Jump to content

Obiekty 3d: Firebat / FX Modele


Recommended Posts

  • Replies 451
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Taki paintover, zarzuć na warstwie w szopie na swoj ostatni render i zobacz proporcje.

Mysle ze warto nad tym posiedziec jeszcze, nawet samymi FFDbox-ami w maxie mozna sporo wyciagnac juz teraz jesli nie chce Ci sie z poly dlubac.

-dlugosc nog

-wysokosc bioder

-ksztalt przedramienia

-klata

-krocze

 

33fin2a.jpg

Link to post
Share on other sites

Dzieki Levus. Poprawilem juz nieco proporcji, o ktorych mowiles. Ale naramiennikow nie dam takich plaskich. Sa po prostu zbyt popularne. Wiekszosc tego typu marinsow ma takie.

 

A tutaj lekkie oderwanie od hard sufracow. Pierwszy sculpt glowki. Chcialem osiagnac efekt twarzy boksera. Masywna i mocno zarysowene kosci.:

 

41fin.jpg

 

40fin.jpg

Link to post
Share on other sites

prócz tego co już wymienione, samo zwężenie całej szczęki poprawi efekt, bo anatomia lekko siada, ale widziałem duużo gorsze ;) Ta szczena jest za masywna pod uszami, moim zdaniem mało naturalnie to wygląda.

Link to post
Share on other sites

Trybal: 6 lvl subdividsion. mam 4 gb ramu i smiga bez problemu. A pory i broda to 3 min za pomoca 2 alph. Nistety nie pamietam skad je bralem. Zobacz na zbrush central tam sa bardzo podobne.

 

Dzieki za rady, naprawde bardzo sie przydaja. Poprawiona twarzyczka i upik. Powoli wchodze w detal.

 

45fin.jpg

49fin.jpg

 

 

btw.Hmmm dziwna sprawa. Siatka 800k tri ze zbrusha zamula maxa masakrycznie, a siatka robiona od poczatku w maxie ma juz 1,3 mln i dalej nie ma jakies specialnej zwiechy.

Link to post
Share on other sites

Ja chyba nie rozumiem :D O co chodzi z tą głową? :D Być może to słaby skill i nie widzę tego co Wy :P Ale jak ja bym zrobił coś takiego to zaprosiłbym całe forum na bro z radości xD

Link to post
Share on other sites

Trybal: Chodzi o to że widać anatomiczne błędy ewidentnie. Tak swoją drogą konstruktywnosć twoich komentarzy w tym wątku mnie rozwala:) bez obrazy oczywiście.

 

F/X: zdecydowanie proporcje twarzy zawalone. Przypatrz się łukom brwiowym bo są ostre jak brzytwa. Brakuje kości skroniowej.Ucho malutkie i nie odstaje.Zwęż mu podbródek i zarysuj kształt części ciemieniowej i będzie to jakoś wyglądać.

 

Jak masz problemy z uchem, mój ulubiony sposób :

Zrób sobie loopa w miejscu ucha.

Move tool - wygiągasz przednią część ucha.

zaznacz polygony wokół wnętrza ucha, (te które układają się w loopa),resztę schowaj.

naciskasz divide i zarysowujesz z tyłu małżowinę move toolem.

No a potem to wiadomo.

Link to post
Share on other sites
Guest Marioza

fajnie udziobałeś ten kostium sf ale głowa stanowczo za duza do niego , bez tego pancerza będzie wyglądał jak karzeł\dziecko , twarz jak twarz, jak nie jestes w stanie wyciągnac nic wiecej to trudno, ale mysle ze jakbys sobie pyknął multi refke front\bok\polprofil na 2 moniotrze byłoby pomocne

Link to post
Share on other sites

F/X postać rozwija się fajnie tylko ta główka nie jest idealna, polecam ci przyłączyć się do speed sculptu ostatnio robimy na Work in Progress (WIP) i to tylko główki (jak na razie), nowy temat będzie jakoś w Pn albo jutro.

BTW jaką bazę miałeś tej główki?

Pozdro.

Link to post
Share on other sites

Ok glowke bede poprawial. A teraz upik (musze sie zmobilizowac bo cos ostatnio wolno idzie):

 

55finlires.jpg

 

Nie za ciemny?

 

i full ress:

 

55finlires.th.jpg

Edited by F/X
Link to post
Share on other sites

wyglada to naprawde coraz fajniej, masz bardzo wiele ciekawych pomyslow rozwiazan poszczegolnych elentow, i swietnie je wykonujesz. Jesli bedziesz chcial jeszcze popracowac nad tym modele to proponuje wrzucic sobie na niego jakis czarny material i biale tlo tak zebys widzial tylko obrys i poogladal go sobie ze wszystkich stron latwo wtedy zobaczysz mocne i slabsze punkty modelu.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dzieki panowie.

 

Pozbieralem sie troche po naprawie sprzetu, formatach etc. i pora wrocic do tego mdeliku. Skonczony HP. Pewnie dodam jeszcze troche detalu na tylniej czesci rak w przerwach miedzy retopo. Przydaloby sie zrobic jeszcze jakis mikro detal w zbrushu, ale nie bardzo wiem jak sie teraz do tego zabrac (modelik ma ponad 5 mln tri). Dodam detale typu otarcia, rysy tuz przed wypalaniem normal kiedy bede mial podzielony modelik na czesci.

 

UP:

 

59finlowres.jpg

 

i hi res:

59finhires.th.jpg

Link to post
Share on other sites

Niesamowicie dołująca praca (dla tych, którzy oglądają oczywiście :p)

Podziwiam cierpliwość i opanowanie. Nie wypada nic już tutaj narzekać skoro model skończony, jedyne co to życzę powodzenia przy retopologi :)

Nie no dobra nie mogę się powstrzymać... może jednak warto lekko odgiąć naramienniki tak aby nie miażdżyły mu głowy gdy ręce podniesie?

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

bardzo ladnie, pokazal bys ciateczke....

 

jesli moge skrytykowac, to niezabardzo mi sie podoba koncept, wiem ze to bardzo trudne dla modelera, ale to chyba jedyna rzecz do ktorej jeszcze mozna sie przyczepic.... te male elementy, detale, swietnie ci powychodzily, ale glowne ksztalty, duze bryly, nie sa jeszcze dopracowane... mam wrazenie ze przy koncepcie nie zrobiles za duzo research-a, a np w warhamerze znalazbys ze sto roznych postaci wartych "przywlaszczenia" (lub poprostu tylko ich elementow).

 

i szkoda ze poszczegolne czesci jego zbroi nie maja ze soba nic wspolnego, np design z jednej czesci moglby sie powtarzac w drugiej, tak zebysmy mieli ladny "flow" krztaltow,

 

i fajnie by bylo jakbys podorabial jakies zapinki, male elementy ktore laczyly by czesci zbroi ze soba, bo tak to wygladaja jakby byly na siebie "ponalepiane"

 

gratuluje zaciecia, i czekam na koncowy efekt, mam wrazenie ze bedzie bomba!

Link to post
Share on other sites

Jeśli 5mln tri to już dużo i głębiej w detal nie możesz wejść, mikrodetal, typu odrapania, noise, dziury, nierówności możesz zarzucić na płasko z normali zrobionych w szopie, creazy bumpie itp jako overlay na twój przepalony normal.

 

Pamiętaj, że spowoduje to "osłabnięcie" warstwy głównej, więc najlepiej kładź to obszarami a nie na całości jedno na drugie. Ewentualnie możesz pokręcić kontrastem, jasnością nakładanych warstw. Poeksperymentuj.

 

A detal grubo wydziergałeś i tak:D

Link to post
Share on other sites

Konras: Dzieki. Naramienniki sprawdzalem ostatnio i dzialaly. (tzn moze uniesc reke do poziomu).

 

rozpruwacz: Designu ucze sie dopiero od niedawna i jest to dla mnie jeden z najtrudniejszych etapow tworzenia modelu (Zaprojektowanie czegosc co nie powinno istniec, tak zeby dzialalo O_o). W kazdym nastepnym modelu postaram sie jeszcze wiecej isc w design.

 

Levus: Dokladnie tak. Jezeli nie uda mi sie zrobic detali w zbrushu, zrobie je w ps'ie. Ale mam taki pomysl zeby gotowa normalke wrzucic na plane w zbrushu i tam zrobic rysy itp. Da mi to wieksza kontrole nad glebokoscia.

 

Siateczka:

siatkafin.th.jpg

 

I taki pomocny schemat robienia retopolgi:

 

smtfin.th.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy