aspenboy Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 Małe zróżnicowanie kolorów, spróbuj upraszczać formę na początku i stopniowo dodawać detal - będzie Ci w ten sposób łatwiej zbudować postać.
serio Napisano 13 Styczeń 2009 Autor Napisano 13 Styczeń 2009 aspenboy - dzięki, za odwiedziny. Każdą poradę noszę w głowie i staram się wdrażać w życie choć opornie to idzie. No cóż, mielimy dalej.../więcej grzechów nie pamiętam..
Urbanboogie Napisano 13 Styczeń 2009 Napisano 13 Styczeń 2009 Jak na moje niedoswiadczone oko to bardzo fajne! Tylko chyba od kolana w dol cos nie tak z proporcjami: na pierwszym rysunku wzdluz, a na drugim jakby wszerz :)
Dann.G Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 pierwszy szkic- kolezka lewituje..nie czuc ciezaru, jego prawy bark chyba sie wylamal..ale kwadracik rulez :) drugi szkic- jgo prawa noga u dolu sie "wylewa"na podloge..stanowczo za gruba... trzeci szkic- nie wiadomo co jest blizej, a co dalej przy jego lewej rece..w tym rejonie..za podobne barwy meeen! wez nastepnym razem kurde pedzel z 50px minimum i krotkimi ruchami ustawiaj, sprobuj, nie musisz pokazywac..ale cykaj wiecej takich szybkich duzym pedzlem a nie wiesz...ciupanko..to nie ds ;) pozdro
serio Napisano 16 Styczeń 2009 Autor Napisano 16 Styczeń 2009 Urbanboogie - Dzięki za wpis i zwrócenie uwagi na błędy. Czasem ciężko je samemu wyłapać. selfu - dzięki, że wpadłeś. Dobrze, że wychwyciłeś te anatomiczne anomalia. Będe się ich wystrzegał w przyszłości. Tak jak selfu doradzał (wiele razy zresztą :) ) przełamałem się i wziąłem w końcu 50 px brush i napaćkałem 3 pozy.
Dann.G Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 a malujesz pedzlem okraglym z szhape dynamics i other dynamics jednoczesnie? jesli tak to wylacz szejp i sprobuj jeszcze raz bez...i tam nie wczuwaj sie ze cos ci wyszlo poza linie czy cos..zamalowywuj bledy..kurde blebleble sam sie musze wziac za anatomie ;) pozdro
aspenboy Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 A mógłbyś wrzucić refki z których korzystasz?
serio Napisano 16 Styczeń 2009 Autor Napisano 16 Styczeń 2009 (edytowane) aspenboy - proszę.. (link do strony: http://www.human-anatomy-for-artist.com/?id=15) Edytowane 9 Luty 2009 przez serio
rosikowski Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 fajne refki, mógłbyś dać stronkę z której czerpiesz te refki ? co do prac to raczej nie jestem w stanie nic konstruktywnego poradzić, ale widzę że koleś z prawej ci dobrze wyszedł, może spróbuj jeszcze bardziej upraszczać postacie ? bo z tego co widze masz problemy z dolnymi częściami ciała ,
noiprox Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 Kolor ich skóry kojarzy mi się z pieczonym kurczakiem
Paweł Kaczmarczyk Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 Tak, zbyt mocno operujesz światłocieniem, kolorystyka też jest trochę inna, więcej poszukiwań. Jak nie wychodzi to spróbuj w walorze, ale w poprzednich widziałem, że też jest zbyt mocno potraktowana, za jasne światła, za ciemne cienie. Przez co poszczególne mięśnie nie tworzą jednej całości tylko miejscami wydają się doklejane. (Przerysowane) Co do anatomii to wydaje mi się, że jest w miarę poprawna. Koleś w środku ma za szeroką miednicę, coś dziwnego dzieje mu się z jego lewą ręką, ogólnie anatomicznie on jest chyba najsłabiej potraktowany. Podobają mi się te Twoje metodyczne ćwiczenia, oby do przodu. Pozdrawiam
Dann.G Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 no teraz jak zapodales refy no to widac, ze przy zroznicowaniu kolorow trza posiedziec jeszcze- Florian P ma duzo racji w tym co pisze by the way- dzieki za bardzo przydatny link ;) do roboty! pozdro
serio Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Napisano 20 Styczeń 2009 rosikowski - stronkę z pozami zapodałem nad zdjęciem. Szkoda, że większość jest płatna ale jak się naszkicuje wszystkie darmówki to wtedy można kombinować dalej. Rysowanie nóg wciąż jest dla mnie problemem, szczególnie ułożenie całych nóg i łydek. Oglądam anatomie, obserwuje, podpatruje lepszych ale cóż.. Szkicuje też ołówkiem ale póki co wciąż daleko mi do zrozumienia. noiprox - "Kolor ich skóry kojarzy mi się z pieczonym kurczakiem" - lol . No cóż są problemy, poszukiwania.. Może kiedyś wyjdzie ok. Florian P - Zbyt mocny światłocień może też wynikać z mojego przyzwyczajenia, że każdy picek traktuje korygowaniem kontrastu. Widocznie przesadzam z tym, choć gdy tego nie zrobię, wychodzi mdło. Z zarzutem odrębności każdego mięśnia już się spotkałem. Postaram się to ujednolicać. Dzięki za wsparcie z ćwiczeniami. Boję się, że nic nie osiągnę i się załamie ale chociaż będe miał czyste sumienie, że chociaż próbowałem. selfu - Dzięki, że tu wpadasz. Z kolorami tych szkiców to raczej nie trzymałem się tych ze zdjęcia. Podpatrywałem palety innych , ale nieudolnie raczej. Ok tym razem szkicowałem bez shape dynamics i other dynamics, lecz musiałem zmniejszać wielkość brusha bo to już była plama na plamie.
serio Napisano 26 Styczeń 2009 Autor Napisano 26 Styczeń 2009 Kilka Skanów z moejgo szkicownika. Z lekcji pana Vilppu. Oraz bazgroły..
Coyote Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 tez ostatnio oglądałem Villpu i jestem pod wielkim wrażeniem fajne szkice serio pozdrawiam :)
aspenboy Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 Dzięki za linka do refek :) Te szkice z Vilppu świetnie Ci idą. Ogólnie jego lekcje to chyba jedne z lepszych dostępnych materiałów.
prrrszalony Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 Widać, że nie przerobiłeś dobrze pierwszych lekcji Vilppu. Aha i jego filmy są dla tych, którzy przerobili już jego książkę. Proste ćwiczenia. Odsyłam do nich, bo masz bardzo szarpane te kreski, krótkie i proste. Masz też problemy z najważniejszym, czyli z pierwszym, ogólnym szkicem. Wydaje mi się, że w dużym stopniu winowajcą są rozmiary szkiców (za mały format kartki?).
Coyote Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 mógłbyś zapodać tytuł tej książki bo ciągle wyskakują mi te jego filmiki ;)
prrrszalony Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 Vilppu Drawing Manual http://www.vilppustore.com/manuals.htm
serio Napisano 27 Styczeń 2009 Autor Napisano 27 Styczeń 2009 Coyote - Co racja to racja, Villpu jest zajebisty. Nie chcę chyba wiedzieć ile wyrzeczeń i poświęceń kosztowało go by osiągnąć taki poziom ale na pewno cena była wysoka. aspenboy - niech Ci linki służą. Dzięki za pozytywne zdanie. Oprócz V. polecam też Riven Phoenix-a. prrrszalony - No nie rysowałem od początku, jakoś tak w środku zacząłem. Oczywiście to był błąd bo same oglądanie nic nie daje. Co do rozmiarów formatu kartki to może faktycznie za mały (A6). Ok wrzucam ćwiczenia kolejne.. plus stare speedy półtoragodzinne tak dla archiwizacji.. [/url]
Coyote Napisano 27 Styczeń 2009 Napisano 27 Styczeń 2009 mówiłeś ze kontrastujesz i przed kontrastem wyglądają mdło mógłbyś wrzucić coś mdłego chciałbym zobaczyć w czym tkwi problem :)
aspenboy Napisano 27 Styczeń 2009 Napisano 27 Styczeń 2009 serio: thx, Riven'a znam również, chociaż jego "structure of man" mnie zdecydowanie nie przekonało, trochę "sztywnie" poprowadzona forma. Vilppu zdecydowanie skopał mi tyłek jakiś czas temu, ale nie starczyło mi cierpliwości żeby obejrzeć wszystkie od deski do deski. W ostatnich sylwetkach widzę jeden problem - weźmy np. udo postaci w środkowym kadrze: ten sam kolor jest zastosowany do oświetlenia uda z przodu, jak i z tyłu, przez co nie za dobrze buduje się forma. Może lepiej by było się zdecydować z której strony model jest oświetlony padającym światłem, a z której światłem odbitym (będzie - upraszczając - słabsze). Nawet jeśli na zdjęciu jest to trudno rozróżnialne, to lekkie przerysowanie sytuacji w twojej pracy może pomóc widzom zinterpretować bryłę.
serio Napisano 3 Luty 2009 Autor Napisano 3 Luty 2009 (edytowane) Coyote - ok wrzucam bez kontrastu (mdłe) akrobatyczne ludziki.. aspenboy - dzięki za przeanalizowanie obrazków i poradę. Spróbowałem wcielić w życie w poniższym ćwiczeniu.. A tu kilka notatek z ćwiczeń Vilppu (i innych źródeł) na małym formacie No i zeszłotygodniowy speed. Dzięki za oddane głosy ;D Edytowane 9 Luty 2009 przez serio
żółty Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 uffff właśnie przejrzałem całą teczke, ogrom pracy widze wkładasz w swoje ćwiczenia podziwiam zapał ;], ostatnie studia bardzo fajne chyba tylko to błekitnawe światło troche za mocne, chyba że to efekt zamierzony , pozdrawiam
Dann.G Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 kurcze no do przodu idzie i fajnie jest ale czysc ten kolor cielisty w sensie bardziej staraj sie odwzorowac to co widzisz na refie..narazie nie interpretuj..choc podoba mi sie ten srodkowy kolorowy wlasnie ze wzgledu na interpretacje..ale mimo wszystko sa jeszcze przekrecone w kontrascie- za mocny kolor w cieniu..pozdro!
serio Napisano 18 Luty 2009 Autor Napisano 18 Luty 2009 żółty - Dzięki za wpis. Fajnie, że widać jakąś tam pracę własną. Taa światło już na maxa przesadzone. selfu - dzięki za reakcję. Oglądając moje wcześniejsze pozy stwierdzam, że grzeszyłem tym kolorem. fakt... Staram się teraz dawać bardziej delikatniejsze barwy choć czy wychodzi tego nie wiem..próbuje..
serio Napisano 20 Luty 2009 Autor Napisano 20 Luty 2009 Nic ciekawego tu nie ma, proszę się rozejść..
Paweł Kaczmarczyk Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 no baardzo ładnie. Widać krok do przodu. Proponuję Ci pomachać szybkie szkice w kolorze. Proporcje ogólne postaci potrafisz uchwycić teraz zacznij szybko rejestrować światłocienie na postaciach. Najlepiej w jakimś otoczeniu. Tak, żeby konkretne światła oddziaływały na postać. Noirpox ostatnio wrzucił takie ćwiczenie. O tu bez wdawania się w detal, miękkim okrąglakiem czy innym, szybki szkic. No i powinieneś powoli szukać gestu, bo one póki co są topornie malowane. Pozdrawiam.
Coyote Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 troche nie odpowiada mi ze wszystkie twoje postacie wyglądają jak nasmarowane oliwką ale proporcjonalnie jest świetnie skąd bierzesz te zdjęcia bo chardesign mi sie powoli nudzi :P
Dann.G Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 wiecej sie patrz na ta refke i mniej maluj - proporcje sie wlasnie sypia, szkice "kubikowe" takie tez odpusc- jedz od razu normalnie organiczne ksztalty, bo w tych brylowatych nogi ci sie wydluzaja np... pozdro
serio Napisano 24 Luty 2009 Autor Napisano 24 Luty 2009 Ugh, dzięki panowie, że chciało Wam się tu kliknąć. Nie są to jakieś super rzeczy na które chciałoby się patrzeć więc doceniam Wasz trud ;D Florian P - postacie w otoczeniu postaram się poeksplorować ale na razie nie chce za nadto tracić widok z targetu. Mam niestety tendencje do zbytnich zoomów i z tym też walcze (z dużymi brushami też) więc jeszcze jakbym miał walczyć z otoczeniem to wzmogłoby frustracje. Oczywiście ciężko też znaleść fajne refki w necie. Nie wiem o co Ci chodzi z gestem. Czy chodziło o jakąś manierę stawiania kresek itp. Nad swoją topornością się pochylam i pracuję jak mogę.. Jeden osiągnie wszystko w rok a drugiemu zajmie to całe życie..Niezbyt to optymistyczne.. Coyote - cześć. Dzięki za te spostrzeżenie. Faktycznie miałem/mam jakiś wkręt na te silnie świecące powierzchnie i niezbyt się to sprawdza w rysowaniu skóry. Staram się z tym uporać choć nieraz same refki wprowadzają mnie w błąd. No cóż spalonym kurczakom mówimy nie! ;) selfu - witam. Z tym patrzeniem to bywa różnie. Czasem nie dostrzegam błędów mimo, że mam pod nosem. Niestety używam transform-tool choć super by było mazać od razu poprawnie. Kubiki odstawione, to było takie jednorazowe ćwiczenie choć padłem gdy usłyszałem, że ktoś rysował same takie przez 4 lata (szaleństwo). Kolejna monotonia...
prrrszalony Napisano 24 Luty 2009 Napisano 24 Luty 2009 uuu wyrabiasz się :D Tydzień ledwie, a tu taki postęp, aż miło popatrzeć :) Vilppu coraz lepiej wychodzi, ale dalej format chyba działa na Twoją niekorzyść, wykorzystaj całą kartkę na te pozy, bo teraz niektóre linie są zbyt dosłowne (krzywizny na udach są za mocne, Vilppu zachęca do przesadzania, ale na jego wielkim formacie jest to i tak jest mniej widoczne, niż na Twoim mniejszym). Rysujesz coś też samemu korzystając z jego metod, czy tylko to co jest w filmach?
Dann.G Napisano 25 Luty 2009 Napisano 25 Luty 2009 moim zdaniem spoko dzialaja takie delikatnie wynaturzone ksztalty w olowkach ostatnich- sadze, ze czasem nawet lepiej tak rysowac nazwijmy to "karykaturalnie", niz szukac idealnej linii w ksztalcie...podobaja mi sie te szkice, a jesli o cyfrowe chodzi to moze zacznij robic tak, ze jak juz przyobserwujesz kolor i go dobierasz na palecie to dobierz o dwa tony odsycony, bo jednak jeszcze za czyste te kolorki mi sie zdaja...ale juz jest lepiej i spoko, ze jest trenowane :D pozdro
serio Napisano 6 Marzec 2009 Autor Napisano 6 Marzec 2009 (edytowane) prrrszalony - dzięki za miłe słowa. Postaram się robić większe szkice tak jak mówisz. Pewnie na moją niekorzyść wpływa też trzymanie ołówka w sposób jak do pisania. Niestety trzymanie ołówka w taki sposób jak robi to V. frustruje mnie niezmiernie. Wiem , że nie uzyskam wtedy tego "flow" ale cóż.. Może jeszcze się nawrócę ;D. Metody V. staram się wdrażać w digitale. Jego uniwersalne "Feel the form" jest ponad wszystko ;D. Narka selfu - dzięki za pozytyw za ołówkowe wysiłki oraz za słowa mogące dokalibrować moją teraźniejszą metodologię działania w digitalach. No a kiedy zobacze Twoje nowe picki na colors-a? ;-> Ok czas powrzucać trochę szmiry.. Wrzucam też kartony z ostatniego projektu. No i moja wejściówka na mini-bitwę.. (dziękuje wszystkim za jałmużnę pod postacią votów). Edytowane 6 Marzec 2009 przez serio
DaRoZ Napisano 6 Marzec 2009 Napisano 6 Marzec 2009 w tych anatomicznych jeszce mniejsza uwage przywiazuj do renderingu, a lepiej rozpracuj kreska wszystkie ksztalty, bo troche to na zasadzie ze rozrysujesz postac i wypelniasz ja plamami i dlubiesz by bylo jak na zdjeciu(to zawsze zagoni w ciemny kat), skup sie bardziej na samej kresce, a potem jak juz bedziesz pewny dzialaj plama :) fajny ten ostatni-poodoba mi sie ;) choc troche tam za ciemna w miejscu cienii, co do olowkow moze tez nie kreskuj a bardziej wyciagaj(podkreslaj sobie krechą) najwazniejsze ksztalty-szybciej glowa zapamieta i bedzie ci latwiej sie nauczyc anatomii jak zrobisz 10 szybkich szkicow pociagnietych jedna linia, niz wykreskowany rysunek. pozdrawiam i powodzenia
SBT77 Napisano 7 Marzec 2009 Napisano 7 Marzec 2009 Zastanawiałem się czy pisać, bo może mi się dostanie po uszach za to co napiszę, nie mam żadnej wiedzy i piszę co widzę wzrokiem prostego chłopa bez jakiegokolwiek przygotowania i wykształcenia plastycznego... ...ale wydaje mi się że malowanie z tych refek które wklejasz trochę mija się z celem... Może mam jeszcze za słabą percepcję, ale wydają mi się miejscami strasznie zniekształcone. Np. pan na pierwszej refce ma jakby za dużą głowę, co z resztą skopiowałeś w swojej wersji. Niewiasta na drugiej fotce wygląda jakby miała zwichniętą stopę - i znów widać to w twojej kopii... Ja nie czynię z tego najmniejszego zarzutu, żeby było jasne - nawet dość poprawnie kopiujesz co widzisz na fotografii... Pytanie tylko czy to co widzisz jest poprawne :D Dla mnie to nie jest tak jakby na tych zdjęciach coś miało być bliżej / dalej, raczej jest jakby większe / mniejsze... A doskonalne wiemy, że to nie tak działa... Zgaduję że jest tak dlatego że wzrok działa w "stereo", a aparat fotograficzny w "mono"... Próbowałem wyrazić to co widzę i czuję, może bardzo się mylę...
DaRoZ Napisano 7 Marzec 2009 Napisano 7 Marzec 2009 moim zdaniem nie mylisz :) to co widzi jest dobre, ale jeszcze zalezy jak to widzi ;) dlatego jeszcze raz namawiam serio'a do tego by bardziej skupil sie na samych ksztaltach i robil nawet najprostsze szkice niz wyrenderowane postacie ktore sa niepoprawnie przeniesione, przez jeszcze nie wyrobione oko... pozdr
serio Napisano 15 Marzec 2009 Autor Napisano 15 Marzec 2009 DaRoZ - dzięki za double post ;D Tak jak pisałeś skupię się bardziej na szkicu niż na plamach, przynajmniej dopóki mnie to nie wynudzi. A co do pewności, to chyba nigdy nie będzie idealnie skoro ludzie studiują tą anatomie pół życia i wciąż mają problemy. Z cieniowaniem ołówków to nie moja fanaberia ale poprostu było takie ćwiczenie (i teraz znowu jest:) więc zrobiłem tak jak pokazywał. Apropos miałeś fajny picek na bitwe digartową z tym nurkiem ;). SBT77 - witam. Jak to ktoś znany powiedział rysując modelkę nie kopiujemy ją tylko analizujemy. Dobrym jest to co zauważyłeś odnośnie fałszywej iluzji jaką dają części ciała znajdujące się dalej/bliżej w moich picach. Muszę bardziej na to zwracać uwagę w przyszłości aby nie powtarzać tego błędu.
masz)rum Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 widze że posłuchałes DaroZa ;] i bardzo dobrze, te skeche na ciemnym tle kozaczą ;] oby tak dalej! Ta praca na minibitwe zapowiada sie fajnie, podoba mi sie design zbroi ale pomyslałbym bardziej nad kompozycją, est troche sztywna i pierwszy plan wyglada lekko jak doklejony.
miriam Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 Cartoons szok :), widzę że ostro napierasz, anatomia bolączką narodów ;) więc się nie przejmuj. //Pozdr.
serio Napisano 8 Kwiecień 2009 Autor Napisano 8 Kwiecień 2009 Coyote - thx masz)rum - Dzięki za spostrzeżenia. Kiedyś wrócę do tej pracy to uwzględnie Twoje sugestie a póki co będę się miał na baczności przy kompozycji następnym razem. miriam - Dzięki za pocieszające słowa co do anatomi. Ok pora wrzucić coś nowego...Dalsze ćwiczenia.. Archiwalny piracki speed.. Zabawa w wymyślanie.. Przy niektórych korzystałem z pomocy refek) No i wygrany picek z mini-bitwy (yeeee! :D
lordbiernac Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 ostatnia ilustracja bardzo sympatyczna :) choc wydaje mi sie, ze mogles pokombinowac z nieco bardziej dynamiczna kompozycja (wydaje mi sie, ze gdybys obnizyl nieco "kamere" i nieco poprzesuwal rozne elementy tak, zeby nadal sie to dobrze czytalo widz moglby sie nieco bardziej identyfikowac z tymi dzieciakami i rowniez zrobic 'woooow!!!', bo nie watpie, ze one tak wlasnie zrobily ;]). poza tym powalcz troche ze zroznicowaniem faktur roznych materialow, bo na razie wszystko z pluszu zrobione ;) tak czy siak- bardzo pozytywnie :)
serio Napisano 7 Maj 2009 Autor Napisano 7 Maj 2009 lordbiernac - dzięki za podpowiedzi. Każdą radę trzymam w głowie i wracają jak bumerang podczas kolejnych prac. Kompozycja, tekstury.. spoko, kiedyś mam nadzieje , że wszystkie składniki tej potrawy zaczną współgrać jednocześnie. Tymczasem wrzucam starsze prace zanim całkowicie pogubią się w różnych folderach..
emmilius Napisano 7 Maj 2009 Napisano 7 Maj 2009 Kociaki rewelacyjne =]. Na tym mniejszym tylko troszkę mniej zdecydowanie światło i cień leżą. (w porównaniu do dużego) I teksturka na dachówkach =]. Grunt że w miejscu nie stoisz.
serio Napisano 12 Maj 2009 Autor Napisano 12 Maj 2009 Emmilius , Kseronarogu - dzięki. Znajomy poprosił o karykaturę koleżanki więc przy okazji pokazuję..
Kubasa Napisano 12 Maj 2009 Napisano 12 Maj 2009 koty wymiatają :) szczególnie duży, karykatura tez całkiem sympatyczna - jedziesz ostro do przodu i tak trzymać ;) pozdrawiam
serio Napisano 5 Czerwiec 2009 Autor Napisano 5 Czerwiec 2009 Kubasa - dzięki za pozytywne słowo! Tymczasem kilka starszych prac małych i większych..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się