Destroyer Napisano 1 Sierpień 2008 Napisano 1 Sierpień 2008 (edytowane) Cześć jestem tu nowy na forum ale to chyba widać po ilości postów :D Zakładam pierwszy W.I.P. ever:) w którym będę chciał podciąnąć się w renderowaniu vizek arch ext/int i produktów i w ogóle:) Liczę na wasze wskazówki, porady, krytykę i inne takie tam :P Miałem taki wątek założyć dawno temu ale jakoś przeszła mi ochota :) mam nadzieję, że teraz mnie to zmotywuje do ciężkiej niewolniczej pracy po 36h na dobę albo i dłużej jak dam radę :D Będe pracował w Maya i renderował w V-rayu (modeling w modo) Oki to na pierwszy ogień idzie kuchnia którą kiedyś męczyłem w mentalu ale jakoś mi nie szło, załamałem się rzuciłem w kąt i teraz po ponad pół roku wracam ;) na razie tyle:) Edytowane 26 Sierpień 2008 przez Destroyer
gregorjan Napisano 1 Sierpień 2008 Napisano 1 Sierpień 2008 Chrom na kuchence ok. Ale jakoś nie pasuje mi na garnku. Zwykły metal lub mniejszy nois byłby chyba gustowniejszy. Co do renderingu sam lepszych ustawień bym nie osiągną, więc oprucz tego słabego semplingu niestety nic więcej nie pomogę p.s. nie wiem czy kieliszki nie są ciut za duże:) pozdro
RA Napisano 2 Sierpień 2008 Napisano 2 Sierpień 2008 Jak widzę takie okapy i kuchenki, to coś mówi mi: Aaaaa! ;) A gdzie ten chrom? Bo tu nie ma nawet pół chromu. :)
Destroyer Napisano 2 Sierpień 2008 Autor Napisano 2 Sierpień 2008 gregorjan dzięki za odpowiedź materiały jeszcze trochę poprawiłem :) RA co jest nie tak z kuchenką i okapem? bo nie rozumiem? robiłem z fotki nie żebym sam takie coś wymyślił :D A gdzie ten chrom? Bo tu nie ma nawet pół chromu. :) na łyżce :D na początku dodałem chrom do kuchenki ale odbijał podłogę jak lustro(tak chyba powinien wyglądać pełnosprawny chrom?) i wyglądał paskudnie więc podbiłem glossiness i efekt jest lepszy ale jak to już nie jest chrom to nie wiem :P nie znam się na tym;) A pisząd dobry chrom miałem na myśli że wygląda mniej więcej tak jak chciałem a nie że jest poprawny fizycznie czy coś :P i upgrade więcej materiałów i mniej szumu :)
Master Kiełbaster Napisano 2 Sierpień 2008 Napisano 2 Sierpień 2008 daj sss na makaronie i tych hmmmm zielonych kulkach?
RA Napisano 2 Sierpień 2008 Napisano 2 Sierpień 2008 Z tym piekarnikiem i okapem chodziło mi o to, że są brzydkie po prostu. ;) A co do chromów, to nie ma to tamto, poszedłeś na łatwiznę. Przy chromach 99% efektu to odbicia. Trzeba się pomęczyć. :)
arev Napisano 2 Sierpień 2008 Napisano 2 Sierpień 2008 Przyciemniłbym nieco okno piekarnika. Jakaś para powinna się wydobywać z garnka z makaronem, który wrzuca się do wrzącej wody :D p.s. Składam protest przeciwko używaniu literki V zamiast W :>
Destroyer Napisano 2 Sierpień 2008 Autor Napisano 2 Sierpień 2008 (edytowane) Master Kiełbaster te zielone kulki to arbuzy tylko nie wyrosły :D właściwie nie wiem co to ale takie na refce były :) próbowałem coś tam z SSS ale w majce jest jeszcze trochę upośledzony, nie ma tego wszystkiego co w maxie już o materiale fast SSS czy jakoś tak nie wspomnę bo wcale go nie ma :( ale jeszcze coś spróbuję na kulce popróbować może coś źle robiłem może jakieś rady jak to SSS ustawić na start? wiem że musi być obiekt choć trochę transparętny czytałem helpa a i tak coś niebardzo mi efekt wychodzi :/ RA w chacie mam nieporównywalnie brzydsze :D ale spoko ;) A co do chromu to powinien być bez glosinesa? Teorie niby znam że w metalu odbicia tworzą cały efekt ale w praktyce to już jakoś nie idze tak dobrze :P jak pisałem jak dałem bez gloss to paskudnie odbijało podłogę na start odsutarowałem w PS potem w scenie dałem oweride z dla podłogi z minimalną sutaracją dla odbić i dodatkowo glossines jeśli to jest lemerskie to może podzielisz się radą jak to zrobić? Zawsze fajnie wiedzieć jak to robią super pro wymiatacze ;) arev dzięki za rady, o prarze nie pomyślałem ale moze coś w PS machnę :) robiłem z fotki a tam pary nie było bo to atrapa do telewizora :D p.s. Składam protest przeciwko używaniu literki V zamiast W :> ok poprawiam się ręderuje moje vizki w W-ray-u :D :D i kolejny upek, już chyba dużo więcej z tego nie wycisnę, może dodam parę, SSS jak się uda :) i nie wiem co tam jeszcze możnaby z tym zrobić.. jak wam się widzi zdatne to do czegoś? :D i goły render, jak zrobić żeby był podobny do tego z PS a nie taki zamglony? da się łato jakoś bo jak nie to PS way mi zupełnie nie przeszkadza :D Edytowane 2 Sierpień 2008 przez Destroyer 1
RA Napisano 2 Sierpień 2008 Napisano 2 Sierpień 2008 Uf, ja broń Boże nie jestem wymiataczem. To pierwsze primo. Drugie primo... ;) Chrom to wbrew pozorom całkiem nie taka prosta sprawa. To znaczy można zrobić materiał (czarny) z odbiciami 100% (+ fresnel ok. 17) i baaardzo niewielkim glossem (czasem wychodzi to na dobre, ok. 0,99-0,98), i to się sprawdzi. Można jednak zrobić VrayBlendMtl i w base wcisnąć coś podobnego co opisałem powyżej ale z glossem ok. 0,5, jaśniejszym kolorem materiału (lub jakimś falloff'em) i dużo mniejszym fresnelem lub nawet falloff'em w "reflect". W coat to samo co na początku opisałem (ostre, mocne odbicia). I później jest zabawa z ustawieniem proporcji mieszania się tych dwóch materiałów i takich tam. Pierwszy materiał na pewno wymaga dobrze ustawionych odbić (podłogi na obrazku nie widać więc od bólu możesz fake'ować), natomiast drugi może dać efekt trochę zbliżony do tego twojego brushed. Wada drugiego jest taka, że base material wymaga dużej ilości subdivs. lub lepszego AA i renderuje się czasem niemiłosiernie długo. To jest raczej dobre rozwiązanie dla niedużych elementów sceny. Ble, rozpisałem się...
Destroyer Napisano 3 Sierpień 2008 Autor Napisano 3 Sierpień 2008 RA ale zakręciłeś ;) może to potestuje ale już nie w tej scenie oki chyba ostatni upek dla tej vizki, próbowałem SSS('transluence') ale coś niespecjalnie mi szło i sam nie wiem czy działało bo poza dłuższym renderingiem jakoś dużych różnic nie widziałem między transluence on a off ;) więc dałem sobie spokój dodałem tylko parę do porzedniego rendera i sam nie wiem czy jest oki raz mi się podoba a raz nie :P co myślicie? i zrobiłem jeszcze taki renderek z reinhardem i psychiczna kamerą :) dużych różnic nie ma poza zoomem i 'vitegingiem' :) no i chyba goły render był mniej mglisty :) chyba już to zostawię jak jest i idę dalej
arev Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 Nawet fajnie ta para wyszła :) Z makaronem mógłbyś jeszcze spróbować trochę refraction z niskim glossem i mgłą.
Destroyer Napisano 3 Sierpień 2008 Autor Napisano 3 Sierpień 2008 arev dzięki:) ale jak ciężko było fotkę pary znaleźć jak wpisałełm para w googlach to miałem pary damsko męskie (w większości :D) a jak wpisałem steam to gry i interface Steama (tego od gier) się wyszukiwały;) ale na flikrze znalazłem 4 fotki nienajgorsze i dwie się nadały jakoś do użycia:) z makaronem jeszcze coś spróbuje i jeszcze takie szybkie pytanie która z tych wersji jest lepsza ta z psychinczej kamery i vignettem czy bez? :) mi się wydaje że z vignettem jest trochę bardziej naturalna ale bez wygląda czyściej :)
arev Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 IMO psychiczna (haha) lepsza :). Nadmierna czystość jest nienaturalna :D
siwy Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 ten blat nie za cienki a makaron nie za gruby ?
Master Kiełbaster Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 próbowałem coś tam z SSS ale w majce jest jeszcze trochę upośledzony, nie ma tego wszystkiego co w maxie już o materiale fast SSS czy jakoś tak nie wspomnę bo wcale go nie ma :( ale jeszcze coś spróbuję na kulce popróbować może coś źle robiłem może jakieś rady jak to SSS ustawić na start? wiem że musi być obiekt choć trochę transparętny czytałem helpa a i tak coś niebardzo mi efekt wychodzi :/ Załącz mental raya to się pewnie pojawi fast sss :P w vrayu SSS właściwie nie działa, możesz spróbować dać lekką przeźroczystość i dużego glossa w transparency.
Destroyer Napisano 4 Sierpień 2008 Autor Napisano 4 Sierpień 2008 arev oki, dzięki za odpowiedź ;) siwy masz racje sprawdziłem w Polskiej Izbie Makaronu parametry i mój jest zdecytowanie za gruby :D blat też za chudy :) poprawiłem i chyba już lepiej, dzięki :) Master Kiełbaster dzięki, myślałem że ten materiał się do czegoś nadaje :) klik ale jak mówią że nic nie dorówna mentalowi w SSS to pewnie jest w tym trochę racji;) Zrobiłem ten jakby SSS dla makaronu, wyszedł makaron wielojajeczny pełnoziarnisty :) renderuje się chyba dłużej od chromu :/ i zmieniłem jakiś prametr fizycznej kamery żeby render był podobny do tego ze zwykłej i to chyba tyle :) renderowałem to 3 razy najpierw włączyłem render wyszedłem na godzinkę wracam a ty render na testowych nastawach! aa! :) popawiłem zarzuciłem render wracam i patrzę a tu połowa rozdzielczości mimo że było dobrze ustawione, jakoś vray nie załapał, ale za trzecim razem się już udało :D to już chyba koniec ostateczny ;)
Destroyer Napisano 4 Sierpień 2008 Autor Napisano 4 Sierpień 2008 siwy dzięki! cieszę się że się podoba:) a te zielone kulki to nie wiem czym są :) takie były na refce z której robiłem, może to jakieś owoce ?! albo po prostu zielone kulki żeby ładniej wyglądało :)
Destroyer Napisano 9 Sierpień 2008 Autor Napisano 9 Sierpień 2008 odkopuję :) dobra jadę z następną kuchnią, na razie tyle :) te kulki to nie pomarńcze :) wrzuciłem żeby coś było i takie pytanie co to za "fotony" mi tu wyskoczyły i jak się ich pozbyć, materiał ma 20 subdiv tak wygląda z Sub-Pixel maping on a tak z off :/
Pawelkos Napisano 10 Sierpień 2008 Napisano 10 Sierpień 2008 No ja niestety nie pomoge ci z tymi "fotonami", nie podoba mi sie to ze te lampy wisza na takej rurze, poza tym wychodzi ci to calkiem ladnie, fajnie wyszlo to drewno na szafkach, mozesz napisac cos wiecej o tym shaderku ?
Destroyer Napisano 10 Sierpień 2008 Autor Napisano 10 Sierpień 2008 RA używam zawsze Adaptive DMC ale już wczoraj odkryłem co powodowało te błędy, to przez spot light z mayi, który wrzuciłem do wiszącej lampy, vray jej nie polubił jak ją wyłączyłem wszystko było gładkie, wywaliłem ją i dodałem vray Spotlight i już nie ma problemów ale ciężko się te światełko kontroluje zwłaszcza że nie znalazłem żadnej dokumentacji do tego (w sumie to tylko kilka atrybutów jest dla mnie niejasne) ani w viewporcie nie ma żadnego podglądu jak to będzie wyglądać tylko trzeba renderować po każdej zmianie :/ Pawelkos dzięki :) lampka to sam zauważyłem że do poprawy :D a co do matreiału to nie ma o czym gadać bo jest tam tylko mapka diffuse :D w Photoshopie zrobione przez HueSutaration ze zwykłego derwna, nawet nie było speculara, jedyne co nie jest standardowe to tripple switch który nadaje rózne textury dla róznych obiektów z tym samym materiałem na poprzednim renderze były 3, teraz dorobiłem jeszcze 3 extra take a look ;) Dziś zacząłem robić owoce na stolik, scenkę wziąłem z Light Chalange na CGTalku, robiłem parę godzinek zwłaszcza że "SSS" w Vrayu jest straszliwie powolne, został mi banan a z jabłkiem byłem juz w połowie i bam!! crush!! i muszę zaczynać prawie od nowa:( niemal nic się nie zachowało poza nieproceduralnymi texturkami :( chyba nawet jeden finalny materiał nie przetrwał! F*CK!Aż nie wierzę że ani razu nie zapisałem ani że autosave nic nie uratował :( Kilka renderów testowych z histori VFB i tyle :/ Nie ma co komentować i tak zaczynam od nowa :P Fresh start ech..
Destroyer Napisano 11 Sierpień 2008 Autor Napisano 11 Sierpień 2008 no i "niu werżyn" :) chyba nie tak źle ... jak na V-ray-a :D jabłku chyba przydałaby się lepsza textura jak mi się będzie jeszcze jutro chciało to ją poprawię :P teraz już można komentować :D
patry Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 E no, jak na v-raya to faktycznie nie jest źle :P Co do jabłka - wydaje mi się, że kiedyś Vorek fajne texturki jabłek umieszczał na forum ;) O, winogron Ci nie wyszedł :) Pomęcz go jeszcze :D
Touch Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 Jak dla mnie tylko gruszka i banan się dobrze prezentują, reszta do poprawy;) Bananom przydałaby się ciemniejsza końcówka. Pozdr
Endriu_M Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Z wizualizacjami boje Twoje piękne są... ;) a ja mam takie małe pytanie techniczne... Czy na te wszystkie "gładkie" powierzchnie musisz podpinać smooth'a? Mi v-ray automatycznego smootha nie widzi, muszę dawać modyfikator - co jest dość nieszczęśliwym rozwiązaniem (pomijam, że sub-d w ogóle nie chce renderować). Ominąłeś to jakoś? Pozdr AM
Destroyer Napisano 13 Sierpień 2008 Autor Napisano 13 Sierpień 2008 patry jabłuszka Vorka miałem na dysku tylko nie od razu je znalałem bo mam tem też cały backup internetu :) ale i tak ich jeszcze nie użyłem :P w winogronach też mi coś nie pasuje, ale nie wiem co :P te w "pęczku":) jeszcze imo nie są takie złe ale te luzem jak groszek albo cos wyglądają :/ Touch nie znasz litości :P a talerz może być? wiem że trochę kanciasty na brzegach no ale :P a możesz trochę dokładniej napisać co nie jest ok i jak to poprawić i dokładne nastawy materiałów wraz z texturkami ? :P Endriu_M dzięki to jakoś tak przypadkiem :P nigdy nie renderowałem za dużo ale tu mi jakoś niezgorzej wychodzi :D co do pytania technoicznego to w maxie robisz? bo ja w mayi i tam modyfikatorów nie ma i vray jeszcze w fazie beta jest, jak na wcześniejszym renderze spojrzysz na banana lub talerz na tle materiału to zobaczysz że na brzegach jest kanciasty bo nie ma super gęstej siatki (aktualnie już ma :P) a wysmoothowałem go za pomocą normalnych --- i mały upgrajd z wczorajszej nocy i dzisiejszego ranka:) czy gdziekowiek jest lepiej niż było, co poprawić i jak itd. co do winogron poddaję sie:/ niech ktoś pokieruje jak to zrobić, kurcze moży byłoby łatwiej jakbym miał jakieś refki :D
Sebastian Ozga Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 pobaw się w SSS z tym winogronem ;) Edit: mała pomoc ;)
Endriu_M Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Endriu_M dzięki to jakoś tak przypadkiem :P nigdy nie renderowałem za dużo ale tu mi jakoś niezgorzej wychodzi :D co do pytania technoicznego to w maxie robisz? bo ja w mayi i tam modyfikatorów nie ma i vray jeszcze w fazie beta jest, jak na wcześniejszym renderze spojrzysz na banana lub talerz na tle materiału to zobaczysz że na brzegach jest kanciasty bo nie ma super gęstej siatki (aktualnie już ma :P) a wysmoothowałem go za pomocą normalnych Chodzi mi o v-raya dla Mai. Napisałem "modyfikator", a w zasadzie chodziło mi o noda (chociaż też nie jestem przekonany, czy to poprawne nazewnictwo). Żeby wszystko było jasne: używasz Polygon->Mesh->Smooth, czy znalazłeś jakiś inny - bardziej automatyczny - sposób (może na przykład zmusiłeś v-raya do akceptowania automatycznego mesh-smooth: klawisze 1,2,3...)? Mam nadzieję, że tym razem udało mi się napisać trochę jaśniej. ;) Pozdr AM Refka: http://farm1.static.flickr.com/36/125425063_daf5c609e2_o.jpg
Destroyer Napisano 13 Sierpień 2008 Autor Napisano 13 Sierpień 2008 Sebastian Ozga dzięki zaraz zobaczę co tam ciekawego :) Endriu_M do "wysmoothowania" używam normals-> smooth normals szczególnie jak po impocie jest hard edge faceted geometry Polygon->Mesh->Smooth też czasem, jak trzeba to trzeba:) i zostawiam nod w historii żeby w każdej chwili móc go wywalić lub robię incremental save z wersją z nodem lub bez smootha i drugą na której pracuję z wysmoothowaną geometrią i wywaloną historią czy znalazłeś jakiś inny - bardziej automatyczny - sposób zaznaczam kilka obiektów :P i klikam na ikonkę na shelfie która ma wszystkie opcje ustawione i 1 incremental, jak któryś obiekt potrzebuje jeszcze więcej smootha to zaznaczam go i dodaję drugiego noda może zmusiłeś v-raya do akceptowania automatycznego mesh-smooth: klawisze 1,2,3... no to chyba nie możliwe ale w majce 2009 będzie to działało przynajmniej w mentalu :) i dzięki za refkę :)
marc_in Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 a moze zlapac ogonek banana i wyciagnac troche (poszarpac ,wiesz o co mi chodzi:>) ,teraz wygladaja jak plastikowe i wypolerowane na dodatek ;p a jako ze plastiku sie nie poleruje to mamy podwojne zaprzeczenie realizmu sceny :]
Endriu_M Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 fikołek: Dzięki za wyjaśnienie... Łudziłem się, że to jednak możliwe bez dodawania noda...
peteRlo Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Endriu, zaznaczasz obiekt, ctrl+A, Attributes -> Vray -> Subdivision.
Endriu_M Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 peteRlo: Dzięki! No teraz to wygląda znacznie lepiej! :)
Pawelkos Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Na poczatku powiem za bardzo podoba mi sie material materialu tzn tej szmaty na ktorej lezy talerz, arobuz dobry tylko za duzy bum, arbuzy zwykel sa dosc gladkie na powierzchni; winogrona powinny bardziej przezroczyste (zabawa z SSS); wisienki za bardzo szkliste - za duzu gloss; na bananach tez zwiekszyc gloss ( do dwoch ostatnich moze powinno byc zmniejszyc :]) ten niewibrator na przodzie talerza to co to tak samo jak te fioletowe kulki ?;>
Pussik Napisano 15 Sierpień 2008 Napisano 15 Sierpień 2008 Banany nieco bardziej podgniłe, lepsze. ;] Tło do owoców takie sobie.
Destroyer Napisano 18 Sierpień 2008 Autor Napisano 18 Sierpień 2008 back in business! ;) marc_in masz racje zrobi się jak będzie się chciało ;) peteRlo o i nauczyłem się czegoś ;) chyba w ostatnim buildzie to dodali i przegapiłem :P Pawelkos dzięki za szczegółowy opis co jest źle :) co do fioletowych kulek to tak jakby śliwki :) na chelendź byli i tacy co robili z tego kiwi i inne jakieś coś ;) moze spróbuję zrobić z tego kiwi ale z Vrayu nie da się z tego co wiem renderować żadnych włosów więc może nic z tego nie wyjść więc może zamodeluję poprawne śliwy i zrobię je jak trzeba :) a co do tego nie wibratora to przemilczmy to :) chyba jeszcze coś z tym zrobie to był taki test ale chyba wyobraźnia mnie poniosła :D Pussik racja, mi też bardziej się takie podobały wrócą zgniłe ;) thx -------- pomęczyłem jeszcze trochę winogrona i już wydawało mi się że będą działać unhidnąłem całą scenkę i tak wydawało mi się :P na testach w uproszczonej scenie wyglądały lepeij a z całą sceną to jak zwykle :/ a więc zawiesiłem winogrona i wróciłem do kuchni :) tekie testy z historiiVFB i zbliżenia tego co na renderze nie widać :) i sam render na pożarcie :)
siwy Napisano 18 Sierpień 2008 Napisano 18 Sierpień 2008 technicznie wypas, ale design tych szafek to wczesne lata 90.
Touch Napisano 18 Sierpień 2008 Napisano 18 Sierpień 2008 pomarańcze bardziej pomarańczowe zrób, wyglądają jakby tam miesiąc leżały;p I dziwna rzecz nad środkową szafką/okapem. Pozdr;)
Pawelkos Napisano 18 Sierpień 2008 Napisano 18 Sierpień 2008 Jablko za duzy gloss, ptyki na podlodze za szerokie fugi i zmapuj podloge tak zeby przy szafkach byly juz tylko fugi a nie wystawaly kawalki plytek
Destroyer Napisano 18 Sierpień 2008 Autor Napisano 18 Sierpień 2008 siwy dzięki!, design nie mój :) ale coś w tych szawkach musi być bo jesteś kolejną osobą która na nie narzeka :) ale co tam zostawiam to jak jest i mknę dalej niczym "wiater" :D Touch pomarańcze takie wyblakłe są gdyż wpływa na nie swiatło o niezwykłej mocy XD ale spox zrenderzę szybką maskę i poprawie w PS :) A co do dziwnej rzeczy nad okapo-szafką to jest to taki trójkąt zza którego bije światło, taki dla ładności dodany :P na refce tak było to nie będe zmieniał, przynajlmniej jest o czym myśleć :) może to kuchnia iluminatów :) Pawelkos za duży glosinnes czy ogólnie specular na tym jabłku :) płytki się poprawi, jak dam radę ;) thx
Destroyer Napisano 22 Sierpień 2008 Autor Napisano 22 Sierpień 2008 porawiłem kuchnię, właściwie to tylko pomarańcze bardziej pomarańczone, kafelki lepiej ustawione i jeszcze wyrenderowałem kawałeczek z trójkątnym światełkiem w super hi nastawach bo były plamki :P tak btw tam jest geometria emitująca światło da się jakoś zwięszyć jej sampling lub coś podobnego żeby nie było palm na renderze przy ekonomiczno-zadowalających nastawch? :) i który parametr rendera ma największy wpływ na jakość światełka emitowanego z geo?? I dalej.. zabrałem się znowu za ten nieszczęsny talerz ;) po setkach godzin prób i błędów zauważyłem że coś jest nie tak z geometrią i kiedy postawiłem z przodu przezroczystą kulkę bez refrakcji robiła za xray talerza ;) zresztą nie tylko talerza po tysiącach godzin prób naprawy geometrii ;) zrobiłem talerz od nowa no prawie ;) a potem musiałem jeszcze poprawić geo dla kilku owoców i po długich miesiącach szukania rozwiązania w końcu kilka godzin temu je znalazłem^^ wystarczyło zcombinować popsutą geometrię ze świeżą kulka albo plajnem i geo się naprawiała :) kto by pomyslał :) oki to the point tu render z delikatnie podciągniętymi levelsami w psie a tu próba podciągnięcia winogron :) męcze te winogrona i zawsze coś nie teges teraz dodałem kilka procedur i nawet namalowałem małe żyłki a tu nawet kropeczek nie widać :D o i zacząłem wczoraj nową vizke, zgadnijce jaką? :P dziś otwieram scenę a tu kilka obiektów w tym ściany, podłoga i stół zniknęły, żaden obiekt nie ma shadera i wygląda jak wireframe i z hypershade zniknęły mi wszystkie oba dwa materiałyO_O pierwszy raz mój workflow modo->lwo->deepExploration->obj->maya->rotateX-90 mnie zawiódł :/ aż starach się bać co przyniesie jutro :D
Endriu_M Napisano 23 Sierpień 2008 Napisano 23 Sierpień 2008 workflow modo->lwo->deepExploration->obj->maya->rotateX-90 mnie zawiódł :/ ja się nie dziwię... ;) Jest stanowczo za mało rozbudowany. Nie wiem czy uwagi są na miejscu, bo pewnie Ci się już nie chce przy tych scenach dłubać, ale przyoszczędziłeś Pan na poligonach i skóra od banana wygląda trochę kwadratowo, a w kuchni bardzo rzuca się w oczy ogromny wiatrak. Może lepiej by było z jakąś ciemną szybą...? Pozdr AM
Destroyer Napisano 26 Sierpień 2008 Autor Napisano 26 Sierpień 2008 (edytowane) Endriu_M dzięki za podpowiedź, rzeczywiście wentylator w piekarniku jakiś duży się wydaje poprawiłem i przyciemniłem też szybkę ale już nie będe pokazywał bo nie ma co zaśmiecać :) i jeszcze się ktoś do czegoś przyczepi :D co do banana to zauważyłem że zapomniałem o smoothie ;) ta scenka stała się przechowalnią owoców do innych scen i ten banan tak jak i drugi oraz arbuzy wyleciały, teraz chciałbym to zakończyć bo mam wrażenie że każdy kolejny rener gorszy od poprzedniego :( tu nowe śliwki ze starym materiałem ale już widzę że chyba za mało speculara :/ i to wcięcie jakoś się wysmoothowało i g widać :P albo mi się wydaje, jak jeszcze coś to się czepiać bez litości bo jak już wróce do tego pómiska to po raz ostatni :) powoli finishuje tą kuchnię :) już widzę że nie podbiłem subd dla światełek i jest szum i dywan coś nieteges :/ może się jeszcze go jakoś wyratuje, trochę za bardzo włochaty wyszedł ale chyba proxy da się skalować nieproporcjonalnie? i coś mi się zdaje że owoce są za małe a krzesło za duże:/ trzeba pomierzyć:) ile ma dojrzały dorodny banan? :D i na początek testy i zoomy :) i render zielona wersja z krzywych jedengo usera z tego forum kto zgadnie jakiego stawia piwo :D +vigneting w post i hardcore :) mi się najbardziej podoba :D i czepiać się bez litości o każdy drobiazg bo nie chcę wracać po 5 razy do tej sceny :) Edytowane 1 Wrzesień 2008 przez Destroyer
Touch Napisano 26 Sierpień 2008 Napisano 26 Sierpień 2008 ja się nie odzywam;p Niezła ta nowa kuchnia;) Brakuje trochę widoku za oknem i ogólnie urozmaicenia dziury w ścianie, która robi za okno. Dywanik do poprawy, za długi włos moim zdaniem. Popracuj też nad szybką w drzwiach mikrofali. Można by też doświetlić część gdzie stoi krzesło (które swoją drogą też bym wymienił;p), bo mizernie tam chromy wyglądają. Reszta spoko;p A, to wino na zbliżeniach wygląda jak soczek;D PS. Fajna ta zielona wersja;p Pozdr;)
Endriu_M Napisano 26 Sierpień 2008 Napisano 26 Sierpień 2008 (edytowane) i jeszcze się ktoś do czegoś przyczepi To jest bardzo dobre motto! :D Prac nie należy pokazywać. Te wszystkie modele to Ty tak "z palca", czy gotowe, z jakieś płyty? Ostatnia wersja pt. Hardcore powinna mieć podtytuł: "pijany Neo wraca z imprezy u Morfeusza". ;) W sumie bardzo fajnie się wszystko prezentuje, jedyne co to przydałoby się trochę podbić parametry renderowania i pozbyć się dużego (i nieprzyjemnego) ziarna w rogu kuchni i duże szumu na chromie. Pozdr AM EDIT: proxy możesz skalować jak tylko żywnie Ci się podoba Edytowane 26 Sierpień 2008 przez Endriu_M
Oleksiak Napisano 26 Sierpień 2008 Napisano 26 Sierpień 2008 O jasna chole** - to tak jakby to było spore przekleństwo :) Mam nadzieje że się przyda: ta skórka od bana to moim zdaniem trochę zbyt sztywna powinna być chyba trochę bardziej oklapnięta. To odbicie na na blacie między mikrofalówką a owocami jest dziwne - chodzi mi o odbicie na płaszczyźnie pionowej blatu. Jak to są panele podłogowe to nie powinno być jakiś listw przypodłogowych czy cosik takiego ? Ciekawi mnie jak te półki / szafki się otwierają :D Dywan fikuśny czyli tak jak Touch napisał... Owoce... ja bym je zrobił bardziej ala "dopiero wyciągnięte spod kranu" chodzi mi zwłaszcza o winogrona i pomarańcze bo one jakby na nie tak światło padało to by się tak ładnie "świeciły" aj fink soł ;) Dobra... poza tym kuchnia mnie rozbraja bardzo fajne są te zbliżenia. Niestety nie działa mi drugi render "zoom". Pozdrawiam.
Destroyer Napisano 26 Sierpień 2008 Autor Napisano 26 Sierpień 2008 Touch hehe ;) dzięki za krzywe:) się zastanawiałem czy kiedyś się do czegoś mi przydadzą i bam! :) no noreszcie kuchnia się podoba, do trzech razy sztuka :D widoku za oknem chyba nie będzie, na fotce była biała "dziura" która mi się podoba i chyba tak zostanie bo nie mam dobrego pomysłu co tam postawić to postawię nic :D problem rozwiązany. Next ;) w tych drzwiach to jest nawet rama i szyny po których się przesówają ale dałem delikatny błękit na to i prawie się zlewa ze ścianą ale coś tam jeszcze z tym zrobię :) krzesło i tak chciałem wymienić ale bezie bardzo podobne i w takich samych kolorach zieleń i chrom ;) wrzuci się pare gratów za kamerę to może chrom zacznie wygląać jak człowiek :D wino wygląda jak soczek bo to był pierwszy test :) w prawym górnym rogu jest render wina maki wino który bardziej wino przypomino :D PS. Fajna ta zielona wersja;p nom mi też się podoba ;) Endriu_M To jest bardzo dobre motto! :D bardzo się cieszę że się podoba :D Te wszystkie modele to Ty tak "z palca", czy gotowe, z jakieś płyty? w większości "z palca" modele i maziam sobie texturki :) na zegary w mikrofali poszedł nawet licznik z samochodu bo nic specjalnie lepszego po dysku mi się nie walało :D ale tutaj wyjątkowo krzesło nie moje ale i tak je wywalam i zrobie moją wersję a oprócz tego wyciskarka do soku, ten plastikowy pojemnik za nią, trzepaczka do jajek :D (chyba tak to się nazywa :D) te pojemniki "kitchen magic" i łopatka do przewracania to pociągnięte z jakiejś czeskiej stronki (chomikuje wszystko co mi wpadnie w łapki :D) ale i tak musiałem wszystko przemodelować to topologia była tragiczna i nie mogłem na nią patrzeć :) i źle się smoothowała szczególnie dumny jestem z dwóch uciekinierów z tobołkami jak na 4 min nieźle się prezentują z tej odległości :D
Pawelkos Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 Ogolnie fajny projekcik, renderek nawet ladny, a teraz co mi sie nie podoba lub podoba troche mniej: brzydka mikrofalowka, moglbys otworzyc jakis katalog i zerznac jakas ladna; podloga za mocno odbija (mniejszy gloss); brzydkie krzeslo; jesli przy tym stole ma sie jesc (a tak zakladam skoro stoi tam krzeslo i talerz z owocami) przydalaby sie jakas stylowa lampka nad nim; nie wiem czy dywan w kuchni zdalby egzamin, szybko by sie zatluscil; sitko w zlewie brzydkie, wyglada na tani produkt z chin; no i to chyba tyle
Endriu_M Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 w większości "z palca" modele i maziam sobie texturki :) No to szacunek. :) Przynajmniej będziesz mógł z czystym sumieniem nazwać "swoją pracę" "swoją pracą".
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się