Skocz do zawartości

Postacie 3d - dziecko z misiem w tlomie


Ania

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczelam jakis czas temo ta scenke.

Jeszcze duzo do zrobienia...

Prosze o komentarze...

Planuje jeszcze nastepujace rzeczy:

- poruszyc nogi i rece szarych ludzi (motion blur)

- zroznicowac ludzi od siebie edytujac modeling i teksturing

- zrobic cos z tym dzieckiem (pozycja glowy, texturing...), nie wiem za bardzo co z tym zrobic

- popracowac nad oswietleniem

- wlaczyc displacement na gruncie (teraz nie wlaczylam, zeby renderowal szybciej)

 

Powiedzcie mi co o tej scenie myslicie, i co jeszcze moglabym polepszyc.

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witamy, witamy nową user\'kę ;)

Podoba mi sie pomysł...może z tego wyjść naprawdę cieawa praca :)

Wyraźnie widać, że chcesz odizolować dzieciaka od otaczającego go świata...podoba mi się to :)

Lecz sam pomysł do sukcesu nie prowadzi...obecnie scena wygląda strasznie sztywno...wszyscy stoją na \"baczność\", kończyny postaci są takie...nijakie :|

Rozumiem, że to dopiero początek, więc trzymam kciuki ;)

 

Przyda się trochę śmieci, błota i innych zabrudzeń (oczywiście nie licząc displace i bump\'a ) na chodniku

Koniecznie zmień materiały ubrań..są słabe :(

 

Powodzenia !! [piwo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziewczyna, i nikt nie odpowie... nie chca ci nawrzucac bo pojdziesz od nas i co to bedzie :P...

widze pomysl, dosc wyrazny... wykonanie gorsze, glownie przez modeling... Takze brak mi mimiki na twarzy dziecka... chyba powinno byc jakies przerazenie, bojazn, bo chyba o to w tym chodzi, o zagubienie dziecka w swiecie doroslych... w dalej idace interpretacje nie bede sie zaglebial :)...

jeszcze poruszylbym tymi ludzmi i dziewczynka tez costam ja pokrzywil :)... mozesz jeszcze zrobic taki efekt... radialnego motion blura... takie cos jest w psie chyba ;)... chodzi o to, zeby uwage skoncentrowac na dzeicku.... ablo blura na tylni plan, tez bedzie dobrze... Wtedy w sumie nie musialabys skupiac sie na modelingu tych osob z tylu, ale bardzije na dziecku...

tyle ode mnie, mam nadzieje ze inni tez cos \"cennego\" napisza heh :)...

pozdrawiam, powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, aż głupio mi to pisać... ale oni wszyscy stoją tak sztywno i w dodatku są zwróceni w jednym kierunku, że sprawia to wrażenie, jakby to był obóz koncentracyjny a oni wszyscy czekali na rozstrzelanie :| ogólnie mówiąc, bardzo przygnębiająca jest ta scenka... no chyba, że tak ma być :) a jeżeli nie, to rozprosz ich trochę i daj więcej kolorów, no i spraw, żeby chociaż ubrania się nie powtarzały ;)

 

pozdrawiam [piwo]

 

P.S. witam nową userkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo to hemm... \"bizantyjskie\":p. ten dzieciak trzyma tego miska jak maria jezusa w sredniowiecznych przedstawienieach . (pionowo i na osi pionowej - to sie chyba \"nikoboja\" nazywalo czy jakos tak?). Z uwagi na mocno zaakcentowa symbolike, nie wiem czy ten zabieg jest celowy? jesli nie, to moze warto popracowac nad naturalnoscia pozy...

 

jesli chodzi o oswietlenie to moze umiesc je tak zeby cienie nie byly zasloniete przez obiekty? [czyli gdzies z boku, z lewej na przyklad)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie jest sztywno i sztucznie, ale jak rozumiem to dopiero początek. Pomysł jest, już dość mocno wyeksploatowany, ale w sumie ciekawy. Można zrobić ładną pracę.

Modele są na razie nie najlepsze, ale sam wiem jak trudno zrobić dobrą postać. Jak rozmażesz motion blurem ludzi w tle to być może będzie to trochę lepiej wyglądało, ale to wymaga stworzenia dla każdej z postaci jakiejś animacji. Nie będzie to proste. Kolejna sprawa to postać dziecka. Musi być ciekawa, dobrze wykonana, bo na nim będzie się skupiała cała uwaga. Nad modelem i teksturami musisz popracować. Kolejna sprawa to poza. Niech dziecko patrzy się wprost na kamerkę, którą umieściłbym znacznie wyżej. Niech ukucnie chowając pod sobą, całym swoim ciałem misia, tak jak by się bało tłumu i próbowało ukryć przed wzrokiem innych swoją zabawkę. Dobrym pomysłem było by dodanie do kamery efektu rybiego oka. Taka lekko zakrzywiona perspektywa w połączeniu z widokiem z góry może dać ciekawy efekt.

Dopracuj (zrób od nowa) teksturę chodnika. Widziałbym tu jakieś płyty chodnikowe. Tak czy inaczej ten element również musi być dopracowany.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz tu wiecej pisac, moi poprzednicy powiedzieli chyba wszystko choc przyznam ze Batou ma niezly pomysl z tym przykucnieciem. A tak cos ode mnie, to jak narazie to praca ta wyglada jak rysunkowa natomiast bardzo malo w niej realistyki, no chyba ze takie bylo zalozenie. Ale poprawiaj i dawaj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysł bardzo fajny. Temat dość dramatyczny...

mi brakuje jedynie siły wyrazu. Bo na kwestie techniczne czasami można przymknąć oko... natomiast nie czuje tego co to dziecko. Nie udało Ci się jakoś tego przekazać przez obraz. Gdybyś rzeczywiście spróbowała ograć całą sytuację samą postacią, pozując ją jakoś ciekawie, dodając może wyraz twarzy było by lepiej. I na pewno kadr trochę ciaśniejszy... więcej dziecka a mniej tych szaraków do okoła....

jeśli starczy Ci sił i zapału to zwróć proszę uwage na usta tego dzieka. Dzieciaki mają tak jakoś smiwsznie, że zawsze górna warga bardziej im wystaje do przodu od dolne. Taki już ich urok. Może spróbuj i zobacz czy nie wygląda lepiej? ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje jeszcze nastepujace rzeczy:

poruszyc nogi i rece szarych ludzi (motion blur)

- zroznicowac ludzi od siebie edytujac modeling i teksturing

- zrobic cos z tym dzieckiem (pozycja glowy, texturing...), nie wiem za bardzo co z tym zrobic

- popracowac nad oswietleniem

- wlaczyc displacement na gruncie (teraz nie wlaczylam, zeby renderowal szybciej)

Jęśli zrobisz jeszcze te żeczy o których napisałaś w pierwszym poście będzie na 100% lepiej :)

Ps Witam na forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vitam - - - - pomysł bardzo fajny - - - - jedynie przyczepię sie do tego co moi poprzednicy a mianowicie ...czemu oni tacy sztywni....?, buźka dzieciaka wygląda ja twarz 40 latka ale pomysł generalnie jest bardzo ciekawy a kolorki tworza fajny klimacik - - pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez pomysl sie bardzo podoba !! co do uwag to jak wyzej....moze zwroc tych ludzi do siebie niech zajmuja sie tylko soba (np rozmowa) a na dziecko nikt nie bedzie zwracal uwagi....bedzie sam ze swoim mi siem w srodq szarego tlumu ia jeszcze takie dramatyczne ujecie z gory by sie przydalo !! :D

 

Pozdrawiam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za komentarze, bardzo pomogly. (komentarze typu \"ludzie sa za sztywni\" milczaco zignoruje - napisalam przedtem ze ich porusze)

Tym razem displacement wlaczany.

Popracowalam troche nad dzieckiem, nad reszta jeszcze nie, dlatego na razie wylaczylam.

Darkelf - radialny motion blur, co to jest? Nic mi to nie mowi, i nie moge niczego takiego znalez

Batou - probowalam zeby dziecko patrzylo prosto w kamere, ale ta twaz wyglada zbyt poczwarnie zeby ja tak eksponowac. Poprawialam troche twaz, ale nie potrafie zeby wygladala naprawde dobrze.

Reszta tez niezbyt dobrze wyglada - co ja robie zle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o juz lepiej.

a nie wydaje CI sie ze ci ludzie sa nieco \"za mali w osi Z\"?

o dziecku tez mowie. wydaje mi sie ze jest za plaskie.

choc tta poza juz jest o wiele lepsza.

popraw kciuk bo jest wylamany.

 

fajnie ze chce ci sie robic takie \"pierdoly\" jak ogryzek, mam nadzieje ze nie zniknie on za ludzmi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że poruszysz ludzi, ale dla mnie właśnie scena z takimi przerysowanymi sztywniakami i dzieckiem po środku (tym z nowej odsłony) miałaby mocny wyraz.

 

Tylko do tej mojej wizji bym jeszcze rozluźnił misia, bo inaczej trzyma strone szarych - pozbawionych złudzeń i swojego świata - ludziów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kawal dobrej roboty Aniu odwalilas przy tym dziecq :D ja jednak jeszcze pobawil bym sie troche z twarza bo delikatnie widac ze jest z nia cos nie ok aaa i jeszcze te zagiecia na spodniach jakies dziwne....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie.

to nie jest najnowsza wersja, byly jeszcze mniejsze zmiany, ale maks nie chce renderowac, bo mu to jest za duze. Jak moge temu zaradzic, oprocz przez zmniejszenie liczby poligonow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dzieciaka to chyba ma za duze dlonie, albo nie stosowne do swojego wieku, kosci mu wychodza itp. :D

 

 

Fajnie bedzie sie razem przedstawialo... ale czemu ci ludzie sa tacyszarzy a dzieciak kororowy :P :D ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdz przedtem mi scena nie robila tyle klopotow. Najpierw ludzi nie renderowal, potem znalazl blad w dziecko, potem znowu ludzi nie chcial. Ale w koncu sie udalo.

To pierwszy render z wszystkimi objektami. Co jeszcze zmienic?

Chyba doszlam do granicy moich mozliwosci, co sie tyczy dziecka. Lepiej nie potrafie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w spr. zmian / poprawek:

ludziska by sobie \"szłapy\" powykrecali gdyby takie szczeliny byly w bruku - juz nie wspomne o kobietach na szpilach :o

Poza tym bruk wyglada jakklawiatura laptopa - DO POPRAWY!

 

Natomiast cala reszta bardzo interesujaco sie zapowiada.

Pozdr

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadzam się z Markiem i dodał bym jeszcze że ten ogryzek - zgryzek :) wygląda jakby się w powietrzu unosił a najlepiej zrezygnował bym z niego bo jakoś mi tu nie pasuje, ściąga na siebie uwagę tak samo jak postać dziecka - ewentalnie zrób go tak samo jak resztę drugiego planu.

Ogólnie pomysł podoba mi się bardzo :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się ustawienie kamery. Jest jakby przypadkowe. Nie dopracowane. Dodałbym również leciutką głębie ostrości. Po drugie można by było popracować jeszcze nad światełkiem.

 

Proponowałbym wyrenderowanie osobno tła. Po dopracowaniu kolorów i światła dorenderuj dziecko umieszczając tło w background`zie. Zaoszczędzisz mnóstwo czasu gdyż jak wiadomo motion blur i dof nie renderują się zbyt szybko. Poza tym będziesz miała większą kontrolę nad pierwszym i drugim planem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc.

Batou, nie wiem jak wtedy mam uzyskac cienie dziecka i ludzi na tym samym gruncie?

Zmienie ogryzek i grunt, ewentualnie rece.

Co ze swiatlem? Widze ze nie jest najlepsze, ale nie wiem za bardzo czemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cieniem będą problemy. Chociaż można dołożyć trzecią warstwę. Będzie to wtedy dziecko i tło bez cieni oraz warstwa tylko z cieniami (shadow pass). Jak chcesz. Ja ostatnio rozkładam w ten sposób rendery. Można w ten sposób zaoszczędzić sporo czasu. Szczególnie w końcowej fazie pracy.

Koniecznie popraw tą jasną rękę na lewo od głowy dziecka. Odwraca niepotrzebnie uwagę. Najlepiej jest wyretuszować tego typu błędy już w 2d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej cienie co za problem ?

 

1. bierzesz ta scene , ukrywasz dzieciaka - renderujesz tlo z ludzmi cieniami etc.

2 tworzysz plaszczyzne w miejscu chodnika, ukrywasz wszystko, plaszczyznie nadajesz material matte/shadow

3. robisz dziecko (bez skojarzen) , cien Ci sie wyrenderuje na pewno

4 zapisujesz plik jako tga z premultiplied alpha

5 laczysz tlo z dzieckiem w fotoszopie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Batou, ja nie retuszoje, bo chce sie nauczyc maksa, a nie jakiegos corela lub fotoshopa. kiedys retuszowalam renderingi autokadowskie, ale byly na tyle kiepskie ze i retusz nic nie pomogl. wiec wole od razu zrenderowac dobrze, zamiast potem usilowac ukryc bledy retuszojac.

a zmienienie tej reki to akurat nie jest duzy problem, po prosto zmienie teksture na szaro albo obroce postac.

kru sproboje to zrobic.

powoli mam tej calej sceny dosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ania nie poddawaj sie bo dobrze idzie. :)

Ps Photoshop czy Corel wiele by poprostu ułatwiły, rendering renderingiem ale zawsze może wyskoczyć coś nieoczekiwanego co lepiej załatwić właśnie w tych programach w 10 min niż ponownie renderować np 10 godzin, dlatego znajomość któregoś z tych programów jest chyba obowiązkowa, ja już o teksturach nawet nie wpomnę ;)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności