Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam :)

Postanowi艂am nareszcie pomodelowa膰 nieco a na warsztat wzi臋艂am moje przysz艂e mieszkanko, obecnie w stanie surowym. To moje pierwsza tutaj praca, wi臋c prosz臋 o odrobin臋 wyrozumia艂o艣ci a przede wszystkim o konstruktywne komentarze i celne rady.

Dodam, 偶e post臋p prac nie b臋dzie szybki, bo praktycznie nie dysponuj臋 czasem wolnym ;)

Tak to wygl膮da narazie. Z grubsza oteksturowane, bez mebli, bo najpierw chc臋 ustawi膰 艣wiat艂o. A tu, jak wida膰, co艣 nie gra, bo jako艣 mroczno jest.

32672055ha5.jpg

77449200bt6.jpg

Edytowane przez Neiraa

  • Odpowiedzi 80
  • Wy艣wietle艅 8,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Nie mog臋 z tym dziadostwem doj艣膰 do 艂adu, albo jest za ciemno albo s膮 przepalenia...grrr..

Czy warto艣膰 FG mo偶e by膰 tutaj za du偶a i powodowa膰 te przepalenia (jest na 500)?

..aa..i jak mog臋 wstawi膰 do w膮tku miniaturk臋 w za艂膮czniku?

2afi3.jpg

Napisano

fajnie ale jako艣 sztywno, i za ciemno! Dodaj wiecej 艣wiat艂a z okien to poprawi wygl膮d ;)

Napisano

No, do fajnie to jeszcze niestety daleko. Wspolczuje metnala z max'a 7, nie byl zbyt przyjazny do wizek o ile dobrze pamietam.

Napisano

Troche sie znam na mentalu wiec sproboje pomoc troszeczke :P No wiec to twoje 500 z fg to domyslam sie ze to sample wiec one nie maja wplywu na przepalenia raczej redukuja plamy i zwiekszaja dokladnosc Final Gatheringa. Do redukcji przepalen uzyj logarytmic expourse control spod "8". By lepiej rozproszyc swiatelko zwieksz parametr max bounces. Powiedz wogole czy oprocz FG uzywasz tez fotnow czyli GI bo tak to bedziemy kombinowac inaczej.

Napisano
  • Autor

Mam w艂膮czone GI i FG, w oknach mam 3 (po jednym na ka偶de) mr Omni, no i juz zmniejszy艂am im energy, bo mi jeszcze bardziej pali艂o, ale teraz ciemno si臋 robi.. przerabia艂am r贸偶ne tutki, ale jako艣 nie moge tego do kupy z艂o偶y膰, bo raz jest ciemno, raz sampling siada..c贸偶..duzo pracy.

A co do wn臋trza, to spokojnie, jak ustawi臋 to cholerne 艣wiat艂o, to zaczn臋 wstawia膰 i modelowa膰 sprz臋ty, teksturowa膰..itp.

Napisano
  • Autor

No to mam teraz dwie sprawy:

1. poprawi艂am co nieco, doda艂am mianowicie log. exp. control (wielkie dzi臋ki Temporal) wygl膮da to tak:

2blq6.jpg

1buh3.jpg

2. Nie mog臋 znale藕膰 opcji Max. bounces , z tego co wyszuka艂am to w maxie9 jest ona w oknie dialogowym, zak艂adka FG, ale u mnie, w maxie7 nic tam takiego nie ma:

questaw1.jpg

ale mo偶e nie szuka艂am tam gdzie powinnam. W ka偶dym razie nie znalaz艂am tego.

Napisano
  • Autor

Faktycznie, nie ten, sierota ze mnie.

to ten screen:

quest2kj2.jpg

ale mo偶e to nie ma by膰 tam, ja nie wiem, grunt 偶e nie znalaz艂am.

Napisano

Ja ci z o艣wietleniem nie pomog臋. Ale jak ju偶 nie bedziesz mia艂 z tym problemu to we藕 sie za modelowanie. Rzuci艂o mi sie w oczy 偶e nie ma klamek w oknach no i troche pusto. Ale to narazie takie uwagi jak ju偶 o艣wietlenie b臋dziesz mia艂 dobrze ustawione:)

Napisano
  • Autor

ekhem...mia艂a.

spoko, modelowanie b臋dzie, ale musz臋 艣wiat艂o cacy

kto艣 wie co z tymi max. bounces?

Napisano

a juz wiem to w tej wersji maxa zwie sie max depth i jezeli sie nie myle to jest to to samo co diffuse bounces z mr 3.5 bo nawet cos o tym pisalo w helpie maxa 9... ja od siebie dodam tylko bys wlaczyc radius i dla wartosci minimalnych i maxymalnych wpisal cos i mniejsze wartosci tym lepszy shading bedziesz mial... daj na poczatek tak z max 5 i min 0,5

Napisano
a juz wiem to w tej wersji maxa zwie sie max depth i jezeli sie nie myle to jest to to samo co diffuse bounces z mr 3.5 bo nawet cos o tym pisalo w helpie maxa 9... ja od siebie dodam tylko bys wlaczyc radius i dla wartosci minimalnych i maxymalnych wpisal cos i mniejsze wartosci tym lepszy shading bedziesz mial... daj na poczatek tak z max 5 i min 0,5

Neiraa to kobieta:)

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki MiM :D ja se to chyba w podpis wstawi臋!

No i dzi臋ki wam w og贸le, jak znajd臋 czas to pokombinuj臋 jeszcze z tymi ustawieniami.

Napisano
  • Autor

Zrobi艂am te ustawienia, ale jest gorzej. Mam pomys艂 jak to naprawi膰, ale narazie nie mam czasu ju偶 na to.

Tak to wygl膮da z tymi ustawieniami radiusa, do bani.

1dzx7.jpg

Napisano

najpierw proponowal bym zmienic troszke swiatlo albo nastawy MR`a bo przez niektore textury sciany sa zolte i czerwone, poza tym ciezko bedzie uzyskac real w scenie bo modele i shadery sa nie real a i troszke wygladaja nie w skali.

pozdro!

Napisano
  • Autor

Kolor 艣cian jest lekko 偶贸艂ty, poza tym jak u mnie w domu mocno 艣wieci s艂o艅ce to bardzo odbija kolory na 艣ciany. A modele s膮 jak najbardziej w skali, mog臋 zapoda膰 rzuty z Cada.

Co do real, to nie zale偶y mi na fotorealizmie a na poprawnej i fajnie wygl膮daj膮cej wizualizacji mieszkania.

Ale popracuj臋 nad 艣wiat艂em jeszcze troszk臋.

Dzi臋ki!

Napisano
  • Autor

Dobra, teraz do艂膮czy艂am AO, faktycznie, sprytny spos贸b na shading :D

2dov4.jpg

Napisano

Dziwnie wygl膮da 艣wiat艂o padaj膮ce zza okien.

Pisa艂e艣, 偶e a oknami masz 艣wiat艂a omni. Daj zamiast tego 艣wiat艂o kierunkowe - directional.

Napisano
Dziwnie wygl膮da 艣wiat艂o padaj膮ce zza okien.

Pisa艂e艣, 偶e a oknami masz 艣wiat艂a omni. Daj zamiast tego 艣wiat艂o kierunkowe - directional.

Pisa艂a艣:)...

Napisano

popracuj nad texturk膮 pod艂ogi, nie wygl膮da za dobrze w tym pokoju, nie pasuje do reszty...

jest zbyt ciemno, za ma艂o 艣wiat艂a w 艣rodku jest...

pracuj dalej! powodzenia!

Napisano

the mim co ty tak wszystkich poprawiasz z tym as es ? Daj spokuj i wyloozuj :]

Swiatlo jak nie bedzie ladne i realistyczne wizka nie bedzie ladna i fajna...

Dodaj jakies detale czy cos bo na takiej scenie bedzie ciezko cos ciekawego wyciagnac.

pozdro

Napisano

Hmm przydaloby sie jeszcze materialy poprawic bo te sa dosc proste. Dodaj reflecty i blurrka dla tych reflectow (podloga przykladowo :P).

Napisano
  • Autor

d艂ubi臋 dalej.. jeszcze nie wszystko wrzuci艂am, ale narazie tyle mam.

oczywi艣cie du偶o do poprawy, ale nie wszystko daj臋 rad臋 naraz zrobi膰.

2ftb4.jpg

.

Napisano

lepiej. wlacz jeszce area shadows i zwieksz. i kolor padajacego swiatla troche mi nie pasi. moze go rozja艣nij troche

Napisano

hmmm... stolik wyglada jakby nie mial blatu no i material niebieskiej butelki... to odnosnie szczegolow:P co do reszty to nie bede powtarzal innych...

ale generalnie podoba mi sie... pracuj pracuj...

Napisano
  • Autor

No to update ma艂y. Wrzuci艂am nieco voluma i popoprawia艂am par臋 rzeczy, ale nadal mam problem z za du偶ym color bleeding no i nie wiem co z tymi bounces w max'ie 7..hmm...

aa..MiM: ten stolik ma szklany blat, jak si臋 przyjrzysz to zobaczysz odbicie oparcia kanapy, ale mo偶e faktycznie nieco zblurowa膰 to musz臋, czy cu艣..

2gvv4.jpg

Edytowane przez Neiraa

Napisano

szczerze to wogole bym nie dawal voluma... jakos tak kurzowo sie wydaje...:P no i nie wiem czy to specjalnie czy nie ale cos tam wyrasta z trawy...:] a butelka na oknie wyglada ciutke plaskowato... to tyle z uwag...:P

edit1: a firanki?

Edytowane przez The MiM

Napisano
  • Autor

Mi si臋 ten volum podoba, ja nie lubi臋 takich sterylnych scen, ale mam problem z nim, bo tam s膮 widoczne pojedyncze promienie, jak to zmieni膰??

Butelka owszem, narazie do kitu. A trawa si臋 zkiep艣ci艂a w mi臋dzyczasie, do poprawki r贸wnie偶.

Firanki: nie cierpi臋 firanek i napewno ich nie bedzie, ale marz膮 misi臋 rolety rzymskie no i tu mam zagwozdk臋, bo nigdy nie robi艂am takich materia艂贸w, tzn. lekko przepuszczaj膮cych 艣wiat艂o, i nie mam poj臋cia z kt贸rej strony to ugry藕膰.

Napisano

Odnosnie rolet ii w og贸le materia艂贸w "lekko przepuszczaj膮cych 艣wiat艂o" to ja proponuje translucent shader :) tam w Shader Basic Parameters jest :) aa co do blurowania tego szklanego w stole too Glass (lume) w refraction :) jak ktos zna lepszy spos贸b to ja sie chetnie dowiem :) aa i tak sie zastanawiam czy volume light pasuje do takiego 艂adnego i czystego mieszkania ;]

powodzenia ii w og贸le :D

Napisano

rze偶ucha pod obrazkiem :) Kolorystyka 艣rednio mi si臋 podoba, ale to sprawa gustu.

Napisano
  • Autor

Nie rze偶ucha a trawsko zwyk艂e :D

dzisiaj, jak bogowie pozwol膮, b臋dzie up.

Napisano
  • Autor

Dzi臋kowa膰!

Render mi si臋 zkiep艣ci艂, wi臋c narazie lipa. Walcz臋 usilnie.

Napisano
  • Autor

No dobra, niech b臋dzie narazie to co mam.

Par臋 rzeczy do wymiany, wiem, wiem....

niech mi lepiej kto艣 powie co mam zrobi膰 z tym za duzym color bleeding, bo ju偶 zg艂upia艂am.

2hrd9.jpg

1huq9.jpg

Napisano

trzeba zmniejszy膰 color bleeding ;] w mentalu zmniejsz decay w 艣wit艂ach gdzie艣 do 1,8 i powinno by膰 dobrze ;]

Napisano

jak vRay to zmniejsz GI saturation

jak Mental to zmniejsz energi臋 photon贸w

pozb臋dziesz si臋 zbyt wysokiego color bleed

Napisano

a jednak volume'a nie ma..:) i teraz widze ze stol ma szklany blat... teraz jest super... fajnie wyszly roletki... tylko ta trawa troche plasko wyglada na tym drugiem renderze... ale ogolem b. ladnie...

Napisano
  • Autor

Dzi臋kowa膰 bardzo za dobre slowo i rady!

Jak tylko znajd臋 chwilk臋 to zrobi臋 co艣 z tym bleedem, koniecznie. Teraz mam zlecenie oraz mas臋 innej roboty, wi臋c chwilowo bedzie przerwa, ale wr贸ce mo偶liwie najszybciej.

Kliment tak, to neiraa :D a robi臋 mentalem, bo wol臋, bardziej mi si臋 podoba, co prawda pewnie trudniej, ale jak m贸wi膮: the sky is the limit, wi臋c dlaczego nie!

Napisano

teraz zauwazylem... tylna czesc fotelu pod oparciem chyba za nisko siedzi... dotyka podlogi?

Napisano
  • Autor

Znalaz艂am chwile na up'a. poprawi艂am niby ustawienia, jak pisaliscie, pozmienialam to i owo, ale jako艣 efekt贸w wi臋kszych nie mam.

I co艣 mi si臋 wydaje, 偶e straci艂am ju偶 wen臋 do tej sceny i niewiele z niej wi臋cej wyciagn臋. Chyba poprawi臋 duperele i ko艅cz臋 to.

2ipb9.jpg

1itp0.jpg

Napisano

Og贸lnie shading s艂abiutki przez co scenka traci na realizmie. P贸艂eczki zmapuj jako艣, bo kiepsko wygl膮daj膮 i nad shaderami popracuj. Wed艂ug mnie s膮 za bardzo matowe,

Pozdrawiam

edit: 偶eby nie by艂o, przedstawi艂em tylko z艂e strony, dobrych te偶 jest sporo, nie tra膰 weny, pracuj trening czyni mistrza. Od strony designerskiej dla mnie jest bardzo przyzwoicie

Napisano

Oj tam czepiacie sie, ktora laska zrobi taka 1 scene? bez urazy oczywiscie :) anyway, mi sie podoba, trzyma odpowiedni poziom, jesli mialbym sie przyczepic to jedynie balans bieli, szczegolnie na tym 2 ujeciu...za zolto. Czekam na kolejne pracki :)

pozdr

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci