Jump to content

animacja 3d : biped tests


Recommended Posts

Posted

siemka, ostatnio (tj przedwczoraj) cos mnie tknelo i zaczalem sie bawic bipedem, troche obejzalem tutorial biped jump, ale ze bieganie cos mi nie szlo to zrobilem cos wlasnego;)

 

w sumie jest to moja pierwsza animacja postaci (serio nigdy sie nie bawilem w to:))

glownym zalozeniem bylo utrzymanie plynnosci ruchu i ich naturalnosci, detale troche odstawilem na dalszy plan puki co bo po co bawic sie w detale jak sie postac rusza jak mlot.

 

mam nadzieje ze udalo mi sie uzyskac odpowiedni efekt, wszelka krytyka mile widziana;D

 

http://vimeo.com/1744374

  • Like 1
  • Replies 22
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Podpisuję się pod Kusenagim. Posiedź trochę nad jakimiś momentami zatrzymań ciała, nabrania rozpędu do ruchu... Na razie tam jest za dużo gładkości w tych ruchach...

Edited by Shogun 3D
Posted

Dobrze wykonane, a do poprawy może nawet bardziej do urozmaicenia tak jak wyżej.

Pozdrawiam

 

P.S. Offtopic -widziałem na skałkach jak ludzie pomykają to wiele się nie różni. W jednym podejściu potrafią płynnie, i o wiele szybciej myk, myk, myk...

Posted

no jak na pierwszą animację to wyszło na prawdę fajnie - można jeszcze dodać trochę dynamiki i niektóre ruchy bardziej zblendować, ale najważniejsze że czuć masę posaci. Kamerka delikatnie fajnie pracuje - animatorzy powstawajcie powstawajcie kraj was potrzebuje:):):):)

  • Like 1
Posted

cos mi sie wierzyc nie chce ze to pierwsza animacja. Albo robiles 100% roto albo jestes cudowne dziecko. Wyglada to bardzo przyzwoicie. podstawowe ruchy sie kleja. najgorzej jest w momentach pomiedzy "glownymi akcjami". duzy brak to "overlaping action" i wygaszania pędu. Takze prawie nigdy nie stosujesz "overshooting". Ciezko jest mi dokladnie powiedziec o konkretnych miejcach bo nie moge scrubbowac animacji "frame by frame" ani nie dodales numeracji klatek.

 

Przepraszam za wtracenia okreslen po angielsku ale prawde mowiac nie uzywam czesto polskiego jezeli chodzi o sama animacje.

Posted

Witaj wujku ;) Całkiem przyzwoicie Ci to wyszło :) Momentami coś nie gra, ale jak na pierwszą animę to bardzo pro :)

Posted

hehe dzieki za odpowiedzi, serio jest to moja pierwsza animacja postaci:) fakt ze w maxie robie juz sporo czasu pewnie duzo pomogl, ale nigdy sie nie zabieralem za animacje (szczerze mowiac jakakolwiek),

przy tej animce jak juz pisalem sugerowalem sie tekstami zawartymi w tutorialu Qbikster'a (chociaz ich tam bylo jak na lekarstwo:)), reszta tak jakos w sumie z glowy, szkoda ze jest tak malo tutoriali strikte animacyjnych i trzeba duuzo czasu tracic zeby cos zaczelo grac:(.

 

no a co do samej kamery to bylo jakies 15min heheh, napoczatku chcialem podpiac target kamery do glowy ale zabardzo skakalo to recznie zanimowalem przesuwanie jej z lekkim opoznieniem co do animowanej postaci (zgaduje ze tak jest bardziej "naturalnie")

 

i co to jest blendowanie?:)

 

no i overlaping action .. :S no i overshooting

 

w kazdym badz razie zabieram sie za kolejna krotka animacje bipeda (tym razem juz z rigiem, o ktorym niepowiem, napalowalem sie zeby jako tako siatka sie ruszala) i za pare dni mysle ze juz cos wrzuce:)

Posted

to znaczy ze masz smykalke do animacji tyle ci powiem.

 

overlaping action - upraszajac to pewne akcje ktore nachodza na siebie. Np reka dalej sie porsza a nadgarstek juz zaczyna rotowac dłoń. To powoduje ze zawsze sie cos dzieje, i nie ma tgzw martwych punktów.

 

overshooting jest zwiazane z masa i pędem. jak rzucasz to mimo ze pilka juz wyleciala ci z dloni to reka nadale leci w dol - potrzeba czasu na zwolnienie z tej predkosci. Tak samo jest jak rzucasz calym cialem wspinajac sie. Ludzie to nie roboty i musze wlozyc sporo wysilku w zatrzymanie swojej masy.

Posted

Jak to naprawde jest twoja pierwsza w zyciu animacja postaci (wspinanie) w co szczerze mowiac az lekko powatpiewam ;) to faktycznie jestes chyba genialny. Wogole zauwazylem tutaj na forum, ze to juz ktoras osoba z rzedu ktora jako pierwsza czy druga animacje w zyciu robi cos co zdecydowanie nie wylgada na prace zupelnie zielonego animatora. Musi jakis wysyp sie szykuje ;)

  • Like 1
Posted (edited)

to jest pierwsza jego animacja sam bym taką zrobił mimo ze długo nie siedze przy animacji, a co do twojej animki to jest konkret ale zrób coś z tłem jakims porządnym i efektami atmosferycznymi w tle :)

Edited by eternityox1985
Posted

Widać po testach, że technicznie już wiesz o co chodzi. A skoro już wiesz co klikać i gdzie i po co, to teraz warto zrobić kilka dobracowanych animek, które pokażą twoje umiejętności w szerszym zakresie - bo szkicujesz bardzo fajnie. Jeszcze wykończenie dobre się przyda, trochę fajnego detalu tu i tam i będzie git :) Możesz wtedy śmiało skleić to w jakieś demko. Trzymam kciuki!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy