Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dzięki 🙂 Nie ma tego aż tak dużo w sumie, zoba, że ten podwójny obrazek zajął aż tydzień czasu 😮 
Jakie gónwa robisz btw?

 

EDIT
Ważna sprawa- nie polecam masła klarowanego na kanapki

Edytowane przez RaVirr
Zapomniałem dodać o odkryciu, że masło klarowane na kanapce smakuje trochę jak chleb czy bułka z olejem roślinnym z dodatkiem mleka
  • Haha 1
Napisano

True, masło klarowane do smażenia. Wysoka temperatura dymienia itd.

 

Masz w planach uwolnić się od pracy urzędniczej i zajmować się CGI fulltime? Pytam z ciekawości, bo paru osobom choćby z tego forum się udało a skilla porządnego już masz.

Napisano

Obecnie temat ze znalezieniem pracy w tej dziedzinie jest dla mnie ciężki z następujących powodów:
1. Światowa pandemia jest przyczyną częstego cięcia kosztów w postaci wynagrodzeń/etatów,
2. Spotkałem się z oferowanymi stawkami (w Polsce) na poziomie 1.5x najniższej krajowej- w takiej sytuacji zmiana pracy nieco mijałaby się z celem,
3. Nie mam jako takiego doświadczenia (oprócz kilkunastu miesięcy na freelancerce),
4. Moje umiejętności kwalifikowałbym raczej do przeciętnych, wydaje mi się, że są zdecydowanie za małe do średnich czy dużych firm. 
Z moich obliczeń wynika, że może za jakieś pół roku sytuacja na świecie się ustabilizuje (chyba, że ponownie spotka nas coś nieoczekiwanego) i będzie można wrócić do tematu 🙂

Jeśli chodzi tylko o moje odczucia i marzenia- tak, chciałbym móc tworzyć, zrobić z tego źródło zarobku i się z tego godnie utrzymywać...ale nie mam też gigantycznego parcia w tym temacie, jak się na coś za mocno odpalałem to równie mocno byłem rozczarowany w przypadku niepowodzenia 🙂 Na razie rozesłałem portfolio do kilku firm poszukujących freelancerów, jeśli ktoś się odezwie to fajnie, jeśli nie to trudno. 

I tak się żyje na tej wsi... 😄

  • Like 2
  • Thanks 1
Napisano

Dzięki 😄
Plan jest taki- mapka w 3d zostaje poglądowa, troszkę "szkicowa", taka orientacyjna by było wiadomo co gdzie jest, jakie jest ukształtowanie terenu itd. Dodatkowo ustawiam sobie na niej kamerę by zachować jako taką spójność w scenie (tak jak w załączniku). Sceny ustawiam całkiem od nowa, a po skończeniu wszystkich ilustracji planuję przerysować mapę na pełne 2d.
Mimo małego skrawka mapy, ten świat podzieliłem na 4 obszary- do tej pory ukrywałem lore, ale TEORETYCZNIE ma to być spójne i uzasadnione. Oczywiście możliwe, że część założeń się zmieni, ale chcę się trzymać tego co poniżej napisałem.
Żeby uchylić rąbka tajemnicy- DAWNO DAWNO TEMU, pewne wydarzenie spowodowało zniknięcie niemal całej ludności z tej części świata. Przez długie lata nikt nie odważył się tutaj zamieszkać, opowieści żeglarzy mówiły o przeklętym miejscu, do którego lepiej nie zaglądać. Nie baczący na "głupie legendy", dotarli w to miejsce kolonizatorzy.  Nowy król ogarnął ląd, pobudował się, ugułem utopia. Na północnym wschodzie, za namową swojego niezbyt miłego synalka, stworzył kolonię karną dla wyrzutków i niewolników, którzy przy okazji w niewesołych nastrojach zapieprzali w kopalni...No i dokopali się do brzydkich rzeczy, złamali magiczną pieczęć i wypuścili na wierzch wspomniane, nieumarłe pierwotne ludy krainy. Król, dowiedziawszy się o niewesołej sytuacji postanowił wybudować drugą (równie magiczną co pieczęć) bramę. Z powodu kolejnych zatargów z ojcem, synek stał się jeszcze bardziej niemiły i przejął kontrolę nad zachodnią częścią krainy. Tyle słowem wstępu 🙂
Więc tak- południowy wschód (tam gdzie brama), ma być architektura w podobie do gotyku, strzelistość i te sprawy. Zachód- zbliżona do średniowiecznych zamczysk, blokowo, niezbyt ciekawie, synalek chciał robić wszystko na przekór ojcu- z kolei ruiny i część zabudowy oczywiście jak na wschodzie 😄. Na północy, mieszkają  pierwotne ludy-niedobitki, planuję zrobić trochę takie nordyckie slumsy. Północny wschód- przeklęty lud, który wylazł spod ziemi. 

z mapy.png

  • Like 3
Napisano (edytowane)

Kurna Krzychu ale wyprawiasz... a powiedz, bo ułożyłeś wstęp do historii itp... czy to na potrzeby jakiejś książki robisz? Czy to po prostu jakiś koncept do jakiejś gry? Wyczytałem, że chcesz ten świat przełożyć na 2d i tak się zastanawiam dokąd to zmierza... czy robisz najpierw jakiś model 3d sceny i potem podmalówki? Może pokaż scenę przed i po.

 

Edytowane przez Papa Pio
  • Like 1
Napisano

@Papa Pio Dzięki 🙂 Wszystko to jedynie mój własny, niekomercyjny, personalny projekt. Tak sobie wymyśliłem, że fajnie by było zrobić coś własnego, spójnego w ramach treningu. Poza tym nie ma to jakiegoś większego czy ukrytego celu 😄 Jeszcze kilka grafik przede mną jeśli chodzi o enviro, postaram się dorzucić projekty kostiumów i kreatur. Oczywiście zacząłem od enviro bo najlepiej mi wychodzą, kostiumów narysowałem kilka, a potworów...w sumie żadnego konkretnego 😮 Trochę żałuję, że mam teraz dużo mniej czasu, ale jakoś idzie 🙂  
Dorzucam dwa gołe rendery, jeden, nad którym jeszcze pracuję i drugi do powyższego postu.

baza2.png

untitled bezszum mini.png

  • Like 3
Napisano

Fajne klimaty, dobrze dobrane kolory.

Statuetki na dachu ostatniej budowli jakoś nie pasują. Stylem nie są spójne z resztą budynku (który nie ma innych takich ozdóbek). Swoją skalą pomniejszają optycznie budynek, ponieważ na pierwszy rzut oka wyglądają jak potacie. Powinny być dużo bliżej brzegu (żeby ktoś, kto się zbliża do budynku, je widział) i stać na jakimś cokóliku a nie prosto na dachu. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano

Mądrego to jednak warto posłuchać. Też miałem wrażenie, że coś psuje skalę budynków, ale na tyle się opatrzyłem, że nie mogłem dostrzec co o/

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Wyrzuciłem całkiem i czuję dobrze 😮 Statua zostanie na inne potrzeby 😄 

Twierdza w górach 2.png

 

Twierdza w górach.png

Edytowane przez RaVirr
Dodałem małe, białe ptaszki bo małe białe ptaszki zawsze robią taki efekt wow
  • Like 5
Napisano

Podmalowuję w Kricie, w moim odczuciu mega toporna jeśli chodzi o instalację brushy i generalnie ustawianie, ale jak już jest ogarnięta to lepiej mi się w niej maluje niż w photoshopie- może dlatego, że jest za darmo 🙂 Generalnie polecam jako fajną alternatywę dla biedaków, którzy mają uczulenie na subskrypcję o/

Napisano

@Papa Pio Liście na ziemi są z addona, oczywiście black friday, te sprawy, napaloned i kupiłem scatter 4.0 z promocji (w myśl zasady ebać biedę). Polega to na tym, że masz wbudowane modele roślinności- kwiatki, trawy, jakieś małe krzewy, niewielkie skały itp. Możesz sobie z tego komponować własną wariację lub wybrać konkretny biom i addon ogarnia Ci to w formie particli. Na samym początku bawiłem się w modelowanie traw, drzewek itd. ale to jest strasznie żmudne, ciężko później to ogarnąć w formie assetów, a addony do roślinności są zbyt dobre by z nich nie korzystać 😄
Co do tempa wrzucania prac- no cóż, robię trochę taśmowo. Dużo pomaga dokładny plan działania. Zdecydowanie gorzej zacząć pracę gdy nawet nie wiesz co chcesz zrobić- tutaj mam mapkę, wymyślony mini lore, mam w głowie jakiś obraz tego wszystkiego i dużo łatwiej siąść do tworzenia gdy wiesz co masz robić- choć powinienem dłużej posiedzieć nad samymi konceptami, czymś zaskakującym niż tylko produkować ładne obrazeczki. Na przykład teraz najprawdopodobniej zilustruję zatrute bagna z północy i półslumsowe miasto (też z północy). Mając to w głowie wiem, w którą stronę iść z klimatem, mając mapę wiem jakie będzie ukształtowanie terenu, okolica itd. 
Druga sprawa, że enviro mi podchodzi dużo bardziej niż postacie/kostiumy/pojazdy/stwory. Jak już ogarnę landscapy z mapki i przyjdzie pora na design kreatur czy ubrań to się dopiero uśmiejesz 😄 (no i tempo wrzucania raczej na bank spadnie...albo wzrośnie bo będę błagał na kolanach o rady xD). Staram się by każdy kolejny art był bardziej przemyślany, bogatszy, lepiej zrobiony, ale efekt jest różny, @Ania szybko wychwyciła błąd, którego nie dostrzegłem, gość z pochodnią na ostatnim obrazku miał hełm- gdy po kilkunastu minutach spojrzałem na to jeszcze raz to stwierdziłem, że wygląda mega słabo i trzeba to jak najszybciej wymienić. 

 

Napisano

Tak jest! Jeśli korzystasz z blendka to polecam mocno, możesz też swoje assety wgrywać. Scatter po prostu zjada grasswalda (szkoda, że nie słyszałem o nim przed zakupem grasswalda właśnie xD).

Napisano

Niestety ma tylko małe krzewy i iglaki. Wrzucam screena (oprócz tego jest jeszcze wersja zimowa). Jeśli chcesz to mogę przekleić wszystkie assety z pełnej wersji, będziesz wiedział czy Ci to odpowiada 🙂
9f939f0062337ae45a32cb82b45af522.png

Do drzew mam botaniq, ale część z nich (że tak to ładnie ujmę) nie jest zachwycająca. 

  • Thanks 1
Napisano

Ta, wtrzymaj się, święta przed nami- podejrzewam, że znowu zjadą o kilkanaście procent z ceny...tej tańszej wersji raczej bym nie kupował, widziałem, że jest mega biedna 😞 

Napisano (edytowane)

Dużo nie podmalowywałem, właśnie chciałem wrzucić jak to wyglądało na początku, ale nadpisałem plik (CZEMU ZAWSZE TO ROBIĘ?!?!?11!). Generalnie ludziki i konik podmalowany dość mocno, dodane delikatne mgły, refleksy i tyle. 

Sprawdzałem ten addon, ale za długo w nim nie posiedziałem. O ile dobrze pamiętam drzewka robiło się porządnie choć nieco żmudnie, ale tekstury musiałeś sam ogarnąć- a najczęściej z nimi mam największy problem. Jeśli chcesz jakieś specjalne drzewko, straszące, z brzydką mordą czy zatopioną w korze żyrafą- imo lepiej zrobić bazę i pojechać z rzeźbieniem. Do takich zwykłych botaniq to mega oszczędność czasu bo jest bardzo dużo assetów i mimo, że niektóre są takie sobie to zawsze możesz je po swojemu edytować (zarówno mesh jak i materiały). Teraz widzę, że jest nawet zniżka o 33% i w pełnej wersji masz trochę traw i assetów...

#WAŻNE!

Jakby co to nie płacą mi za reklamowanie addonów do Blendera xD 

Edytowane przez RaVirr
  • Like 2
Napisano (edytowane)

Dzień dobry witam po przerwie 🙂
Trochę mnie nie było, ale nie bez przyczyny. Muszę się pochwalić, że dzięki mojemu projektowi dostałem zlecenia 🙂 
W międzyczasie nasmarowałem całą postać (pierwsza od kilku lat, może 4 w mojej historii 😄 ). Nekromanta jest jednym z głównych bohaterów tego małego uniwersum, dodatkowo chciałem zrobić coś w stylu karcianek. 
Serdecznie proszę o opinie bo wiecie (lub nie) jak to u mnie z postaciami..

 

 

Ilustracja2.png

EDIT

Ilustracja2.png

Edytowane przez RaVirr
korekta obrazka w ostatniej chwili, przepraszam :O
  • Like 8
Napisano

Pierwsze wrażenie bardzo dobre, a jakbym miał krytykować to bym napisał, że rzuca się w oczy dziwna poza nóg, a ułożenie szaty też potęguje wrażenie, że nogi są jakoś nienaturalnie ułożone. Poza tym jest duża różnica między częściami malowanymi pędzlem, a renderowanymi, poziom detalu za bardzo się różni między jednym a drugim. Będziesz jeszcze nad nim pracował?

  • Like 1
Napisano (edytowane)

@EthicallyChallenged A chyba zaraz do tego siade, pod sam koniec widzialem, ze nogi i szata nie do konca ze soba graja, ale juz postanowilem zostawic. Za to poziom detalu w roznych czesciach jeszcze spokojnie jestem w stanie uspokoic- to z kolei przeoczylem 😄

@ArnoldSzczesliwy  tajest, standardowo blender i pojechane overpaintem 🙂 obecnie, w ramach eksperymentow, probuje sporo podmalowywac by mocniej przykrywac 3d. Wydaje mi sie, ze efekty moga byc ciekawsze 🙂

 

Edytowane przez RaVirr
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Siema,
Dorzucam pierwsze zleceniówki od kilku lat \o/
To są obrazki do suplementu książki RPG Nibiru, właśnie wystartował kickstarter gdyby ktoś chciał sypnąć nieco pinionżków LECZ NIE JEST TO OBOWIĄZKOWE 😮

Co do samych obrazków- kompozycyjnie trzeba było je dostosować do konkretnych stron, stylistyka, design, oświetlenie itd. to głównie zasługa zleceniodawcy i dostarczonych opisów 🙂

 

Nibiru-Covenant-Nexus-fin.jpg

Nibiru-Domed-paradise2.jpg

Nibiru-Lamassu-fin.jpg

Nibiru-Walking-Chapel.jpg

Edytowane przez RaVirr
  • Like 5
  • Wow 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności