Napisano 22 Kwiecie艅 200817 l Witam :) 聽 Postanowi艂am nareszcie pomodelowa膰 nieco a na warsztat wzi臋艂am moje przysz艂e mieszkanko, obecnie w stanie surowym. To moje pierwsza tutaj praca, wi臋c prosz臋 o odrobin臋 wyrozumia艂o艣ci a przede wszystkim o konstruktywne komentarze i celne rady. Dodam, 偶e post臋p prac nie b臋dzie szybki, bo praktycznie nie dysponuj臋 czasem wolnym ;) 聽 Tak to wygl膮da narazie. Z grubsza oteksturowane, bez mebli, bo najpierw chc臋 ustawi膰 艣wiat艂o. A tu, jak wida膰, co艣 nie gra, bo jako艣 mroczno jest. 聽 聽 Edytowane 23 Maj 200817 l przez Neiraa
Napisano 24 Kwiecie艅 200817 l Autor Nie mog臋 z tym dziadostwem doj艣膰 do 艂adu, albo jest za ciemno albo s膮 przepalenia...grrr.. Czy warto艣膰 FG mo偶e by膰 tutaj za du偶a i powodowa膰 te przepalenia (jest na 500)? 聽 ..aa..i jak mog臋 wstawi膰 do w膮tku miniaturk臋 w za艂膮czniku? 聽
Napisano 25 Kwiecie艅 200817 l fajnie ale jako艣 sztywno, i za ciemno! Dodaj wiecej 艣wiat艂a z okien to poprawi wygl膮d ;)
Napisano 25 Kwiecie艅 200817 l No, do fajnie to jeszcze niestety daleko. Wspolczuje metnala z max'a 7, nie byl zbyt przyjazny do wizek o ile dobrze pamietam.
Napisano 25 Kwiecie艅 200817 l Troche sie znam na mentalu wiec sproboje pomoc troszeczke :P No wiec to twoje 500 z fg to domyslam sie ze to sample wiec one nie maja wplywu na przepalenia raczej redukuja plamy i zwiekszaja dokladnosc Final Gatheringa. Do redukcji przepalen uzyj logarytmic expourse control spod "8". By lepiej rozproszyc swiatelko zwieksz parametr max bounces. Powiedz wogole czy oprocz FG uzywasz tez fotnow czyli GI bo tak to bedziemy kombinowac inaczej.
Napisano 25 Kwiecie艅 200817 l Autor Mam w艂膮czone GI i FG, w oknach mam 3 (po jednym na ka偶de) mr Omni, no i juz zmniejszy艂am im energy, bo mi jeszcze bardziej pali艂o, ale teraz ciemno si臋 robi.. przerabia艂am r贸偶ne tutki, ale jako艣 nie moge tego do kupy z艂o偶y膰, bo raz jest ciemno, raz sampling siada..c贸偶..duzo pracy. A co do wn臋trza, to spokojnie, jak ustawi臋 to cholerne 艣wiat艂o, to zaczn臋 wstawia膰 i modelowa膰 sprz臋ty, teksturowa膰..itp.
Napisano 27 Kwiecie艅 200817 l Autor No to mam teraz dwie sprawy: 聽 1. poprawi艂am co nieco, doda艂am mianowicie log. exp. control (wielkie dzi臋ki Temporal) wygl膮da to tak: 聽 聽 聽 2. Nie mog臋 znale藕膰 opcji Max. bounces , z tego co wyszuka艂am to w maxie9 jest ona w oknie dialogowym, zak艂adka FG, ale u mnie, w maxie7 nic tam takiego nie ma: 聽 ale mo偶e nie szuka艂am tam gdzie powinnam. W ka偶dym razie nie znalaz艂am tego.
Napisano 29 Kwiecie艅 200817 l Autor Faktycznie, nie ten, sierota ze mnie. 聽 to ten screen: 聽 聽 ale mo偶e to nie ma by膰 tam, ja nie wiem, grunt 偶e nie znalaz艂am.
Napisano 29 Kwiecie艅 200817 l Ja ci z o艣wietleniem nie pomog臋. Ale jak ju偶 nie bedziesz mia艂 z tym problemu to we藕 sie za modelowanie. Rzuci艂o mi sie w oczy 偶e nie ma klamek w oknach no i troche pusto. Ale to narazie takie uwagi jak ju偶 o艣wietlenie b臋dziesz mia艂 dobrze ustawione:)
Napisano 29 Kwiecie艅 200817 l Autor ekhem...mia艂a. spoko, modelowanie b臋dzie, ale musz臋 艣wiat艂o cacy 聽 kto艣 wie co z tymi max. bounces?
Napisano 1 Maj 200817 l kto wie a noz widelec lyzka wykalaczka sie przyda:] 聽 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=46396 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31457 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34963 聽 edit1: 聽 bounces jest w zakladce AL maxowego rendera - to wiem, ale w mentalu nie mam pojecia:P
Napisano 1 Maj 200817 l a juz wiem to w tej wersji maxa zwie sie max depth i jezeli sie nie myle to jest to to samo co diffuse bounces z mr 3.5 bo nawet cos o tym pisalo w helpie maxa 9... ja od siebie dodam tylko bys wlaczyc radius i dla wartosci minimalnych i maxymalnych wpisal cos i mniejsze wartosci tym lepszy shading bedziesz mial... daj na poczatek tak z max 5 i min 0,5
Napisano 1 Maj 200817 l a juz wiem to w tej wersji maxa zwie sie max depth i jezeli sie nie myle to jest to to samo co diffuse bounces z mr 3.5 bo nawet cos o tym pisalo w helpie maxa 9... ja od siebie dodam tylko bys wlaczyc radius i dla wartosci minimalnych i maxymalnych wpisal cos i mniejsze wartosci tym lepszy shading bedziesz mial... daj na poczatek tak z max 5 i min 0,5 聽 聽 Neiraa to kobieta:)
Napisano 1 Maj 200817 l Autor Dzi臋ki MiM :D ja se to chyba w podpis wstawi臋! No i dzi臋ki wam w og贸le, jak znajd臋 czas to pokombinuj臋 jeszcze z tymi ustawieniami.
Napisano 1 Maj 200817 l Autor Zrobi艂am te ustawienia, ale jest gorzej. Mam pomys艂 jak to naprawi膰, ale narazie nie mam czasu ju偶 na to. Tak to wygl膮da z tymi ustawieniami radiusa, do bani. 聽
Napisano 1 Maj 200817 l najpierw proponowal bym zmienic troszke swiatlo albo nastawy MR`a bo przez niektore textury sciany sa zolte i czerwone, poza tym ciezko bedzie uzyskac real w scenie bo modele i shadery sa nie real a i troszke wygladaja nie w skali. pozdro!
Napisano 2 Maj 200817 l Autor Kolor 艣cian jest lekko 偶贸艂ty, poza tym jak u mnie w domu mocno 艣wieci s艂o艅ce to bardzo odbija kolory na 艣ciany. A modele s膮 jak najbardziej w skali, mog臋 zapoda膰 rzuty z Cada. Co do real, to nie zale偶y mi na fotorealizmie a na poprawnej i fajnie wygl膮daj膮cej wizualizacji mieszkania. Ale popracuj臋 nad 艣wiat艂em jeszcze troszk臋. Dzi臋ki!
Napisano 2 Maj 200817 l Autor Dobra, teraz do艂膮czy艂am AO, faktycznie, sprytny spos贸b na shading :D 聽 聽
Napisano 2 Maj 200817 l Dziwnie wygl膮da 艣wiat艂o padaj膮ce zza okien. Pisa艂e艣, 偶e a oknami masz 艣wiat艂a omni. Daj zamiast tego 艣wiat艂o kierunkowe - directional.
Napisano 2 Maj 200817 l Dziwnie wygl膮da 艣wiat艂o padaj膮ce zza okien. Pisa艂e艣, 偶e a oknami masz 艣wiat艂a omni. Daj zamiast tego 艣wiat艂o kierunkowe - directional. 聽 Pisa艂a艣:)...
Napisano 2 Maj 200817 l popracuj nad texturk膮 pod艂ogi, nie wygl膮da za dobrze w tym pokoju, nie pasuje do reszty... 聽 jest zbyt ciemno, za ma艂o 艣wiat艂a w 艣rodku jest... 聽 pracuj dalej! powodzenia!
Napisano 2 Maj 200817 l the mim co ty tak wszystkich poprawiasz z tym as es ? Daj spokuj i wyloozuj :] Swiatlo jak nie bedzie ladne i realistyczne wizka nie bedzie ladna i fajna... Dodaj jakies detale czy cos bo na takiej scenie bedzie ciezko cos ciekawego wyciagnac. pozdro
Napisano 2 Maj 200817 l Hmm przydaloby sie jeszcze materialy poprawic bo te sa dosc proste. Dodaj reflecty i blurrka dla tych reflectow (podloga przykladowo :P).
Napisano 4 Maj 200817 l Autor d艂ubi臋 dalej.. jeszcze nie wszystko wrzuci艂am, ale narazie tyle mam. oczywi艣cie du偶o do poprawy, ale nie wszystko daj臋 rad臋 naraz zrobi膰. 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 .
Napisano 7 Maj 200817 l lepiej. wlacz jeszce area shadows i zwieksz. i kolor padajacego swiatla troche mi nie pasi. moze go rozja艣nij troche
Napisano 7 Maj 200817 l hmmm... stolik wyglada jakby nie mial blatu no i material niebieskiej butelki... to odnosnie szczegolow:P co do reszty to nie bede powtarzal innych... ale generalnie podoba mi sie... pracuj pracuj...
Napisano 9 Maj 200817 l Autor No to update ma艂y. Wrzuci艂am nieco voluma i popoprawia艂am par臋 rzeczy, ale nadal mam problem z za du偶ym color bleeding no i nie wiem co z tymi bounces w max'ie 7..hmm... 聽 aa..MiM: ten stolik ma szklany blat, jak si臋 przyjrzysz to zobaczysz odbicie oparcia kanapy, ale mo偶e faktycznie nieco zblurowa膰 to musz臋, czy cu艣.. 聽 Edytowane 9 Maj 200817 l przez Neiraa
Napisano 10 Maj 200817 l szczerze to wogole bym nie dawal voluma... jakos tak kurzowo sie wydaje...:P no i nie wiem czy to specjalnie czy nie ale cos tam wyrasta z trawy...:] a butelka na oknie wyglada ciutke plaskowato... to tyle z uwag...:P 聽 聽 edit1: a firanki? Edytowane 10 Maj 200817 l przez The MiM
Napisano 10 Maj 200817 l Autor Mi si臋 ten volum podoba, ja nie lubi臋 takich sterylnych scen, ale mam problem z nim, bo tam s膮 widoczne pojedyncze promienie, jak to zmieni膰?? 聽 Butelka owszem, narazie do kitu. A trawa si臋 zkiep艣ci艂a w mi臋dzyczasie, do poprawki r贸wnie偶. 聽 Firanki: nie cierpi臋 firanek i napewno ich nie bedzie, ale marz膮 misi臋 rolety rzymskie no i tu mam zagwozdk臋, bo nigdy nie robi艂am takich materia艂贸w, tzn. lekko przepuszczaj膮cych 艣wiat艂o, i nie mam poj臋cia z kt贸rej strony to ugry藕膰.
Napisano 11 Maj 200817 l Odnosnie rolet ii w og贸le materia艂贸w "lekko przepuszczaj膮cych 艣wiat艂o" to ja proponuje translucent shader :) tam w Shader Basic Parameters jest :) aa co do blurowania tego szklanego w stole too Glass (lume) w refraction :) jak ktos zna lepszy spos贸b to ja sie chetnie dowiem :) aa i tak sie zastanawiam czy volume light pasuje do takiego 艂adnego i czystego mieszkania ;] powodzenia ii w og贸le :D
Napisano 13 Maj 200817 l rze偶ucha pod obrazkiem :) Kolorystyka 艣rednio mi si臋 podoba, ale to sprawa gustu.
Napisano 13 Maj 200817 l Autor Nie rze偶ucha a trawsko zwyk艂e :D 聽 dzisiaj, jak bogowie pozwol膮, b臋dzie up.
Napisano 13 Maj 200817 l Autor Dzi臋kowa膰! Render mi si臋 zkiep艣ci艂, wi臋c narazie lipa. Walcz臋 usilnie.
Napisano 13 Maj 200817 l Autor No dobra, niech b臋dzie narazie to co mam. Par臋 rzeczy do wymiany, wiem, wiem.... niech mi lepiej kto艣 powie co mam zrobi膰 z tym za duzym color bleeding, bo ju偶 zg艂upia艂am. 聽 聽
Napisano 14 Maj 200817 l trzeba zmniejszy膰 color bleeding ;] w mentalu zmniejsz decay w 艣wit艂ach gdzie艣 do 1,8 i powinno by膰 dobrze ;]
Napisano 14 Maj 200817 l jak vRay to zmniejsz GI saturation jak Mental to zmniejsz energi臋 photon贸w 聽 pozb臋dziesz si臋 zbyt wysokiego color bleed
Napisano 14 Maj 200817 l a jednak volume'a nie ma..:) i teraz widze ze stol ma szklany blat... teraz jest super... fajnie wyszly roletki... tylko ta trawa troche plasko wyglada na tym drugiem renderze... ale ogolem b. ladnie...
Napisano 15 Maj 200817 l Autor Dzi臋kowa膰 bardzo za dobre slowo i rady! Jak tylko znajd臋 chwilk臋 to zrobi臋 co艣 z tym bleedem, koniecznie. Teraz mam zlecenie oraz mas臋 innej roboty, wi臋c chwilowo bedzie przerwa, ale wr贸ce mo偶liwie najszybciej. 聽 Kliment tak, to neiraa :D a robi臋 mentalem, bo wol臋, bardziej mi si臋 podoba, co prawda pewnie trudniej, ale jak m贸wi膮: the sky is the limit, wi臋c dlaczego nie!
Napisano 15 Maj 200817 l teraz zauwazylem... tylna czesc fotelu pod oparciem chyba za nisko siedzi... dotyka podlogi?
Napisano 20 Maj 200817 l Autor Znalaz艂am chwile na up'a. poprawi艂am niby ustawienia, jak pisaliscie, pozmienialam to i owo, ale jako艣 efekt贸w wi臋kszych nie mam. I co艣 mi si臋 wydaje, 偶e straci艂am ju偶 wen臋 do tej sceny i niewiele z niej wi臋cej wyciagn臋. Chyba poprawi臋 duperele i ko艅cz臋 to. 聽 聽
Napisano 20 Maj 200817 l Og贸lnie shading s艂abiutki przez co scenka traci na realizmie. P贸艂eczki zmapuj jako艣, bo kiepsko wygl膮daj膮 i nad shaderami popracuj. Wed艂ug mnie s膮 za bardzo matowe, 聽 Pozdrawiam 聽 edit: 偶eby nie by艂o, przedstawi艂em tylko z艂e strony, dobrych te偶 jest sporo, nie tra膰 weny, pracuj trening czyni mistrza. Od strony designerskiej dla mnie jest bardzo przyzwoicie
Napisano 21 Maj 200817 l Oj tam czepiacie sie, ktora laska zrobi taka 1 scene? bez urazy oczywiscie :) anyway, mi sie podoba, trzyma odpowiedni poziom, jesli mialbym sie przyczepic to jedynie balans bieli, szczegolnie na tym 2 ujeciu...za zolto. Czekam na kolejne pracki :) 聽 pozdr
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto