Skocz do zawartości

Wiz3d - Kuchnia


Marshall

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Proszę o pomoc w renderze kuchni.

Z tego co ja widze a nie moge sobie z tym poradzic:

 

- kafelki - nalozylem bump'a lecz dalej sa one plaskie nie wiem co zrobic

- materiał płyty grzewczej - nie moge sobie z tym poradzic, jakies hint'y ?

- jak wymodelowac siatke do dolnej czesci okapu?

- mam rowniez problem z materiałem szafki na gorze poniewaz chcialbym uzyskac matarial "mlecznego szkła" ale cos mi nie wychodzi jak widac - jakies hint'y j/w? :)

- oraz co zrobic zeby render był bardziej "zywy", prawdziwy?

 

Pozdr i prosze o pomoc :).

 

kuchnia1eg3.jpg

w800.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

spróbój zwiększyć bumpa, z reguły poza tym daje się displace na takie rzeczy, pobaw się tym - ma to tylko wadę, poważnie spowalnia render.

na płytke grzewczą nałóż jakiegoś bitmapa, połysk itd. to tylko kwestia reflect i glossines.

poszukaj na google jakiś referek, chyba nie robisz go bez żadnego planu? pokaż jaki chcesz zrobić to może będzie się dało pomóc, bo ile okapów tyle siatek. Sprawdź http://www.franke.pl/franke-39654-fne-908-tc-xs.html może się przydać.

mleczne szkło - daj biały kolor diffuse, daj reflect taki jaki dajesz zwykle na szkło, refraction daj na 25%, refraction glossines zmniejsz do okolic połowy. Poza tym, nie wiem jak wygląda wnętrze szafki. Jeżeli jest coś za drzwiczkami to ten sposób powinien pomóc, jeśli na drzwiczkach się kończy to nie dziw się że źle wygląda, w takim wypadku możesz jeszcze dać do materiału bitmapkę rozmytą w PSie.

Pobaw się z ekspozition controll, daj jakiś materiał na podłogę, spróbój pobawić się kolorami ścian delikatnie, zrób coś żeby było więcej jasnych i ciemnych powieżchni, bo narazie wszystko jednakowe. Narazie nie martwiłbym się brakiem życia w obrazku.

 

poza tym zrób coś z listwami podłogowymi, są ogromne, jakie mają wymiary? poza tym załataj im dziurę. daj jakiś UVW na obiekty bo masz gdzieniegdzie porozciągane textury.

i te wazoniki na górze... trochę za jaskrawa ta czerwień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze wazny jest projekt- dobry (przemyslany) projekt to polowa sukcesu- nie trzeba byc architektem zeby temu podolac- pomysl jak widzialbys korzystanie z tego co chcesz zrobic ( z tym nawet architekci maja problem co skutkuje niezlym syfem)

 

Sprawa proporcji - twoje modele slabo trzymaja proporcje typowe dla europejczyka ;) - widzialem osobiiscie mebelki kuchenne sprowadzone z Japonii i mozliwe ze tam tez nie byly jakims standartem - byly niskie - blat na wys ok 75-80 cm. Powiem szczerze ze mi sie bardzo podobaly i nie narzekalem na ich ergonomie. Proponuje jednak przejrzec ze dwie strony z meblami gdzie podane sa gabaryty takiej zabudowy - te dane sa umormowane w mniejszym lub wiekszym stopniu wiec nie bedzie pozniej problemu.

 

Twoje modele musza wygladac wporzadku nawet w monochromie- zauwaz ze w rzeczywistosci krawedzie np. blatu nie sa ostre (najczesciej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za uwagi.

Wezme to pod uwage i najdalej pojutrze wrzuce jakiegos upa.

 

Co do obiektów - wszystkie obiekty/modele robiłem sam.

Wrzuciłem dzis mapke displace na kafelki - po renderze cala "sciana" kafelek ustawiła się w połowie zlewu. Rozumiem ze musze dodac vray displacement mod na obiekt tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam up'a.

 

kuchniadopoprawy3mb9.jpg

w800.png

 

Tak jak sami widzicie po nalozeniu mapki displace na kafelki porobiły sie wybrzuszenia (wiem ze displace do tego służy ale nie wiem jak to dostosowac)

Pod recznikiem zrobil sie jakis bug - nie jest to na pewno od spotlightu - a sam recznik tez cos sie popsuł.

Proporcje chyba w miare udalo mi sie poprawic.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak na szybcutko: proporcje leżą i kwiczą, przez to render już traci na realności niestety. I co się z kaflami stało? Dispa płaskiego na nie dałeś, że wchodzą we wszystko przed sobą? Zrób coś z płytą indukcyjną, bo tak jest poskalowana, że cała tekstura się rozjechała. Zmniejsz bump na podłodze... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wyglada płaski displace ( :P ), ale do materiału dorzuciłem mapke displace z "mocą" 10% max.

Dlatego właśnie nie wiem dlaczego tak mi sie płytki rozjechały do przodu, tj. cała ich sciana.

Vray light w oknie + target direct

 

wlasnie ide po miarke :)

Edytowane przez Marshall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co umiałem to poprawiłem - wydaje mi się że okap jest za mały i pewnie pojdzie do powiekszenia.

 

Problemów z kafelkami ciąg dalszy w sumie, mysle ze zaraz przy blacie kuchennym zrobię płytki a nie panele.

 

kuchniadopoprawy51sj9.jpg

w800.png

 

I jak zawsze - proszę o wytykanie błędów i pomoc bo jak coś to robić to raz a dobrze ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzylem swoja kuchnie - od podlogi do blatu jest ~90cm. Tutaj jest tyle samo a nawet kapke wiecej, nie wiem dlaczego to tak wyglada.

 

Czy moze zle mysle i zle robie?

 

póki co najbardziej mi zależy na wypukłości kafelek i na urealnieniu rendera :).

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Marshall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze jak wysokie masz pomieszczenie i na jakiej wysokosci wiszą górne szafki i okap.

Kamera źle ustawiona też miesza w perspektywie.

Jesli blat szafek jest na poziomie około 90cm (za wysoko) to szafki górne zaczynają sie pewnie na 200cm - dosięgniesz??

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłoga za bardzo odbija, przez co wygląda jak kafelki i texturka jakby za bardzo rozciągnięta, szafki zrobiłbym od nowa, mam wrażenie, że stanowią jedną bryłę i nie ma przerw między dzwiczkami, tylko czarne krechy, może się mylę, ale tym elementom warto nadać więcej realizmu. Porozciągane na szerokość czy tylko mi sie tak wydaje? Niezły materiał blatu. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja i bez koksu mam 2 metry :P jakbym robił kuchnie dla siebie to blat dłabym na 1,2 metra :P ale mniejsza z tym.

 

zmniejsz teksturę parkietu, starsznie wielkie te deski wyszły, poza tym te odbicia nóg blatu za ostre, wygląda jakby podłoga była mokra albo szklana, daj mniejszy bump, trochę rozmyj odbicie.

 

Nic dziwnego że płytki ci wyszły na pół blatu, 10% displace to za dużo, displace jest znacznie mocnejszy niż bump przy tych samych parametrach, ja u siebie zazwyczaj dispa daję koło 2-3%, poza tym przy tym displace i tak wogóle nie było widać przerw między kaflami. Pamiętaj że displace powinien dla kafli być tylko biały (255) i czarny (0) bez pośrednich odcieni szarości, więc może pomyśl nad modyfikacją mapki.

 

Na jakiej wysokości masz sufit? bo jeśli blat jest na 90cm to sufit byłby na jakiś 280-300cm a to trochę dużo. Jeśli rzeczywiście masz tam taki wysoki sufit i nie chcesz zmieniać rozważ mozliwość wstawienia podwieszanego sufitu.

 

okap wcale nie jest za mały, wręcz toporny się wydaje. Zaglądałeś na tą stronkę którą ci podrzuciłem? no i dopasuj trochę bitmap blatu grzewczego, strasznie rozciągnięty :/

 

tam gdzie masz te czarne krechy na szafkach proponuję dać extrude do wewnątrz żeby nie wyglądały tak płasko, i żeby było widać coś te szczeliny, poza tym trochę szerokie te przerwy mięcy szafkami, ile mają? powinny mieć max kilka milimetrów.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary jak sie nie postarasz troche, to mimo nastepnych updatów efektów widać nie będzie.

 

1. Ustawienie kamery psuje ci perspektywe. Przez to blat wyglada na bardzo gleboki.

2. Sprawdz w jakiejkolwiek kuchni, na jakim dystansie od blatu masz zawieszone górne szafki. Pewnie około 50-55cm. Ile jest w twoim projekcie?

3. Okap kuchenny zawieszony zbyt wysoko nie spełnia swojej roli. Optymalna wysokość to 68-75cm

4. Zlew i plyta grzewcza nadal wchodzi ci w sciane. Albo z winy displaca plytek albo po prostu modeli.

5. Porownujac wielkość talerzy i plyty grzewczej to gdzies jest skala zrabana, bo talerze sa wieksze od jakiegokolwiek garnka w domu.

6. Mapa bumpa fug jest przesunieta wzgledem innych map. Skutek taki że plytki maja rowki na srodku, a nie pomiedzy soba.

7. Szuflada pod zlewem nie ma racji bytu, chyba że będzie ślepa.

 

PZDR

mkeruj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że bump raczej zrąbany jest przez to że mapka nie jest przezunięta tylko innej wielkości, musi być taka sama wielkość jak przy mapce płytek. Sprawdź wymiary i tiling mapek dla pewności.

 

a z tymi szufladami pod zlewem to dobrze ci mkeruj powiedział.

 

parkiet ma za szerokie klepki, tak o połowę zwęź i będzie ok, na długość wporządku.

 

udało mi się znaleźć obrazek z wymiarami na które wsztscy narzekają, może będzie pomocny.

kuchniajr2.jpg

w518.png

 

sprawdź ustawienia kamery bo rozciąga ci widok blatu, z tego też może wynikać za duża szerokość parkietu, więc zanim zaczniesz w nim grzebać zobacz do ustawień kamery. Z jakiej wogóle korzystasz? zwykłej maxa, fizycznej? w każdym razie zerknij na FOV lub Lens. Lens powinno być koło 30, w każdym razie nie mniejsze niż 24 i nie większe niż 50.

 

dobrze że pobawiłeś się oświetleniem, trochę lepiej się teraz prezentuje.

 

i nie przejmuj się że ci nie idzie, każdemu kiedyś nie szło. Byle do przodu :)

Edytowane przez Ufol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie wydaje sie że gdzie indziej jest pies pogrzebany... Talerze są zbyt duze, ajkbys je ustawił pionowo przed szafkami, to miałyby wysokosc wiecej jak ół szafki chyba. tak mnie sie wydaje. Za duze przedmioty chyba. Poza tym: te białe szafki przywieszone na scianie powinny byc duuzo nizej, bo człowiek zwyczajnie miałby problemy z dostępem do ich wnetrza. W "Neufercie" - biblii architektów napisano, że szafki powinno sie montowac tak, by pomiędzy blatem szafek stojacych na podłodze a spodem wiszacej szafki było ok 40 cm. To takie optymalne. Ogólnie zazwyczaj kuchenne meble sa robione wedługo schematu, proporcju odpowiednich, tzw modułów. zazwyczaj opiera sie to własnie na schemacie 30, 60, 90. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marshal, posluchaj w koncu o tych proporcjach. W duzej mierze to moze byc wina bardzo dziwnej perspetkywy, ale ten blat wyglada na bardzo nie dzialajacy. Talez ma tak z metr srednicy, mi prywatnie nie gra podloga, textura wyglada tez w zlej skali.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności