Jump to content

Obiekty 3d: Firebat / FX Modele


Recommended Posts

Jeszcze raz doczepię się obuwia. Wiem że faceci lubią dziewczyny w obcasach ale jak patrzę na tą babeczkę to widzę jak klinuje się tymi obcasami na pierwszej bardziej miękkiej powierzchni. Poza trudnościami w poruszaniu to przed wciśnięciem się w buciki musiałaby chyba obciąć kilka palców u nóg bo nie zostawiłeś im tam miejsca.

 

Już dawno przestałem patrzeć na takie sprawy. Nie bardzo interesuje mnie czy obuwie byłoby wygodne. Czy miecz jest dobrze wyważony, a kolce na zbroi raniłby dzierżyciela. Nie interesuje mnie też czy człowiek może zrobić potrójne salto z miejsca, a miecz trzyma chwytem do flinty, a nie do parowania. To wszystko ma ładnie wyglądać. I bardzo dobrze, że współcześni twórcy gier nie patrzą na takie sparwy, bo mielibyśmy wyjątkowo nudne i sztywne tytuły.

 

 

Mało kobiece kształty to zdecydowanie prawda. Zobacze co da się jeszcze wyciągnąć w rigu i na LP. (ale i tak pewnie będą to tylko kosmetyczne zmiany). Nie będe bardziej ingerował w modelik bo już połowa LP jest zrobiona, a ja mam tej babeczki dosyć. Musze się w przyszłości bardziej skupić na sylwetkach damskich ;]

Link to post
Share on other sites
  • Replies 451
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

To wszystko ma ładnie wyglądać. I bardzo dobrze, że współcześni twórcy gier nie patrzą na takie sparwy, bo mielibyśmy wyjątkowo nudne i sztywne tytuły.

 

Nie zgodzę się- patrz Wiedźmin. Gdzieś tam wyczytałem, że przed produkcją rzucili grafikom i animatorom kupę blach żeby sobie pobiegali i zobaczyli jakie to jest ciężkie i ograniczające. Z mojej perspektywy to jest co najmniej imponujące i... hmmm... inspirujące do zmiany workflow. Podstawowym pytaniem przy tworzeniu czegokolwiek, powinno być pytanie- a co gdyby? I właśnie współcześni graficy zaczynają iść w tym kierunku z czego się bardzo cieszę. Ale tam to chyba pole na dłuższą dyskusję, jak znam to forum.

Mi buciki nie przeszkadzają bo po pracy widać, ze ma ładnie wyglądać, jeśli mógłbym dorzucić swoje 3 grosze to pokombinowałbym z jej nogami bo ta zbroja na mocno je skraca. No i twarz bardzo męska.

Link to post
Share on other sites

z drugiej strony dobrze, ze nie kazali im rzucać czarów, bo by się okazało, że się nie da i Wiedzmin przez realizm sporo by stracił ;)

 

Licencia poetica pozwala autorowi na wybór konwencji i interpretację rzeczywistości warto brać to pod uwagę. W tym ujęciu i Wiedzmin i prace FXa są spójne. A modele w tym wątku są imponujące.

Link to post
Share on other sites
a mi to zwisa gdzie chodzi, Jakbym się zastanawiał nad realnością to by mnie nie interesowało sf. może ma superhiper stabilizatory w tej zbroi pozwalające na robienie sześciu salt w powietrzu z rakietnicą w jednej ręce i biegania w szpilkach w błocie. Fajnie/sexi wygląda w szpilkach. Teraz ok? :D

 

Wiadomo ze nie znajdziemy w tym modelu elementow realnych, ale nie o to chodzi, chodzi o to w jaki sposob miala by sie poruszac w tych butach? Wystarczy wyobrazic sobie jak chodzi na szpilkach w tym pancerzu :P

Poza tym robiac rzeczy nie realistyczne trzeba brac pod uwage zeby byla spojnosc, tutaj jej nie ma.

PS: Dodam ze osobiscie juz na tym etapie nie chcialo by mi sie tego zmieniac.

Link to post
Share on other sites

Retopo skończone. Nigdy nie miałem przy modelu tyle problemów technicznych. Ciągłe crashe itp. No ale udało mi się skończyć. Nie jest to low poly. Modelik idzie tylko do portfolio. Włosy podglądowe.

 

25 998 tri 2048x2048 Ciało. I jak narazie 1024 na głowe. AO + Normal.

 

26lowress.jpg

 

tex1w.jpg

 

 

Hi ress:

 

26hiress.th.jpg

Link to post
Share on other sites

Głowe mogłeś dać na tej samej texie, po co dodawać jeszcze jedną, ewentualnie wystarczyło by delikatnie powiększyć skale mapowania dla głowy.

No i troszkę strat na uv-ce jest , można nieco lepiej upchać by wycisnąć max z rodzielczości.

No i 26k trisów to tak na 2-3 postacie by starczyło.

Wbrew temu co się mowi, że można ładować geometrie bo teraz to wszystko da radę pociągnąć, np. konsole mogą być niezadowolone.

 

W lewym dolnym rogu maping Ci się rozjechał, ale to szczególik tylko.

To, że model do folio, to spoko, można zaszaleć, ale techniczna poprawność wskazana.

 

Pokaż jeszcze siate:p

Na tym etapie można jeszcze okroić, zmapować i przepalić jeszcze raz, później już problem większy by był.

 

Jak będziesz texe malował, uważaj żeby Ci pstrokacizna nie wyszła, jest masa detalu, więc można niechcący przerobić model na ratatuj.

 

pozdrówki!

Link to post
Share on other sites

postać jest spoko, moze szału ni ma , nie podoba mi się jedynie klata ktora jest deko wysunięta powyzej i ponizej cycków , na modelu są "miseczki cyckowe" czyli powinny podkreslac według mnie kształt samych piersi , chocby powyzje piersi dobrze gdyby troche było tam "wklęsłe" mniej wiecj jak na skrinie ktory załaczam

 

co do butów nie wiem co ma piernik do wiatraka, skoro koljega tak to widzi to czemu nie, pytanie w stylu jak mogłaby sie poruszac itd bez sensu, według mnie normalnie sie bedzie poruszac, podlozy sie kosci i bedzie chodzic, rownie dobrze mogła by nie miec stóp czy nóg i tez by chodziła, podobnie jakby zamocować kwadratowe koła i samchód będzie jezdził , to nie real lajf to są tylko polygony i mozna robic z nimi co sie chce wszytko opiera sie na kolizjach i ich detekcjach,

 

apropo twarzy nie będę sie wpowiadał bo kolega F/X nigdy nie słucha :D

 

Levus głowe akurat osobno to moze lepiej bo mozna wetdy jakiego skin szejdera pyknąc bez kombinacji z maskami itp , jak zaciesni troche uv to jako 1024 styknie spoko bo tam na mirrorze widzie uv leci a heda tez na 1024 lub 512 i styknie zupelnie

Link to post
Share on other sites

Levus: Głowa jest osobno, żebym mół szybko pomienić modelik, texy itp bez grzebania w innych częściach. Taką postać można upchnąć spokojnie na 10-15k. A ponieważ modelik nie idzie do gry nie zawracałem sobie głowy limitem, tylko starałem się jak najdokładniej odwzorować geometrie.

 

Marioza: Ok. Poprawiłem na LP to co pisałeś.

 

apropo twarzy nie będę sie wpowiadał bo kolega F/X nigdy nie słucha :D

 

Hehe...zawsze słucham, poprawiam....nie zawsze to widać :]

 

ola-f: Anatomia była. Potem zgubiłem ją trochę podczas modelowania. Błąd ;/

 

 

 

Tweeknięte proporcje (nie wiem czy lepiej):

87698183.jpg

 

I na zagryche początek twarzy (Scanline, 2 światła, Self illumination 10%):

 

http://img137.imageshack.us/img137/4856/43912771.jpg

 

 

EDIT.................................................

 

Poprawione troche:

 

25839748.jpg

Edited by F/X
Link to post
Share on other sites

zdecydowanie 2-w tym kierunku. 4 i 8 wg mnie zbyt schematyczno next genowe, standardowy szary i brazowy, takie gearsy. wiecej kolorow... ! te kolory nudne sa juz no, tak po prostemu. ilez mozna ? aaale... ja sie nie znam, raz ze nie praktykujacy, nie teksturujacy, bez respecta i wogole... no ale napisal co wiedzial

Link to post
Share on other sites

1,3,4 IMO najlepsze. 2 tez fajna ale trochę ze bardzo wygląda jak jakiś medyk czy pielęgniarka. No naprawdę zapowiada się kozacko, tylko ta głowa jeszcze wymaga poprawy bo na razie najbardziej psuje odbiór, a szkoda by było zmarnować taki świetny model. Ostatecznie mógłbyś nawet dać jakiś hełm czy maskę. Powodzenia.

Link to post
Share on other sites

Eh F/X jak na postać co ma tyle poly to taka głowa jest tragiczna :( .

Co z tego że masz wymodelowane śrubki i wgłębienia na kombinezonie których od razu nie zobaczysz (a i tak masz duże textury i ogólny spory detal) jak widać że głowa jest po prostu kanciata ;/ (czy to może to ucho tak razi ), i pomijam że refki do bólu nadal nie używasz XD.

 

Co do koloru to najlepsze będą jasne odcienie, chyba dla tego że to brunetka XD

Link to post
Share on other sites

mi sie 2 podoba, wyglada moze troche jak jednostka wojskowo- leczoca( jeszcze jakas opaske na ramieniu z czerwonum krzyzem) - taka brunetka pielegniarka ;). 3 tez mi sie podoba ale trzeba by chyba bylo przefarbowac ja na blond ;P i popracowac troszke nad odcieniem koloru. w 3 wyglada tak bardziej demonicznie. aaa, jak ogladalem ten watek to osoba trzecia(nie zajmujaca sie 3d) ktora zerknela na monitor od razu stwierdzila "cos to ucho jakies nie takie" :) moze przydalo by sie rzeczywiscie nad tym popracowac. ale ogolnie to pracka super, bede zagladal.

pozdro

Link to post
Share on other sites

Dzieki za numerki. Wybrałem coś pomiedzy 2 a 8. Mógłby być fajny też 4, ale bardziej do koncepcji anioła psują mi jasne barwy.

 

Twarz to shit. Znowu zabardzo skupiłem się na hard sufrace. Wiem, że troche psuje odbiór, ale przemodelować twarz to byłby kolejne kilka dni w plecy, a ja już naprawde za długo dłubie przy tej postaci.

 

UP:

 

47lowress.jpg

 

 

Hi ress:

47hiress.th.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy