Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam :)

 

Postanowiłam nareszcie pomodelować nieco a na warsztat wzięłam moje przyszłe mieszkanko, obecnie w stanie surowym. To moje pierwsza tutaj praca, więc proszę o odrobinę wyrozumiałości a przede wszystkim o konstruktywne komentarze i celne rady.

Dodam, że postęp prac nie będzie szybki, bo praktycznie nie dysponuję czasem wolnym ;)

 

Tak to wygląda narazie. Z grubsza oteksturowane, bez mebli, bo najpierw chcę ustawić światło. A tu, jak widać, coś nie gra, bo jakoś mroczno jest.

 

32672055ha5.jpg

 

77449200bt6.jpg

Edytowane przez Neiraa
  • Odpowiedzi 80
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie mogę z tym dziadostwem dojść do ładu, albo jest za ciemno albo są przepalenia...grrr..

Czy wartość FG może być tutaj za duża i powodować te przepalenia (jest na 500)?

 

..aa..i jak mogę wstawić do wątku miniaturkę w załączniku?

 

2afi3.jpg

Napisano

Troche sie znam na mentalu wiec sproboje pomoc troszeczke :P No wiec to twoje 500 z fg to domyslam sie ze to sample wiec one nie maja wplywu na przepalenia raczej redukuja plamy i zwiekszaja dokladnosc Final Gatheringa. Do redukcji przepalen uzyj logarytmic expourse control spod "8". By lepiej rozproszyc swiatelko zwieksz parametr max bounces. Powiedz wogole czy oprocz FG uzywasz tez fotnow czyli GI bo tak to bedziemy kombinowac inaczej.

Napisano

Mam włączone GI i FG, w oknach mam 3 (po jednym na każde) mr Omni, no i juz zmniejszyłam im energy, bo mi jeszcze bardziej paliło, ale teraz ciemno się robi.. przerabiałam różne tutki, ale jakoś nie moge tego do kupy złożyć, bo raz jest ciemno, raz sampling siada..cóż..duzo pracy.

A co do wnętrza, to spokojnie, jak ustawię to cholerne światło, to zacznę wstawiać i modelować sprzęty, teksturować..itp.

Napisano

No to mam teraz dwie sprawy:

 

1. poprawiłam co nieco, dodałam mianowicie log. exp. control (wielkie dzięki Temporal) wygląda to tak:

 

2blq6.jpg

 

1buh3.jpg

 

2. Nie mogę znaleźć opcji Max. bounces , z tego co wyszukałam to w maxie9 jest ona w oknie dialogowym, zakładka FG, ale u mnie, w maxie7 nic tam takiego nie ma:

questaw1.jpg

 

ale może nie szukałam tam gdzie powinnam. W każdym razie nie znalazłam tego.

Napisano

Ja ci z oświetleniem nie pomogę. Ale jak już nie bedziesz miał z tym problemu to weź sie za modelowanie. Rzuciło mi sie w oczy że nie ma klamek w oknach no i troche pusto. Ale to narazie takie uwagi jak już oświetlenie będziesz miał dobrze ustawione:)

Napisano

a juz wiem to w tej wersji maxa zwie sie max depth i jezeli sie nie myle to jest to to samo co diffuse bounces z mr 3.5 bo nawet cos o tym pisalo w helpie maxa 9... ja od siebie dodam tylko bys wlaczyc radius i dla wartosci minimalnych i maxymalnych wpisal cos i mniejsze wartosci tym lepszy shading bedziesz mial... daj na poczatek tak z max 5 i min 0,5

Napisano
a juz wiem to w tej wersji maxa zwie sie max depth i jezeli sie nie myle to jest to to samo co diffuse bounces z mr 3.5 bo nawet cos o tym pisalo w helpie maxa 9... ja od siebie dodam tylko bys wlaczyc radius i dla wartosci minimalnych i maxymalnych wpisal cos i mniejsze wartosci tym lepszy shading bedziesz mial... daj na poczatek tak z max 5 i min 0,5

 

 

Neiraa to kobieta:)

Napisano

Dzięki MiM :D ja se to chyba w podpis wstawię!

No i dzięki wam w ogóle, jak znajdę czas to pokombinuję jeszcze z tymi ustawieniami.

Napisano

Zrobiłam te ustawienia, ale jest gorzej. Mam pomysł jak to naprawić, ale narazie nie mam czasu już na to.

Tak to wygląda z tymi ustawieniami radiusa, do bani.

 

1dzx7.jpg

Napisano

najpierw proponowal bym zmienic troszke swiatlo albo nastawy MR`a bo przez niektore textury sciany sa zolte i czerwone, poza tym ciezko bedzie uzyskac real w scenie bo modele i shadery sa nie real a i troszke wygladaja nie w skali.

pozdro!

Napisano

Kolor ścian jest lekko żółty, poza tym jak u mnie w domu mocno świeci słońce to bardzo odbija kolory na ściany. A modele są jak najbardziej w skali, mogę zapodać rzuty z Cada.

Co do real, to nie zależy mi na fotorealizmie a na poprawnej i fajnie wyglądającej wizualizacji mieszkania.

Ale popracuję nad światłem jeszcze troszkę.

Dzięki!

Napisano

Dziwnie wygląda światło padające zza okien.

Pisałeś, że a oknami masz światła omni. Daj zamiast tego światło kierunkowe - directional.

Napisano
Dziwnie wygląda światło padające zza okien.

Pisałeś, że a oknami masz światła omni. Daj zamiast tego światło kierunkowe - directional.

 

Pisałaś:)...

Napisano

popracuj nad texturką podłogi, nie wygląda za dobrze w tym pokoju, nie pasuje do reszty...

 

jest zbyt ciemno, za mało światła w środku jest...

 

pracuj dalej! powodzenia!

Napisano

the mim co ty tak wszystkich poprawiasz z tym as es ? Daj spokuj i wyloozuj :]

Swiatlo jak nie bedzie ladne i realistyczne wizka nie bedzie ladna i fajna...

Dodaj jakies detale czy cos bo na takiej scenie bedzie ciezko cos ciekawego wyciagnac.

pozdro

Napisano

dłubię dalej.. jeszcze nie wszystko wrzuciłam, ale narazie tyle mam.

oczywiście dużo do poprawy, ale nie wszystko daję radę naraz zrobić.

 

 

2ftb4.jpg

 

 

 

 

 

.

Napisano

hmmm... stolik wyglada jakby nie mial blatu no i material niebieskiej butelki... to odnosnie szczegolow:P co do reszty to nie bede powtarzal innych...

ale generalnie podoba mi sie... pracuj pracuj...

Napisano (edytowane)

No to update mały. Wrzuciłam nieco voluma i popoprawiałam parę rzeczy, ale nadal mam problem z za dużym color bleeding no i nie wiem co z tymi bounces w max'ie 7..hmm...

 

aa..MiM: ten stolik ma szklany blat, jak się przyjrzysz to zobaczysz odbicie oparcia kanapy, ale może faktycznie nieco zblurować to muszę, czy cuś..

 

2gvv4.jpg

Edytowane przez Neiraa
Napisano (edytowane)

szczerze to wogole bym nie dawal voluma... jakos tak kurzowo sie wydaje...:P no i nie wiem czy to specjalnie czy nie ale cos tam wyrasta z trawy...:] a butelka na oknie wyglada ciutke plaskowato... to tyle z uwag...:P

 

 

edit1: a firanki?

Edytowane przez The MiM
Napisano

Mi się ten volum podoba, ja nie lubię takich sterylnych scen, ale mam problem z nim, bo tam są widoczne pojedyncze promienie, jak to zmienić??

 

Butelka owszem, narazie do kitu. A trawa się zkiepściła w międzyczasie, do poprawki również.

 

Firanki: nie cierpię firanek i napewno ich nie bedzie, ale marzą misię rolety rzymskie no i tu mam zagwozdkę, bo nigdy nie robiłam takich materiałów, tzn. lekko przepuszczających światło, i nie mam pojęcia z której strony to ugryźć.

Napisano

Odnosnie rolet ii w ogóle materiałów "lekko przepuszczających światło" to ja proponuje translucent shader :) tam w Shader Basic Parameters jest :) aa co do blurowania tego szklanego w stole too Glass (lume) w refraction :) jak ktos zna lepszy sposób to ja sie chetnie dowiem :) aa i tak sie zastanawiam czy volume light pasuje do takiego ładnego i czystego mieszkania ;]

powodzenia ii w ogóle :D

  • Like 1
Napisano

No dobra, niech będzie narazie to co mam.

Parę rzeczy do wymiany, wiem, wiem....

niech mi lepiej ktoś powie co mam zrobić z tym za duzym color bleeding, bo już zgłupiałam.

 

2hrd9.jpg

 

1huq9.jpg

Napisano

a jednak volume'a nie ma..:) i teraz widze ze stol ma szklany blat... teraz jest super... fajnie wyszly roletki... tylko ta trawa troche plasko wyglada na tym drugiem renderze... ale ogolem b. ladnie...

  • Like 1
Napisano

Dziękować bardzo za dobre slowo i rady!

Jak tylko znajdę chwilkę to zrobię coś z tym bleedem, koniecznie. Teraz mam zlecenie oraz masę innej roboty, więc chwilowo bedzie przerwa, ale wróce możliwie najszybciej.

 

Kliment tak, to neiraa :D a robię mentalem, bo wolę, bardziej mi się podoba, co prawda pewnie trudniej, ale jak mówią: the sky is the limit, więc dlaczego nie!

Napisano

Znalazłam chwile na up'a. poprawiłam niby ustawienia, jak pisaliscie, pozmienialam to i owo, ale jakoś efektów większych nie mam.

I coś mi się wydaje, że straciłam już wenę do tej sceny i niewiele z niej więcej wyciagnę. Chyba poprawię duperele i kończę to.

 

2ipb9.jpg

 

1itp0.jpg

Napisano

Ogólnie shading słabiutki przez co scenka traci na realizmie. Półeczki zmapuj jakoś, bo kiepsko wyglądają i nad shaderami popracuj. Według mnie są za bardzo matowe,

 

Pozdrawiam

 

edit: żeby nie było, przedstawiłem tylko złe strony, dobrych też jest sporo, nie trać weny, pracuj trening czyni mistrza. Od strony designerskiej dla mnie jest bardzo przyzwoicie

Napisano

Oj tam czepiacie sie, ktora laska zrobi taka 1 scene? bez urazy oczywiscie :) anyway, mi sie podoba, trzyma odpowiedni poziom, jesli mialbym sie przyczepic to jedynie balans bieli, szczegolnie na tym 2 ujeciu...za zolto. Czekam na kolejne pracki :)

 

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności