Skocz do zawartości

Model 3d: pierwsza glowa


khatake

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli nadal nie korzystasz z żadnych refek, to wybacz... ale nie bardzo wiem czego oczekujesz? Według mnie jest to lenistwo i pójście na łatwiznę - zamiast samemu gromadzić materiały, wyłapywać błędy i rozumieć budowę ludzkiego ciała - chcesz wytycznych. Tak, w pewnym momencie można rzeczywiście się 'zawiesić' i nie wiedzieć co dalej - ale im większą ilością materiału człowiek dysponuje, tym łatwiej pewne rzeczy załapać - a przecież w necie jest WSZYSTKO czego tylko można chcieć, jeśli chodzi o anatomię - i nie chodzi mi tu o jedno czy dwa zdjęcia - bo też nie na tym to polega - im więcej, tym lepiej - niezależnie od budowy ciała, pewne rzeczy pozostają niezmienne - a jak już się je zrozumie... to można samemu 'budować' postacie - bo zna się margines błędu. Ale nic to...

 

To, co od razu mi się rzuciło w oczy:

cialoms0copyct6.jpg

 

A na przyszłość - chyba już bylo to wspominane - jedno ujęcie niewiele mówi... jeśli naprawdę chcesz pokazać model - to dawaj front/back/side/i jakiś rzut + oczywiście wire, bo sporo więcej na nim widać.

 

Powodzenia i raz jeszcze... wystarczy 15min i google i można nazbierać materiałów które starczą Ci na kolejne LATA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 177
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

dobra wziąłem się za kolekcjonowanie zdjęć fajnych dziewczyn...znaczy się refek . część już wykorzystałem przy korpusiku ale narazie nie będę go wrzucał. wrzucę jak coś więcej przy nim zrobię. narazie mało czasu. udało mi się jednak skończyć głowę. uważam że najwyższy czas ją porzucić. za dużo już się na niej nie nauczę. tak czy inaczej nauczyłem się przy niej bardzo wiele ale czas iść dalej ;p (sry za brak włosów. jeszcze nie obcykałem h&f do końca a i z plane-ów jakoś nieszczególnie wychodzą.)

 

twarzmv6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno lepsze niż moje główki. W moim przypadku, nie ważne jak się staram wychodzą mi kaszaloty z najgorszego horroru....

 

Ale nie o moim problemie. Główki fajne. Nie będę mówił ,że ucho do poprawy, bo to przecież wiesz. A nic innego nie mogę znaleźć - chyba nie mam oka do wyłapywania błędów.

 

Czekam na kolejne główki x]

 

PS. Teraz odwiedź pierwszą stronę swojego tematu i zobacz, co kiedyś robiłeś, a co robisz teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje ludki nie maja powiek. Robisz dziury i wkladasz oczy a to troche zamalo. Ucho doradzam robic jako odzielny obiekt wymodelowac cale i pozniej laczyc. Jest to ciezka sprawa i zawsze przylaczania ucha sprawialo mi wiele problemow i niezle irytowalo no ale taki los grafika. Na 3dtotal.com w tutku o joanie darc jest chyba tez o robieniu ucha. Warto tez szukac tutkow o modelowaniu glowy wraz z uchem w innym sofcie bo analogicznie mozna technike przeniesc. Ja sie glow nauczylem modelowac z tutoriali blenderowych pomimo ze robie wszystko w maxie.

 

Dolne wargi powinny byc bardziej zaokraglone teraz za bardzo sa proste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszy to najmniejszy problem... bo jak by nie patrzeć, jest to forma mocno abstrakcyjna i poza umiejscowieniem i proporcjami właściwie niewiele można tam spieprzyć, poza tym mało kto w ogóle na nie zwraca uwagę jeśli są w miarę poprawnie zrobione.

 

NAJWAŻNIEJSZA rzecz - to właściwy anatomicznie kształt czaszki + łączenie z szyją - jeśli to jest dobrze, oczywiście stosując w lowpoly odpowiednie wcześniej 'zaplanowane' loopy - to dalej jest już z górki (jeśli robimy główkę z boxa) - i w kolejności - oczy, usta, nos - taką hierarchię przynajmniej ja stosuję - oczy i usta to najważniejsze elementy jeśli chodzi o charakter postaci - tłumaczyć chyba nie trzeba czemu.

 

A do modelu wracając, to właściwie nie ma ani brody ani szczęki - kości nie mają być efektem ubocznym przesunięcia paru punktów którymi wygodnie nam było budować usta i inne elementy. I tak przykładowo patrząc na siatkę z profilu - trzecia linia, licząc w dół od środka oka - powinna iść pod kątem 45 stopni aż do końca, do szczęki - tu się urywa i idzie w dół. Tą gwiazdkę nad uchem możesz bardzo łatwo zlikwidować, jednocześnie poprawiając nieco 'flow'. Oczy i usta były wspominane, więc pomijam.

 

Ogólnie rzecz biorąc, loopy na oczach, nosie i ustach są w miarę poprawnie - problem stanowi cała reszta, bo jak już pisałem, jest efektem ubocznym, a nie planowaną przestrzenią jak wyżej wymienione elementy, a niestety, jak się oleje te najczęściej bagatelizowane elementy, to w lowpoly nie będzie to ładnie wyglądać. Chyba że wrzucisz do ZB, dasz sub-d parę i wejdziesz w detal.... przy paru milionach poly, loopy przestają mieć większe znaczenie - co prawda ja najzwyczajniej nie trawię takiego toku pracy, jak jak kto lubi i co się komu podoba.

 

Pozdrawiam i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upik. Mam nadzieję że teraz to już są powieki...Dzięki wszystkim za komentarze!!! Ktoś jeszcze widać tu zagląda;p (nad uchem jeszcze popracuję bo właśnie zauważyłem w nim kilk rzeczy do poprawy...pomijajac fakt że to ucho trochę nad odwal się jest ;p)

 

panua2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy alienik ...troche jak na nia patrze to wydaje mi sie ze sie cofam...no ale moze macie jakies uwagi do mega koslawej siatki (najsmieszniejsze jest to ze najgorzej u mnie z mozgoczaszka.../jej nie moja.../)

 

glowa2.jpg

 

glowa.jpg

 

glowa3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach rewanzu ;).

Usta wydaja mi sie za grube i za duze. Kolo koncików są też sa bardzo wypukłe (dolna warga).

Za bardzo osadziles oczy w czaszce

Niema powiek.

Nos wydaje mi sie niedopracowany.

To wyciecie pod nosem idace do ust jest za szerokie.

Takie parę spostrzezen. :)

edit: nie jestem tez pewien czy przypadkiem kości policzkowe nie są za mało wypukłe.

Edytowane przez kotisded
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok postaram sie skupic na tych elementach ale jedna sprawa...o co niby chodzi z tymi powiekami? sa tam powieki...mam poprostu jej bardziej zamknac oczy ? bo naprawde nie do konca wiem co niby jej z tymi powiekami zrobic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze sie wymadrzam i strzelam ze w tym tkwi problem, ale wydaje mi sie ze gdzies pominales ten moment pomiedzy koncem kosci policzkowej, a samym okiem, nie mam pojecia jak ci to opisac. Moze jest za malo wyrazny, moze loopa niej od dolnej powieki wez glebiej... Moze niech kto inny się wypowie, czy trafnie to oceniam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powieki zrób grubsze bo wbrew pozorom w naturze nie są cieńkie jak papier,poza tym musisz uwypuklić trochę kształt gałki ocznej wokół powiek- u ciebie wyrastają prawie na płasko.

PS .Usta są za małe;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zobaczylem jakie jej usta zrobilem...to olewajac refke je zmniejszylem ;p wygladalo to nie naturalnie w stosunku do reszty a az tak nie zalezy mi na podobienstwie. narazie skupiam sie na siatce i tym by wygladala jak ludź ;p dzieki ze komenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O... wiem jak ci pomoc.

W sumie dlugo na necie szukalem zasad kanonu i znalazlem tylko kanony calego ciala i zapomnialem, ze mialem twarz zakopana w tutorialach autodesku.

Co do oczu to zauważ, że każda twarz jest podobnie proporcjonalna w odległościach. Nie pamiętam już jakie są wszystkie zasady tego, może ty znajdziesz, ale np. ( to co pamietam)

wysokość dłoni jest tak samo długa jak twarz (od podbródka do linii włosów), odległość między oczami jest taka sama jak długość oka, połowa głowy jest na wysokości środka oczu... etc... Nie pamiętam już wszystkich, generalnie są zasady które tyczą się wszystkich naturalnych twarzy i zasady dla typów twarzy i ciał... typu jak masz niżej- idealna kobieta i facet wg. kogostam.

Popatrz sobie jak to jest rozrysowane i jak odległości się zgadzają na normalnej twarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie czasem jest z tym problem, bo referencje musisz ustawić dokładnie na tych samych wysokościach, co do milimetra- poszerzać, wypuklać etc., ale obiektyw też przekłamuje np w odległościach. Oczy ci wyszły tutaj źle, jeśli jechałeś z referencji to czemu tak sie stało ? W kanonie wiadomo np. że ucho jest na wysokości brwi i podstawy nosa, a z referencji możesz tego nie uzyskać. Spójrz w lusterko, to się tyczy każdej twarzy.

p.s.

jak ci wyszły takie cięcia na linii ust? To te smootch grupy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no akurat refki sa ok(no pewnie nie idealne ale conajmniej ok ;p) i wiem ze trzeba na tej samej wyskosci...az tak tepy nie jestem -_-' a ciecia to masz na mysli brzeg warg ? poprostu crease dodatkowym loopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze jest lepiej. Co prawda tylko mi sie wydaje. Od konkretnej krytyki mam was ;] (pewnie taki kolorek skory bedzie na koncu ;p narazie bez tekstury bo wciaz nie skonczylem modelowac). I tak wiem ze ona jest brzydka ;p chcialbym chociaz zeby byla czlowiekiem (elfem?) a potem bede myslal nad jej uroda. Jesli tylko to ujecie uniemozliwia jakas porzadna ocene to mowcie to wrzuce wiecej.

 

glowa.jpg

 

glowam.jpg

Edytowane przez khatake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

testowałem nową topologie na innym modelu. cieżko obiektywnie ocenić co jest nie tak po takim czasie wgapiania się w to. dużo czasu jednak na nią nie poświęciłem...właściwie to dzisiejsza praca do śniadania ;p będę jednak wdzięczny za jakiś uwagi.

 

facefront.jpg

 

faceqx.jpg

 

faceqwire.jpg

 

faceside.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Topologia jest w porządku a reszta-na pewno górna powieka i zewnętrzne kąciki oczu trzeba poprawić,górna warga też nie bardzo.Jeśli robisz na podstawie zdjęć to się ich trzymaj i powinienes sam ocenic co jest nie tak;) każda twarz jest inna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec wrocilem do starej glowki aby ja dokonczyc. Mapowanie troche skaszanione w okolicach szyi ale to poprawie i oczywiscie skora probna. Teksturki prawie zadnej nie ma (zwykla tekstura skory) ale postanowilem dokonczyc ja i dopiescic ;p

 

glowap.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co robię źle ale wciąż mi się moje mordki nie podobają :/ Może wy coś poradzicie. Niedługo zacznę robić teksturki to może z brwiami chociaż będzie normalniej wyglądać ^^

 

glowa.jpg

 

 

glowa3.jpg

 

glowa2.jpg

 

I wiecie może czemu jak skacze między viewportami to front , top i right zmieniają mi się same na perspective ? Winą jest alt+w no ale dopiero w 2009 tak mam :( strasznie wkurza. Da się jakoś viewporty zablokować ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucek91: zgadzam sie.

Kahatake: Całe pokolenie forumowiczów juz sie chyba nauczyło organiki na twoim wątku, może poczytaj go od początku.

Z boku twarz wygląda wpożądku (oprócz ucha i dziur w nosie), ale z przodu jest noo... dziwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz powiedzieć że nauczyło się całe pokolenie tylko nie ja ?;p smutne...śmiem twierdzić że ta głowa anatomicznie jest ok tylko coś, to nie sprecyzowane coś, w niej nie trybi...

 

lucek91: jest jakiś przepis który mówi że w czasie modellingu trzeba wrzucać sss ???

 

glowag.jpg

 

Tekstura to raczej zarys a nie końcowa wersja ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

khatake: sory nie miało to zabrzmieć nie miło, ale własnie chodzi o to coś, to coś co ma każda twoja twarz w tym wątku, ten sam niesprecyzowany błąd. Wierze, że siatka jest praktycznie idealna, bo ją męczyłeś przez parę miesięcy, ale właśnie w anatomii tkwi diabeł. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jak się bierzesz za organikę to wzoruj się na naturze i zacznij od prostrzych organizmów, jakieś kwietuszki, albo liście, myszki, owady i ryby. Ludzka twarz jest trudna bo każdy znas wie jak powinna wyglądać i razi nas jak coś jest nienaturalne jak u mutanta. Zresztą rozplanowanie siatki jest wyjątkowo kiepskie. Trzeba mieć też przyzwoite referki bo z głowy to niewielu potrafi sensownie poskubać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dac77 - Moim zdaniem nie masz racji. Wymodeluje się 2 głowy i potem już leci. Skąd wiesz jaka jest topologia siatki i dlaczego zła? Moim zdaniem głowa jest akurat bardzo fajnie wymodelowana, chociaż sam dodałbym parę loopów i wyglądałaby o wiele naturalniej.

Khatake jak możesz to wrzuć render głowy z siatką to napiszę konkretniej (chodzi mi głównie o podbródek i czoło.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności