Skocz do zawartości

Czego uzywacie do renderowania w Maxie?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zdecydowanie Vray....posiada mnogość funkcji, niestety trochę kosztuje. Nie będę się o nim rozpisywał, bo nie ma sensu. Natomiast Mental nie jest tak bardzo zaawansowany choć także wart uwagi, i co ważne darmowy.

Napisano

Mental ma więcej funkcji, ale ja wolę vraya. Zależy do czego go potrzebujesz.

Znowu zacznie się dyskusja w stylu atari vs commodore

Napisano

a co potrafi więcej mental i vray od maxowego? jakies przyklady?

 

i który jest łatwiejszy do zrozumienia metnal czy vray? a moze ten Brasil;>

Napisano
Zdecydowanie Vray....posiada mnogość funkcji, niestety trochę kosztuje. Nie będę się o nim rozpisywał, bo nie ma sensu. Natomiast Mental nie jest tak bardzo zaawansowany choć także wart uwagi, i co ważne darmowy.

 

uhh.... wiesz w ogole co piszesz? O,o

 

vray to w zasadzie prosty renderer w ktorym mozna szybko zrobic dobrze wygladjaca wizke.

mental to bardzo rozbudowany renderer bardziej skierowany na filmy i vfx.

I nie jest darmowy :)

Brazil jest bardziej... mentalowski niz vrayowski

 

A atari jest fajniejsze od comodore.

 

To tak w skrocie.

Napisano

Sorki za offtop ale mirach korzystasz może z brazila? Bo chyba jakiś czas temu wyszła nowa wersja i ponoć ma swój displacement. Od jakiegoś czasu chciałem spróbować brazila tylko czy warto się przesiadać z mentala, chodzi głównie o szybkość.

Zapytałem Ciebie bo chyba mało osób korzysta tutaj z tego renderera.

 

A co do pytania dragunova to masz pod ręką świetny renderer w postaci mentala więc ja bym się na Twoim miejscu nim zainteresował bo ma naprawdę duże możliwości i zrobisz w nim wszystko.

Napisano
Zdecydowanie Vray....posiada mnogość funkcji, niestety trochę kosztuje. Nie będę się o nim rozpisywał, bo nie ma sensu. Natomiast Mental nie jest tak bardzo zaawansowany choć także wart uwagi, i co ważne darmowy.

dobre sobie;] darmowy, max pewnie też na drzewach rośnie....

 

Ja używam Finala :D

Napisano

Tomala: uzywalem dosc dlugo jak zaczynalem z grafika, tak od wersji 1 do 1.2, pozniej bardzo dlugo nic nie updatowali, a vray stawal sie coraz bardziej popularny, wiec przesiadlem sie na vraya.

Tez bym baaaardzo chcial pobawic sie brazilem 2. W najnowszym 3d world (w UK) jest artykul o Brazilu 2, porownanie z Vrayem. Jesli chodzi o typowe vizki, to wypada okolo 2 razy wolniej od Vraya 1,5.

 

Edit: jesli bylbys zainteresowany moze udalo by mi sie zeskanowac i wrzucic obrazki na siec.

 

Ale kiedy do sceny dorzucisz DOF + Motion Blur to Vray robi sie tak 3 razy wolniejszy od Brazila. Widac ze go optymalizowali pod inne rzeczy niz proste vizki.

Tak czy siak teraz w pracy jestem uwiazany do VRaya i pewnie szybko sie to nie zmieni.

Napisano

Dzięki za info mirach. Mi chodzi głównie o wydajność przy renderowaniu z użyciem SSS, i materiałów przydatnych przy tworzeniu postaci. Widziałem że w blur używają brazila i uzyskują świetne renderki a skoro w nowym brazilu zoptymalizowali czasy renderingu pod jakimś tam kątem to może warto go wypróbować.

Z drugiej strony w mentalu jest świetny sss fast skin material a i displacement działa szybko jak na moje wymagania więc w sumie na razie nie mam powodów żeby się przesiadać no ale ludzka ciekawość...

 

Co do artykułów to oczywiście chętnie bym poczytał jeśli uda Ci się zeskanować.

Dzięki za odpowiedź. :)

Napisano

mirach ja też sie przyłączam do prośby o te skany:) podobnie jak ty początkowo używałem Brazila potem przesiadka na vray'a miło by było poczytać o moim ulubionym rendererze którego nie używam :)

 

co do tematu masz Max'a masz mentala i to powinno starczyć Ci chyba że pracujesz przy wazkach to wtedy vray warty jest nauki bo jest szybszy,

Napisano

dragunov:

Renderery takie jak mental ray czy Vray wykorzystuja technikę raytracingu i sa pod niego odpowiednio zoptymalizowane. metoda ta pozwala na uzyskiwanie m.in. fotorealistycznych wizualizacji dzieki symulacji zachowania sie swiatla w przyrodzie, ale nie tylko, bo mozna robic np. kreskowki. daje tez mozliwosc uzyskania efektow ktorych nie mozliwe jest osiagniecie w wbudowanym renderze np. rozproszone zalamania i odbica, kaustyka (no chyba ze jakimis trikami)

 

natomiast wbudowany renderer w maxie korzysta z techniki scanline, ktora dziala w inny sposob niz poprzednik. ale ma tez mozliwosc uzywania elementow raytracingu choc w zaleznosci od przypadku daje sobie rade znacznie wolniej.

 

powiem tak, jezeli w scenie nie uzywasz GI, nie ma za duzo materialow odbijajacych czy zalamujacych swiatlo (nie ma odbic/zalaman rozproszonych), nie potrzebny ci zaawansowany SSS, to do takich warto uzywac scanline, bo zwykle wyrenderuje on taka scene szybciej niz renderer oparty na raytracingu. wiec warto go poznac. ale rownie warto poznac przynajmniej jeden z jakis rendererow opartych na raytracingu, sporo jest do wyboru: mental ray, vray, brazil, finalRender, maxwell... albo RenderMan hehe ;p

 

jesli chodzi o mentala, to baw sie tym ktory jest w wersji maxa co najmniej 9.0, bo poprzednie wersje sa toporne.

 

ja robilem w mentalu i vray, oba mi sie podobaja, choc mam wrazenie ze vray jednak deczko lepszy od mentala, mam wrazenie ze jest szybszy i miejscami mniej toporny od mentala. z drugiej storny mental ma duzo fajnych shaderow.

 

powiem jeszce tak, ze jak nie miales do czynienia z renderami typu raytracing i GI, to na poczatu mozesz miec problemy z rederingiem, bo trzeba wiedziec jak co dziala, wiec najlepiej poczytac troche np. o GI o diffuse reflection/refraction itp. ja do mentala polecam ksiazke "Rednering with mental ray", a stronek o vRay jest sporo na sieci wiec lepiej najpierw poczytac.

 

a na koniec powiem tak, jak zrobisz scene ktora ma materialy zwykle maxowe (dla scanline) to "z grubsza" mental i vray taka scenke wyrenderuja. ale jak uzyjesz materialow stricto mental lub vray to scanline juz tego nie lapnie, tak samojak mental nie lapnie vray i na odwrot.

Napisano

Tak dla porządku powiem że Mental Ray jest hybrydą scanline/raytracer, w odróżnieniu od np. vray, brazil, finalrender, które są tylko i wyłącznie raytracerami.

Renderman natomiast nie jest rendererem, ani żadnym softwarem, tylko API (application programming interface). Jest to standard (należy on do Pixara) komunikacji pomiędzy programem modelującym/animującym a programem renderującym. Renderery takie jak np. PRMan, czy 3delight są zgodne z tym standardem i zalicza się je do grupy tzw. REYES, ale są to także hybrydy, bo jak na dziś każdy z nich ma wbudowany raytracing, a co za tym idzie jakąś formę GI.

Napisano
najlepiej renderować używając głowy, reszta prędzej czy później sama się wyjaśni ;)

 

Święte słowa. Już tryb pytania wskazuje, że kolega pytający powinien popracować w scanlinie...

Napisano

Renderman natomiast nie jest rendererem, ani żadnym softwarem, tylko API (application programming interface). Jest to standard (należy on do Pixara) komunikacji pomiędzy programem modelującym/animującym a programem renderującym.

 

jest to nie tylko standard, bo jest to rowniez renderer jako taki, pisze o tym na samej stronie pixara, z tym ze dziala pod Maye:

https://renderman.pixar.com/products/whatsrenderman/index.htm

Napisano

Zdecydowanie Vray....posiada mnogość funkcji, niestety trochę kosztuje. Nie będę się o nim rozpisywał, bo nie ma sensu. Natomiast Mental nie jest tak bardzo zaawansowany choć także wart uwagi, i co ważne darmowy.

A to ciekawe... mentallimages (obecnie nVidia) to organizacja charytatywna rozdająca biednym ludziom renderery. Pierwsza część wypowiedzi też nie bardzo prawdziwa...

 

Renderman natomiast nie jest rendererem, ani żadnym softwarem...

Niby tak, jednak, z tego co zauważyłem, raczej słowa Renderman używa się zamiennie czy to do specyfikacji, czy też do konkretnego renderera. Czy słusznie, czy niesłusznie, to już osbny wątek.

Napisano

OK, wróćmy do głównego pytania, bo też się waham między Vray i MRay. Z poprzednich wypowiedzi wynika, że Mental jest bardziej zaawansowany, za to Vray szybszy i niewiele słabszy. Dobrze rozumiem? Którym z nich łatwiej uzyskać realistyczny render? (pomińmy materiały). Jaka jest różnica pomiędzy możliwościami ustawień i szybkością renderingu GI w obu przypadkach?

Napisano
jest to nie tylko standard, bo jest to rowniez renderer jako taki, pisze o tym na samej stronie pixara, z tym ze dziala pod Maye:

https://renderman.pixar.com/products/whatsrenderman/index.htm

 

Nie ma się o co spierać, to tylko słowa, ale peteRlo wie, co mówi, więc chyba lepiej mu zaufać. Pixer produkuje program, który nazywa się:

Pixar Photorealistic Renderman, w skrócie PRMan.

Renderman to rzeczywiście nazwa API. Sprawa o tyle ważna, że na rynku istnieje teraz kilka BARDZO dojrzałych implementacji standardu RM. Piętnaście lat temu, nie byłoby zamieszania, teraz już tak.

Napisano

na stronie o XSI http://www.i3dtutorials.com/view/Tutorials , w tutorialu

Global Illumination and Final Gathering in mental ray mowią że mental jest dobry tylko że trudny i bardzo łatwo przez nieumiejętność astronomicznie zwiększyć czas renderingu. Wydaje mi się że V jest bardziej bezpieczny pod tym względem, poza tym tu jest taka stara sonda http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=21025 co do popularność rendererów

Napisano

Jak czytam te posty to wychodzi ze mental jest slabym renderem o hohohho.

 

Którym z nich łatwiej uzyskać realistyczny render? (pomińmy materiały)

Hmmm nie wiem jak ma realistycznie wygladac render gdy pominie sie materialy hmmm wtedy to i vray i mental bedzie wypluwac malo realistyczne rendery. Tak wogole polecam ludziom zapoznac sie z dzialaniem tych renderow i samemu ocenic bo pytanie sie co jest lepsze mija sie z celem. Wiesz jeden maniak vray powie ze vray jest swietny a mental jest do pupy a ty uwierzysz i bedziesz unikal mentala jak ognia. Ja dodam od siebie ze uzywam obu tych renderow a to dlatego ze: kocham mentala bo robie w nim co chce, uzywam vray'a czasami bo mam slabego kompa a nieraz czas sie liczy.

Napisano

Moim skromnym zdaniem uważam że mental ray jest the best a vray jest po prostu prosty

w obsłudze po necie krąży mnóstwo tutoriali jak renderować vizki itp a o mentalu jest naprawdę ubogo. Teraz co ja uważam w mentalu za the best algorytm swietlny szczególnie ten nowy z phisque sky można dzięki niemu rendnąc naprawdę super vizke z połączeniem archshaderów i jeszcze dorzucić do tego glare co morze dać lepszy efekt w połączeniu nisz vizka zrobiona w vray kolejna sprawa to sub surface scatering skin shader który jest poprostu genialny sss z vray niema nawet podlotu. To tyle o moim zdaniu mam nadziej że nie uraziłem użytkowników vray pozdro :)

Napisano
Chyba żartujecie z tą dyskusją.

Wałkowane miliard razy. Jeszcze jeden post 'co jest lepsze' i zamykam. :)

Właśnie, przecież i tak wszyscy wiedzą, że najlepszy jest... no dobra, żartuje :P Te rendery są po prostu inne, vray jest prostszy do nauki, mental jest bardzo elastyczny.

a o mentalu jest naprawdę ubogo
Pozycja moim zdaniem naprawde warta uwagi: http://www.amazon.com/mental-ray-Maya-3ds-Max/dp/0470008547/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=books&qid=1205304015&sr=8-1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności