Skocz do zawartości

RIG człowiekaw maxie - praca dyplomowa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

właśnie ukończyłem swoją pracę dyplomową o tworzeniu cyfrowego człowieka gotowego do animacji, z naciskiem na rig (praca inż. więc musiało być coś technicznego bardziej). Jako dowód, że dałem radę:) miałem wykonać szereg póz i krótką animację. Do tej pory byłem „general 3d artist”, także model człowieka nie jest sculptem idealnym. Z animacją postaci też nie miałem wcześniej do czynienia. Prezentacja efektów razem z video prezentującym rig w maxie jest pod adresem www.madwands.com/arturro . Niestety całość jest raczej dla wytrwałych przez swoją wielkość i ilość kb do ściągania. Mam nadzieję, że komuś się uda wyczekać.

 

 

Rig na podstawie tuto riali od 3dtotal i CGAcademy + własna inwencja. Kto oglądał te dvd, zobaczy w filmach prezentujących rig podobieństwa. Nie wiem jeszcze, czy mogę opublikować pracę dyplomową samodzielnie bez jakiegoś błogosławieństwa uczelni, na dniach mam obronę to się dowiem. Na wszelkie pytania postaram się odpowiedzieć, a może i tuto riale napisać / nagrać.

 

 

Zajawka:

preview.jpg

 

 

 

 

pozdrawiam

Artur

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
fajniutkie.....to juz do pelni szczescia brakuje tylko mimiki twarzy tak aby na koniec prezentacji Twoja postac pokazala jezyk szanownemu cialu profesorskiemu

 

dokładnie, albo przynajmniej gestu "takiego wała":D:D\

ja bym się chyba nie powstrzymał:D

 

gratki ukończenia!

Napisano

Witam. Widac, ze bardzo duzo pracy w to wlozyles. Wszystko przejrzyste i czytelne. Mnostwo opcji i pelna kontrola. Martwi mnie jedynie mnogosc kontrolerow. Mogles smialo, dodac skalowanie.. ukrywanie lub tez freezowanie dla kontrolerow IK/FK przy przelaczaniu. Wtedy pracujac na jednym systemie nie bylo by tej mnogosci kontrolerow nie uzytecznych w danym momnecie. Ilosc opcji dla kontroli glowy rowniez wydaje sie byc dosyc zbyteczne. Przy animowaniu mnogosc sliderow raczej przeszkadza niz ulatwia prace. Chodzi tu o wyszukiwanie wartosci danego sliderka, ktora to chcemy zmienic/przesunac lub co kolwiek. Sam kiedys myslalem, ze to bardzo ulatwia prace.. ale wsumie tak nie jest.. ogolnie wychodze z zalozenia im mniej tym lepiej ;) Jezeli chodzi o skina to bardzo fajnie sobie poradziles. Szczegolnie to widac w okolicy ramion, nic tam sie nie zapada itd. - wydaje mi sie, ze to jedno z ciezszych miejsc przy skinowaniu. Przy nogach i okolicy miedynicy jest juz gorzej ale nie jest zle. Animacje .. przemilcze. Podsumowujac, bardzo dobra robota. Pzdr.

Napisano

Kawał solidnej roboty... naprawdę robi wrażenie. Rig też bardzo fajny. Myślę, że spokojnie by się sprawdził w wielu prostych produkcjach.

Myślę, że możesz być z siebie dumny. Wiedza, którą już w tej chwili posiadasz pozwoli Ci bez problemu znaleźć własną drogę w świecie grafiki.

Wiesz już mniej więcej czym chciałbyś się zajmować? Taki generalist czy wolisz jakąś specjalizację?

Napisano

widać ogrom pracy, naprawde solidna robota, oby tak dalej, jak opracowałeś jakieś ciekawe własne patenty to może warto sie nimi podzielić w jakims tutorialu

Napisano

Kris_R

 

polon

 

claude www.vizja.net

Studia inzynierskie. Na magisterke bede celowal chyba na Politechnike w Lodzi. Maja ciekawa oferte na magisyerskie uzupelniajace zwiazane z grafika i multimediami. No a to wszystko nie wyklucza szkoly animation mentor, ale musze zarboic na nia najpierw.

 

pozdrawiam

artur

Napisano

Podoba mi sie pomysł z tą "szafą" podłączoną kablami do postaci, ogólnie ciekawie to wyszło.

 

No a to wszystko nie wyklucza szkoly animation mentor, ale musze zarboic na nia najpierw.

No trochę to kosztuje niestety, ale życzę powodzenia, bo potencjał jest :)

Napisano (edytowane)

Witam. Po pierwsze, szkielet bardzo fajny. Po drugie, zgadzam się w 100% z tym co powiedział SUPER_OkO. Widzę, że użyłeś bardzo dużą ilość skin morphów, co w sumie nie jest samo w sobie takie złe, ale jak pewnie sam zauważyłeś bardzo spowalnia animację. Podoba mi się to co zrobiłeś z brzuchem, znaczy się że postać może go wciągać wypinać itd.- bardzo ciekawe rozwiązanie. Jeśli chodzi o Skrypty, to widzę że dużo działań opiera się na na selekcji (np. ustawienie pozy początkowej). Na przyszłość jeśli też będziesz opierał się o nazwy to możesz to zrobić w ten sposób:

 

ZbiorElemetnow=#($Box01,$Box02,$Box03,.. itd)

 

Dzięki temu Max nie będzie musiał zaznaczać elementów żeby później coś z nimi zrobić oraz znacząco przyśpieszy to działanie danego skryptu. Tak naprawdę to dla niego to czy ma coś zaznaczone czy nie, nie ma znaczenia.

Pozdrawiam i gratuluje skończonego projektu.

Edytowane przez pchela1313

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności