MareG Napisano 26 Styczeń 2004 Napisano 26 Styczeń 2004 Originally posted by t0m3k Zaznaczamy nasz kontur i przy pomocy Attach dolaczamy nasze otworki, pozniej Extrude i mamy ladna plytke z duza mozliwoscia kontroli nad calym obiektem, z latwoscia mozemy zaokraglic rogi czy przesunac otworki. ;) No teoretycznie masz racje - w przypadku modelu ktory zrobila kolezanka Karolina, jest to sposob dobry, jednak automatyczne sciankowanie, ktore max sobie stworzy w przypadku extrude czy bevela stworzy maksymalnie uproszczona siatke w 100% poprzecinana przekatnymi z trojkatow i TYLKO z nich - gdyby pozniej chciec wyciac cos booleanem - to mamy pewne ze pojawia sie problemy jak znikajace scianki lub cale połacie scianek :) Ale jesli obiekt nie bedzie dalej obrabiany - smialo mozna uzyc auto-facingu - sam tak robie.... a jednak zaczynam znowu sie rozpisywac na temat trojkatow grrrr. :P
cochise Napisano 26 Styczeń 2004 Napisano 26 Styczeń 2004 Metoda ktora podal t0m3k jest najprostsza i najlepsza, od tego daje mozliwosc dalszej obrobki, wystarczy pododawac poprzeczne linie i jakos doprowadzic siatke do dalszej uzywalnosci. W przypadku kiedy zaaplikujemy booleana doprowadzenie siatki do uzywalnosci jest malo wykonalne. Nauczenie sie uzywania booleanow to jak wyuczona bezradnosc, przeciez wszystko co jest osiagalne za ich pomoca jest takze osiagalne bez nich.
Pussik Napisano 26 Styczeń 2004 Autor Napisano 26 Styczeń 2004 Cenne uwagi. :-) Teraz wydaje mi się już zapóźno, jednak przy kolejnych pracach, postaram się zastąpić boleana.
MareG Napisano 26 Styczeń 2004 Napisano 26 Styczeń 2004 ...no to zakontruje w ten sposob:) nad booleanami mozna zapanowac, odpowiednio przygotowujac siatke przed ich uzyciem, pokazalem najprostszy przyklad - jak to zrobic. Natomiast po zastosowaniu autofacingu (bevel, extrude...) i pozniejszym zawaleniu stosu do Edit Mesh ewentualne przystosowanie siatki do poprawnego dzialania booleanow - GRANICZY Z CUDEM :) Podobne problemy moga wystapic takze po konwersji do \"Poly\" - bo o tym ze siatka ciagle ma niezmienna strukture z trojkatow mozna latwo sie przekonac wlaczajac Edit Triangulation... Moze reprezentuje tu jakas stara szkole albo dziwna postawe:), miłując maxowe booleany - po prostu dobrze wiem kiedy ich uzywac oraz jak ich uzywac. Ale to moje prywatne zdanie... Kto nie chce, niech nie stosuje - i tyle pozdrawiam
cochise Napisano 26 Styczeń 2004 Napisano 26 Styczeń 2004 Nie mam problemu z zastosowaniem booleanow po uzyciu autofacingu poniewaz wtedy ich uzycie jest niepotrzebne. Poza tym nie schanbilem sie uzyciem ich juz chyba od roku i nie zamierzam.
Marcin_ps Napisano 27 Styczeń 2004 Napisano 27 Styczeń 2004 drewienko do wymiany strasznie ta slaba jakosc texturki kontrastuje z karta...
Gość User190 Napisano 27 Styczeń 2004 Napisano 27 Styczeń 2004 Hmmm.. co do tych booleanów - Mareg ma racj i zgadzam się z nim w 100%. Trzeba po prostu wiedzieć kiedy uzywać booleana... względnie rzecz biorąc użyć go dopiero w tym momencie, kiedy nic innego nie pomoże (np. przy tworzeniu siatki zapomniało się o jakiejść dziurce, itp... ) Inna sprawa to fakt, ż boolean rzeczywiście psuje strasznie siatkę, która poxniej nie nadaje się do dalszej obróbki - i nie mówcie mi, ze można to poprawiać, bo skoro używanie ich ma na celu przyspieszyc prace to pozniejsze siedzenie nad siatka mija sie z celem.. :) :D pozdr00wki PS. A co do pracki... eee.. no jakby to powiedziec... gdybyś była facetem to napisałbym: kicha, ale że jestes rodzynkiem to napiszę: długa droga przed Tobą, pracka jak narazie niewiele przedstawia, jest słabo oświetlona.. jedyne do czego nie można sie przyczepic to wykonanie samej karty... ale pracuj dalej - wierzę w Ciebie!! :)
cochise Napisano 27 Styczeń 2004 Napisano 27 Styczeń 2004 Panowie dosyc tej ekscytacji, od samego zrodla wiem ze nie macie sie co silic i komplementowac, ona jest zajeta. Moze nastepnym razem...
Pussik Napisano 27 Styczeń 2004 Autor Napisano 27 Styczeń 2004 Ta sama fotka w 2400x1800 Ta sama fotka w 2400x1800
Mario Napisano 27 Styczeń 2004 Napisano 27 Styczeń 2004 No zaczyna to coraz lepiej wygladac Oby tak dalej :)
nuriel Napisano 28 Styczeń 2004 Napisano 28 Styczeń 2004 he he... bardzo sprytnie moedel wybrałaś 8]. nie jest tródny a można całkiem fajny efekt uzyskać ^^. puki co: pała za siatkę 8). i chwilowo najbardziej żuca się w oczy materiał kontensatorów (te walcowate, [sorry jeśli wiesz co to 8]) wali po oczach ten strauss 8D. i oświetlenie. wydaje mi się że w obecnym stadium gdyby to pożądnie oświetlić to wyglądało by juz spox. dalej żuciła mi się w oczy kanciastość gniazda vivo (szary box po lewej). a! może pobaw się jeszcze mapą specular przy ,materiale płytki, możę ścieżki bardziej błyszczące...
BigBird Napisano 28 Styczeń 2004 Napisano 28 Styczeń 2004 Spox jak by nie patrzec ! Ale jebnia sie z tym to ty mialas . No to gniazdko mozna poprawic bo kanciaste jak cholera w porownaniu do reszty ! Wytrfala jestes ! Pozdro , milej i szybkiej dalszej pracy :D
pg Napisano 28 Styczeń 2004 Napisano 28 Styczeń 2004 hehe, mam pomysl:) zajmij sie reszta... kompa w srodq i natrzaskaj renderow w klimatach siatek:) serio wygadaja o wiele interesuajcej niz sama karta:) T.Januszkiewicz: eee... to ja juz sie nie bede produkowal ;)
Pussik Napisano 28 Styczeń 2004 Autor Napisano 28 Styczeń 2004 Originally posted by nuriel he he... bardzo sprytnie moedel wybrałaś 8]. nie jest tródny a można całkiem fajny efekt uzyskać ^^. puki co: pała za siatkę 8). i chwilowo najbardziej żuca się w oczy materiał kontensatorów (te walcowate, [sorry jeśli wiesz co to 8]) wali po oczach ten strauss 8D. i oświetlenie. wydaje mi się że w obecnym stadium gdyby to pożądnie oświetlić to wyglądało by juz spox. dalej żuciła mi się w oczy kanciastość gniazda vivo (szary box po lewej). a! może pobaw się jeszcze mapą specular przy ,materiale płytki, możę ścieżki bardziej błyszczące... Nie wyszukiwałam specjalnie modelu, poprostu lubie karty graficzne. A kiedyś nawet z papieru próbowałam skleić. Co jest nie tak z materiałem kondensatorów?? Bo wg. mnie są już b. blisko realnych i tak można zostawić. :> strauss 8D - co to? oświetleniem jeszcze się nie bawiłam, dałam poprostu 2 omni lights prostopadle z góry i z dołu Materiał maetalu idzie EWIDENTNIE do poprawy. Kanciaste, szare gniazdo po lewej jest tylko po to aby było. W końcowym efekcie ma wyglądać zupełnie inaczej. Btw, i to nie jest vivo tylko TV-OUT.
Gość User190 Napisano 28 Styczeń 2004 Napisano 28 Styczeń 2004 Do Tomka - a czy bycie czasem milym oznacza podrywanie kogoś?? Ja też jestem zajety.. od ponad roku i co..?? A co do modelu.. no, piosałem wcześniej...
kozioo Napisano 28 Styczeń 2004 Napisano 28 Styczeń 2004 Im więcej szczegułów tym całość zaczyna lepiej wyglądać. Straus 8D - strauss - rodzaj shadera, 8D to to samo co \":D\". Chyba:D Albo coś ośmiowymiarowego, np jakiś torus egzotyczny... (jeszcze się nie otrząsnąłem po wykładzie o konstruowaniu róznorodności symplektycznych :D)
Pussik Napisano 30 Styczeń 2004 Autor Napisano 30 Styczeń 2004 Tak mniej więcej prezentować się bedzie finalna wersja karty. :> Bez chłodzenia. Dorobie do niej jeszcze blaszke po lewej (śledzia) i dokończe gniazda - DVI, CRT i TV-OUT. Planuje także nałożyć Bump Mupping i... ... gruntownie zmienić oświetlenie - bo to jest beznadziejne. Tutaj też prosze o jakieś porady, odnośnie tego modelu. Jakie świetlenie i cienie tu zastosować - ile źródeł światła itp.
Batou Napisano 30 Styczeń 2004 Napisano 30 Styczeń 2004 Wygląda ładnie. Przesadziłaś z optymalizacją na \"układzie graficznym\" (nie mam pojęcia jak to się nazywa). Trudno będzie ciekawie oświetlić taki model. Daj ze dwa światła z area shadow. Jedno zimne (niebieskie), które będzie oświetlać od tyłu z lewej, a drugie białe, albo lekko niebieskie, które świecić będzie z prawej strony. Zrób jeszcze jakieś podłoże np. jakiś ciemny blat i będzie ok. Ale to tylko taka moja propozycja \"na szybko\". Na twoim miejscu zastanowiłbym się nad czymś ciekawszym. Jak coś mi wpadnie do głowy to napiszę.
Pussik Napisano 30 Styczeń 2004 Autor Napisano 30 Styczeń 2004 Dzięki za rady. :-) Oświetlić można na nieskończenie wiele sposobów... tylko ktory wybrać. ;-) Sądze, że jak wypowie się więcej osób to coś z tego będzie. Ps: Jak to \"przesadziłam z optymalizacją\"?
Batou Napisano 30 Styczeń 2004 Napisano 30 Styczeń 2004 Przesadziłaś. Spójrz na rogi i zagięcia. Nieciekawie wygląda tam cieniowanie. Trzeba by było odrobinę zagęścić tam siatkę. Ale jeśli masz zamiar montować na to jeszcze radiator i całą resztę chłodzenia to proponuję zostawić to tak jak jest. I tak nie będzie tego widać. Zrób może chłodzenie wodą. Fajnie wygląda.
Pussik Napisano 30 Styczeń 2004 Autor Napisano 30 Styczeń 2004 Siatka układu ma jakieś 800 poly. Tam akurat kiepsko się prezentuje, głównie przez światło, tutaj już lepiej: ...a to ten sam model.
Pionier Napisano 30 Styczeń 2004 Napisano 30 Styczeń 2004 hmm zadna rewelacja, planujesz robic cos wiecej czy na tym sie skonczy ? :D
Loozack Napisano 30 Styczeń 2004 Napisano 30 Styczeń 2004 wydaje mi się, że przesadzacie z tym \"żadna rewelacja\" itp... ładne modele to nie tylko modele hi-poly, w tym wypadku mamy do czynienia z bardzo udanym, według mnie, modelem low-poly, w dodatku zrobionym przez początkująca Panią grafik :) Pussik sama powiedziała, że dopiero zaczyna przygodę z 3d, a robi postępy z dnia na dzień: model jest coraz bardziej szczegółowy, mapowanie idealnie zgadza się choćby z otworami na karcie (popatrzcie na otwory wkoło chipsetu), materiały są coraz lepsze, spójżcie też na ogólną estetykę pracy... najbardziej denerwuje mnie u \"poczatkujących\", gdy nie tyle nie znają opcji Maxa, co za cholerę nie potrafią naprzykład poprowadzić równo linii (do tego chyba nie trzeba mieć kilkuletniego doświadczenia tylko wprawne oko), a tu proszę... wszystko pięknie poukładane, nie ma się w sumie do czego przyczepić i jestem pewien, że następny model będzie jeszcze lepszy :) myślę, że teraz wszyscy narzekają na ten model i doszukują się błedów na siłę, bo wcześniej ci co piali z zachwytu zostali zbesztani przez \"grono wyższe\" ;) więc żeby pokazać, jakim się jest twardzielem to teraz każdy będzie mówił, że ta karta to \"nic takiego\", a ciekawe, ilu z was zrobiłoby coś takiego na początku swojej kariery z Maxem, bo ja to chyba dopiero po dwóch miesiącach się dowiedziałem, że jest coś takiego jak Chamfer i Boolean :) pozdrawiam [piwo]
Pionier Napisano 30 Styczeń 2004 Napisano 30 Styczeń 2004 hola hola, zle mnie zrozumiales. Bardziej chodzilo mi o to czy bedzie cos wiecej procz tego co jest teraz.. . Dobrze wiem ze to poczatkujacy, mam to na uwadze piszac tu posty i zbytniej wagi nie przypisuje do warsztatu.
Loozack Napisano 30 Styczeń 2004 Napisano 30 Styczeń 2004 Pionier, nie traktuj tego osobiście, to było do wszystkich \"oburzonych\" poziomem pracy Pussik\'a, a ciebie zacytowałem akurat dlatego, że wpadł mi w oczy ten tekst :) [piwo]
javor Napisano 30 Styczeń 2004 Napisano 30 Styczeń 2004 no wygląda to całkiem nieźle ale na początek sie przyczepie do jednej rzeczy - rezonatory kwarcowe mają jakiś dziwny kształt i za bardzo się błyszczą (ich obudowy są z aluminium) a tu obrazek w razie gdybyś niewiedziała co to są rezonatory kwarcowe :P
Batou Napisano 30 Styczeń 2004 Napisano 30 Styczeń 2004 Nie zaczynajcie na nowo kolejnej bezsensownej dyskusji i nie zaśmiecajcie czyjegoś wip`a. Darujcie dziewczynie już tych głupkowatych komentarzy, których było już dość w tym temacie i zacznijcie trzeźwo patrzeć i oceniać jej pracę. Krytyka jeszcze nikomu nie zaszkodziła. EOT. Pussik : model musi wyglądać dobrze, bez względu na to z której strony pada światło. Coś tam nie gra z siatką, być może są jakieś nierówności, nie wiem. Zastanów się jednak czy warto to poprawiać.
Pussik Napisano 31 Styczeń 2004 Autor Napisano 31 Styczeń 2004 Faktycznie coś nie tak było z siatką. Przypomniało mi się, że kiedyś zastosowałam optymize i się popsuło. Zrobiłam teraz cały układ graficzny od nowa - 680 poly i zaktualizowałam ostatnią fotke. Rezonatory kwarcowe, faktycznie są z aluminium, ale bardzo gładkiego, przez co ich odbicie jest również większe niż zwykłe alu. Jednak nie tak, jak u mnie w modelu (gdzie jest zawysokie). Niestety, nie poprawie już tego, gdyż wystarczająco dużo czasu straciłam na reflexy :| aż wstyd się przyznawać ile... Ostatni update, zawiera także efekty bump muppingu na rezystorach (247 dokładnie :]) adapterach i TV-OUT`cie. Laminat karty rownież posiada małego bump`a.
Tesaurus Napisano 31 Styczeń 2004 Napisano 31 Styczeń 2004 karta potrzebuje jeszcze sporo pracy... materialy juz lepiej ale to jeszcze nie to... Przedwszystkim brakuje odbic (raytrace) na plytce i tych wszystkich blaszanych puszeczkach. Moznaby dodac cienie i troche wyciagnac 3d z tego plaskiego obrazka.
uncle Napisano 31 Styczeń 2004 Napisano 31 Styczeń 2004 jedno mnie tylko interesuje.. po cholere to robisz? hmm masz jakies zboczenie do sprzetu komp? hehehe jest przeciez milion innych tematow tkore mozna by zrobic i przedstawic jakas swoja koncepcje a nie cholera robic karte graficzna.. btw, jak tak lubisz to w cadzie rob a nie w 3ds hyhy, ja calkowicie niepopieram takich prac :|
Ebor Napisano 31 Styczeń 2004 Napisano 31 Styczeń 2004 Popieram wypowiedź UNCLE. Też zastanawiałem się po co robić takie rzeczy ? udowodnić sobie czy komuś coś ? ale co ? :)
Gość P. Napisano 31 Styczeń 2004 Napisano 31 Styczeń 2004 nie sposob sie nie zgodzic z toba uncle. dla mnie robienie takich modeli to strata czasu. jedyne wytlumaczenie... to poznawanie programu... ? nawet nie. karta graficzna jest nudna. zadnej mozliwosci ekspresji :) nic. to samo samochody. pewnie mnie zjedza za to ale co jest fajnego modelowaniu samochodow ???niech ktos mi powie? jesli juz to traktowac to mozna jako cwiczenie warsztatowe. totalnie odtworcza praca. nic nowego. nic od siebie. jak dla mnie marnowanie czasu. podobnie z karta graficzna. inna sprawa. model takiej karty to max pol godziny. tekstura... ze zdjecia... rozumiem ze dziewczyna zaczyna.... zycze ci zeby to byla ostatnia karta jaka zrobisz. tyle jest fajnych konceptow w sieci . jest miejsce na cwiczenie warsztatu i jest miesce na cos od siebie... dobra koniec P.
Pussik Napisano 31 Styczeń 2004 Autor Napisano 31 Styczeń 2004 A po co robić jakieś drzewko, kwiatek, łazienke czy inne bzdury? :| Ja od dawna chciałam mieć model karty graficznej, bo tym się interesuje i mam. Jestem usatysfakcjonowana z tego modelu i pomysłu. Wydusić 3D... no nie bardzo mam koncepcje jak... bardzo trudno o lepsze materiały. Refleksy są prawie na wszystkich elementach, ktore tego wymagają. Zobaczymy z innym oświetleniem, dlatego też dawać sugestie odnośnie światła.
giegiel Napisano 31 Styczeń 2004 Napisano 31 Styczeń 2004 Ale sie czepiacie!!Róbta co chceta!!Mnie sie podoba.Jestem nawet za zrobieniem całego kompa ze szczegółami zrobieniem okna i podświetleniem ( http://www.kuba_ce.webpark.pl/5.JPG to mój prawdziwy).
Misic Napisano 31 Styczeń 2004 Napisano 31 Styczeń 2004 Ojojoj, ta Twoja karta ma chyba tyle poligonów co mój cały komp :) Ale jakbym chciał karty w moim kompie zrobić takie jak ta u Ciebie to by mi się komp spalił. Ale mnie tam się podoba. Realizmu tej pracce może trochę brakuje (kwestia czasu), ale szczegółowość mi się bardzo podoba :) Każdy robi to co chce, jak się komuś nie podoba, to niech swoje złośliwe komentarze zachowa dla siebie.
Pussik Napisano 1 Luty 2004 Autor Napisano 1 Luty 2004 Do ukończenia karty pozostało nałożenie odpowiednich materiałów na śledzia i gniazda oraz oświetlenia. Potem będą tylko poprawki.
uncle Napisano 1 Luty 2004 Napisano 1 Luty 2004 a niech robi co chce;) w koncu jej czas i jej malo legalne 3ds;)
Tesaurus Napisano 1 Luty 2004 Napisano 1 Luty 2004 Nadal nie widze odbic na zielonej plytce. Przygladalem sie swojej karcie i widac je ewidentnie :) Co do oswietlenia, to moze unikaj swiatel od strony kamery, one sprawiaja ze obrazek staje sie plaski. Zgadzam sie z kolegami co do tematyki i sadze, ze jest sens robic prosta karte graficzna ale tylko pod warunkiem, ze bedzie wygladala jak prawdziwa. Zdaje sie, ze nie wlaczylas antialiasingu dla odbic raytrace :)
Pussik Napisano 3 Luty 2004 Autor Napisano 3 Luty 2004 No i pojawił mi się problem, a w zasadzie to 2. :) 1. Refleksy mam robione z materiałów Raytrace lub standard, czy V-Rey to wyrenderuje? Jak nie to który render (brazil?:)? 2. Dałam kilka źródeł światła i wszystko straciło ostrość. ;( Jak zrobić aby było ok?
SansSerif Napisano 3 Luty 2004 Napisano 3 Luty 2004 Nie polecam na poczatek wchodzenia w plugi renderujace. Podstawowym scanlinem tak prosty obiekt mozna rownie dobrze wyrenderowac. Bez zanajomosci podstaw materialow sam renderer za duzo nie pomoze.
Pussik Napisano 3 Luty 2004 Autor Napisano 3 Luty 2004 Narazie jest renderowane standardowym renderem, a co zrobić z ostrością?
kozioo Napisano 3 Luty 2004 Napisano 3 Luty 2004 A może światła photometryczne? Dłużej się liczą, ale dobre efekty dają. Pokombinuj, rób testy najlepiej na teapotach:] One są do tego stworzone.
Loozack Napisano 3 Luty 2004 Napisano 3 Luty 2004 Pussik, nie pytaj co lepsze: Brazil czy VRay, bo zaraz się tu rozpęta wojna ;) [piwo]
Bzyku Napisano 3 Luty 2004 Napisano 3 Luty 2004 jesli pracujesz w maxie 6 to masz mentala. a jesli w jakiejs nizszej to a nie masz lighttracera tez moze byc chociaz lepszy jest on jest do wizualizacji wnetrz itp. A w scenlinie to mozna cos dobrego zrobic jak sie zna zajebiscie na oswitleniu
Pussik Napisano 3 Luty 2004 Autor Napisano 3 Luty 2004 Nie pytam co lepsze, VRay czy Brazil, lecz czy VRay renderuje reflexy z RayTracera. Bo u mnie po wyrenderowaniu zero reflexów ;( Jak ktoś wie gdzie to ewentualnie włączyć, to prosze napisać.
SansSerif Napisano 3 Luty 2004 Napisano 3 Luty 2004 vray nie obsluguje raytracingu maxa. w materiale vraya pobaw sie parametrami reflect i glossiness.
MareG Napisano 3 Luty 2004 Napisano 3 Luty 2004 Cos pozwole wtracic - maxowy material RAYTRACE raczej nie bedzie podatny na konwertery dla innych rendererow np. do fR... Wiec jesli masz w przyszlosci zamiar renderowac scenke przy uzyciu innych rendererow - uzywaj materialow Standard z mapami Raytrace... I jeszcze propozycja: moze w ramach doskonalenia warsztatu, sprobowala bys zrobic jakas symulacje typu Fake GI - uzywajac standardowego Scanline + odpowiednie operowanie swiatlami, decay\'em, multiplierem, pseudo-softshadows itp... Co mam na mysli piszac \"odpowiednie operowanie\" - no wlasnie tu tkwi sedno - w kazdym razie namawiam do eksperymentow z Fake GI, takie doswiadczenia ZAWSZE przydaja sie w przyszlosci! Pozdrowionka Marek
Pussik Napisano 4 Luty 2004 Autor Napisano 4 Luty 2004 Oto karta wykonana w 99.8%. :-) Renderowała się 4min. Fotki z innych ujęc zamieszczę jutro. Piszcie wszekie swoje zastrzeżenia. Jutro zamieszczę także ostateczny render karty, bez chłodzenia, wykonany w 99.9%. :-) Nigdy nie ma 100% ;-) Do tego czasu poprawie o wiadomych mi niedoróbkach: materiał śrubek, wtyczki od wentylatora, wtyczki od zasilania (molex) - do poprawy ...oraz troszke pokombinuje jeszcze z oświetleniem. Ostatecznie jednak zostają obecne 4 źródła światła, którymi tylko w nieznaczny sposób będę manipolowała. Btw, co radzicie zrobić aby karta nie wygądała płasko? Wcześniej wspomniane było że nie należy dawać światła od streony kamery. Postaram się to troszke poprawić.
saygon Napisano 4 Luty 2004 Napisano 4 Luty 2004 jezu takiego poruszenia nie bylo na forum od czasu jak scorpi opublikowal swoja pierwsza prace. jak to jedna kobieta moze dzialac na okolo 1400 fcetów. no no tylko pozazdrościć. co da samego modelu to ogolnie jest oki, ale brakuje mu realizmy i to zdcydowanie, odbicia odlaski cienie, i mas innych bajerów z ktorymi trzreba poexperymentowac. zycze powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się