arturro Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Witajcie, właśnie ukończyłem swoją pracę dyplomową o tworzeniu cyfrowego człowieka gotowego do animacji, z naciskiem na rig (praca inż. więc musiało być coś technicznego bardziej). Jako dowód, że dałem radę:) miałem wykonać szereg póz i krótką animację. Do tej pory byłem „general 3d artist”, także model człowieka nie jest sculptem idealnym. Z animacją postaci też nie miałem wcześniej do czynienia. Prezentacja efektów razem z video prezentującym rig w maxie jest pod adresem www.madwands.com/arturro . Niestety całość jest raczej dla wytrwałych przez swoją wielkość i ilość kb do ściągania. Mam nadzieję, że komuś się uda wyczekać. Rig na podstawie tuto riali od 3dtotal i CGAcademy + własna inwencja. Kto oglądał te dvd, zobaczy w filmach prezentujących rig podobieństwa. Nie wiem jeszcze, czy mogę opublikować pracę dyplomową samodzielnie bez jakiegoś błogosławieństwa uczelni, na dniach mam obronę to się dowiem. Na wszelkie pytania postaram się odpowiedzieć, a może i tuto riale napisać / nagrać. Zajawka: pozdrawiam Artur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Burnet Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 nom sympatico, ciekawe czy uzyteczne, do sciagniecia bedzie ? :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kulfon_Fascynator Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 fajniutkie.....to juz do pelni szczescia brakuje tylko mimiki twarzy tak aby na koniec prezentacji Twoja postac pokazala jezyk szanownemu cialu profesorskiemu a prezentacja ktora wykonales we Flash bombastyczna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levus Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 fajniutkie.....to juz do pelni szczescia brakuje tylko mimiki twarzy tak aby na koniec prezentacji Twoja postac pokazala jezyk szanownemu cialu profesorskiemu dokładnie, albo przynajmniej gestu "takiego wała":D:D\ ja bym się chyba nie powstrzymał:D gratki ukończenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Bomba, bardzo dobry rig. :) Aż się prosi o wykorzystanie go do jaiejś animacji postaci. Nie wierzę, że Ci to przez myśl nie przeszło. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SEB Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Super ... stronka tez odjechana, idealna pod prezentacje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUPER_OkO Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Witam. Widac, ze bardzo duzo pracy w to wlozyles. Wszystko przejrzyste i czytelne. Mnostwo opcji i pelna kontrola. Martwi mnie jedynie mnogosc kontrolerow. Mogles smialo, dodac skalowanie.. ukrywanie lub tez freezowanie dla kontrolerow IK/FK przy przelaczaniu. Wtedy pracujac na jednym systemie nie bylo by tej mnogosci kontrolerow nie uzytecznych w danym momnecie. Ilosc opcji dla kontroli glowy rowniez wydaje sie byc dosyc zbyteczne. Przy animowaniu mnogosc sliderow raczej przeszkadza niz ulatwia prace. Chodzi tu o wyszukiwanie wartosci danego sliderka, ktora to chcemy zmienic/przesunac lub co kolwiek. Sam kiedys myslalem, ze to bardzo ulatwia prace.. ale wsumie tak nie jest.. ogolnie wychodze z zalozenia im mniej tym lepiej ;) Jezeli chodzi o skina to bardzo fajnie sobie poradziles. Szczegolnie to widac w okolicy ramion, nic tam sie nie zapada itd. - wydaje mi sie, ze to jedno z ciezszych miejsc przy skinowaniu. Przy nogach i okolicy miedynicy jest juz gorzej ale nie jest zle. Animacje .. przemilcze. Podsumowujac, bardzo dobra robota. Pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturro Posted June 19, 2008 Author Share Posted June 19, 2008 (edited) Dzięki za komentarze Łukasz Burnet Kulfon_Fascynator Levus Shogun 3D mastema SUPER_OkO Choć w sumie animacji postaci jest tam tyle co kot napłakał ;) pozdrawiam Artur Edited June 19, 2008 by arturro uzupełnienie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kris_R Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Kawał solidnej roboty... naprawdę robi wrażenie. Rig też bardzo fajny. Myślę, że spokojnie by się sprawdził w wielu prostych produkcjach. Myślę, że możesz być z siebie dumny. Wiedza, którą już w tej chwili posiadasz pozwoli Ci bez problemu znaleźć własną drogę w świecie grafiki. Wiesz już mniej więcej czym chciałbyś się zajmować? Taki generalist czy wolisz jakąś specjalizację? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polon Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 widać ogrom pracy, naprawde solidna robota, oby tak dalej, jak opracowałeś jakieś ciekawe własne patenty to może warto sie nimi podzielić w jakims tutorialu Link to comment Share on other sites More sharing options...
claude Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 A można wiedzieć co studiujesz? Gdzie można taki dyplom robić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturro Posted June 24, 2008 Author Share Posted June 24, 2008 Kris_R polon claude www.vizja.net Studia inzynierskie. Na magisterke bede celowal chyba na Politechnike w Lodzi. Maja ciekawa oferte na magisyerskie uzupelniajace zwiazane z grafika i multimediami. No a to wszystko nie wyklucza szkoly animation mentor, ale musze zarboic na nia najpierw. pozdrawiam artur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creator Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Podoba mi sie pomysł z tą "szafą" podłączoną kablami do postaci, ogólnie ciekawie to wyszło. No a to wszystko nie wyklucza szkoly animation mentor, ale musze zarboic na nia najpierw. No trochę to kosztuje niestety, ale życzę powodzenia, bo potencjał jest :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pchela1313 Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 (edited) Witam. Po pierwsze, szkielet bardzo fajny. Po drugie, zgadzam się w 100% z tym co powiedział SUPER_OkO. Widzę, że użyłeś bardzo dużą ilość skin morphów, co w sumie nie jest samo w sobie takie złe, ale jak pewnie sam zauważyłeś bardzo spowalnia animację. Podoba mi się to co zrobiłeś z brzuchem, znaczy się że postać może go wciągać wypinać itd.- bardzo ciekawe rozwiązanie. Jeśli chodzi o Skrypty, to widzę że dużo działań opiera się na na selekcji (np. ustawienie pozy początkowej). Na przyszłość jeśli też będziesz opierał się o nazwy to możesz to zrobić w ten sposób: ZbiorElemetnow=#($Box01,$Box02,$Box03,.. itd) Dzięki temu Max nie będzie musiał zaznaczać elementów żeby później coś z nimi zrobić oraz znacząco przyśpieszy to działanie danego skryptu. Tak naprawdę to dla niego to czy ma coś zaznaczone czy nie, nie ma znaczenia. Pozdrawiam i gratuluje skończonego projektu. Edited June 27, 2008 by pchela1313 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now