Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no no, maxowcy tracą ostatnie argumenty... żeby tylko autodesk nie podkupił twórców blendera :) a tak na poważnie, to świetna sprawa. Ten blenderowy internal renderer jest hmm... jakby to ująć... nie wykończony.

Napisano

nie no, znowu się ktoś czepia interfejsu...

Zmień ustawienia domyślne i będzie dobrze...

 

obecnie mam Blendera ustawionego jak w mayce miałem...

(szybka zmiana okien, menu itp)

duża liczba hot key pozwala na szybką pracę...

 

a co do internala to jest na +

jeśli robi się animacje, czy bajkowe rendery,... jest tez w miarę szybki..

praca z internalem wymaga o wiele większego nakładu pracy jeśli chodzi i oświetlenie, jednak jak ktoś już nauczy się z niego korzystać to będzie robił dobre rendery ;)

 

osobiście polecam Kerkythea do renderingu w Blenderze;)

 

P.s.

W wersji Blendera 2.5 ma się wiele zmienić, zobaczymy co z tego wyjdzie...

Napisano

floo, wrzuć na luz, myślisz że nie próbowałem? :> Kilka razy już, w sporych odstępach czasu, próbowałem się przesiąść, ale niestety. Zmiany konfiguracji też próbowałem, ale oprócz wyglądu okien i układu menu niewiele się zmienia, a problem stanowi właśnie pozostałe wiele. Nie ma co, czegokolwiek by się nie zrobiło to pomoże tylko odrobinę. Po prosty trzeba się będzie nauczyć programu od podstaw i tyle. Teraz przynajmniej będzie jakiś konkretny powód ;)

Napisano

szkoda nieco ze Blendek sie rozwija tak chaotycznie, vray fajnie, zmiany na najblizsza wersje tez ciekawe tylko kiedy nadrobia braki w modelowaniu poly....

Napisano

arevulopapo nikt tutaj się nie denerwuje... :P i jestem spokojny... pełen luzzz... ;)

 

nie wiem, może spróbuj jakiegoś dobrego tutka z Blenderem żeby się przekonać...

 

Oglądałem konferencje z Blendera na której Jonathan Williamson pokazuje jak można szybko modelować głowę z plane-a... (to takie przeciwieństwo Klicka który modeluje z boxów w Wingsie).

Widziałem jeszcze kilka tutków, które przekonały mnie do Blendera w zupełności...

(ma swoje braki, bo w końcu jest darmowy).

np. do animacji: ManCandy w wykonaniu Bassam-a Kurdali pokazuje że można robić animacje na poziomie pro w Blenderze...

 

Looknij na ten filmik(polecam wszystkim):

http://www.revver.com/video/394537/siggrapgh-2007-bassams-bof-mancandy-rig-preview/

 

Na innej konferencji zaprezentowano kilka myków z Mayki, na co odpowiedzią było, po co to kopiować?

 

Blender jest programem który nie jest kopią Maxa czy Mayki, dlatego trudno jest się przestawić tym którzy dłuższy czas korzystają z Maxa, bo to inny program...

 

Tak zgadzam się, brakuje narzędzi do modelowanie, pozostaje zgłaszać to do twórców którzy pracują nad Blenderem...

 

A sprawa n-gonów nie ma przyszłości, ponieważ odpowiedz to: a po co komu to potrzebne...???

 

 

nie chce się kłócić z nikim(kto ma racje, bo może akurat tobie Blender nie leży, co nie znaczy że się nie nadaje), jednak zdaję sobie sprawę że jest masa stereotypów na temat Blendera, które nie mają potwierdzenia...

 

P.s.

co do chaotyczności, to niektóre części Blendera są tworzone niezależne i może dlatego...

Napisano

Ja się bardzo chcę przestawić na coś innego niż Max. Blender z racji ceny, a raczej jej braku, jest w początku kolejki. Po prosty potrzeba mi kolejnego poważnego bodźca i być może właśnie nadchodzi ;)

Napisano

floo: jak już kiedyś powiedziałem - ngony lub ich brak nie wpływają na efekt końcowy, ale jakże ułatwiają jego osiągnięcie... wierz mi, że czasami zwykły knife/add edgeloop nie wystarcza lub jest niewygodny.

 

btw, masz gdzieś linka do nagrania z tej konferencji? (tej z Williamsonem o modelowaniu łebka)

Napisano

łokey...

chcesz i masz:

 

Doskonale wytłumaczone zasady modelowania low poly...

 

Polecam całą konferencje!!!

 

Cała konferencja na:

 

http://blendernyc.org/videos_2007_conference.html

 

ściągaj numerek 02 02 02

 

 

02-1-CharacterModeling-JonathanWilliamson-21m41s-54.9MB.mov

 

02-2-CharacterModeling-JonathanWilliamson-63m35s-161.1MB.mov

 

02-3-CharacterModeling-JonathanWilliamson-00m55s-2.3MB.mov

  • Like 1
Napisano

Uuuu panowie - animka bardzo w porzadku! Dzieki za linka!

Troszeczke moze off ale jak sie ma sprawa renderu normal map na na low poly? Powedzmy takich z Zbrusha?

Napisano

Nezumi: od najnowszej wersji (już jest RC1) możesz wypalać Tangenty, dając mu dwa albo więcej meshów - odwzoruje ci ładnie na tym low-poly, nawet mapować nie trzeba specjalnie (ustawiasz osobny zestaw UV zrobiony na odlew automatem, teksturujesz na innym)

problem może być za to z użyciem kilku UV-setów w V-rayu. spoko, poprawią.

N-gony też dojdą, w wersji 2.50 - na graphicall.org po prawej jest prezentacja.

interfejs... we wspominanej wyżej wersji dochodzą własne HOTKEYS! późno trochę, już zdążyłem sobie wpoić te parszywie niewygodne. heh lepiej póżno niż wcale :P

Napisano

Czy komuś udało się to uruchomić?

Widzę tam przyciski export scene oraz render, klikam na export i coś tam liczy, klikam na render nic się nie dzieje, trzeba mieć vraya jakoś osobno jeszcze zainstalowanego?

 

edit: Działa. Z dumą prezentuję wam blenderowy czajniczek czyli Susannę.

Nad ustawieniami muszę popracować.

zuziawt6.th.jpg

Napisano

Jendrzych - internal nie ma GI (global illumination) i to jest moim zdaniem jego największą wadą.

To że panowie z peach poradzili sobie w inny sposób nie zmienia faktu. Udawać GI zawsze się jakoś da, ale jednak wygodniej jest mieć prawdziwe.

Vray to ma, w dodatku dość szybkie.

Napisano

Ania, nie znam internal renderera z Blendera, ale dyskwalifikowanie go za brak GI to potworna amatorszczyzna...

Renderman też ma ciągle jedno z najwolniejszych i niemal bezużytecznych GI, a bywasz czasem w kinie? ;) To właśnie to "radzenie sobie w inny sposób" jest najbardziej niedoceniane przez miłośników Vraya i innych prostych gadżetów.

Napisano

Rendermana nie znam więc nie mogę się wypowiadać, ale Vraya i Internala znam i moim zdaniem Vray ma na razie większe możliwości. Nie dyskwalifikuję internala, renderowałam w nim ostatnio conieco i wyszło chyba dobrze, ale jednak wolałabym Vraya.

Proste gadżety mają swoje zalety.

 

Są też inne rzeczy które są we vrayu a w internalu nie (lepiej zintegrowane SSS, deformacje kamery, możliwość różnych ustawień color mappingu, możliwość sterowania zużycia RAMu, ...)

 

Jeszcze jest kwestja czy dla animacji w ogóle opłaca się włączać GI, czy lepiej obejść ze względu na szybkość renderingu. Ale dla scen statycznych jednak najczęściej się opłaca, ze względu na szybkość ustawienia sceny.

Napisano
...a po tych paru latach nawet doszli do wniosku, że jednak warto dorzucić definiowalne hotkeys (ver 2.5), które do tej pory skutecznie odstraszyły mnie od tego softu 4 razy :]

 

a w czym problem, kwestia przyzwyczajenia...

 

to z pewnością będzie plus, jednak wolał bym żeby dodano kilka narzędzi do modelowania, co znacznie by pomogło Blenderowi...

 

zobaczymy co z tego wyjdzie...

 

P.s.

 

fakt faktem że jeśli ktoś nauczy się dobrze renderować w Internalu to wyjdzie mu to tylko na plus, choćby tak jak Ania wspomniała dla animacji...

Dobre jest to że jest w miarę szybki i można z niego wycisnąć więcej niż się na pozór wydaje...

 

P.s.2

 

Dobrze by było gdyby ktoś na poważnie zajął się exporterami do np. takiego rendera jak Kerkythea, tak by nie były koniecznie zmiany właściwości...

Kto wie, może kiedy ktoś się za to weźmie...

Napisano

Ciężko się przestawić na tego blendera, ciągle wyskakiwały jakieś błędy i w ogolę nie mogłem się połapać ale w końcu mam pierwszy render, udało się, tylko nie wiem dlaczego nie mogę ustawić światła na większy multipler.

 

Mocno zastanawiam się nad blenderem, chciałbym być w końcu fulllegall i teraz może to być wyjście, na razie jest ciężko...

 

renderzb1.jpg

Napisano

A może nadszedł ten dzień, kiedy wezmę blendera i porządnie zacznę na nim pracować :)

Ale i tak wole modelować w MAXsie ;) choć perspektywa z ominięcia ceny MAXa jest naprawdę kusząca :)

Napisano

Floo - skróty klawiszowe kwestią przyzwyczajenia też, ale nawet jak się człowiek przyzwyczai to są dalej problemy, np. na alt+P mam za krótkie palce, no i fajnie by było sobie dać wszystkie potrzebne skróty na lewą stronę żeby móc je wstukiwać na ślepo.

Ty wszystko idealizujesz ;)

 

Claude gdzie ci wyskakują błędy? Z Vrayem czy z Blenderem ogólnie?

 

Mortom - w porównaniu do Maxa na pewno spodoba ci się skinowanie i unwrap, czysta wygoda. Choć unwrapa ostatnio trochę popsuli.

Napisano

Często wyskakuje mi: Python script error check console

 

ale prawdopodobnie to moja winna bo się nie znam, czasami poprostu wyłączam scene i ładuje od nowa i zaczyna działać.

 

Mam mały postulat!

Mógłby powstać dział forum Blender skoro ten program jest coraz bardziej popularny!

Napisano

A pytona masz zainstalowanego? (trzeba instalować osobno)

Po starcie blendera w tym czarnym okienku obok powinno pisać:

"checking for installed Python ... got it!"

 

Pytania możesz stawiać w podforum "inne", jak tam będzie dużo pytań o blenderze to może stworzyą nowy dział. Albo pytaj na blenderowni: http://www.blender.pl

Napisano

do unwarp'a używam roadkill'a, a co do skinowania w MAXie to nie narzekam... z reguły używam Physique... jedyne co mnie odstrasza w blenderze to ten "innowacyjny" interfejs.

Napisano

Ty wszystko idealizujesz ;)

 

ciekawa uwaga:P bardzo możliwe... :P ;)

 

Przyznam że wcześniej korzystałem z Mayki i miałem problemy z dostosowaniem się do programu(np. zaznaczanie), jednak praktyka zrobiła swoje...

 

Natomiast co do Hot Key to JA akurat dam radę zrobić ALT+P lewą ręką... :P

[żarcik] i może dlatego mi nie przeszkadza... :P

 

Z niecierpliwością czekam na nową wersje...

 

P.s.

Byle przywrócili w menu UV MODE... :)

Napisano

floo: a po co z powrotem dawać uv edit mode jak teraz jest zintegrowany z edit mode, i jak zauważe podczas mapowania jakiś błąd w modelu to nie musze nic klikać żeby go poprawić?

 

Ania: WOW! Napisz co trzeba powciskać :P

Napisano

maczuga - tworzysz normalnie obiekt i kości (armature) w logicznych miejscach.

Potem w object mode wybierasz najpierw obiekt potem armature (kolejność ważna)

ctrl+P >> make parent to armature >> create from bone heat >> gotowe.

 

Ta opcja jest w SVN oraz w 2.46.RC1, w 2.45 jeszcze nie było.

download RC1 http://download.blender.org/release/Blender2.46rc/

więcej informacji: http://www.blender.org/development/current-projects/changes-since-245/skinning/

 

A UV dlatego że w starym dało się szybciej pracować.

Napisano

Ania zaskoczyłaś mnie tym motywem, bo jakoś nie testowałem nowego Blendera, póki go nie skończą... a tutaj proszę...

 

może się to przydać przy animacjach:d ;)

 

maczuga chodzi mi o błędy i niewygodne rzeczy jakie są... nic więcej...

Napisano
Renderman ma słabe i bezużyteczne GI? można rozwinąć tą myśl?

 

Można. Tylko po co? Najlepiej jeśli to sprawdzisz na własnej skórze.

no aleee...

Renderman stosunkowo niedawno wkroczył w świat raytracingu (w tym GI, final gathering itd) Siła jego architektury tkwi w supełnie czym innym i jest jednocześnie bolączką w tym zakresie. Doskonały antialiasing, displacementy, motion blur, deep shadows, shadery.... Możliwość liczenia ogromnej ilości geometri (futro bla bla). Wszystko szybsze o rzędy wielkości w porównaniu z konkurencją. Masa zalet. Ale raytraicing i bajery oświetleniowe są dołożone niejako "na siłę"... Raytracing - bo nie zrobili by "Carsów". GI, bo wstyd żeby nie było ;). Ale te moduły w pewnym sensie kłócą się z pierwotnymi założeniami funkcjonowania tego renderera i dopiero doganiają konkurencję. Po prostu: czasy renderingu skaczą w kosmos po włączeniu tych funkcji.

Dziękuję za uwagę.

  • Like 1
Napisano
A da się w maxie tak?

(skinowanie całkowicie zautomatyzowane bez ustawiania envelopów ani weightów, tylko szkielet i model)

http://www.ania.xibo.at/img/boneheat.MOV

 

Ania, DZIĘKI! :D cały tydzień męczyłem się z klikaniem plamek w weightpaincie, a już całkowicie skręcało mnie na myśl o rigu w stylu tego z wykładów w Krakowie. i nagle... szok. działa, na losowym modelu znalezionym, nie deformuje paskudnie przy obrotach.

ehh powinni to promować na głównej stronie, razem z najlepszym Unwarpem wśród pakietów 3D. tymczasem dział Animation w Features jest najkrótszy ze wszystkich :/

Napisano
Ania, DZIĘKI! :D cały tydzień męczyłem się z klikaniem plamek w weightpaincie, a już całkowicie skręcało mnie na myśl o rigu w stylu tego z wykładów w Krakowie. i nagle... szok. działa, na losowym modelu znalezionym, nie deformuje paskudnie przy obrotach.

ehh powinni to promować na głównej stronie, razem z najlepszym Unwarpem wśród pakietów 3D. tymczasem dział Animation w Features jest najkrótszy ze wszystkich :/

 

 

wydaje się że dzięki ManCandy to powinno się zmienić... ;)

 

animacja w Blenderze jest taka sama jak i w innych programach, oczywiście mam na myśli poziom góra średnio zaawansowanych, bo jeśli chodzi o pro to już gorzej wypada na tle innych(komercyjnych softów)

Napisano

Avenger trzeba było pójść w Krakowie na warsztaty ;)

Na głównej stronie tego nie promują bo tego jeszcze nie ma w oficjalnej wersji, jedynie w SVN i chyba RC.

Lista nowych funkcji jest na blender.org > current projects > changes since last version:

http://www.blender.org/development/current-projects/changes-since-245/

 

Acha tak przy okazji, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić co to ten mancandy? Tylko gotowy rig człowieka, czy cały nowy system rigowania? Czy nadaje się do rigowania zwierząt?

Napisano

Acha tak przy okazji, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić co to ten mancandy? Tylko gotowy rig człowieka, czy cały nowy system rigowania? Czy nadaje się do rigowania zwierząt?

 

cytuje:

"Bassam Kurdali, główny twórca kursu ManCandy FAQ udostępnił swoje dzieło w internecie. Kurs ten z pewnością pomoże każdemu kto pragnie zgłębić swoją wiedzę w dziedzinie animacji postaci w Blenderze. Video można oglądać bezpośrednio przez internet, lub ściągnąć za pomocą Bit-Torrenta."

 

Link do wersji online: http://blendergroupie.blip.tv/#729604

Link do torrenta: http://www.mininova.org/get/1190981

 

 

a tak własnymi słowami, to jest to tutorial, który pokazuje zasady riggowania , malowania wag i animowania w Blenderze, wersja 2.44 ...

 

tutorial jest pokazywany na przykładzie postaci(powiedzmy: człowieka).

 

polecam zobaczyć wersje online... ;)

 

jak dla mnie to warto zobaczyć, ponieważ jest jasno wytłumaczone co i jak robić przy animacjach... :)

 

do zwierzątek może się bardzo przydać tworzenie systemów IK&FK...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności