Skocz do zawartości

Teczka 2d: serio


serio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 423
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki wszystkim za odzew.

 

Richard Hade - Taa soundtrack czasem pomaga :) Słuchałem sobie tej właśnie melodii podczas malowania i pomyślałem, że może komuś pomóc również w odbiorze pracy. Zgadzam się, że ciężar kompo siedzi na dole. Na początku gdy zaczynałem drzewa były tak w połowie ale rozciągnąłem to do góry i w sumie trochę przez to ucierpiała właśnie kompozycja no ale za to jest trochę oddechu :).

 

emmilius - żółwia w skrzyni próbowałem trochę "wyciągnąć" by zwracał więcej uwagi poprzez dodanie kwiatków (zwiędłych - a jakżeby inaczej ;) na plastronie ale to go za bardzo zasłaniało, że już w ogóle go widać nie było więc dałem spokój. A co do malowania to jestem samoukiem :)

 

Florian P - jesienno-depresyjna ilustracja -bardzo dobre skojarzenie! Czyli cel został osiągnięty :) . Kazik również ładnie zinterpretował tą piosenkę, również mi się podoba.

 

CzAk1 - dzięki za miłe słowa. Sorry, jeśli kogoś zdołowałem ale nie możecie brać wszystkiego na...... poważnie :).

 

Rotcore - dzięki za stworzonka!

 

Mayer - dzięki za liście !

 

Pasiterek - dzięki za klimat!

 

Morbid Karbid - OMG! Dzięki mistrzu za odwiedziny no i cieszę się, że się podobało.

 

ola-f - what? Nie wiem o co chodzi ale dzięki!

 

nicponim - dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

selfu - heh dzięki. O już używasz nowego colors! Czekam zatem na nowe pracki w galerii :)

 

WWWoj - heh miło słyszeć. Też mam te zwierzaki sztuk 3 i właśnie śpią pod kaloryferem - nice ;)

 

misiekhc - dzięki panie! Fajnie, że się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie skupiam zawsze na plastycznej stronie i dopiero jak wlaczylem podklad muzyczny to zobaczylem, ze scena przedstawia pogrzeb. Swietny pomysl z ta muzyka, w tandemie prezentuja sie bardzo klimatycznie.

 

A jesli chodzi o plastyke, to mi przeszkadzaja te delikatne biale obramowki, ktore prawie wszedzie wystepuja. Mozna by to uznac za element stylu, ale mi glownie ten zabieg splaszcza formy, ktore przez to nie moga "siasc" w przestrzeni i, moze nie nachalnie, ale wycinanka sie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy ktos ci o tym kiedykolwiek wspomnial, ale robisz elementarny blad w wiekszosci swoich prac. Sciemniasz jadac do niemalze czerni i to samo z jasna strona do bieli. Musisz pomyslec o temperaturze kolorow. Kiedy to wyeliminujesz, zyskasz wiele, zapewniam.

 

Polecam practical light and color z Gnomon'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dezzed - thx

Tonic - nom, tak wyszło.

leander - co do obramówek to zapewniam, że nie jest to żaden styl. Chciałem poprostu podkreślić bryłę, rozjaśniając zaciemnione miejsca odrobiną światła no ale może nie wyszło to tak jak miało.

mrozik26 - dzięki

icecold - tak mam problem z tym cieniowaniem. Myślę o tym cały czas i próbuje z tym walczyć. Tego Gnomona już wcześniej widziałem ale może pykne go jeszcze raz aby się wryło w pamięć. Dzięki.

 

Dziś wrzucam picka którego zrobiłem na podstawie szkicu z DS-a. Jak to malowałem to słuchałem m.in. tego ;)

 

3stones59small.jpg

 

 

Edytowane przez serio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mant-raz - taa Bobby robi to świetnie. Niestety mam problem z uzyskaniem tej tzw "soczystości", zazwyczaj zamiast tego efekty wychodzą zaciemnione pracki jak to niektórzy już zauważyli. No ale trzeba próbować.. Póki co podkręciłem trochę kontrast w pracce..Może trochę lepiej wyjdzie.

 

ola-f - dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serio - zmień sobie RGB sliders na HSB w photoshopie i przejedź color pickerem po obrazku. W większości miejsc saturację masz max. w połowie (drugi slider) - poeksperymentuj z tym (dobre efekty daje np. zwiększenie nasycenia w cieniach - czyli nie tylko obniżasz jasność, ale też zwiększasz nasycenie. To oczywiście duże uogólnienie ;) ). Możesz spróbować dodać sobie adjustment layer typu Hue/Saturation, podkręcić saturację i dodać maskę - wtedy dość łatwo można dodać podział na plany (dalsze plany mniej nasycone, bliższe bardziej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich prackach bardzo pomaga jak juz niemal finalna wersje pojedziesz klikoma warstwami w trybie overlay i hard light ktore ubarwia przescia swiatlocienia i podkreca troche kolorki na bajkowe. Tak na szybko masz to ponizej. Trzeba by to jeszcze dopracowac ale chyba widac o co mi chodzi. Pytanie tylko czy o takie "soczyste kolory" chodzi tobie ;]

 

over_06.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omen mnie co prawda ubiegl z overem, ale napisze co mialem napisac i dorzuce moja szybka podmalowke:

 

serio, mysle ze to po czesci wina przejsc tonalnych w twoich prackach. Sa co prawda czystsze i przyjemniejsze w odbiorze, ale kolory ciagle nie wszedzie siedza i samo podkrecenie kontrastu tu nic nie pomoze- czasem moze to tylko pogorszyc sprawe ;) Wg mnie cieniowanie obiektow w wielu miejscach wyglada u ciebie tak samo, i zarowno walor jak i natezenie kontrastu jest na roznych przedmiotach jednakowe. Za bardzo wszystko "sciemniasz" jednym kolorem. Cien ma swoja barwe rowniez i mysle ze jak pokombinujesz w miejscach cienia roznymi przejsciami kolorow to uzyskasz ciekawsze efekty, jednym slowem zakres waloru u ciebie jest praktycznie od bieli do czerni stad tez rownomierne swiecenie przedmiotow, a w niektorych miejscach wrecz brudzenie, o ktorym mowiles ze masz z tym problem. Zrobilem doslownie kilka pociagniec czysta plama i poprzesuwalem troche ssuwaki by kolory nabraly "zycia", zeby zobrazowac o co mi chodzilo :)

 

3stones59smallov.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokombinowałem trochę przy picku. Skorzystałem z porad Daroza i podmalowałem parę miejsc i zastosowałem inną temperaturę kolorów. (Odkryłem, że trudno dobrać odpowiednio temperaturowo kolor..czasem nie wiem w którą stronę paska iść ).Również parę filtrów na koniec dałem jak Omen rzekł. I tyle w sumie.

 

3stones76.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem DaRoZ przepalil i za mocno wyszly te podciagniecia suwakowe, wydaje mi sie ze najlepszym zlotym srodkiem wyszedl over Omena, choc moze to tylko kwestia rozbieżności kalibracji monitora u obydwu panów (Serio - Omen). Amen : ) bardzo zacna ilustracja, łatwo skojarzyć Twój styl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tło mi jakoś nie leży, za dużo maźnięć tam, może lepiej by się prezentowało takie delikatnie zaznaczone tylko.

 

A ogólnie to każda z Twoich prac ma świetną atmosferę i aż czuć, że jakaś historia tam się odbywa.

Podziwiam i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popraw może skały w tle...bo wyglądają jak z plastelny trochę...i ten dym...na początku myślałem, że to kolejna skała w cieniu :)

 

w ogóle tak patrzę i myślę, że może kompozycyjnie lepiej było by zamienić te dwie skały miejscami ze sobą (niższą z wyższą)..ale to by trzeba spróbować..

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za uwagi..

Posłuchałem sobie rad i wprowadziłem kilka.

Skadrowałem, rozjaśniłem dalszy plan , noise na niebo , trochę światła, textury na skały (zamieniłem miejscami wysoką i niską skałę) i w sumie tyle.

 

speedpainting14937wyost.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś Omen pisał, żeby nie malować za wysoko w walorze. I tak się zastanawiałem o co chodzi. Przegląnąłem sobie histogramy prac które mi sie najbardziej podobały.

 

Odkryłem ciekawą rzecz. Na początku jak robiłem jakąś prackę "naświetlałem ją jak aparat cyfrowy", (patrz wykres 1)

 

A te prace które mi się najbardziej podobały miały w lwiej czesci histogram zupełnie inny (patrz wykres 2)

 

histoc.png

 

jeżeli to mylne spostrzeżenie niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem że dobra fotografia będzie miała histogram zbliżony do pierwszego wykresu ale to by trzeba było się jakiegoś fotografa zapytać czy by potwierdził. Z ilustracjami myślę jest zdecydowanie inaczej. To autor kieruje wzrok kontrastem, kolorem bla,bla itd i buduje nastrój naginając prawa które obowiązują w fotografii i chyba dlatego nie sprawdzi się to przy malowaniu. No chyba że ktoś wiernie kopiuje/odtwarza rzeczywistość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty bierzesz człowieku?;]

 

a tak na serio, serio odnoszę wrażenie, że ze światłem jest coś nie tak.

chmury oswietlone są swiatłem rozproszonym a na postać pada ostre swiatło sloneczne , no i jeszcze te swiatlo odbite...mocne strasznie

wygląda to tak jakbyś do sielankowej scenki wkleił mrocznego typa przyczajonego w jakims mrocznym zaułku. przy tego typu swietle ogolnym, wydaje mi sie że swiatlocien powinien byc troche skromniejszy a kolor czysty i użyty bardziej plaszczyznowo

 

tak na moje niewprawne oko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Witam!

Wrzucam kilka prac.. Cgtalkowa z Dreamscape'a (wyniki powinny być już dziś), oraz z naszego rodzimego konkursu maxowego pt "kryzys" plus dwie inne..

 

Ostatnio inspirują mnie nieśmiertalne prace Beksińskiego i Gigera.. Przy czym przy ostatnich pracach staram się pomyśleć coby było gdyby połączyć te dwa style.. Póki co eksploruje sobie tą tematykę..

 

Zachęcam do odpalenia muzyki podczas oglądania

 

piotrruszkowskiportfoli.jpg

zoomy:

piotrruszkowski67zoom12.jpg

 

piotrruszkowski67zoom22.jpg

 

 

piotrruszkowski712.jpg

 

zoomy:

piotrruszkowski71zoom12.jpg

 

piotrruszkowski71zoom22.jpg

 

 

piotrruszkowski502.jpg

 

zoomy:

piotrruszkowski50zoom12.jpg

 

piotrruszkowski50zoom22.jpg

 

piotrruszkowski50zoom32.jpg

 

 

piotrruszkowski0472.jpg

 

zoomy:

piotrruszkowski047zoom1.jpg

 

piotrruszkowski047zoom2.jpg

Edytowane przez serio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypas! Świetnie Ci to wychodzi, na pewno się przyda.

 

Uważaj! Ryzykowne jest branie Beksińskiego na warszat.

1. Co byś nie robił, zaleci ostrym plagiatem.

2. Niewiem jakbyś lepiej to od Beksińskiego zrobił i tak każdy powie, że to Beksiński i obrazek spalony.

 

To tylko takie moje spostrzeżenie. To niezmienia faktu, że jest zaje..fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnie dwie są masakrycznie dobre! Problem jedynie lezy w tym, ze nie czuje tutaj hmm 'autentyczności' ...widzisz prace gigera i beksinskiego miały coś charyzmatycznego w sobie, patrząc na nie wiedzialem ze nie jest to jakis wymuszony gest, czułem ze to poprostu wypływa z nich, ze mają autentyczną potrzeba namalowanie tego w taki a nie inny sposób. U ciebie mimo ze wyglada w niektorych momentach bardzo pro, jakos nie przekonywuje mnie...Jakies takie to hmm no na siłe....

 

No i tak jak napisał Status- porownania beda nieuniknione, a najgorzej ze w tym zestawieniu-ty-beksinski, niestety ale bedziesz wypadał zawsze na drugim miejscu...tak jak nr 23 jest zaklepany dla jordana, tak takie klimaty w takiej technice zaklepane sa dla beksinskiego. No chyba ze wykluje sie z tego jakas nowa jakosc, wtedy cofam wszystko co napisałem;]

 

Sumując, jest dobrze, momentami masakrycznie, ja osobiscie nie widze sensu w takiej podrozy stylistycznej, ale zycze oczywiscie powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności