g0od Napisano 27 Styczeń 2009 Napisano 27 Styczeń 2009 Jeśli nadal nie korzystasz z żadnych refek, to wybacz... ale nie bardzo wiem czego oczekujesz? Według mnie jest to lenistwo i pójście na łatwiznę - zamiast samemu gromadzić materiały, wyłapywać błędy i rozumieć budowę ludzkiego ciała - chcesz wytycznych. Tak, w pewnym momencie można rzeczywiście się 'zawiesić' i nie wiedzieć co dalej - ale im większą ilością materiału człowiek dysponuje, tym łatwiej pewne rzeczy załapać - a przecież w necie jest WSZYSTKO czego tylko można chcieć, jeśli chodzi o anatomię - i nie chodzi mi tu o jedno czy dwa zdjęcia - bo też nie na tym to polega - im więcej, tym lepiej - niezależnie od budowy ciała, pewne rzeczy pozostają niezmienne - a jak już się je zrozumie... to można samemu 'budować' postacie - bo zna się margines błędu. Ale nic to... To, co od razu mi się rzuciło w oczy: A na przyszłość - chyba już bylo to wspominane - jedno ujęcie niewiele mówi... jeśli naprawdę chcesz pokazać model - to dawaj front/back/side/i jakiś rzut + oczywiście wire, bo sporo więcej na nim widać. Powodzenia i raz jeszcze... wystarczy 15min i google i można nazbierać materiałów które starczą Ci na kolejne LATA.
khatake Napisano 29 Styczeń 2009 Autor Napisano 29 Styczeń 2009 dobra wziąłem się za kolekcjonowanie zdjęć fajnych dziewczyn...znaczy się refek . część już wykorzystałem przy korpusiku ale narazie nie będę go wrzucał. wrzucę jak coś więcej przy nim zrobię. narazie mało czasu. udało mi się jednak skończyć głowę. uważam że najwyższy czas ją porzucić. za dużo już się na niej nie nauczę. tak czy inaczej nauczyłem się przy niej bardzo wiele ale czas iść dalej ;p (sry za brak włosów. jeszcze nie obcykałem h&f do końca a i z plane-ów jakoś nieszczególnie wychodzą.)
kropekkk Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 Mi się podoba cały temat, nie zraziłeś się i teraz już wychodzą Ci ładne rzeczy. Pół roku i fajny progress mam nadzieje że i u mnie tak będzie, choć dopiero zaczynam.
khatake Napisano 9 Luty 2009 Autor Napisano 9 Luty 2009 Dzięki. Trzeba poprostu ćwiczyć a i co jakiś czas wejść na cgtalka by zobaczyć do czego się dąży;]
khatake Napisano 12 Luty 2009 Autor Napisano 12 Luty 2009 Nowa główka. Mam nadzieję że nie jest gorzej niż było ...mi się nie szczególnie podoba ale może ktoś z was będzie miał pomysł jak go trochę ulepszyć.
khatake Napisano 14 Luty 2009 Autor Napisano 14 Luty 2009 Mały up (tak wiem że ucho to kotlet przyklejony do głowy na plaster):
_Arti_ Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 Na pewno lepsze niż moje główki. W moim przypadku, nie ważne jak się staram wychodzą mi kaszaloty z najgorszego horroru.... Ale nie o moim problemie. Główki fajne. Nie będę mówił ,że ucho do poprawy, bo to przecież wiesz. A nic innego nie mogę znaleźć - chyba nie mam oka do wyłapywania błędów. Czekam na kolejne główki x] PS. Teraz odwiedź pierwszą stronę swojego tematu i zobacz, co kiedyś robiłeś, a co robisz teraz.
Temporal Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 Twoje ludki nie maja powiek. Robisz dziury i wkladasz oczy a to troche zamalo. Ucho doradzam robic jako odzielny obiekt wymodelowac cale i pozniej laczyc. Jest to ciezka sprawa i zawsze przylaczania ucha sprawialo mi wiele problemow i niezle irytowalo no ale taki los grafika. Na 3dtotal.com w tutku o joanie darc jest chyba tez o robieniu ucha. Warto tez szukac tutkow o modelowaniu glowy wraz z uchem w innym sofcie bo analogicznie mozna technike przeniesc. Ja sie glow nauczylem modelowac z tutoriali blenderowych pomimo ze robie wszystko w maxie. Dolne wargi powinny byc bardziej zaokraglone teraz za bardzo sa proste
g0od Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 Uszy to najmniejszy problem... bo jak by nie patrzeć, jest to forma mocno abstrakcyjna i poza umiejscowieniem i proporcjami właściwie niewiele można tam spieprzyć, poza tym mało kto w ogóle na nie zwraca uwagę jeśli są w miarę poprawnie zrobione. NAJWAŻNIEJSZA rzecz - to właściwy anatomicznie kształt czaszki + łączenie z szyją - jeśli to jest dobrze, oczywiście stosując w lowpoly odpowiednie wcześniej 'zaplanowane' loopy - to dalej jest już z górki (jeśli robimy główkę z boxa) - i w kolejności - oczy, usta, nos - taką hierarchię przynajmniej ja stosuję - oczy i usta to najważniejsze elementy jeśli chodzi o charakter postaci - tłumaczyć chyba nie trzeba czemu. A do modelu wracając, to właściwie nie ma ani brody ani szczęki - kości nie mają być efektem ubocznym przesunięcia paru punktów którymi wygodnie nam było budować usta i inne elementy. I tak przykładowo patrząc na siatkę z profilu - trzecia linia, licząc w dół od środka oka - powinna iść pod kątem 45 stopni aż do końca, do szczęki - tu się urywa i idzie w dół. Tą gwiazdkę nad uchem możesz bardzo łatwo zlikwidować, jednocześnie poprawiając nieco 'flow'. Oczy i usta były wspominane, więc pomijam. Ogólnie rzecz biorąc, loopy na oczach, nosie i ustach są w miarę poprawnie - problem stanowi cała reszta, bo jak już pisałem, jest efektem ubocznym, a nie planowaną przestrzenią jak wyżej wymienione elementy, a niestety, jak się oleje te najczęściej bagatelizowane elementy, to w lowpoly nie będzie to ładnie wyglądać. Chyba że wrzucisz do ZB, dasz sub-d parę i wejdziesz w detal.... przy paru milionach poly, loopy przestają mieć większe znaczenie - co prawda ja najzwyczajniej nie trawię takiego toku pracy, jak jak kto lubi i co się komu podoba. Pozdrawiam i powodzenia.
khatake Napisano 15 Luty 2009 Autor Napisano 15 Luty 2009 Upik. Mam nadzieję że teraz to już są powieki...Dzięki wszystkim za komentarze!!! Ktoś jeszcze widać tu zagląda;p (nad uchem jeszcze popracuję bo właśnie zauważyłem w nim kilk rzeczy do poprawy...pomijajac fakt że to ucho trochę nad odwal się jest ;p)
khatake Napisano 6 Marzec 2009 Autor Napisano 6 Marzec 2009 Nowy alienik ...troche jak na nia patrze to wydaje mi sie ze sie cofam...no ale moze macie jakies uwagi do mega koslawej siatki (najsmieszniejsze jest to ze najgorzej u mnie z mozgoczaszka.../jej nie moja.../)
khatake Napisano 6 Marzec 2009 Autor Napisano 6 Marzec 2009 TAKE ME TO YOUR LEADER!!! ...niby refki Angeliny Jolie...trochę jednak przesuwając verty olałem refke...
khatake Napisano 6 Marzec 2009 Autor Napisano 6 Marzec 2009 uszy to prowizoryczny pierog przyklejony na butapren. za kazdym razem jak sie biore za uszy to mi sie odechciewa ...pokretne male stworzenia te uszy...ale popracuje nad tym.
kotisded Napisano 6 Marzec 2009 Napisano 6 Marzec 2009 (edytowane) W ramach rewanzu ;). Usta wydaja mi sie za grube i za duze. Kolo koncików są też sa bardzo wypukłe (dolna warga). Za bardzo osadziles oczy w czaszce Niema powiek. Nos wydaje mi sie niedopracowany. To wyciecie pod nosem idace do ust jest za szerokie. Takie parę spostrzezen. :) edit: nie jestem tez pewien czy przypadkiem kości policzkowe nie są za mało wypukłe. Edytowane 6 Marzec 2009 przez kotisded
khatake Napisano 6 Marzec 2009 Autor Napisano 6 Marzec 2009 ok postaram sie skupic na tych elementach ale jedna sprawa...o co niby chodzi z tymi powiekami? sa tam powieki...mam poprostu jej bardziej zamknac oczy ? bo naprawde nie do konca wiem co niby jej z tymi powiekami zrobic...
kotisded Napisano 6 Marzec 2009 Napisano 6 Marzec 2009 moze sie wymadrzam i strzelam ze w tym tkwi problem, ale wydaje mi sie ze gdzies pominales ten moment pomiedzy koncem kosci policzkowej, a samym okiem, nie mam pojecia jak ci to opisac. Moze jest za malo wyrazny, moze loopa niej od dolnej powieki wez glebiej... Moze niech kto inny się wypowie, czy trafnie to oceniam. :)
mafida Napisano 6 Marzec 2009 Napisano 6 Marzec 2009 Powieki zrób grubsze bo wbrew pozorom w naturze nie są cieńkie jak papier,poza tym musisz uwypuklić trochę kształt gałki ocznej wokół powiek- u ciebie wyrastają prawie na płasko. PS .Usta są za małe;)
kotisded Napisano 6 Marzec 2009 Napisano 6 Marzec 2009 HAhahah... nie zauwazylem, ze to z jej ref. :)
khatake Napisano 7 Marzec 2009 Autor Napisano 7 Marzec 2009 jak zobaczylem jakie jej usta zrobilem...to olewajac refke je zmniejszylem ;p wygladalo to nie naturalnie w stosunku do reszty a az tak nie zalezy mi na podobienstwie. narazie skupiam sie na siatce i tym by wygladala jak ludź ;p dzieki ze komenty.
khatake Napisano 7 Marzec 2009 Autor Napisano 7 Marzec 2009 Kolejny alien. Cos jest z nia nie tak...jakies pomysly ?
wormer Napisano 7 Marzec 2009 Napisano 7 Marzec 2009 Oczy za małe i za bardzo oddalone od nosa, szczęka przydługa, o uchu raczej nie muszę mówić. Powiększ oczy, zwęź je trochę, pomniejsz usta i będzie wypas elfka:D.
kotisded Napisano 7 Marzec 2009 Napisano 7 Marzec 2009 O... wiem jak ci pomoc. W sumie dlugo na necie szukalem zasad kanonu i znalazlem tylko kanony calego ciala i zapomnialem, ze mialem twarz zakopana w tutorialach autodesku. Co do oczu to zauważ, że każda twarz jest podobnie proporcjonalna w odległościach. Nie pamiętam już jakie są wszystkie zasady tego, może ty znajdziesz, ale np. ( to co pamietam) wysokość dłoni jest tak samo długa jak twarz (od podbródka do linii włosów), odległość między oczami jest taka sama jak długość oka, połowa głowy jest na wysokości środka oczu... etc... Nie pamiętam już wszystkich, generalnie są zasady które tyczą się wszystkich naturalnych twarzy i zasady dla typów twarzy i ciał... typu jak masz niżej- idealna kobieta i facet wg. kogostam. Popatrz sobie jak to jest rozrysowane i jak odległości się zgadzają na normalnej twarzy.
khatake Napisano 7 Marzec 2009 Autor Napisano 7 Marzec 2009 robilem z refek wiec raczej w proporcjach problem nie lezy. ciezko pomylic sie z refka w odleglosciach
kotisded Napisano 7 Marzec 2009 Napisano 7 Marzec 2009 wlasnie czasem jest z tym problem, bo referencje musisz ustawić dokładnie na tych samych wysokościach, co do milimetra- poszerzać, wypuklać etc., ale obiektyw też przekłamuje np w odległościach. Oczy ci wyszły tutaj źle, jeśli jechałeś z referencji to czemu tak sie stało ? W kanonie wiadomo np. że ucho jest na wysokości brwi i podstawy nosa, a z referencji możesz tego nie uzyskać. Spójrz w lusterko, to się tyczy każdej twarzy. p.s. jak ci wyszły takie cięcia na linii ust? To te smootch grupy ?
khatake Napisano 7 Marzec 2009 Autor Napisano 7 Marzec 2009 no akurat refki sa ok(no pewnie nie idealne ale conajmniej ok ;p) i wiem ze trzeba na tej samej wyskosci...az tak tepy nie jestem -_-' a ciecia to masz na mysli brzeg warg ? poprostu crease dodatkowym loopem.
khatake Napisano 10 Marzec 2009 Autor Napisano 10 Marzec 2009 (edytowane) Wydaje mi sie ze jest lepiej. Co prawda tylko mi sie wydaje. Od konkretnej krytyki mam was ;] (pewnie taki kolorek skory bedzie na koncu ;p narazie bez tekstury bo wciaz nie skonczylem modelowac). I tak wiem ze ona jest brzydka ;p chcialbym chociaz zeby byla czlowiekiem (elfem?) a potem bede myslal nad jej uroda. Jesli tylko to ujecie uniemozliwia jakas porzadna ocene to mowcie to wrzuce wiecej. Edytowane 10 Marzec 2009 przez khatake
khatake Napisano 14 Marzec 2009 Autor Napisano 14 Marzec 2009 testowałem nową topologie na innym modelu. cieżko obiektywnie ocenić co jest nie tak po takim czasie wgapiania się w to. dużo czasu jednak na nią nie poświęciłem...właściwie to dzisiejsza praca do śniadania ;p będę jednak wdzięczny za jakiś uwagi.
Camel Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 wal dalej, nie pokazuj twarzy tylko całą głowę :)
mafida Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 Topologia jest w porządku a reszta-na pewno górna powieka i zewnętrzne kąciki oczu trzeba poprawić,górna warga też nie bardzo.Jeśli robisz na podstawie zdjęć to się ich trzymaj i powinienes sam ocenic co jest nie tak;) każda twarz jest inna...
duff Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 Usta powinny mieć jakiś kształt twoje są trochę jak u żaby.Tam gdzie jest górna powieka i dolna są za płaskie.
khatake Napisano 20 Marzec 2009 Autor Napisano 20 Marzec 2009 A wiec wrocilem do starej glowki aby ja dokonczyc. Mapowanie troche skaszanione w okolicach szyi ale to poprawie i oczywiscie skora probna. Teksturki prawie zadnej nie ma (zwykla tekstura skory) ale postanowilem dokonczyc ja i dopiescic ;p
khatake Napisano 5 Kwiecień 2009 Autor Napisano 5 Kwiecień 2009 A więc trochę ciałka w zbrushu. Wiem że nic wielkiego ale dopiero zaczynam w zb. Muszę też trochę podszkolić się w anatomii.
claude Napisano 5 Kwiecień 2009 Napisano 5 Kwiecień 2009 cycki jak balony, łydki na jak spłaszczone balony, dobre referki ci pomogą u mnie narzekali że za płaski biust he he
khatake Napisano 5 Kwiecień 2009 Autor Napisano 5 Kwiecień 2009 Problem z jej biustem polega na tym że mam gwiazdki na vertexach i za cholerę nie mogę tego wysmoothować :(
khatake Napisano 19 Kwiecień 2009 Autor Napisano 19 Kwiecień 2009 A więc nowy gniotek. Mało czasu więc narazie mało tego ale chciałbym usłyszeć co wy o tym myślicie.
khatake Napisano 29 Maj 2009 Autor Napisano 29 Maj 2009 Nie wiem co robię źle ale wciąż mi się moje mordki nie podobają :/ Może wy coś poradzicie. Niedługo zacznę robić teksturki to może z brwiami chociaż będzie normalniej wyglądać ^^ I wiecie może czemu jak skacze między viewportami to front , top i right zmieniają mi się same na perspective ? Winą jest alt+w no ale dopiero w 2009 tak mam :( strasznie wkurza. Da się jakoś viewporty zablokować ??
Lucek Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 Po pierwsze dalej nie poprawiłeś błędów które tam ci wypisali, po drugie nie ma shadera skóry.
kotisded Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 lucek91: zgadzam sie. Kahatake: Całe pokolenie forumowiczów juz sie chyba nauczyło organiki na twoim wątku, może poczytaj go od początku. Z boku twarz wygląda wpożądku (oprócz ucha i dziur w nosie), ale z przodu jest noo... dziwnie.
khatake Napisano 30 Maj 2009 Autor Napisano 30 Maj 2009 Chcesz powiedzieć że nauczyło się całe pokolenie tylko nie ja ?;p smutne...śmiem twierdzić że ta głowa anatomicznie jest ok tylko coś, to nie sprecyzowane coś, w niej nie trybi... lucek91: jest jakiś przepis który mówi że w czasie modellingu trzeba wrzucać sss ??? Tekstura to raczej zarys a nie końcowa wersja ;p
Lucek Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 khatake: Pytałeś czemu ci się nie podobają to napisałem dlaczego mi się nie podoba. Przede wszystkim czoło i podbródek potem uszy a potem szyja i będzie lepiej.
kotisded Napisano 30 Maj 2009 Napisano 30 Maj 2009 khatake: sory nie miało to zabrzmieć nie miło, ale własnie chodzi o to coś, to coś co ma każda twoja twarz w tym wątku, ten sam niesprecyzowany błąd. Wierze, że siatka jest praktycznie idealna, bo ją męczyłeś przez parę miesięcy, ale właśnie w anatomii tkwi diabeł. :)
khatake Napisano 30 Wrzesień 2009 Autor Napisano 30 Wrzesień 2009 Powraca niewyuczalny student anatomii :D Kurczę kilka razy łatwiej robić głowy męskie...
Ania Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 Podświetl trochę od drugiej strony, bo trudno ocenić takie czarne. SSS za mocne Model ładny, tzn. twarz, bo kapuca chyba jeszcze niegotowa?
khatake Napisano 30 Wrzesień 2009 Autor Napisano 30 Wrzesień 2009 Kapturek to taka prowizorka narazie. Wrzucam jakiś shot bez tego czarnego. Faktycznie nie ułatwia to oceny modelu ;p
dac77 Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 Może jak się bierzesz za organikę to wzoruj się na naturze i zacznij od prostrzych organizmów, jakieś kwietuszki, albo liście, myszki, owady i ryby. Ludzka twarz jest trudna bo każdy znas wie jak powinna wyglądać i razi nas jak coś jest nienaturalne jak u mutanta. Zresztą rozplanowanie siatki jest wyjątkowo kiepskie. Trzeba mieć też przyzwoite referki bo z głowy to niewielu potrafi sensownie poskubać.
Lucek Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 Dac77 - Moim zdaniem nie masz racji. Wymodeluje się 2 głowy i potem już leci. Skąd wiesz jaka jest topologia siatki i dlaczego zła? Moim zdaniem głowa jest akurat bardzo fajnie wymodelowana, chociaż sam dodałbym parę loopów i wyglądałaby o wiele naturalniej. Khatake jak możesz to wrzuć render głowy z siatką to napiszę konkretniej (chodzi mi głównie o podbródek i czoło.).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się