu nabieram wyczucia co do kompozycji (tak jak przy każdym innym rysunku z natury).

Po kilku latach doświadczeń widze że największe efekty osiąga się skupiąjąc tylko na pojedyńczym aspekcie. Gdy nie wychodzą mi dłonie to zmiast niepotrzebnie rysować cztery całe postacie rysuje kilkanaście dłoni. Jak nie wychodzi mi walor to pomijam kolor i maluje w odcieniach szarości. Jak wychodzi mało dynamicznie to skupiam się na kompozycji albo pociągnięciach pędzla. Po jakimś czasie wchodzi w nawyk jak przy ćwiczeniu zastawy czy wypadu w szermierce. Dodatkowo nigdy się nie nudze bo za każdym razem jest coś innego. Cała filozofia to odizolować resztę żeby nie odwracała uwagi.

 

Mam ksiażkę Keitha Tompsona ale rysowałem roboty zanim jeszcze znałem prace tego kolesia :).

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Farvus
Napisano

Fajne te ostatnie szkice. Ogólnie lubię szkic, albo oglądanie różnych etapów rozwoju pracy. Zastanawia mnie tylko, czy te ostatnie pojazdy mogłyby latać w atmosferze - niektóre mają dość niesymetrycznie rozmieszczone silniki i skrzydła. Pod względem estetyki jest ok, ale nie wiem jak z praktycznością :D

Napisano

SBT77 - Asymetryczne są po części inspirowane kosmicznymi myśliwcami z Homeworld 2. Na przykład - Vaygr Interceptor. Poszedłem chyba jednak za daleko z dużą rozpiętością skrzydeł i może taki pojazd być mylnie odczytany jako ziemski myśliwiec.

 

Kolejna seria. Jak narazie udało mi się nie powtórzyć się. Długo to nie potrwa :).

airthumbs02gb5.jpg

Napisano

Kolorek od razu przywodzi mi na myśl te szkice główek w Metal Gear Solid jeszcze z czasów psx`a :) szkice statków fajne, podmalować bryłę i cacy bedzie.

Napisano

vrocker - Thnx. Portret nie był inspirowany MGS ale dobrze wiedzieć. Zobacze jak wyglądają te głowy. Co do statków. Niektóre zamierzam wykończyć ale narazie chciałbym skupić się na samych pomysłach i podciągnąć je na jeszcze wyższy poziom. Wychodze z założenia że jak design ogólnie jest drętwy to ładne wykończenie niewiele pomoże.

maxymilian - Hehe. Olejnymi nie maluje. Planuje kupić i coś spróbować ale chyba dużo czasu minie zanim do tego dojdzie. 2x3 metry to by było marnowanie farby :).

 

Dzisiejszy update taki bardziej luźny. Nie jestem miłośnikiem samochodów ale spróbowałem narysować trochę z fotografii ze względu na elegancką formę. Starałem się szkicować wszystko w perspektywie żeby nie było to bezmyślne kopiowanie.

 

sk228wh0.jpg

sk230us2.jpg

 

Troche chciałem odpocząć od Photoshopa i namalowałem kilka głów z różnych klatek filmowych w akwareli. W ostatnim zrobiłem błąd i już nie dało się zrobić Ctrl+Z. Nie ma tak łatwo :).

sk229pa3.jpg

Napisano

Wydaje mi sie, ze jesli chodzi o akwarelki to trzeba uwazac, zeby nie nakladac na siebie wiecej niz 2 warstwy, bo powyzej tego papier powoli przestaje wytrzymywac i plamy traca "czystosc", co moim zdaniem jest podstawa akwareli (taka moja osobista obserwacja)...A u Ciebie zaczyna to juz wychodzic. I tu chyba wchodzi kwestia planowania i syntetyzowania plam. Raczej trzeba je ze soba zestawiac niz nakladac. Wydaje mi sie, ze gdybys zrobil taka synteze jak zrobiles z ta ruda tabletowa dziewuszka to trafilbys w sedno :). Poza tym moim zdaniem fajnie jest, nawet jesli to tylko szkic, wziac drobniutki pedzelek i sprobowac nim troszke dokladniej zrobic jakis fragment, jakies oko jedno czy cus... Ale to moje zboczenie, bo ja poprostu nie przepadam za takimi grubopedzlowymi balaskami;] A tak w ogole to moim zdaniem szkice akwarelowe sa jedna z trudniejszych zabaw jesli chodzi o malowanie (a szczegolnie postacie...) wiec bede sie przygladal z uwaga Twoim poczynaniom...

 

A tu tak dla inspiracji dwa moim zdaniem fajowe przyklady:

1) Falat: http://img377.imageshack.us/my.php?image=glowarybakagg9.jpg

2) I jeden z moich wykladowcow z wydzialu Michal Suffczynski: http://img153.imageshack.us/my.php?image=8poagh4.jpg

 

ps. I sorki za wymadrzanie, ale akwarelka to byl moj konik swego czasu i sie nie moge powstrzymac, zeby sie nie powymadrzac ;) Poza tym wiem, ze jest 1000 roznych mozliwych podejsc do akwareli. Ja jestem przesiakniety tym co widze na moim wydziale (architektura w w-wa), a tu panuje specyficzny styl...

Napisano

lordbiernac - Dzięki. Akwarele to nie jest mój konik więc chętnie wysłucham wszelkich rad. Co do detalu to powyższe 3 obrazki malowałem dosyć małe więc nawet największa precyzja niewiele by dała. Postaram się troche większe malować.

Praca Fałata jest bardzo fajna. Ciężko jest coś tak lekkiego machnąć. Próbuje troche więcej wody dodawać żeby się tak ekspresyjnie rozlewało ale zazwyczaj kończy się porażką.

 

W święta nie było na tyle spokoju żeby sobie coś szkicować. Podsyłam tylko dwie akwarele (które, się jako tako udały).

 

544ez5.jpg

 

sk232fw1.jpg

Napisano

Troche ostatnio sobie anatomi odświeżyłem. Pierwsze dwa obrazki to czarna akwarela. Sylwetki są z Posemaniacs a głowy z rzeźb.

 

sk233ly9.jpg

 

sk234wl1.jpg

 

silhouettes01wk8.jpg

 

sk235dq4.jpg

 

I jakiś enviro. Przy twarzy po prawej pomagałem sobie fotką i w sumie udało mi się nie kopiować jej bezmyślnie. Wygląd jest troche inny.

 

env43ps9.jpg

Napisano

fajny ten jasniejszy kolor w cieniu twarzy postaci na pierwszym planie w tym enviro

zabraklo go troche na nosie, a ta czesc najbardziej wystaje

mimo wszystko daje rade, ciekawe zjawisko..fajnie, ze probujesz akwareli

 

powodzenia w 2009 ;) pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności