Napisano 19 Czerwiec 200816 l Witajcie, właśnie ukończyłem swoją pracę dyplomową o tworzeniu cyfrowego człowieka gotowego do animacji, z naciskiem na rig (praca inż. więc musiało być coś technicznego bardziej). Jako dowód, że dałem radę:) miałem wykonać szereg póz i krótką animację. Do tej pory byłem „general 3d artist”, także model człowieka nie jest sculptem idealnym. Z animacją postaci też nie miałem wcześniej do czynienia. Prezentacja efektów razem z video prezentującym rig w maxie jest pod adresem www.madwands.com/arturro . Niestety całość jest raczej dla wytrwałych przez swoją wielkość i ilość kb do ściągania. Mam nadzieję, że komuś się uda wyczekać. Rig na podstawie tuto riali od 3dtotal i CGAcademy + własna inwencja. Kto oglądał te dvd, zobaczy w filmach prezentujących rig podobieństwa. Nie wiem jeszcze, czy mogę opublikować pracę dyplomową samodzielnie bez jakiegoś błogosławieństwa uczelni, na dniach mam obronę to się dowiem. Na wszelkie pytania postaram się odpowiedzieć, a może i tuto riale napisać / nagrać. Zajawka: pozdrawiam Artur
Napisano 19 Czerwiec 200816 l fajniutkie.....to juz do pelni szczescia brakuje tylko mimiki twarzy tak aby na koniec prezentacji Twoja postac pokazala jezyk szanownemu cialu profesorskiemu a prezentacja ktora wykonales we Flash bombastyczna
Napisano 19 Czerwiec 200816 l fajniutkie.....to juz do pelni szczescia brakuje tylko mimiki twarzy tak aby na koniec prezentacji Twoja postac pokazala jezyk szanownemu cialu profesorskiemu dokładnie, albo przynajmniej gestu "takiego wała":D:D\ ja bym się chyba nie powstrzymał:D gratki ukończenia!
Napisano 19 Czerwiec 200816 l Bomba, bardzo dobry rig. :) Aż się prosi o wykorzystanie go do jaiejś animacji postaci. Nie wierzę, że Ci to przez myśl nie przeszło. :)
Napisano 19 Czerwiec 200816 l Witam. Widac, ze bardzo duzo pracy w to wlozyles. Wszystko przejrzyste i czytelne. Mnostwo opcji i pelna kontrola. Martwi mnie jedynie mnogosc kontrolerow. Mogles smialo, dodac skalowanie.. ukrywanie lub tez freezowanie dla kontrolerow IK/FK przy przelaczaniu. Wtedy pracujac na jednym systemie nie bylo by tej mnogosci kontrolerow nie uzytecznych w danym momnecie. Ilosc opcji dla kontroli glowy rowniez wydaje sie byc dosyc zbyteczne. Przy animowaniu mnogosc sliderow raczej przeszkadza niz ulatwia prace. Chodzi tu o wyszukiwanie wartosci danego sliderka, ktora to chcemy zmienic/przesunac lub co kolwiek. Sam kiedys myslalem, ze to bardzo ulatwia prace.. ale wsumie tak nie jest.. ogolnie wychodze z zalozenia im mniej tym lepiej ;) Jezeli chodzi o skina to bardzo fajnie sobie poradziles. Szczegolnie to widac w okolicy ramion, nic tam sie nie zapada itd. - wydaje mi sie, ze to jedno z ciezszych miejsc przy skinowaniu. Przy nogach i okolicy miedynicy jest juz gorzej ale nie jest zle. Animacje .. przemilcze. Podsumowujac, bardzo dobra robota. Pzdr.
Napisano 19 Czerwiec 200816 l Autor Dzięki za komentarze Łukasz Burnet Kulfon_Fascynator Levus Shogun 3D mastema SUPER_OkO Choć w sumie animacji postaci jest tam tyle co kot napłakał ;) pozdrawiam Artur Edytowane 19 Czerwiec 200816 l przez arturro uzupełnienie
Napisano 22 Czerwiec 200816 l Kawał solidnej roboty... naprawdę robi wrażenie. Rig też bardzo fajny. Myślę, że spokojnie by się sprawdził w wielu prostych produkcjach. Myślę, że możesz być z siebie dumny. Wiedza, którą już w tej chwili posiadasz pozwoli Ci bez problemu znaleźć własną drogę w świecie grafiki. Wiesz już mniej więcej czym chciałbyś się zajmować? Taki generalist czy wolisz jakąś specjalizację?
Napisano 23 Czerwiec 200816 l widać ogrom pracy, naprawde solidna robota, oby tak dalej, jak opracowałeś jakieś ciekawe własne patenty to może warto sie nimi podzielić w jakims tutorialu
Napisano 24 Czerwiec 200816 l Autor Kris_R polon claude www.vizja.net Studia inzynierskie. Na magisterke bede celowal chyba na Politechnike w Lodzi. Maja ciekawa oferte na magisyerskie uzupelniajace zwiazane z grafika i multimediami. No a to wszystko nie wyklucza szkoly animation mentor, ale musze zarboic na nia najpierw. pozdrawiam artur
Napisano 24 Czerwiec 200816 l Podoba mi sie pomysł z tą "szafą" podłączoną kablami do postaci, ogólnie ciekawie to wyszło. No a to wszystko nie wyklucza szkoly animation mentor, ale musze zarboic na nia najpierw. No trochę to kosztuje niestety, ale życzę powodzenia, bo potencjał jest :)
Napisano 27 Czerwiec 200816 l Witam. Po pierwsze, szkielet bardzo fajny. Po drugie, zgadzam się w 100% z tym co powiedział SUPER_OkO. Widzę, że użyłeś bardzo dużą ilość skin morphów, co w sumie nie jest samo w sobie takie złe, ale jak pewnie sam zauważyłeś bardzo spowalnia animację. Podoba mi się to co zrobiłeś z brzuchem, znaczy się że postać może go wciągać wypinać itd.- bardzo ciekawe rozwiązanie. Jeśli chodzi o Skrypty, to widzę że dużo działań opiera się na na selekcji (np. ustawienie pozy początkowej). Na przyszłość jeśli też będziesz opierał się o nazwy to możesz to zrobić w ten sposób: ZbiorElemetnow=#($Box01,$Box02,$Box03,.. itd) Dzięki temu Max nie będzie musiał zaznaczać elementów żeby później coś z nimi zrobić oraz znacząco przyśpieszy to działanie danego skryptu. Tak naprawdę to dla niego to czy ma coś zaznaczone czy nie, nie ma znaczenia. Pozdrawiam i gratuluje skończonego projektu. Edytowane 27 Czerwiec 200816 l przez pchela1313
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto