Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

Mam problem przy wypalaniu AO mentalem. Dwa modele low poly i hi poly, ustawiam Projection Mapping, cage itp. żeby wypalić AO i normale z modelu hi poly

 

modelmb0.jpg

 

renderuje i wychodzi takie cos:

 

aofg7.jpg

 

w miejscach w których model low poly "przebija" hi poly jest czarno. Wydaje się to logiczne, ale jak to obejść? jak ukryje low poly to nic mi nie wyrenderuje :/

  • Odpowiedzi 24
  • Wyświetleń 4,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W render to texture/projection mapping/options zaznacz opcje include working model

 

U mnie to dziala :)

 

includeyx8.jpg

Napisano

to zeby nie zakładac noweg owątku siem podłączem :), panowie jak zrederowac w metnalu zeby nie bylo kaszy? jak uzyskac ostre kontury? wrzucam przykadowy obrazek

 

felalowuvambientocclusizw1.jpg

 

, z kaszą niby mi sie troche udalo tzn ustawilem w renderer w samples per pixel na 64 tylze samazenie trwa wieki, nadal jednak nie wiem jak ustawic zeby bylo atrosc konturów czy tez wgłębien tak jak u Owena i Apollo :\.

A moze jaks chociaz mini tutek step by step w formie obrazkowej jak uzyskac przywoite ao ?

Napisano

proszę felalowuvambientocclusieq7.jpg

Napisano
  • Autor

donMario - nie wiem w czym problem może za mała rozdzielczoś? ja to robie tak

 

zaznaczam zmapowany model, z którego chce wypalić AO, przechodze do Render To Texture, wybieram jaką mape chce renderować - Ambient Occlusion (MR), ustawiam rozdzielczość, zwiększam Samples, zeby zmniejszyć kasze (znacznie wpływa na czas renderowania) i renderuje.

 

rttqz0.jpg

Napisano

Mario, ostre kontury w sensie że mniejszy rozrzut a większe skupienie w kantach? Jeśli tak to spread musisz poprzekręcać, nie pamiętam w którą stronę, chyba ponad 1 trzeba..

 

Widzę też, że chyba Ci ząbki powychodziły, oprócz samplowania ao powinieneś zdaje się zwięszyć samplowanie samego renderera.

 

No i zgadzam się z owenem, samplowanie ao trzeba podkręcać im więcej tym lepiej, fakt, że nie wyskakuje na ekran od razu:/

Edytowane przez Levus

Napisano

Owen, Levus senkju na mentlach sie nie znam ale po malu juz zaczynam łapac ocb z tymi ustawieniami, najgorzej ze mimow wszsykto smazenie na wyzyszch wartosciach trwa długo!!!

 

kubi dzięki musze obadac , pamietam jedynie ze kiedys probowalem w xnormalu to robic plus wypalanie normali i sie wywalał jak model 1 mln z zb importowalem w obj oczwyscie :\

 

ps kubi masz fajne te low poly w folio, ten z kolorem daje rade strasznie mi sie pdobają niektore fragemny jak choćby rączki, a mówieś ze nie umiesz textur kłaść :o)

Edytowane przez Marioza

Napisano
Owen, Levus senkju na mentlach sie nie znam ale po malu juz zaczynam łapac ocb z tymi ustawieniami, najgorzej ze mimow wszsykto smazenie na wyzyszch wartosciach trwa długo!!!

 

kubi dzięki musze obadac , pamietam jedynie ze kiedys probowalem w xnormalu to robic plus wypalanie normali i sie wywalał jak model 1 mln z zb importowalem w obj oczwyscie :\

 

ps kubi masz fajne te low poly w folio, ten z kolorem daje rade strasznie mi sie pdobają niektore fragemny jak choćby rączki, a mówieś ze nie umiesz textur kłaść :o)

 

Tą tekste nakładał forumowy kolega sick sick sick vel. 3nasty, ja dopiero uczę się kłaść kolor.

 

A z tym problemem z meshem z zb to jest cos nie tak z meshami chyba. Miałem podobne problemy z meshami eksportowanymi z zb.

 

A jak będziesz wypalał AO w xN to pamiętaj dawaj duży spread angle powyżej 200. A jitter robi fajny noise przy wypalaniu AO np do teksty głowy.

 

tak wyglada AO na przypadkowych szybkich ustawieniach ustawieniach ao.jpg

a tak scrin z ao nałożoną na difascrinao.jpg

Edytowane przez kubi

Napisano

ale o co mu chodziz tym "Explode both the copied low-res and the high-res."

Czyzby jakaś tajemnicza funkcja 3ds-a?

Napisano

Można to zinterpretować jako "rozłóż na części". Po prostu podobnie jak z normalami, ao łatwiej i czyściej wypala się w częściach.

Napisano

A ja tam tradycyjnie do wypalania map AO polecam blendera... sprawnie i latwo :)

Napisano

Kuba dzięki!

ETA- nie żebym jakoś dyskryminował Blendera, bo też na nim pracuje, ale powiedz mi czy próbowałeś kiedyś importować do blendera mesha o co najmniej 2 mln wierzchołków? Ciężko sie robi potem... No można próbowac explodować mesha;)

Napisano

Morte - importowałem mesha z >6 mln poly :P, nie było może wygodnie ale się dało i problemów nie miałem ;)

Napisano

Cóz u mnie blendek się wywalał- ty pewnie pracujesz pod linuksem co?

Napisano

Morte - Windows XP 32bitowy profesional:P, Linuxa jesze nigdy nie mialem zainstalowanego.... moze kiedys :)

 

Jednakże kilka razy się sypał.... zawsze przed importem tak gęstej siatki daje ctrl ald delete i wyłączam wszystko co zbędne nawet tlena :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.