Napisano 10 Lipiec 201014 l Dwie różne, bo to dylemat: efekt końcowy vs umiejętność malowania - do nauki chyba lepiej koncentrować się na budowaniu umiejętności, do portfolio albo dla wydawcy koncentrować na efekcie końcowym. Chyba że nauka dotyczy miksowania tekstur, bo to też wypada umieć :)
Napisano 10 Lipiec 201014 l Jedne z zacniejszych landszaftow i envirow wogole. Gratuluje poziomu i nie przestawajs ie rozwijac, kiedys bedziesz elita polskiej sceny 2d CG.
Napisano 11 Lipiec 201014 l Autor dzieki, ponizej takie szybkie doodle ludków - oczywiście jakakolwiek anatomia u mnie lezy i kwiczy
Napisano 13 Lipiec 201014 l Autor taki troche fanart EDIT: dodałem pare drobnych detali Edytowane 13 Lipiec 201014 l przez voyager212
Napisano 13 Lipiec 201014 l Autor bo dżedaj jest fajerpruf :D EDIT: ok, podjarałem się i podjarałem dżedajowi płaszcz. Edytowane 13 Lipiec 201014 l przez voyager212
Napisano 14 Lipiec 201014 l Autor Jedidan12 - o k**a. jak mogłem o nim zapomnieć... ok, może mu go jeszcze domaluje, ale jak na razie to załóżmy, że to rancor weteran i stracił ogon podczas próby zjedzenia poprzedniego Jedi. xD
Napisano 2 Sierpień 201014 l Zgadzam sie z RaVirr'em.... ostatni powala na kolanka... świetna dynamika!
Napisano 3 Sierpień 201014 l Za wysoko w walorze malujesz. Wszystko jest takie jasne przez co brakuje ci skali żeby podkreślić prawdziwe highlighty. Powinieneś mieć naprawdę mało elementów malowanych bardzo jasno i bardzo ciemno, a najwięcej tych pośrednich. Spróbuj malować początkowo z taka jakby obcięta skala waloru od jasno szarego do ciemnoszarego i dopiero na końcu wprowadź biały i czarny do podkreślenia bardziej kontrastowych detali - efekt powinien być przyjemnym zaskoczeniem. Poćwicz trochę a się zdziwisz jak dramatycznie na percepcje bryły wpływają nawet subtelne zmiany waloru ;] Ostatnie kilka pracek bardzo na plus! - Edytowane 3 Sierpień 201014 l przez OmeN2501
Napisano 3 Sierpień 201014 l Drogi omenie, specjalnie wyczekuje na takie komentarze od Ciebie ;] jak juz sie takowe pojawiaja to jestem szczesliwy jak dziecko :) Dla mnie to jest na wage zlota :)
Napisano 3 Sierpień 201014 l Autor Omen2501 - i właśnie takich wskazówek potrzebuje, dzieki :) w sumie ten problem zauważyłem już jakiś czas temu (nawet mój 12 letni brat mi zaczął to wytykać), nie byłem do końca pewny jak z tym walczyć.
Napisano 4 Wrzesień 201014 l fajnie dynamicznie się dzieje na tych skałach a taka nudna centralna kompozycja, ehhh... pozdro
Napisano 4 Wrzesień 201014 l Autor w sumie jakoś tak miałem to obciąć z lewej, ale w końcu zapomnialem o tym, no i wyszlo nudno troche
Napisano 4 Wrzesień 201014 l Wspaniałe prace, trudno je więc, w ogóle skomentować tak by nie piać z zachwytu. Świetne klimaty, widowiskowe wizje, niezły warsztat. O to chodzi. Brawo. Edytowane 4 Wrzesień 201014 l przez TAL
Napisano 5 Wrzesień 201014 l fajnie dynamicznie się dzieje na tych skałach a taka nudna centralna kompozycja, ehhh... pozdro Zazwyczaj się z Tobą zgadzam Rotcore, jednak tym razem po prostu nie mogę. Nie uważam żeby centralna kompozycja była "nudna". Jest to środek wyrazu, a użyty w świadomy sposób może być potężnym narzędziem wpływu na widza. Faktem jest że z Ameryki płynie do nas często przekaz "nie stosuj centralnej kompozycji". Bez wytłumaczenia "dlaczego", stosowane jako dogmat. Mam tego świadomość, ale zdaję sobie również sprawę z tego, że Amerykanie uwielbiają szufladkować i upraszczać rzeczywistość, a to nie zawsze prowadzi we właściwym kierunku. Mówi się - centralna kompozycja psuję dynamikę obrazu. Okej, ale czy obraz ZAWSZE musi być dynamiczny ? Co jeśli ilustratorowi zależy na pokazaniu monumentalnej siły, mocy, magicznej wyjątkowości jakiegoś zjawiska ? Dlaczego w kościołach (i ogólnie - świątyniach) zazwyczaj ołtarz z jest zwrócony en face, w samym centrum w stosunku do widza ? Przypadek ? O nie... Może niech mówi obraz, niech mówią lepsi ode mnie. Przez niektórych znienawidzeni, ale jednak ikony chwytliwego realizmu fantastycznego, od którego współcześni ilustratorzy wciąż mogą się wiele nauczyć: http://www.siudmak.ovh.org/Siudmak_Podwojne_oblicze_duszy.html http://www.siudmak.ovh.org/Siudmak_Energia.html http://www.siudmak.ovh.org/Siudmak_Materia.html http://www.siudmak.ovh.org/Siudmak_Zawieszone_pola.html http://www.beksinski.ovh.org/Beksinski_10.html http://www.beksinski.ovh.org/Beksinski_13.html http://www.beksinski.ovh.org/Beksinski_17.html http://www.beksinski.ovh.org/Beksinski_7.html
Napisano 5 Wrzesień 201014 l Niby centralna kompozycja jest nudna ale bardzo często stosowana w plakatach czy nawet okładkach różnego rodzaju. Chyba właśnie po to żeby od razu skierować wzrok widza w konkretne miejsce bez doszukiwania się historii w obrazku. Wydaje mi się że nie jest to zła kompozycja tylko po prostu nie zawsze dobrze dobrana. a tutaj mi się nawet podoba.
Napisano 5 Wrzesień 201014 l Dzięki SBT za fajne przykłady... przekaz "nie stosuj centralnej kompozycji" lub też unikaj jej ze względu na to że często dzieli obraz na pół co jest niekorzystne w jej odbiorze i postrzeganiu wyniosłem ze szkoły właściwie... owszem jak widać na przykładach, które zapodałeś, można fajnie ją wykorzystać... może to źle nabyta wiedza, nie wiem, nie zagłębiałem się w to, nie studiowałem tego... post wyżej to tylko moja subiektywna opinia, z którą nikt nie musi się zgodzić (i dobrze bo tworzą się dyskusje :P) Wydaje mi się że nie jest to zła kompozycja tylko po prostu nie zawsze dobrze dobrana. dobre podsumowanie :P
Napisano 5 Wrzesień 201014 l Autor Widzę ze fajna dyskusja sie wywiazała :) Teraz troche mniej wycentrowana kompozycja. Co do tematu tego speeda to nawet nie pytajcie...
Napisano 10 Wrzesień 201014 l Jezus, skala i przestrzeń w większości prac robią mocne wrażenie. Widać, że nie spinasz się przy malowaniu :) I z jakiegoś powodu dynamika skojarzyła mi się z pracami Jima Hatam'y (http://jimhatama.deviantart.com/).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto