Owen Napisano 7 Maj 2008 Share Napisano 7 Maj 2008 Witam Mam problem przy wypalaniu AO mentalem. Dwa modele low poly i hi poly, ustawiam Projection Mapping, cage itp. żeby wypalić AO i normale z modelu hi poly renderuje i wychodzi takie cos: w miejscach w których model low poly "przebija" hi poly jest czarno. Wydaje się to logiczne, ale jak to obejść? jak ukryje low poly to nic mi nie wyrenderuje :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matys Napisano 7 Maj 2008 Share Napisano 7 Maj 2008 mam nadziej ze to pomoze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apollo Napisano 7 Maj 2008 Share Napisano 7 Maj 2008 W render to texture/projection mapping/options zaznacz opcje include working model U mnie to dziala :) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owen Napisano 7 Maj 2008 Autor Share Napisano 7 Maj 2008 dzięki wielkie panowie, pomogło!! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Marioza Napisano 8 Maj 2008 Share Napisano 8 Maj 2008 to zeby nie zakładac noweg owątku siem podłączem :), panowie jak zrederowac w metnalu zeby nie bylo kaszy? jak uzyskac ostre kontury? wrzucam przykadowy obrazek , z kaszą niby mi sie troche udalo tzn ustawilem w renderer w samples per pixel na 64 tylze samazenie trwa wieki, nadal jednak nie wiem jak ustawic zeby bylo atrosc konturów czy tez wgłębien tak jak u Owena i Apollo :\. A moze jaks chociaz mini tutek step by step w formie obrazkowej jak uzyskac przywoite ao ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apollo Napisano 8 Maj 2008 Share Napisano 8 Maj 2008 mozesz pokazac texturke AO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Marioza Napisano 8 Maj 2008 Share Napisano 8 Maj 2008 proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owen Napisano 14 Maj 2008 Autor Share Napisano 14 Maj 2008 donMario - nie wiem w czym problem może za mała rozdzielczoś? ja to robie tak zaznaczam zmapowany model, z którego chce wypalić AO, przechodze do Render To Texture, wybieram jaką mape chce renderować - Ambient Occlusion (MR), ustawiam rozdzielczość, zwiększam Samples, zeby zmniejszyć kasze (znacznie wpływa na czas renderowania) i renderuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kulfon_Fascynator Napisano 14 Maj 2008 Share Napisano 14 Maj 2008 moze zrobicie topic staly o AO ...tak jak jest o normalnych etc....takie wskazowki sa bardzo interesujace i pewnie wiele razy jeszcze ktos bedzie pytal o to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 14 Maj 2008 Share Napisano 14 Maj 2008 (edytowane) Mario, ostre kontury w sensie że mniejszy rozrzut a większe skupienie w kantach? Jeśli tak to spread musisz poprzekręcać, nie pamiętam w którą stronę, chyba ponad 1 trzeba.. Widzę też, że chyba Ci ząbki powychodziły, oprócz samplowania ao powinieneś zdaje się zwięszyć samplowanie samego renderera. No i zgadzam się z owenem, samplowanie ao trzeba podkręcać im więcej tym lepiej, fakt, że nie wyskakuje na ekran od razu:/ Edytowane 14 Maj 2008 przez Levus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubi Napisano 14 Maj 2008 Share Napisano 14 Maj 2008 no to tutek o wypalaniu AO w xnormal http://donaldphan.com/tutorials/xnormal/xnormal_occ.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Marioza Napisano 15 Maj 2008 Share Napisano 15 Maj 2008 (edytowane) Owen, Levus senkju na mentlach sie nie znam ale po malu juz zaczynam łapac ocb z tymi ustawieniami, najgorzej ze mimow wszsykto smazenie na wyzyszch wartosciach trwa długo!!! kubi dzięki musze obadac , pamietam jedynie ze kiedys probowalem w xnormalu to robic plus wypalanie normali i sie wywalał jak model 1 mln z zb importowalem w obj oczwyscie :\ ps kubi masz fajne te low poly w folio, ten z kolorem daje rade strasznie mi sie pdobają niektore fragemny jak choćby rączki, a mówieś ze nie umiesz textur kłaść :o) Edytowane 15 Maj 2008 przez Marioza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubi Napisano 15 Maj 2008 Share Napisano 15 Maj 2008 (edytowane) Owen, Levus senkju na mentlach sie nie znam ale po malu juz zaczynam łapac ocb z tymi ustawieniami, najgorzej ze mimow wszsykto smazenie na wyzyszch wartosciach trwa długo!!! kubi dzięki musze obadac , pamietam jedynie ze kiedys probowalem w xnormalu to robic plus wypalanie normali i sie wywalał jak model 1 mln z zb importowalem w obj oczwyscie :\ ps kubi masz fajne te low poly w folio, ten z kolorem daje rade strasznie mi sie pdobają niektore fragemny jak choćby rączki, a mówieś ze nie umiesz textur kłaść :o) Tą tekste nakładał forumowy kolega sick sick sick vel. 3nasty, ja dopiero uczę się kłaść kolor. A z tym problemem z meshem z zb to jest cos nie tak z meshami chyba. Miałem podobne problemy z meshami eksportowanymi z zb. A jak będziesz wypalał AO w xN to pamiętaj dawaj duży spread angle powyżej 200. A jitter robi fajny noise przy wypalaniu AO np do teksty głowy. tak wyglada AO na przypadkowych szybkich ustawieniach ustawieniach a tak scrin z ao nałożoną na difa Edytowane 15 Maj 2008 przez kubi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kulfon_Fascynator Napisano 9 Czerwiec 2008 Share Napisano 9 Czerwiec 2008 lepszy AO wypala xN czy max z mental ray ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 9 Czerwiec 2008 Share Napisano 9 Czerwiec 2008 Szybkie bezstresowe wypalanie AO - Faogen http://www.rusteddreams.net/faogen.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kulfon_Fascynator Napisano 9 Czerwiec 2008 Share Napisano 9 Czerwiec 2008 hmmm...nie jestem specem ;/.....czy to znaczy ze 3ds max + mental i wypalanie AO jest stresogenne i czasochlonne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Por@szek Napisano 11 Czerwiec 2008 Share Napisano 11 Czerwiec 2008 Kazde ao jest czasochlonne, poziom stresu zalezy od uzytkownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 15 Czerwiec 2008 Share Napisano 15 Czerwiec 2008 Kolejne AO w xnormal, tym razem bardziej ogólnie http://wiki.polycount.net/Ambient_Occlusion_Map?highlight=%28ambient%29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Morte Napisano 15 Czerwiec 2008 Share Napisano 15 Czerwiec 2008 ale o co mu chodziz tym "Explode both the copied low-res and the high-res." Czyzby jakaś tajemnicza funkcja 3ds-a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 15 Czerwiec 2008 Share Napisano 15 Czerwiec 2008 Można to zinterpretować jako "rozłóż na części". Po prostu podobnie jak z normalami, ao łatwiej i czyściej wypala się w częściach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ETA Napisano 15 Czerwiec 2008 Share Napisano 15 Czerwiec 2008 A ja tam tradycyjnie do wypalania map AO polecam blendera... sprawnie i latwo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Morte Napisano 15 Czerwiec 2008 Share Napisano 15 Czerwiec 2008 Kuba dzięki! ETA- nie żebym jakoś dyskryminował Blendera, bo też na nim pracuje, ale powiedz mi czy próbowałeś kiedyś importować do blendera mesha o co najmniej 2 mln wierzchołków? Ciężko sie robi potem... No można próbowac explodować mesha;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ETA Napisano 15 Czerwiec 2008 Share Napisano 15 Czerwiec 2008 Morte - importowałem mesha z >6 mln poly :P, nie było może wygodnie ale się dało i problemów nie miałem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Morte Napisano 15 Czerwiec 2008 Share Napisano 15 Czerwiec 2008 Cóz u mnie blendek się wywalał- ty pewnie pracujesz pod linuksem co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ETA Napisano 15 Czerwiec 2008 Share Napisano 15 Czerwiec 2008 Morte - Windows XP 32bitowy profesional:P, Linuxa jesze nigdy nie mialem zainstalowanego.... moze kiedys :) Jednakże kilka razy się sypał.... zawsze przed importem tak gęstej siatki daje ctrl ald delete i wyłączam wszystko co zbędne nawet tlena :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się