Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 548
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a nie mysaleles zeby wyrenderowac scene bez mblura, tylko z z-depth i dodac mblur w compo ? mysle ze calkowity czas renderingu skrocilbys gigantycznie, poza tym jak ktos juz wspomnial, robienie ewentualnych poprawek bedzie naprawde o niebo latwiejsze.

Napisano

mb w poscie nigdy nie bedzie tak dobry jak rednerowany, jak masz dostep do jakiejs renderfarmy to po co sie bawic, skoro przez ten czas mozna czyms innym sie zajac ;)

jakiego softu uzywasz do posta?

Napisano (edytowane)

szkic animowanego cyfrowego obrazu podkładanego. Renderuje teraz w domu wybuchy do poprzedniego shota więc mam duzo czasu na szkicowanie kolejnych ujeć.

JohnZi>> DOF nie ma sensu przy sceneriach bo wystepuje w odległościach najczęściej 0>2m chociaż jak kolega mi ostatnio wspomniał ponoć sa przenajrózniejsze obiektywy które potrafią nawet na wiekszych odległosciach wyrazny dof robić..... tyle ze wtedy to wydaje sie pewnie nienaturalne..... np jakieś kadry z meczów... gdzie hiper rozmyta koszulka sie znajduje w kadrze mimo iż kamera jest bardzo oddalona od rozmytego zawodnika

 

cityseqsc001baf9.jpg

cityseqsc001shoot004smavg4.jpg

cityseqsc001shoot004clq4.jpg

Edytowane przez norden
Napisano (edytowane)
mb w poscie nigdy nie bedzie tak dobry jak rednerowany, jak masz dostep do jakiejs renderfarmy to po co sie bawic, skoro przez ten czas mozna czyms innym sie zajac ;)

jakiego softu uzywasz do posta?

 

 

Nie no z tym się nie zgodze... jest przecierz oile się nie myle(a moge sie mylic bo dawno to robilem) RPF typ pliku w maxie który zapisuje informacje odnosnie ruchów w scenie i potem tylko w AE urzywasz odpowiedniego plugina i trzasza blure leprze jak w maxie. Dotego czas pracy jest skrucony gigantycznie a RPF ma jeszcze ciekawe funkcje 8/16/32 bit, pasy renderów itp :]

 

Cpt.Obvious - z-depth mapka do blura ? :) to chyba do dofa ;) blur robi się tak jak wyzej napisalem

 

Dodatkowo dodam ze w do AE sa pluginy które tworzą na 2d mapce kamere i masz opcje focusu itp i tam mozna tez ladnie zaszalec z blurem itp. ;)

 

 

norden- ''Renderuje się jedna klatka na srednio 7h ; ] ale na szczeście nie robie tego na jednym komputerze. Jeszcze czeka mnie zrobienie podmalówki do tego mesha i porenderowania wybuchów'' Humh 7... to może, zainwestuj w Game Art technology ?:) Jest taki fajny plugin Unwrella, nakladasz na wszystkie modele (on automatycznie pięknie mapuje) i potem wypalasz texture w jakies 10h calej scenki ? puzniej tylko w scanline trzaskasz klatki po 5-10 min karzdza +/- :]

Edytowane przez D4D4L
Napisano (edytowane)

D4D4L>> Tutaj nie mogłem tak zrobić bo oświetlenie na scenie sie zmienia z powodu przechylajacego sie budynku... oczywiscie będą tu tacy na forum co napisza że mozna oszukać ; ]... game art technology to ja jszcze tutaj wprowadze.... i to chyba juz niedługo bo w pewnym momencie będe miał przeloty w mieście gdzie chce nieco gesto zrobic..... wtedy sie juz tak nie da sprytnie 7h na klatke renderowac... bedzie matte, plejny, plany i oszukaństwo na całego ; ] ...co do renderu 7h na klatke . odpuściłem sobie po 20h ; ], wyrenderowałem 23% całości i wylazł jakiś błąd z cieniowaniem który robił że mi niektóre fragmenty sceny mrugały... ; D ..... potem zmieniłem oświetlenie i wyrenderowałem dwa passy z których otrzymałem po łączeniu bardzo podobny render do tego 7h na kltke ale bez błedów cieniowania... Obecnie robie wybuchy we FumeFX .... plugin niesamowity jeżeli ma sie szafe procesorów... i trzy szafy pamięci operacyjnej... na moim blaszaku w domu zanim puszcze scene do symulacji to musze z 10 razy maxa odpalać i zmeiniac ustawienia bo mi sie wysypuje z powodu braku pamieci... i niestety ten dym moze mi sztuczny wyjsc troche.. jak w programie z discovery ;D...ale sie nie przejmuje bo od czego jest postprodukcja ; ]. sie domaluje sie da glowa... i nie bedzie nic widać.... nawet tego co jest dokładnie na ujeciu ; ~'

Edytowane przez norden
Napisano

Proxy ^_^ co do animacji i cięrzkich renderów i scen no to zalerzy juz od ciebie :) albo F9 albo pasy cięcie scen cząsteczkowe renderowanie itp :) no ale projekt dośc fajnie wygląda. Ps w czym renderujesz? :]

Napisano

Chyba sie nie da razem wszystkiego wyrenderować przy niektórego typu ujęciach w CGI chocbys sie ....****!!!! ;) tak mi sie wydaje chociaz teraz jakoś zaden pzykład mi do głowy nie przychodzi albo po prostu dlatego ze nigdy tak nie robiłem...; p renderuje w skyline i mental rayu... w zaleznosci od tego co wychodzi szybciej.... gdy trza GI wtedy nei ma wyjscia ale jak nie trzeba to czasem niektóre rzeczy w skyline sie szybciej robia...

Napisano (edytowane)

Kilka snapshotów z ujęcia wybuchu słabych elementów konstrukcji zbiornika.Jeszcze bez wszystkich warstw i efektów postprocesowych...brakuje jeszcze takich malutkich jasnych odłamków które rozpryskują sie na wszystkie strony...to jedna warstwa, drugą warstwą będą wybuchy ze stocków które wkleję miedzy dymy efekty generowane z FumeFX i efekty które robiłem w particle flow..brakuje też rozświetleń i flar... chcę również dodać do tła za zbiornikiem smugi światła które zaznaczyłem w koncepcie do ujęcia wcześniej grading sie zmieni i dojdzie troche detali... nom i za pare dni wam pewnie wrzuce do obejrzenia...pozdrawiam

 

a tu referencja ma.... teraz wybuchy za czerwone moje są http://www.youtube.com/watch?v=wjW7srAvtSY

 

snapshotxw6.jpg

Edytowane przez norden
Napisano

Świetna robota Norden. Piękne to malowanie zbiornika i ogólnie świetne wrażenie. Wybuch też fajnie wygląda, chociaż na pewno będzie lepiej z dodanymi elementami, o których piszesz. Poza tym w ruchu to dopiero da efekt. Czekamy na finish :)

Pozdrawiam

Napisano

Jak dla mne to jest wyśmienita praca.

Może i jestem niedoświadczony, ale to co tu widzę to przekracza moje pojęcie (nie tylko tu).

Naprawdę praca na 6.

Napisano

ok po 3 tygodniach rzezania zrobiłem ten wybuch ! ; ) ...w sumie i tak nie jestem z niego zadowolony bo to nie wyglada jak z prawdziwego filmu... oprócz tego ujęcia z wybuchem dorzuciłem też jeszcze moje dwa ulubione shoty a na koncu animatic do shota którego teraz męcze... bede tam musiał dzielic tą scene na fragmenty i osobno renderować

 

link do filmiku:

http://www.4shared.com/file/81389617/6c763cc1/public_previewD.html

powiedzmy ze to niech będzie pre teaser trailer

 

oczywiscie proponuje sciagnąć filmik a nie oglądać go w youtubowym okenku bo tam kiepska jakosc jest i mi rozciąga moje 16:9

Napisano

Rewelacja :)

 

Statek może sprawia wrażenie lecącego do góry nogami (to chyba złudzenie pojawiające się po pierwszej sekundzie gdy statek się obraca i chwilowo widzimy ten pionowy element jakby na górze i przyzwyczajenie z normalnych samolotów sprawia, że wydaje się jakby leciał odwrotnie później). Niemniej jednak wygląda to świetnie.

 

Możesz napisać na jakich materiałach uczyłeś się tego łączenia wielu technik? Jakieś videotutoriale czy też w pracy? Możesz jakieś polecić?

 

pozdrawiam

Napisano

sjon> oglądam filmy klatka po klatce (nie zartuje ;])... na DVD często dodają do filmów making of . polecam zwłaszcza dokument "Within a minute: Making of episode III" Na płycie Starwars Revenge of the Sith... poza tym rysuje duzo (polecam wszelakie albumy z koncept artami)

Najczęściej ogladam matrix reaktywacje, rewolucje, SW episode3, pride prejudice (ze względu na pare mejtów potęzych gdzie nie widać że to matte i umiejętne łączenie ujęć w długie ujęcie) strasznie mi sie podoba początek I am legend.... ten pusty nowy york rulez... nom tak w skrócie uwielbiam wszystkie filmy gdzie matte painting jest great i zawsze po pierwszym obejrzeniu sobie analizuje takie filmy pod katem how they did it...

Napisano

Moją opinię znasz. Fajnie wyszła sekwencja z wybuchami :)

 

Ale lot kamery w ujęciu ze statkiem zdecydowanie do poprawki bym przeniósł. Statek wiele razy asynchronicznie wypada z kadru, kamera wlecze się jak muł za zbyt szybko poruszającym się obiektem... to dośc blado wypada w ogólnym odbiorze sceny. Dobrze by było zmontować tą scenę z kilku krótszych ujęć i poprowadzić kamerę nieco bardziej płynnie, starać się przytrzymać statek dośc mocno w kadrze. Coś jak w "Stormbirds" z RealtimeUK:

 

http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=4861

 

Kamera dość płynną jazdą wlecz się za lub przed samolotami w krytycznych momentach wykonuje gwałtowniejsze ruchy. To właśnie dodaje dynamiki ujęciu. U Ciebie za dużo jest gibania na boki, niepotrzebnego szwenku kamery. Ustabilizuj i będzie ok :)

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Jak powyzej - kamera pracuje z samolotami bardzo po "amatorsku" o wiele ze wolno, za dlugo i za plynnie. Jak nie widziales to koniecznie sprawdz Battlestar Galactica (wystarczy pocztaek 1 odcinek 4 sezonu ;]) co prawda tam ujecia sa dosc sepcyficzne ale czuc mocarna akcje. U ciebie tak troche powiewa 1995 i pierwszymi efektami CG

 

Z drugiej strony wybuch wyszedl o wiele, wiele lepiej niz myslalem ze wyjdzie. Dodal bym wiecej swiecacych i odlamkowych particli i naprawde gites by bylo. Tylko tu tez mozna by z 2 czy nawet 3 ujeca to zrobic by wyszlo bardziej dynamicznie

 

Dalbys ten filmek w jakiejs wyzszej rozdzialce do sciagnieca - wiemy wszyscy ze wip ale im wiecej wylapiemy teraz rzeczy tym lepiej dla ciebie ;]

Edytowane przez OmeN2501
Napisano (edytowane)

zamiast ogladac film po klatce, lepiej skupic sie na kadrowaniu, wylapywaniu ujec, przemysleniach jak cos zostalo zrobione od strony technicznej. Rozumiem ze skupiasz sie na efektach, spoko, ale film nie zyje samymi efektami, pogadaj na temat kamery z Damianem Nenowem, moim zdaniem o wiele bardziej mozna sprzedac film fajna kamera niz efektami, polecam film snach i apartament(mimo ze film cienki fabularnie, to niezle sa ujecia wprowadzajace niepokoj)

 

oczywiscie to Twoj film i niechce Ci sie w niego wbijac ;) bo przeciez kim ja tam jestem

Edytowane przez KLICEK
Napisano

ja za bardzo powiem ci klicek nie celuje w animacje więc mnie to słabo interesuje... jak jest zrobione animacyjnie na 60% to jade dalej... profesjonalnie nad ujeciami pełnymi CGI sie pracuje po 3-4miesiace pułkiem ludzi ja lece sam a już sie czuje czasami tak jkbym chciał umrzeć za 5 minut...celuje w matte painting dlatego myśle że oglądanie filmów klatka po klatce obserwowanie tego jak to jest razem połączone itd jest bardzo dobrym pomysłem ; ]

Napisano

A mi się bardzo podoba to uciekanie z kadru - to jest jakby z perspektywy tego który strzela a trafić nie może. A tak w ogóle człowieku to Cię podziwiam, że zabierasz się za takie rzeczy, nad którymi zazwyczaj siedzi sztab ludzi. Dla mnie bomba - wybuchy są super i prowadzenia kamery jest ok.

Napisano

Dziab > w sumie chciałem to dopisać o tym że uciekanie z kadru to próba pokazania tego jak cięzko trafić... w ten ucikający statek ale to nabierze sensu gdy kiedyś o ile nie umre obejrzycie całość...co do prowadzenia kamery to nawet lubie sledzenie obiektu poniważ wtedy lepiej widać modele statków....ujęcia szybkie też mam juz porobione...one są powstawiane mięzy te ujęcia gdzie statki są sledzone kamerą... mysle że nie mozna wszędzie pakować dynamicznych ujęć bo wyjdzie taki "Doomsday" albo początek "Quantum of solace" gdzie nic nie mogłem zobaczyć bo robili cięcia po 15-30klatkach.... ale było szybko i dynamicznie ;]

Gość SoniXioR
Napisano

ile bedzie trwal ten film ? ;> nawet nie moge sobie wyobrazic ile zejdzie Ci cale renderowanie jak 1 klatka 7 h... masakra... na ilu komputerach pracujesz? ;) jak zobaczylem niektore klatki to az mnie zamorowalo... podziwiam ... :)

Napisano (edytowane)

no i sie *******... rispekt!!

 

Dekiel... to Twój 118 post na tym forum. Chyba nie chcesz żeby był ostatnim?

Edytowane przez tweety
Napisano (edytowane)

Super wreszcie zobaczyć to wszystko w ruchu Norden :) Wyszło superowo! Szczególnie ten wybuch rozgniata. Rewelacyjna robota. Światło rewelacja, teksturowanie, naprawdę świetne. Dalej jest dobrze, chociaż IMO ujęcie z tą Panią jest zbyt statyczne. Przy takiej akcji, to powinno nią rzucać na prawo i lewo, chyba, że ona siedzi na orbicie w jakimś AWACSie. Chociaż może chciałeś dać to dla kontrastu dla poprzedniego ujęcia, ale i tak powinno być trochę dynamiczniej IMO. Polecam fragmenty z filmu Skyfighters gdzie w mistrzowski sposób pokazano walkę powietrzną i co się dzieje z pilotami w czasie jej trwania (co ciekawe wiele z tych ujęć było kręconych na ziemi, a rolę pilotów odgrywali aktorzy !). Dalej, wyrenderowany pościg - bardzo dobry, ale jak dla mnie to moje oczy trochę nie nadążały za śledzeniem statku. Chyba wolę takie ujęcie jak w tym preview. Tu jest świetnie bo mam na czym skupić wzrok i o wiele lepiej pojmuję całą scenę. To tak jak z tym montażem, o którym piszesz, gdzie sceny trwają zbyt krótko, żeby zaczaić co się dzieje. Dla mnie mistrzostwem jest montaż scen bitew powietrznych w Pearl Harbor. Dynamizm niesamowity, ale jednocześnie jest na czym na chwilę zawiesić oko i wiadomo co się dzieje. Chociaż często w tych ujęciach dynamizm jest podkreślany jedynie przez camera shaking i ciasne ujęcia, a nie przez ich długość. Warto zwrócić uwagę na ujęcia w kabinie (co prawda chłopaki bawią się sterami jak joystickiem) i co się dzieje tam z kamerą, która ich filmuje.

Ale i tak jest genialnie Norden! Masz talent, umiejętności i samozaparcie, a to jest droga do sukcesu. Takie jest moje zdanie, ale wiesz ja już jestem trochę stetryczały i moje gałki oczne są już wolniejsze niz kiedyś ;)

Edytowane przez peter_f
Napisano (edytowane)

dziekuje chłopaki za wyczerpujące odpowiedzi... co do animatica ujęcia z końca wczorajszego posiedziałęm troche nad animacją....posłuchałem waszych rad i poprawiłem chybotanie kamery było o kilka kluczy za dużo na osiach a poza tym wykresy kamery i statku przy ruchu na boki przecinały sie pod zbyt duzym kątem więc wygładziłem to wszystko.. planuje tez jednak wziac troche powietrza w płuca i rozciągnąć to ujęcie.o jakieś 9-11 sekund(zrobić takiego long shota) , połączyć dwa storyboardy w jedno. z jednej strony to plus jesli chodzi o oświetlenie, rendering z drugiej strony będe musiał podziały modelu wprowadzić jak i stosować multi camera mapping z wielu róznych punktów. Strasznie mi sie podoba od technicznej strony otwarcie filmu w episode 3 chociaz wiekszosc fanów SW psioczy na tą animacje ; ] ja zresztą też...

 

Mike>PI już mnie dawno ściągnęło. Wspaniała praca w odróznieniu od tego co tutaj pisali niektórzy parę stron wcześniej

Edytowane przez norden
Napisano

A miałem właśnie zapytać na jakim sprzęcie to ciągniesz ? Jaki konfig ? Na jakim modelujesz a na jakim renderujesz ? Może bardziej właściwe byłoby tu pytanie na ilu ;) Na czym to wszystko składasz ?

Pozdrawiam

Napisano
Mam wrażenie, że dziewczyna ma ochotę parsknąć śmiechem. Zero powagi sytuacji;)

Też zwróciłem na to uwagę - ale wydaje mi się że po prostu nie znamy kontekstu tej sceny - bądź co bądź nie ma dźwięku... więc nie wiadomo tak do końca o co tam chodzi i czy ten uśmiech ma prawo tam być czy nie...

Napisano

Co do dywagacji na temat "uśmiechania". Dziewczyna siedzi sobie w zielonym pokoju i ma niezły ubaw że Ci co będą ją oglądać pomyślą że jest na orbicie i ma fajną robotę jako nawigator na krążowniku:) Z was/nas się śmieje że bierzemy to wszystko zbyt serio. Nie zapomnę jak przed premierą Return of the Jedi pojawiły się zdjęcia Luke'a z Leią na barce Jabby na tle czerwonego żagla (to klasyczne zdjęcie jak Luke'a obejmuje w pół Leię a drugą ręką trzyma sznur) Była masa teorii na co to wygląda. Pamiętam jedną wymyśloną że to lotnia. Nijak nie pasowało mi jak to oni tą "lotnią" lecą (w pionie ?) o co nieźle pokłóciłem się z kumplem:D Wstrzymajmy się z opiniami/krytyką do premiery.

Pozdrawiam wesoło.

Napisano

Ostatnio już troche mam dosyć siedzenia nad ujęciami robie sobie 2 tyg wakacji bo psychicznie zejde inaczej... i teraz bede sobie speedy robil bo dawno w sumei nie rysowałem... czegos co nie byłoby zwiazane z Adevale. Zeby nie zaśmiecać forum to wrzucam speedy tutaj zwłaszcza też ze mam juz tutaj swoją publikę.... na koncu jeszcze making of tego ujęcia z wybuchami.. pozdrawiam

citygt0.jpg

 

desertxz3.jpg

flipedsp3.jpg

forrestam8.jpg

illlustrationfa9.jpg

kingdomgb7.jpg

sandza3.jpg

winter001pm7.jpg

explosionmakingofrd8.jpg

Napisano (edytowane)

Nudno jest ciągle pisać, że wygląda to wszystko rewelacyjnie i genialnie. Ale trudno będę nudził dalej ;) Umiesz przekazać swoją wizję. Pięknie malujesz i budujesz klimat kolorerm. Brawa i pokłony. Pozdrawiam

Edytowane przez peter_f
Napisano

co ta za dziwny filtr wrzucasz na te speedy?

Napisano (edytowane)

dekiel> w Photoshop CS3 to sie nazywa lens correction w distort. w CE 7 kopiuje kanał czerwony i lekko rozszerzam i mam fioła na punkcie tego efektu ;) symuluje to poniekąd aberrację chromatyczną która jst wadą układu optycznego obiektywów. Powstaje przez to że światło składa sie z róznych długości fali a te rózne długości fali załamują sie pod róznym kątem w czasie przechodzenia z rzadszego ośrodka do gestszego. Istnieją achromaty które korygują tą wadę ale ostatnio widziałem materiał z bardzo dobrej kamery i mimo że teknology poszło do do przodu to ten efekt dalej występuje na krawędziach poza centrum klatki. Gdy robie matte painting zawsze staram sie odwzorowywać aberrację chormatyczną może nie tak widoczną jak na tych speedach ale uwierz mi że to jest czytane przez widza podswiadomie i czesto fragment obrazu wklejony do ujęcia keconego kamerą bez zastosowania tego drobnego efektu podobnie jak szumu ... może sie wydawać sztuczny mimo nawet full pro wykonania samej podmalówki

http://pl.wikipedia.org/wiki/Aberracja_chromatyczna

Edytowane przez norden
Napisano

nie wiedziałem, respekt. tez tego bede uzywal :)

Napisano

kurcze, niezle sie zapowiada, fajne patenty i widac ze czlowiek z prawdziwa zajawka

 

matt painting fajna rzecz

 

pozdrawiam i trzymam kciuki za ukonczenie projektu!

Napisano (edytowane)

Kiedyś na miesiąc przed kręceniem... tego wszystkiego załozyłem sobie że będe chciał modyfikować postaci w postprodukcji... wtedy oczywiście nie wiedziałem jak to zrobić i czy mi to wogóle wyjdzie ; D... bo sprawa ciężka a nawiązuje tym zamierzeniem do efektów CGI w terminatorze 3 gdzie aktorowi zastepowano pół twarzy przez dotrack modelu trójwymiarowego głowy robota. Teraz sie juz pewniej troche czuje... i póki co największym dla mnei problemem jest lenistwo w modelowaniu bo ja modelowac nie lubie strasznie ; ) i jeszcze nad tym urzadzeniem na głowe bede musiał pare godzin posiedzieć .... i tekturę na to nałozyć ... obrazki poniżej to test..

 

wogóle mam problem ze zgraniem motion blurów.... bo w czasie kręcenia z ręki 1/30s to nie jest tak że jeden wektor przesuniecia jest na kamerze miedzy klatkami...;) o trackingu tego cuda na poruszającą się głowe oczywisscie nie wspominam ;] horror ... robie dotrack w AE po wstępnym tracku w 3D trzeba po prostu strasznej precyzji nabrać

 

oczywiscie oprócz przyrzadu optycznego z modyfikacji dojdzie matte painting w celu usunięcia cześci włosów i przyczepienie logo federacji na ramię

 

 

concept:

snapshotgz7.jpg

headscj9.jpg

headxg2.jpg

source05bframe24ku4.png

Edytowane przez norden
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności