Jump to content

Obiekty 3d: Firebat / FX Modele


Recommended Posts

Zaczely sie wakacje wiec koniec obijania sie i pora wziac sie za portfolio. Mam zamiar robic przynajmniej jedna pracke na 2 tygodnie :D Na pierwszy ogien idzie Squig. Nie przepadam za robieniem organiki ale i taki model sie przyda. 2 dni roboty:

 

I Squig w pelnej rozdzialce:

http://img72.imageshack.us/img72/6054/fin4kt9.jpg

 

 

Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane

 

---------------------------------------------------------

Kolejnosc chronologiczna:

 

squig1.jpg

 

11032365.gif

 

25666324.jpg

 

asdas2a.jpg

 

test2an.jpg

 

zrg3a.jpg

 

baz8a.jpg

 

(poczatek wakacji)

 

gnol1a.jpg

 

marine7a.jpg

 

(Koniec wakacji...ehh)

 

knight1a.jpg

 

drago1a.jpg

 

dem2a.jpg

 

 

---------------------------------

 

Tutorial:

 

Codec: Xvid

Rozmiar: 319 mb

Czas: 70 min

 

(klick w obrazek)

 

makingof2.jpg

 

Codec: Xvid

Rozmiar: 132 mb

Czas: 74 min

 

makingof5a.jpg

 

 

Codec: Xvid

Rozmiar: 366 mb

Czas: 75 min

 

makingof6a.jpg

 

Model pack udostępniony na zasadach CC:

 

modelpack.jpg

Edited by F/X
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 451
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dla mnie całkiem spoczko:)

 

Osobiście zrobiłbym mu bardziej żarłoczny wyraz "twarzy", zbliżony np do hydraliska ze starcrafta lub do clowna ze spawna. Czyli bardziej rozciągnięty, szerszy "uśmiech".

 

Pod ogonkiem rozciągnął Ci się mapping.

W okolicach ust, na języku, zrobiłbym gładszy spec, coby bardziej obleśnie wyglądało, fajnie byłoby też nieco zróżnicować kolorystykę, żeby nie był taki cały jednolicie szary.

 

Pozwoliłem sobie, mam nadzieję, że się nie gniewasz:

oczywiście nie musi być aż tak zielony, bo chyba przesadziłem, ale gdzieniegdzie delikatny akcent na pewno dobrze by zrobił...

a1ce0431e4907e51.jpg

Link to post
Share on other sites

ogólnie spox tylko mapowanie miejscami siada, i te szwy miedzy nogami i ciałem. Sculpt słaby. Tyle co do wykonania.

Koncept był fajny niestety nie udało Ci sie go odzwierciedlić szczególnie jeżeli chodzi o twarz.

Edited by Tomala
Link to post
Share on other sites

O, dopiero koncept zobaczyłem.

Gdzie dynamizm który jest na rysunku?

W porównaniu z konceptem (tak czepiając się) wygląda trochę sztywno i klockowato.

 

Nie bez powodu kolce na grzbiecie są ułożone w taki a nie inny sposób, tak samo róg, jest bardzo masywny, wydaje się, iż przechodzi przez całe ciało stworzenia, jest dynamicznie wyprofilowany, wygląda jak taran, w modelu tego nie ma.

Zobacz jak skóra opina kolec w miejscu gdzie wrasta on w ciało.

 

Zobacz na "uśmiech", muskulaturę policzków, dodaje to drapieżności, o której pisałem wcześniej.

 

Na co powinieneś zwrócić uwagę przy budowie modelu, na jego kształ ogólny, na sylwetkę, na budowę a zupełnie olać detal. skupić się na bryle, która jest najważniejszym czynikiem budowy tego i każdego innego modelu.

 

be49f58e4ab6a5f4.jpg

Link to post
Share on other sites

Levus: Dzieki wielkie za rady. Dopiero po twoim poscie zrozumialem co jest nie tak z tym modelem. A same teksturki domaluje jeszcze w najblizszym czasie.

 

Kirian: ...

 

Tomala: mapowanie...ehh...tu jest moj slaby pkt....musze jeszcze sporo nad tym pracowac. Akurat ze sculptu jestem zadowolony. Mozesz sprecyzowac co w tym slabego?

 

a tutaj mala poprawka. Niewiele wiecej moge zrobic bez przerabiania calego modelu (na razie sama bryla, bez poprawiania tekstur)

 

fin5ry7.th.jpg

Edited by F/X
Link to post
Share on other sites

Hmm słaby sculpt, słaby model hi poly ogólnie który ma mnóstwo błędów wystarczy spojrzeć na wszystkie zęby rogi i pazury i porównać je z konceptem. Na sculpcie są zrobione niedokładnie, krzywo brak im ostrości i linii a już o jakimś drobnym detalu nie mówiąc chociaż to nie jest ważne. Najbardziej rażą mnie nogi które wyrywają się na boki z tułowia tak jak na zabawkach z ruchomymi kończynami. Róg na czole jest sporo mniejszy niż na koncepcie i jakoś luźno siedzi w tej dziurze. Ogólnie cała forma modelu jest mniej lub bardziej skopana a jedyny detal jaki tu widzę to trochę fałdek. Zbrusha stać na trochę więcej.

Nie wiem jaki workflow stosujesz ale chyba model hi poly powinien być najważniejszy bo na nim buduje się low poly. Koncept miałeś naprawdę świetny na zabawę w zbrushu. Chętnie bym go widział jako temat minibitwy, Kirian pewnie by go ładnie zrobił bo chyba lubi robić takie potworki.

Sorry za ostrą krytykę mam nadzieję że się nie obrazisz ;) Pozdro

Link to post
Share on other sites

2 dni ....dajesz rade ........jedyne co mnie meczy to wystajace kosci udowe i polaczenie miesni z tulowiem.........zauwaz ze na concepcie kosci udowe nie wystaja z niego tak bardzo - szyjka kosci udowej nie jest taka dluga jak u Ciebie - te miesnie przeciez musza byc podczepione w jakis sposob ze szkieletem reszty ciala aby moc wykonywac swoja prace

Link to post
Share on other sites

F/X nie badz zly:)), napisalem krótko bo niemialem czasu:P serio powiedz nam Swoj wflow, bo w tym mozesz robic bledy,

wszystkie rady Chlopakow jak najbardziej musisz wziasc pod uwage jezeli pracujesz na modelem do portfolio;)

i poco robic jeden model na dwa tygodnie jezeli to jest do folio:D zrob 3/5 full wypas i masz wieksze szanse na prace niz 20 sredniakow,

Tomala racja nieukrywam ze lubie takie ludki;D

pozdrawiam

ps. kogo to concept bo naprawdę kreci mnie ten monster?}:> ... chetnie byc sobie go zrobil, chociaż highpoly

Link to post
Share on other sites

Kuba: Dobrze wyczailes. Warhammer online...super stronka z setkami konceptow fantasy

Kirian: Chetnie widzialbym ten modelik w minibitwie. Zrobilbym go jeszcze raz (tym razem troche innego squiga oczywiscie ;]). Na strone warhammera sa 4 koncepty squigow. Btw. W moim przypadku liczy sie ilosc bardziej niz jakosc. Musze zdobyc jak najwiecej doswiadczenia.

 

Moj wrokflow: Base mesh -> HP -> LP -> uvw -> tex

 

A teraz modelik, ktory lezy u mnie na kompie od miesiaca i nie mam weny go dokonczyc. (model robiony w kawalkach dlatego przy skladaniu musialem opuscic level, a i tak zaliczylem kilkakrotnego crasha)

 

Taki inqwizytor:

finjy0.jpg

Edited by F/X
Link to post
Share on other sites

Powiem szczerze. Mi się podoba - chociaż trochę sztywny ale to na razie nie jest najważniejsze w końcu będziesz jeszcze ustawiał pozę a pod riga to powinna być taka najwygodniejsza dla ciebie :P Podoba mi się detal i widać, że dużo pracy w to włożyłeś. Tak trzymaj!

Link to post
Share on other sites

Z braku pomyslow zostawiam inqwizytora na pozniej.

 

A teraz Siatka LP/Base mesh goblina "szukacza", nad ktorym wlasnie pracuje.

finku7.jpg

 

Proporcje i ogolny design wziety z warhammerowego goblina

 

Wszelkie sugestie i porady mile widziane (po sculpcie bedzie juz za pozno zeby zmieniac geometrie, dlatego modelik daje teraz) ;]

Link to post
Share on other sites

O inkwizytorze cóż powiedzieć:

oczy nie bardzo, mało anatomii.

Fałdki wyglucone, trzeba pinchem potraktować gdzieniegdzie.

Rękawice nawet spoko ale dłoń to już mniej, zobacz jak ma kciuka zamieszczonego, po wewnętrzej stronie dłoni widać, że jest tam płasko gdzie kciuk wyrasta a tak nie powinno być, obejrzyj sobie dłoń.

Nieudany biceps przechodzi w kwadratowe przedramię, trzeba dopracować.

Ogólnie ubranie całkiem spoko, cała postać też mogłaby być fajna jakby nad nią posiedzieć bo dobrze się zapowiada pomimo kilku niedociągnieć.

 

Goblin to samo jeśli chodzi o dłoń, musisz nad tym popracować.

Proporcje całości mi się nie podobają, wygląda klockowato jakoś, jakbyś koncept pokazał możnaby było pomyśleć..

Link to post
Share on other sites

Levus: Dlon idzie do poprawy, albo naljepiej zrobie ja od nowa ,bo przyznam sie bez bicia ze wzialem ja z innego mojego modelu ;].

Klockowatosc, tez to zauwazyłem, ale nie bardzo wiem jak to zmienic. Moze po sculpcie bedzie lepiej?

 

Tuataj koncept, a bardziej referka, z ktorej bralem proporcje i kilka rzeczy

caaug200602ku9.th.jpg

Link to post
Share on other sites

Ten na koncepcie ma bardziej szpiczastą czapę, tak? I uszy, tak?

To właśnie to, te wystające elementy utrzymują proporcje całości w kupie, a u Ciebie wygląda ten ziomek jak stożek/piramida.

 

Mała głowka, ale dynamizm na niej właśnie uszy i ta czapa kształtują.

 

Jak się porywasz na taki koncept, to się go ściśle trzymaj, takie proporcje są dość trudne do zachowania i ich nieświadoma zmiana owocuje właśnie zepsuciem całej bryły.

Nie bez powodu ma taką czapę i uszy na boki;)

 

pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Levus dobrze prawi, polać mu! Co do molelu to by można troszke poly zaoszczędzić np na tych zwojach... Tak pozatem to fajnie, że warhammer bardoz lubie ten klimat:)

Link to post
Share on other sites

Update:

-Ręce poprawione

-Czapa bardziej spiczasta

-Uszy dodane

 

I jeszcze kilka szczegółów. Powoli zabieram się za sculpt.

Dodaje jeszcze referkę goblina, który najbardziej pasuje mi do wizerunku tego co chce zrobić.

 

16035562bn1.jpg

 

To chyba nie moda. Ja po prostu lubię robić modele fantasy, a warhammer daje dużo fajnych konceptów.

Link to post
Share on other sites

Uszy trochę większe imo, i niżej raczej, zobacz, jakbyś mu zdjął czapkę to gdzie by wyrastały?

 

Teraz widać, że dłoń za długa. Znaczy palce okej, chodzi mi o samą dłoń..

 

Pytałem już kiedyś i jeszcze raz zapytam, można tak sobie modelować z ich konceptów i pokazywać w folio?? Trzeba coś pisać czy coś, no o pochodzeniu konceptu to wiadomo, ale jakieś dodatkowe informacje o takiej pracy?

Link to post
Share on other sites

Levus: Tez bylem tego ciekaw wiec sprawdzilem. I co mi z tego wyszlo (Wikipedia i USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r.):

 

"Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte ochroną

odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje matematyczne." Roz.1 art.1

 

"Nie korzystają z ochrony prawem autorskim [...] utwory wystawione w publicznie dostępnych zbiorach, takich jak muzea, galerie, sale wystawowe, lecz tylko w katalogach i w wydawnictwach publikowanych dla promocji tych utworów, a także w sprawozdaniach o aktualnych wydarzeniach w prasie i telewizji, jednakże w granicach uzasadnionych celem informacji" -zakladam ze oficjalna strona to "publicznie dostepny zbior"

 

A ponadto:

 

"Można bez zgody autora przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości, lecz trzeba podać autora i dzieło. Jest to tzw. prawo cytatu."

 

i do tego nie biore materialnych korzysci z uzywania ich koncpetow.

Ale prawnikiem nie jestem wiec dobrze by bylo gdyby ktos skomentowal te informacje.

Link to post
Share on other sites

Wiesz, nie tyle chodzi mi o "złodziejstwo", co bardziej o coś w stylu "nieodpowiedniego przedstawienia wizerunku marki". Tak jak kiedyś na forum ktoś pisał, nie pamiętam o jaki temat rozchodziło się dokładnie, ale: "z umieszczaniem logotypu to ja bym uważał".

Czyli, że postać, którą wykonujesz jako powiedzmy fan-art, nie będzie naruszać prawdziwego "wizerunku świata warhammera" i wprowadzać w mediach zamieszania...

Eh, chyba trzeba to olać po prostu:p

Link to post
Share on other sites
Guest Marioza

ja tam bym sie specajlnie nie przejmowal czy koncept moj czy nie mój do momentu kiedy jest to nie odpłatne i kiedy nie podpisuje sie pod cudzym rysunkiem, poza tym zawsze warto dac note postac na podstawie tego a tego i luz, gdyby być takim drobiazgowym to kurcze 90% pokazywanych modeli nie powinno ujzec swiatła dziennego ;)

 

co po postaci to fajnie sie zapowiada

Link to post
Share on other sites

Na razie sprawy conceptow, prawa itp. Trzeba olac jak to mowil lewus. Jak jakaś firma się przyczepi to będę się zastanawial.

 

donMario: Wiadomo ze notka o autorze musi być. Inaczej wychodzilo by ze to mój koncept.

 

Taki maly podglad z postepu prac:

Nogi dam chyba bose.

 

fin2as7.th.jpg

Edited by F/X
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy