Neiraa Napisano 22 Kwiecień 2008 Napisano 22 Kwiecień 2008 (edytowane) Witam :) Postanowiłam nareszcie pomodelować nieco a na warsztat wzięłam moje przyszłe mieszkanko, obecnie w stanie surowym. To moje pierwsza tutaj praca, więc proszę o odrobinę wyrozumiałości a przede wszystkim o konstruktywne komentarze i celne rady. Dodam, że postęp prac nie będzie szybki, bo praktycznie nie dysponuję czasem wolnym ;) Tak to wygląda narazie. Z grubsza oteksturowane, bez mebli, bo najpierw chcę ustawić światło. A tu, jak widać, coś nie gra, bo jakoś mroczno jest. Edytowane 23 Maj 2008 przez Neiraa
Neiraa Napisano 22 Kwiecień 2008 Autor Napisano 22 Kwiecień 2008 A taak...zapomniałam: MentalRay do max'a7
Neiraa Napisano 24 Kwiecień 2008 Autor Napisano 24 Kwiecień 2008 Nie mogę z tym dziadostwem dojść do ładu, albo jest za ciemno albo są przepalenia...grrr.. Czy wartość FG może być tutaj za duża i powodować te przepalenia (jest na 500)? ..aa..i jak mogę wstawić do wątku miniaturkę w załączniku?
ljzz Napisano 25 Kwiecień 2008 Napisano 25 Kwiecień 2008 fajnie ale jakoś sztywno, i za ciemno! Dodaj wiecej światła z okien to poprawi wygląd ;)
mirach Napisano 25 Kwiecień 2008 Napisano 25 Kwiecień 2008 No, do fajnie to jeszcze niestety daleko. Wspolczuje metnala z max'a 7, nie byl zbyt przyjazny do wizek o ile dobrze pamietam.
Temporal Napisano 25 Kwiecień 2008 Napisano 25 Kwiecień 2008 Troche sie znam na mentalu wiec sproboje pomoc troszeczke :P No wiec to twoje 500 z fg to domyslam sie ze to sample wiec one nie maja wplywu na przepalenia raczej redukuja plamy i zwiekszaja dokladnosc Final Gatheringa. Do redukcji przepalen uzyj logarytmic expourse control spod "8". By lepiej rozproszyc swiatelko zwieksz parametr max bounces. Powiedz wogole czy oprocz FG uzywasz tez fotnow czyli GI bo tak to bedziemy kombinowac inaczej.
Neiraa Napisano 25 Kwiecień 2008 Autor Napisano 25 Kwiecień 2008 Mam włączone GI i FG, w oknach mam 3 (po jednym na każde) mr Omni, no i juz zmniejszyłam im energy, bo mi jeszcze bardziej paliło, ale teraz ciemno się robi.. przerabiałam różne tutki, ale jakoś nie moge tego do kupy złożyć, bo raz jest ciemno, raz sampling siada..cóż..duzo pracy. A co do wnętrza, to spokojnie, jak ustawię to cholerne światło, to zacznę wstawiać i modelować sprzęty, teksturować..itp.
Neiraa Napisano 27 Kwiecień 2008 Autor Napisano 27 Kwiecień 2008 No to mam teraz dwie sprawy: 1. poprawiłam co nieco, dodałam mianowicie log. exp. control (wielkie dzięki Temporal) wygląda to tak: 2. Nie mogę znaleźć opcji Max. bounces , z tego co wyszukałam to w maxie9 jest ona w oknie dialogowym, zakładka FG, ale u mnie, w maxie7 nic tam takiego nie ma: ale może nie szukałam tam gdzie powinnam. W każdym razie nie znalazłam tego.
Temporal Napisano 29 Kwiecień 2008 Napisano 29 Kwiecień 2008 pokaz screena z opcjami FG bo w GI tego nie ma :P
Neiraa Napisano 29 Kwiecień 2008 Autor Napisano 29 Kwiecień 2008 Faktycznie, nie ten, sierota ze mnie. to ten screen: ale może to nie ma być tam, ja nie wiem, grunt że nie znalazłam.
TheCapo Napisano 29 Kwiecień 2008 Napisano 29 Kwiecień 2008 Ja ci z oświetleniem nie pomogę. Ale jak już nie bedziesz miał z tym problemu to weź sie za modelowanie. Rzuciło mi sie w oczy że nie ma klamek w oknach no i troche pusto. Ale to narazie takie uwagi jak już oświetlenie będziesz miał dobrze ustawione:)
Neiraa Napisano 29 Kwiecień 2008 Autor Napisano 29 Kwiecień 2008 ekhem...miała. spoko, modelowanie będzie, ale muszę światło cacy ktoś wie co z tymi max. bounces?
The MiM Napisano 1 Maj 2008 Napisano 1 Maj 2008 kto wie a noz widelec lyzka wykalaczka sie przyda:] http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=46396 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31457 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34963 edit1: bounces jest w zakladce AL maxowego rendera - to wiem, ale w mentalu nie mam pojecia:P
Temporal Napisano 1 Maj 2008 Napisano 1 Maj 2008 a juz wiem to w tej wersji maxa zwie sie max depth i jezeli sie nie myle to jest to to samo co diffuse bounces z mr 3.5 bo nawet cos o tym pisalo w helpie maxa 9... ja od siebie dodam tylko bys wlaczyc radius i dla wartosci minimalnych i maxymalnych wpisal cos i mniejsze wartosci tym lepszy shading bedziesz mial... daj na poczatek tak z max 5 i min 0,5
The MiM Napisano 1 Maj 2008 Napisano 1 Maj 2008 a juz wiem to w tej wersji maxa zwie sie max depth i jezeli sie nie myle to jest to to samo co diffuse bounces z mr 3.5 bo nawet cos o tym pisalo w helpie maxa 9... ja od siebie dodam tylko bys wlaczyc radius i dla wartosci minimalnych i maxymalnych wpisal cos i mniejsze wartosci tym lepszy shading bedziesz mial... daj na poczatek tak z max 5 i min 0,5 Neiraa to kobieta:)
Neiraa Napisano 1 Maj 2008 Autor Napisano 1 Maj 2008 Dzięki MiM :D ja se to chyba w podpis wstawię! No i dzięki wam w ogóle, jak znajdę czas to pokombinuję jeszcze z tymi ustawieniami.
Neiraa Napisano 1 Maj 2008 Autor Napisano 1 Maj 2008 Zrobiłam te ustawienia, ale jest gorzej. Mam pomysł jak to naprawić, ale narazie nie mam czasu już na to. Tak to wygląda z tymi ustawieniami radiusa, do bani.
The MiM Napisano 1 Maj 2008 Napisano 1 Maj 2008 doloz do tego to co jest napisane w tych tutkach i bedzie si:)
hcpiter Napisano 1 Maj 2008 Napisano 1 Maj 2008 najpierw proponowal bym zmienic troszke swiatlo albo nastawy MR`a bo przez niektore textury sciany sa zolte i czerwone, poza tym ciezko bedzie uzyskac real w scenie bo modele i shadery sa nie real a i troszke wygladaja nie w skali. pozdro!
Neiraa Napisano 2 Maj 2008 Autor Napisano 2 Maj 2008 Kolor ścian jest lekko żółty, poza tym jak u mnie w domu mocno świeci słońce to bardzo odbija kolory na ściany. A modele są jak najbardziej w skali, mogę zapodać rzuty z Cada. Co do real, to nie zależy mi na fotorealizmie a na poprawnej i fajnie wyglądającej wizualizacji mieszkania. Ale popracuję nad światłem jeszcze troszkę. Dzięki!
Neiraa Napisano 2 Maj 2008 Autor Napisano 2 Maj 2008 Dobra, teraz dołączyłam AO, faktycznie, sprytny sposób na shading :D
piotrek Napisano 2 Maj 2008 Napisano 2 Maj 2008 Dziwnie wygląda światło padające zza okien. Pisałeś, że a oknami masz światła omni. Daj zamiast tego światło kierunkowe - directional.
The MiM Napisano 2 Maj 2008 Napisano 2 Maj 2008 Dziwnie wygląda światło padające zza okien. Pisałeś, że a oknami masz światła omni. Daj zamiast tego światło kierunkowe - directional. Pisałaś:)...
floo Napisano 2 Maj 2008 Napisano 2 Maj 2008 popracuj nad texturką podłogi, nie wygląda za dobrze w tym pokoju, nie pasuje do reszty... jest zbyt ciemno, za mało światła w środku jest... pracuj dalej! powodzenia!
hcpiter Napisano 2 Maj 2008 Napisano 2 Maj 2008 the mim co ty tak wszystkich poprawiasz z tym as es ? Daj spokuj i wyloozuj :] Swiatlo jak nie bedzie ladne i realistyczne wizka nie bedzie ladna i fajna... Dodaj jakies detale czy cos bo na takiej scenie bedzie ciezko cos ciekawego wyciagnac. pozdro
Temporal Napisano 2 Maj 2008 Napisano 2 Maj 2008 Hmm przydaloby sie jeszcze materialy poprawic bo te sa dosc proste. Dodaj reflecty i blurrka dla tych reflectow (podloga przykladowo :P). 1
Neiraa Napisano 4 Maj 2008 Autor Napisano 4 Maj 2008 dłubię dalej.. jeszcze nie wszystko wrzuciłam, ale narazie tyle mam. oczywiście dużo do poprawy, ale nie wszystko daję radę naraz zrobić. .
grzegerz Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 lepiej. wlacz jeszce area shadows i zwieksz. i kolor padajacego swiatla troche mi nie pasi. moze go rozjaśnij troche
The MiM Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 hmmm... stolik wyglada jakby nie mial blatu no i material niebieskiej butelki... to odnosnie szczegolow:P co do reszty to nie bede powtarzal innych... ale generalnie podoba mi sie... pracuj pracuj...
Neiraa Napisano 9 Maj 2008 Autor Napisano 9 Maj 2008 (edytowane) No to update mały. Wrzuciłam nieco voluma i popoprawiałam parę rzeczy, ale nadal mam problem z za dużym color bleeding no i nie wiem co z tymi bounces w max'ie 7..hmm... aa..MiM: ten stolik ma szklany blat, jak się przyjrzysz to zobaczysz odbicie oparcia kanapy, ale może faktycznie nieco zblurować to muszę, czy cuś.. Edytowane 9 Maj 2008 przez Neiraa
The MiM Napisano 10 Maj 2008 Napisano 10 Maj 2008 (edytowane) szczerze to wogole bym nie dawal voluma... jakos tak kurzowo sie wydaje...:P no i nie wiem czy to specjalnie czy nie ale cos tam wyrasta z trawy...:] a butelka na oknie wyglada ciutke plaskowato... to tyle z uwag...:P edit1: a firanki? Edytowane 10 Maj 2008 przez The MiM
Neiraa Napisano 10 Maj 2008 Autor Napisano 10 Maj 2008 Mi się ten volum podoba, ja nie lubię takich sterylnych scen, ale mam problem z nim, bo tam są widoczne pojedyncze promienie, jak to zmienić?? Butelka owszem, narazie do kitu. A trawa się zkiepściła w międzyczasie, do poprawki również. Firanki: nie cierpię firanek i napewno ich nie bedzie, ale marzą misię rolety rzymskie no i tu mam zagwozdkę, bo nigdy nie robiłam takich materiałów, tzn. lekko przepuszczających światło, i nie mam pojęcia z której strony to ugryźć.
tymus Napisano 11 Maj 2008 Napisano 11 Maj 2008 Odnosnie rolet ii w ogóle materiałów "lekko przepuszczających światło" to ja proponuje translucent shader :) tam w Shader Basic Parameters jest :) aa co do blurowania tego szklanego w stole too Glass (lume) w refraction :) jak ktos zna lepszy sposób to ja sie chetnie dowiem :) aa i tak sie zastanawiam czy volume light pasuje do takiego ładnego i czystego mieszkania ;] powodzenia ii w ogóle :D 1
adam_m Napisano 13 Maj 2008 Napisano 13 Maj 2008 rzeżucha pod obrazkiem :) Kolorystyka średnio mi się podoba, ale to sprawa gustu.
Neiraa Napisano 13 Maj 2008 Autor Napisano 13 Maj 2008 Nie rzeżucha a trawsko zwykłe :D dzisiaj, jak bogowie pozwolą, będzie up.
Neiraa Napisano 13 Maj 2008 Autor Napisano 13 Maj 2008 Dziękować! Render mi się zkiepścił, więc narazie lipa. Walczę usilnie.
Neiraa Napisano 13 Maj 2008 Autor Napisano 13 Maj 2008 No dobra, niech będzie narazie to co mam. Parę rzeczy do wymiany, wiem, wiem.... niech mi lepiej ktoś powie co mam zrobić z tym za duzym color bleeding, bo już zgłupiałam.
kliment woroszyłow Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 Ta pani na ścianie to neiraa? Próbowałaś rendzić wirejem i dlaczego nie ;)?
chudy Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 trzeba zmniejszyć color bleeding ;] w mentalu zmniejsz decay w świtłach gdzieś do 1,8 i powinno być dobrze ;]
SWRSC Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 jak vRay to zmniejsz GI saturation jak Mental to zmniejsz energię photonów pozbędziesz się zbyt wysokiego color bleed
The MiM Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 a jednak volume'a nie ma..:) i teraz widze ze stol ma szklany blat... teraz jest super... fajnie wyszly roletki... tylko ta trawa troche plasko wyglada na tym drugiem renderze... ale ogolem b. ladnie... 1
Neiraa Napisano 15 Maj 2008 Autor Napisano 15 Maj 2008 Dziękować bardzo za dobre slowo i rady! Jak tylko znajdę chwilkę to zrobię coś z tym bleedem, koniecznie. Teraz mam zlecenie oraz masę innej roboty, więc chwilowo bedzie przerwa, ale wróce możliwie najszybciej. Kliment tak, to neiraa :D a robię mentalem, bo wolę, bardziej mi się podoba, co prawda pewnie trudniej, ale jak mówią: the sky is the limit, więc dlaczego nie!
The MiM Napisano 15 Maj 2008 Napisano 15 Maj 2008 teraz zauwazylem... tylna czesc fotelu pod oparciem chyba za nisko siedzi... dotyka podlogi?
Neiraa Napisano 20 Maj 2008 Autor Napisano 20 Maj 2008 Znalazłam chwile na up'a. poprawiłam niby ustawienia, jak pisaliscie, pozmienialam to i owo, ale jakoś efektów większych nie mam. I coś mi się wydaje, że straciłam już wenę do tej sceny i niewiele z niej więcej wyciagnę. Chyba poprawię duperele i kończę to.
loko Napisano 20 Maj 2008 Napisano 20 Maj 2008 Ogólnie shading słabiutki przez co scenka traci na realizmie. Półeczki zmapuj jakoś, bo kiepsko wyglądają i nad shaderami popracuj. Według mnie są za bardzo matowe, Pozdrawiam edit: żeby nie było, przedstawiłem tylko złe strony, dobrych też jest sporo, nie trać weny, pracuj trening czyni mistrza. Od strony designerskiej dla mnie jest bardzo przyzwoicie
Pablo Napisano 21 Maj 2008 Napisano 21 Maj 2008 Oj tam czepiacie sie, ktora laska zrobi taka 1 scene? bez urazy oczywiscie :) anyway, mi sie podoba, trzyma odpowiedni poziom, jesli mialbym sie przyczepic to jedynie balans bieli, szczegolnie na tym 2 ujeciu...za zolto. Czekam na kolejne pracki :) pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się