marcin wuu Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 Jest już modo 302 z kupą nowych rzeczy... link 1
Levus Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 Do czego to modo? Widzę, że do wszystkiego, ale konkretnie do czego się nadaje?:D
Levus Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 żarcik, tak? W życiu! Poważnie pytałem, dzięki za odpowiedzi:)
Bacry Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 to Levus pojechałeś jak mówiła posłanka Beger po bandzie :D
Levus Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 to Levus pojechałeś jak mówiła posłanka Beger po bandzie :D Hehe:p No ale prawdę powiedziawszy, złe pytanie zadałem? Pada masa pytań "lepiej max czy maya?". Zależy do czego. Więc się zastanawiam czym takie modo może się wykazać. Na stronie producenta widzę featuresy, ale co z tego? Większość aplikacji ma takie lub podobne właściwości więc where is the point!? Cenowo stoi podobnie jak XSI więc się zastanawiam, czy dobrą dezycją było np. zakupienie XSI i czy warto się pakietem MODO zainteresować. Stąd pytanie "co to to modo?":D pozdrawiam!
sand Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Bede musial sie przymierzyc do tego. Maxa przebila Maya (jesli chodzi o modelowanie), Max przebil Maye (jesli chodzi o render), XSI mi niczego nie przebilo ale duzo czasu z nim nie spedzilem. Modo... moze :)
jakus Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Dużym atutem modo jest to że jego interfejs jest przyjazny i łatwy do nauczenia a XSI raczej tym odstrasza
marcin wuu Napisano 4 Kwiecień 2008 Autor Napisano 4 Kwiecień 2008 najsilniejszą stroną modo jest oczywiście modelowanie poly - przebija praktycznie wszystko co w tej chwili jest na rynku. potrafi też sculptować, nie tak dobrze jak mudbox czy zbrusz ale o niebo lepiej niż blender czy silo. Ale powtarzam - siłą modo jest modelowanie poly i tutaj naprawdę powala (chociaż ludzie przesiadający się z maxa czy mayi będą mieli problemy - zupełnie inna filozofia) Podobny oczywiście do modelera lightwavea z którego zresztą się wywodzi. Polecam polymodelerom. Warto też zwrócić uwagę na render który jest makabrycznie szybki. 1
tomdv Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Potwierdzam. Modo smaży obrazki w ekspresowym tempie. Dużym atutem tego softu jest możliwość renderowania sieciowego (w cenie). Mając kilka komputerów można naprawdę komfortowo pracować.
Destroyer Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 a mi się jescze w nim dobrze texturki maluje ;P o tym jeszcze nikt nie wspomniał, no to mamy wszystko z listy ficzersów :D
Levus Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 O no to teraz wiem co to modo:D Dzięki chłopacy!
Gordy Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 w modo można robić wszystko. zanimuj kierowcę spadającego z jadącego samochodu w sposób realistyczny. Pogadamy wtedy. Ja forsuje w swojej firmie nastepujące kombo (xsi-modelowanie, animacja; modo-rendering). Zobaczymy co z tego wyjdzie.
mokramyszka666 Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Jak kierowca może spadać, z samochodu...?? wszystko oskryptuję i będzie fikać jak złoto. w modo siła.
Nezumi Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 mokramyszka666 - Cos mi sie wydaje ze modo sie tak nadaje do animacji postaci jak lotnia do podrozy przez Atlantyk ;) Nawet ze skryptami.
mokramyszka666 Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Modo jest oparte na największym dokonaniu architektonicznym w dziedzinie programowania. Nazywa się to Nexus. i rządzi, wierzcie lub nie wierzcie. Tylko nie wychodzi im na razie. Jak spojrzycie na logo Modo to łatwo dostrzec, iż wieksza część literki 'm' to nak naprawdę 'N', którego wyrasta 'm'. Sami domyślcie się co to może oznaczać... Pewnie nic, na razie, ale myślę, że to część większego planu.
Levus Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 "Modo jest oparte na największym dokonaniu architektonicznym w dziedzinie programowania. Nazywa się to Nexus. i rządzi, wierzcie lub nie wierzcie. Tylko nie wychodzi im na razie." - sam sobie zaprzeczyłeś, największe dokonanie ale nie wyszło. W słowie Levus, większa część literki "L" to tak naprawdę "I" i jest to nazwa największego tajnego projektu o kryptonimie "Incredible-modelling-world-wide-boards-rule-project".. ale też na razie słabo wychodzi. Chyba wiesz więcej o tożsamości marki modo niż sami twórcy, nice:) pozdro, nie mieszam już:p
mokramyszka666 Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Ciągle, ktoś mi zarzuca na tym forum , że przeczę sam sobie.. i co z tego? Czyż to nie ubarwia dyskusji? Mam po prostu za dużo argumentów i czasem mi się myli własne zdanie z cudzym. 1
Levus Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 E no, nie bierz tego do siebie. Trzeba będzie potrialować to modo jednak chyba:) pozdrawiam!
mokramyszka666 Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 No i słusznie! Chciałbym być kolegą wszystkich, dlatego, jakby co, służę pomocną dłonią (tylko nie bierz tego zbyt dosłownie)
marcin wuu Napisano 4 Kwiecień 2008 Autor Napisano 4 Kwiecień 2008 modo jest oparte nie na największym jakimś dokonaniu programistycznym tylko brutalnie na modelerze lightwavea - ci sami faceci to pisali, filozofia softu jest rozwinięciem lightwaveowego modelera - do tego stopnia że zawiera identycznie te same bugi i identycznie te same komunikaty o błędach (tylko podane w lepszej oprawie graficznej). z tym całym nexusem luxology wyskoczyło dopiero po podpisaniu umowy o współpracy z pixarem, czyli nie jest to w modo od początku... Tak czy owak - modo jest bardzo wydajnym modelerem - jeśli ktoś w pipelinie używa go do renderu, a jako modeler xsi to wiele wiele traci.
Gordy Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 modo jest oparte nie na największym jakimś dokonaniu programistycznym tylko brutalnie na modelerze lightwavea - ci sami faceci to pisali, filozofia softu jest rozwinięciem lightwaveowego modelera - do tego stopnia że zawiera identycznie te same bugi i identycznie te same komunikaty o błędach (tylko podane w lepszej oprawie graficznej). z tym całym nexusem luxology wyskoczyło dopiero po podpisaniu umowy o współpracy z pixarem, czyli nie jest to w modo od początku... Tak czy owak - modo jest bardzo wydajnym modelerem - jeśli ktoś w pipelinie używa go do renderu, a jako modeler xsi to wiele wiele traci. hmm, ciekawe. Modelowanie w Modo to jak wiązanie sznurowadeł jedną ręka. Za duzo dźwigienek, pokręteł i klikania. To samo zadanie jest juz dawno skończone w XSI, sorry.
marcin wuu Napisano 4 Kwiecień 2008 Autor Napisano 4 Kwiecień 2008 hehe - to jest typowe... obrona softu polegająca na stwierdzeniu że zna się go lepiej niż ten drugi. Trzeba spróbować - ja spróbowałem i mnie się spodobało modo (nawiasem mówiąc można go tak skonfigurować żeby nie było ani jednego okienka i ani jednego przycisku - jechana na skrótach klawiszowych i popupach). Próbowałem także xsi i mi się wydało jak modelowanie kolanem - uboga kontrola i nachalne wyskakujące okienka do każdej operacji - nic nie da się zrobić po prostu przeciągając myszą na viewporcie oprócz podstawowych operacji - każdy bevel każdy extrude to jakieś dziwne suwaki... Tak więc każdemu co jego...
Gordy Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 to do niczego nie prowadzi. Nie będe sie spierał kto co woli. Ja wolę kobiety, choć dla niektórych faceci tez maja jakies zalety. Wolna wola w koncu po to to jest. ;)
G.P Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 z tym całym nexusem luxology wyskoczyło dopiero po podpisaniu umowy o współpracy z pixarem, czyli nie jest to w modo od początku... Cos bredzisz kolego ;) Jak to kiedys powiedzial Peebler "modo jest dzieckiem Nexusa". Nexus to ichni "internal development platform", z ktorego "bake'uje" sie nowe wersje modo. Rownie dobrze mogliby wybejkowac jakas aplikacje do kompozycji, gdyby Nexus posiadal zaprogramowana taka funkcjonalnosc. Krotko mowiac Luxology tak naprawde rozwija Nexusa a nie modo. I to nie ma nic wspolnego z niedawna wspolpraca podpisana z Pixarem. A co do logo modo to mokramyszka ma racje.
comands Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Hmmm osobiśćie zainteresowałem się tym modo od w sumie niedawna. Szukam programu o dużych możliwościach i łatwym modelingu i pod tym względem narazie nic nie dorównuje modo pod względem prostoty oczywiście. W modelowaniu poly jest naprawde dobre i łatwe. To jest młody soft i według mnie ma bardzo duży potencjał i z biegiem czasu sie rozwinie i nie tylko jako modeler ale animacje również będą stać na wysokim poziomie. Wszytsko z czasem, kiedyś może nawet dołożą jakieś particle, fluidy i inne tam i taki lightwave np. już będzie z tyłu za modo. Choć póki co modo nie ma co konkurować jako całość np z XSI to i tak jest świetny a i będzie jeszce lepszy.
SYmek Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Komedia z takimi wątkami... szkoda, że się spóźniłem :( Prywatną nagrodę złotej czcionki otrzymuje ode mnie... (nie ,nie mokramyszka666..), sand: Bede musial sie przymierzyc do tego. Maxa przebila Maya (jesli chodzi o modelowanie), Max przebil Maye (jesli chodzi o render), XSI mi niczego nie przebilo ale duzo czasu z nim nie spedzilem. Modo... moze :)
Levus Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 ...to ja zostaję na maxie jednak jak tyle zamieszania:D
marcin wuu Napisano 5 Kwiecień 2008 Autor Napisano 5 Kwiecień 2008 Cos bredzisz kolego ;) Jak to kiedys powiedzial Peebler "modo jest dzieckiem Nexusa". Nexus to ichni "internal development platform", z ktorego "bake'uje" sie nowe wersje modo. bredzę? Proszę bardzo screenshot: Błąd występuje w tej samej sytuacji i w razie gdybyś nie zauważył komunikat jest identyczny do ostatniej kropki. Tego typu zbieżność oznacza że gdzieś tam na dnie wciąż tkwi kod lightwaveowego modelera - do którego nikt nigdy żadnych nexusów nie używał. Radzę trochę przymykać oko na reklamowy bełkot. Są też inne błędy które świadczą o zachowanych fragmentach kodu. Radzę też prześledzić ogłoszenia luxology i sprawdzić sobie kiedy wyskoczyli z tym hasłem nexus.
krzysiek_gfx Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 No mozliwie, ze uzywaja jakiegos kodu z lw, szkoda, a nazwa nexus wylonila sie jeszcze przed modo 1.0, pamietam jakies filmiki z siggraphu, kiedy mowili juz o tej platformie i ze w przyszlosci bedzie tam implementowana animacja.
G.P Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 Błąd występuje w tej samej sytuacji i w razie gdybyś nie zauważył komunikat jest identyczny do ostatniej kropki. Tego typu zbieżność oznacza że gdzieś tam na dnie wciąż tkwi kod lightwaveowego modelera - do którego nikt nigdy żadnych nexusów nie używał. Radzę trochę przymykać oko na reklamowy bełkot. Są też inne błędy które świadczą o zachowanych fragmentach kodu. Radzę też prześledzić ogłoszenia luxology i sprawdzić sobie kiedy wyskoczyli z tym hasłem nexus. Komus trzeba wierzyc ;) Peebler (albo ktorys z pracownikow Luxology) mowil kiedys, ze Luxology nie posiada praw do ani jednej linijki kodu LightWave'a, bo calosc jest wlasnoscia NewTeka, w zwiazku z tym modo jest napisane zupelnie od podstaw i nie zawiera zadnego kodu z LW. A te same bledy moga wynikac z tego, ze pisza to ci sami ludzie, ktorzy stworzyli LightWave'a. Wiec koncepcje jak ma wygladac program (zwlaszcza w dziedzinie modelowania) maja taka sama jak przy pisaniu LW. Zreszta podobienstwo modo do LightWave'a jest oczywiste (co dobrze widac). Te same funkcje, te same ograniczenia (chocby brak construction history), tylko podane w lepszy i przyjemniejszy sposob. Natomiast faktycznie, zbieznosc komunikatow jednego i drugiego jest zastanawiajaca... A co do Nexusa, to jego demo pokazywal Peebler na Siggraphie 2005 przy okazji demonstracji wczesnej wersji modo 201. A uslyszec o Nexusie mozna bylo juz wczesniej, w okolicach pierwszej wersji programu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się