Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Ostatnio mam taką fuchę, jak zrobię dobrze to może być więcej.

 

Generalnie robię rekonstrukcję kościoła gotyckiego. Zdjęcia nie zawsze są dobre. Wczoraj w nocy zacząłem okno z maswerkiem. Powiem jaki wymyśliłem sposób na te dziwaczne kształty.

1. Rysuję dużo kółkek, atach'uje je do spline a później, boolean wewnątrz spline i robię union. Tworzą się tak w prosty sposób kształty dziór w oknie.

2. drugim problemem jest stworzenie tych wszystkich profilowań wokół otworów. Po pierwsze że trudno odczytać ze zdjęcia jak one wyglądają, po drugie jak z wcześniej stworzonego splyne zrobiłem, za pomocą sweep wałęk na jego rogach są takie ostre kształty. Często powodem tego jest nie poprawiony splyne po booleanie, gdzie jest koło siebie kilka vertex'ów bardzo blisko. Czy nie ma jakiegoś sposobu na robienie takich rzeczy z automatu.

 

Może ktoś ma już patenty na modelowanie takich rzeczy. Ja przez dłuższy czas mało modelowałem i teraz muszę sobie trochę rzeczy poprzypominać.

 

oknosi5.jpg

 

oknoplymouthua2.jpg

Edytowane przez claude
  • Odpowiedzi 87
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No to wyprzedziłeś mnie z tematem koscioła gotyckiego, zamierzałem na dniach wystartować z tym tematem na forum :( Już kiedyś modelowałem cegłę ościeznicową w maswerkach i z tego co pamietam jest to żmudna "ręczna" praca... Jest jeszcze jeden sposób: ZBrush :)

Napisano
No to wyprzedziłeś mnie z tematem koscioła gotyckiego, zamierzałem na dniach wystartować z tym tematem na forum :( Już kiedyś modelowałem cegłę ościeznicową w maswerkach i z tego co pamietam jest to żmudna "ręczna" praca... Jest jeszcze jeden sposób: ZBrush :)

 

Zbrush - nie wydaje mi się aby się przydał przytakich projektach, bardziej mnie martwi ze słabo widzę na zdjęciach jak te profile wyglądają, a znajomość gotyku to tyle o ile

Napisano

Jak pamiętam, samo wymodelowanie profili nie jest trudne (tylko pracochłonne), za to mapowanie łuków (cehła) to już inny temat ;) Pokaż referki (może byc na priv'a jak jest tego dużo), bedzie mozna ocenić trudnośc projektu.

Napisano

Referki mam takiej jakości, jak się przyglądam to widzę coraz więcej szczegółów. Zaraz zabieram się do roboty. Poproszę mojego zleceniodawce o lepsze zdjęcia części kościoła, które się zachowały.

 

Wierzchołki weldowałem. Problem w tym ze najlepiej każdego spline samemu przekształcić, skasować niepotrzebne wierzchołki, lub gdy linie spotykają się pod dużym kontem.

 

Pozdrawiam

 

referkaaz8.jpg

a tu ostatni render

okno2oo1.jpg

Napisano

masakrator powrocil

 

moge spytac czemu jest takie uwypuklenie w polowie bryly u Ciebie (chodzi o zewnatrzna otoczke) :) z tego co widze na zdjeciu tego nie ma (mozliwe ze juz niedowidze bo jest pozno)

 

pzdr

Napisano
masakrator powrocil

 

moge spytac czemu jest takie uwypuklenie w polowie bryly u Ciebie (chodzi o zewnatrzna otoczke) :) z tego co widze na zdjeciu tego nie ma (mozliwe ze juz niedowidze bo jest pozno)

 

pzdr

 

Zrobiłem coś takiego ponieważ zazwyczaj okna mają takie ościeża, są osadzoe głębiej w ściane a ta rama łączy je z murami. Trudno mi się zdecydować który wałek jak ma iść. Będę musiał to przeanalizować, może dostane lepsze zdjęcia.

Napisano

Polecam udanie sie do biblioteki -tam jest masa ksiazek o gotyku, stylach architektoniczntch (np. ksiazka pana Kocha- narysowane sa tam detale i zblizenia i dokładnie opisane). W necie mało znajdziesz :)

Napisano
Polecam udanie sie do biblioteki -tam jest masa ksiazek o gotyku, stylach architektoniczntch (np. ksiazka pana Kocha- narysowane sa tam detale i zblizenia i dokładnie opisane). W necie mało znajdziesz :)

Też o tym myślałem ale lenistwo zabija te pomysły. Mam jeszcze nadzieje że mój zleceniodawca mi coś prześle.

 

A tu moje zmagania z interpretacją profilowań ościerzy.

profil.jpg

Napisano

Te otworki w oknach (te kwiatuszki) częściowo trochę nieregularnie wyszły.

Dziwnie wygląda półokrągły dach tuż nad szpiczastym oknem, ale pewnie taka architektura w Uk.

Całość bardzo ładna.

Napisano

Ale ta arkade na dole nie moze Ci tak zakrywac okna..

Masz maswerki w załaczniku

 

I nie rób takiego sklepienia, bo w kosciołach gotyckich było sklepienie krzyzowe i krzyzowo-zebrowe

Napisano

Ania - miałem takie zdjęcie brzydkie, siedziałem i poprawiałem, teraz dostałem trochę lepsze, właściwie mogłem od razu robić bardziej regularne te "kwiatki" choć na fotce wyglądało to troszkę inaczej

 

jeśli chodzi o sklepienie to już taka architektura, pewnie przebudowywana (znając życie)

 

Plug - arkada tak jest ustawiona na archiwalnym zdjęciu, więc tak zostawię

dzięki za maswerk - masz może tego więcej, gdzie to znaleźć, a sklepienie takie było jeszcze przed drugą wojną światową - pewnie w baroku przebudowali

 

Pozdrawiam

Napisano

Ładnie wyszło jeśli chodzi o model. Brakuje mi ołtarza, który chyba jest na zdjęciu. Co z teksturami? Jeśli chodzi o efekt świetlny to wygląda jakby światło prześwietlało ościeże. Jak go zrobiłeś, w ps? Trzymam kciuki, żeby inwestorowi się spodobało.

Napisano

Trochę modelowałem w weekend więc się pochwalę.

Wiem... straszne kiepski render i w modelingu też będę się grzebał ale zawsze do przodu

 

95598327ju4.jpg

Napisano (edytowane)

w oknach te podziały- służki sa za cienkie

i te okna wygladaja jakby były z papieru a nie z cegły

Edytowane przez plug
Napisano

Dzięki za komenty i uwagi, staram się poprawiać błędy ale jednocześnie muszę się mniej więcej wyrobić w czasie i żeby stosunek roboty do efektu był dobry.

 

Grubość służek w maswerkach troszkę zamała torszkę powiększyłem ale nie za dużo bo ogulnie są one cienkie.

charlesat0.jpg

 

Modeluje w wolych chwilach i próbuje robić panoramy bo docelowym renderem mają być właśnie panoramy.

 

Mam problem bo panoramy dzielą się na sześć płaszczyzn różniącym się jasnością. Czy ktoś wie jak zrobić aby przejścia pomiędzy tymi płaszczyznami były delikatne?

plymouthsphereid3.jpg

 

 

Dzięki za komenty, pozdrawiam

dalej walczę... z materią

Napisano

Niestety mało czasu mam na ten projekt dużo niedopracowanych elementów. Ma to być zachęta dla ewentualnych klientów.

 

Wrzucam to co mam. Troszkę materiałów zrobiłem.

panoramkaai1.jpg

Napisano

09121986 - dzięki, czas mam nie określony bo to takie demo, kłopot w tym że mam sporo komercyjnych fuch z których ciężko zrezygnować dlatego kościółkiem zajmuje się w wolnych chwilach

 

Można jeszcze ogrom pracy w to włożyć i dopieścić każdy detal, ale to raczej nie w tym życiu, zobaczymy jak się sprawa potoczy dalej

 

na razie zrobiłem test animacji z ruchem słońca, może w święta wyrenderuje to ładnie

 

sunanimation3eg3.gif

w320.png

Napisano

Zrobiłem taki testowy demoreal mojej pracy. Wiem że wiele spraw jest do poprawienia, nie wiem czy rozwiąże wszystkie problemy

-gdzieniegdzie w renderingu animacji jest źle zrobiona mapa Irr, jak znajdę czas to to wyrenderuje od nowa

-fragmenty gdzie poruszam się w panoramach zgrywałem z mojego komputera i tu miałem wielki problem nie mogłem ustawić Hypercam tak aby dobrze mi zgrywał, zawsze klatkuje albo kompresja jest zła, po kilku godzinach walki dałem sobie spokój

- jeśli chodzi o poskładanie filmu do kupy te zmożna by lepiej, muzycznie też się zastanawiam czy w tej drugiej części nie przegiołem bo wrzuciłem tam marsz grenadierów, który średnio pasuje do kościła ale osobiście bardzo mi się podoba, będę robił pewnie próby z inną muzyką ale na razie ciekawy jestem waszych opinii

http://restorer.pl/church.mov

my.php?image=demotoursa9.jpg

demotoursa9.jpg

 

Pozdro

Napisano

Ale kaszana, chciałoby się rzec. Sorry, wiem że się napracowałeś ale ta animka wcale tego nie prezentuje. Fragmentami, tam gdzie kamera idzie po ścieżce ok nawet bardzo ok ale te kręcioły... jak z horroru. Czy ten kościół był wewnątrz tynkowany? Widzę, że pan Kwiatek maczał w tym palce ;)

Napisano

nie jest zle ale , jakos nie przemiawiaja do mnie te ruchy kamery ,wydaje mi sie ze jakos zbyt chotycznie to wszytko pokazane , lepiej by bylo na spokojnie powoli i nie tak czesta zmiana kamery.

ale ogolnie spoko

Napisano

te obracanie kamerami jak z jakiegoś fpsa :P tak na poważnie. Na początku pokazujesz zdjęcia ruin. Ja bym renderował dokładnie w takich samych układach, taki sam ruch kamery. Dużo lepiej by to obrazowało jak rekonstrukcja ma wyglądać, nie wiem może jakieś przejścia między tym co jest, a tym co może być. W taki sposób mógłbyś też ograniczyć ilość renderowanych ujęć. Wyrenderujesz jedno ujęcie ustawione tak ja zdjęcie ruin i poprzesuwasz je tylko. No i na paru ujęciach słabe GI daje po oczach jednak.

Napisano

chudy

 

-prawdopodobnie będzie aplikacja w której będzie można przełaczać się pomiędzy panoramami teraźniejszymi a moimi renderami,

-dla mnie teraz to jest trudne bo ja mam panoramy i panorama viewer i nie umiem z tego zrobić filmu za pardzo robię tak ze nagrywam ekran jak poruszam myszką w panoramie co powduje że jakość tego nie jest super, próbowałem zgrywać hyper cam ale mi klatkowało

 

-najgorsze jest to że ta "rekonstrukcja" to raczej to co zobaczyłem na fotkach i to co zdążyłem wymodelować, nie miałem czasu ani materiałów aby się zastanawiać nad tym problemem

 

-generalnie celem tego filmiku jest pokazanie że umiem zrobić tego rodzaju rzeczy, sama rekonstrukcja schodzi na bok bo nie miałem możliwości nad tym się rozwodzić

-chcę aby było w miarę możliwości efektowne, robiło wrażenie, kiedy bym dostał zlecenie był by sens czas zastanawiać się nad wszystkim i może kupić szybszy komputer, którym bym to ładnie wyrenderował

 

Tymczasem zrobiłem mały test animacji z poruszającym się słońcem w panoramie, na razie w tragicznej jakości aby zobaczyć jak to wyjdzie, na dniach może będę renderował to lepiej

 

http://restorer.pl/vp.mov

 

pozdrawiam

Napisano

Nie wiem czemu zamiast poprawiać błędy w modelingu (widać poligony na kolumnach), zamiast robić lepsze tekstury (nałożone po chamie widać szwy), czy popracować nad materiałami

 

Wolę w wolnych chwilach protestować różne efekciki typu dof, abberacja czy volume light

 

Chyba jestem leniem i wolę mniejszym nakładem pracy zrobić efekciki, mam nadzieję że wezmę się za siebie i porządnie zmodernizuje model i tekstury

 

Na razie efekty mojej zabawy

Volume light

charlesvolumelightlg1.jpg

dof

charlesdofsi9.jpg

Napisano

Bierz się bierz bo lubię sobie czasem popatrzeć na te Twoje rekonstrukcje.

Z tą aberacją ostro pojechałeś, aż oczy bolą...i serce ;)

Napisano

pierwsze 3 super, 4 no za ciemno jest, 5 hmmm nic nie pokazuje tak naprawde, zbliżenia też calkiem spoko,ale z aberacja troche cie ponioslo

Napisano (edytowane)

Nawa główna z prezbiterium ren. nr 3 - the best. Popracuj nad teksturami a będzie jeszcze lepiej. Mapowanie ławek do poprawki lub rezygnacja ze zbliżeń. Pozdr.

Edytowane przez adam_m

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności