Napisano 30 Grudzień 200816 l Witam wszystkich. Moj pierwszy post ;] Od kilku dni zaczalem sie bawic Maxem nawet nieraz mi fajne zeczy wychodza ;] Nie interesuje mnie modelowanie autek mebli przedmiotow i innych takich dupereli.... Za to bardzo podoba mi sie tworzenie postaci.... i Tym chcialbym sie zajac. Potrzebowalbym jakis videotutorial odnosnie modelowania a takze wprawiania w ruch stworzonego stwora ;] Prosze o jakies tutoriale dotyczace mojego zainteresowania. Bardzo zainspirowala mnie praca kolesia w ponizszym filmiku ;] http://pl.youtube.com/watch?v=PUrviSRvOCI&feature=related obczajcie czas 3.52 i teraz pytanie. w jaki sposob koles łaczy polygony?? ma jakos specjalnie ustawione przyciagnie?? na wiele sposobow probowalem nie wychodzi. juz chyba pol dnia stracilem na to. pomozcie mi :( Nasunelo mi sie jeszcez jedno pytanie. Jezeli stworze przykladowo 2 boxy. Od razu maja one inne nazwy sa innymi elementami. i np chcialbym je polaczyc polygonem. jak to zrobic?? :( Edytowane 30 Grudzień 200816 l przez lukasz_walczak
Napisano 31 Grudzień 200816 l Podaję te linki po raz setny, ale co tam: http://poopinmymouth.com/tutorial/tutorial.htm http://3dtotal.com/ ->free stuff->tutorials (znajdziesz kompletne tutki o postaciach step-by-step, od zera do bohatera;) No to teraz masz zajęcie na rok czasu przynajmniej, powodzenia!
Napisano 31 Grudzień 200816 l Autor a odnosnie pytania do tego filmiku http://pl.youtube.com/watch?v=PUrviS...eature=related ktos ma ochote udzielic pomocnej odpowiedzi
Napisano 31 Grudzień 200816 l Złączenie dwóch obiektów w jeden (tak jak piszesz dwóch boxów chociażby): -konwersja na editable poly, przycis attach i masz jeden obiekt, nastepnie kasujesz wybrane poly i łączysz wertexy za pomocą weld target lub weld. To co jest na filmie (3:52) to nie mam pojecia, facet ma pewnie skrót klawiszowy do czegoś, może cap, może create poly, może bridge? Ale takie rzeczy to jest troche już "prowadzenie za rączkę". Za bardzo wnikasz w szczegóły, nie pora na to. Jeśli siedzisz w maxie od kilku dni to zacznij cierpliwie przerabiać tutki, nie szukaj funkcji tylko ucz się radzić sobie z siatką pod kątem poprawnej jej budowy (topologii), jak ją budować, jak modyfikować, jak budować siatkę z samych quadów i jak poprawnie rozmieszczać poly. Reszta, czyli znajomość softu i jego funkcji przyjdzie z czasem sama. Jak już poznasz tajniki modelowania w maxie, to jako kolejny krok zaopatrz się w polyboost-a, plugin do maxa wspomagający (niebotycznie) modelowanie i mapowanie, a także w najnowszej wersji zawierający kilka innych przydatnych funkcji. Jeśli chodzi o samo modelowanie (organiczne mam na myśli) to koniecznie łap się za wingsa, darmowy modeler bardzo zwinny i poręczny (po odpowiednim skonfigurowaniu zbliżony funcyjnie do niesamowitego modelera lightwave'a).
Napisano 31 Grudzień 200816 l Autor http://poopinmymouth.com/tutorial/tutorial.htm powiem ci z tej stronki to niektore sa tak "zajebiste" "tyle sie mozna nauczyc" PP szcegolnie ten "Part 5, Body Modeling in 3DSMax." koles tak kamere ustawil ze nic nie widac....
Napisano 31 Grudzień 200816 l Jak kolesiowi kiedyś poleciłem character modeling for production(to starsze z Ian'em Joyner'em) od gnomona to stwierdził że ten tutek sie do niczego nie nadaje. Ludziom zawsze coś nie będzie pasować a prawda jest taka że tutoriali jest od zajebania (przepraszam za wyrażenie) tylko co niektórzy by chyba chcieli od razu modelować super postacie a jak się nie udaje po jednym dniu to znaczy że tutorial był zły. Szczęśliwego nowego roku. Pozdro.
Napisano 31 Grudzień 200816 l Autor kolego nie tam ja nie jestem wybredny..... ale jak chcesz to sam sobie zobacz ten tutorial to jest kompletna kleska. Nie wiem po co ktos trzyma takie smieci na tak wybitnej stronie http://poopinmymouth.com/tutorial/tutorial.htm i sciagnij sobie pod zakladka Video "Part 5, Body Modeling in 3DSMax." Kamera obejmuje moze 1/3 programu :PP
Napisano 31 Grudzień 200816 l lukasz ja tą stronkę znam i te tutki kiedyś widziałem. Nie mówię że akurat mi przypadły do gustu i że mi w czymś pomogły, chodzi tylko o to że nie musisz czekać aż ktoś podsunie Ci tutek bo sam przy odrobinie wysiłku możesz znaleźć tego mnóstwo w necie. I powiem Ci coś jeszcze, nawet najlepszy tutek nie uchroni Cię przed wieloma godzinami spędzonymi na próbach i błędach. Na to żeby modelować dobre postacie potrzeba czasu więc tak jak Ci Levus napisał rok to jest rozsądne minimum żeby coś jako takiego sklecić ;) Ja już półtora roku się w to bawię i jeszcze nie zrobiłem nic sensownego ale widzę że dopiero teraz zaczynam zwracać uwagę na rzeczy których wcześniej nie przewidziałem że będą w ogóle miały jakieś znaczenie. Powiem więcej sama umiejętność modelowania to nie wszystko, ale co ja Ci tu będę truł sam się przekonasz. Życzę więc wytrwałości.
Napisano 31 Grudzień 200816 l Autor Dzieki ;] wlasnie zaczynam zauwazac ze sie przyda(cierpliwosc). Szukam caly czas ogladam ;] ale moze akurat ktos mi cos fajnego podzuci. Pozdro
Napisano 31 Grudzień 200816 l To ja Ci mogę napisać co mi najbardziej pomogło: - na początku były tutoriale ze strony głównej max3d.pl - tutoriale z 3d total jest ich mnóstwo i można znaleźć sporo przydatnych informacji. - video tutorial character modeling for production i character texturing for production od gnomona(te starsze bo teraz wyszły ich nowe edycje głownie dla mayi). Dla mnie jest to tutek masakra ale nie poleciłbym go osobom bardzo początkującym. -teraz jak się digital tutors za maxa wzięli to możesz się zainteresować ich video-tutorialami. Są i o modelowaniu a że DT fajnie tłumaczą na pewno nie będzie to stracona kasa. Poza tym wiele making off'ów takich trochę starszych żeby za dużo zbrusha nie było bo najpierw lepiej się nauczyć normalnego modelowania. I taka rada na koniec, zrób sobie jakąś testową scenkę i po testuj sobie WSZYSTKIE narzędzia w editable poly. Na własnym przykładzie się przekonałem że czasami robiłem coś sporo dłużej niż mogłem to zrobić bo używałem tylko sprawdzonych narzędzi a po kilku miechach kliknąłem takiego bridge'a czy connecta i był "o ja, a co to". (z tym bridge i connect to był tylko traki przykład :D na prawdę było gorzej ;) ) A jak chcesz podnieść skilla w modelowaniu to warto czasem wymodelować samochód albo coś bardziej skomplikowanego np. rower :D Ja też lubię modelować postacie ale wspominam o tym bo mi po takim bardziej technicznym modelowaniu najwięcej skill rósł jeżeli o modelowanie chodzi.
Napisano 1 Styczeń 200916 l Autor Tutaj znalazlem ciekawy tutorialek dla poczatkujacych ;] podziele sie http://pl.youtube.com/watch?v=5hWnTscHQ3E ;]
Napisano 1 Styczeń 200916 l Autor kubi daj dokladny link do tego joanna d'arc tutorial bo nie moge znalezc na ich stronie opcji szukaj :(
Napisano 1 Styczeń 200916 l Autor Kolejne pytanie od swiezaka ;] Gdy stworze sobie polowe postaci uzyje opcji symetry i chcialbym zeby postac w punkcie osi o ktora sie "symetruje" mi sie polaczyla. bo jak zapodaje pozniej np opcje turbosmooth to traktuje mi to jako dwa rozne elementy :(
Napisano 1 Styczeń 200916 l Joanne D'arc masz tutaj: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp A co to polaczenia to musisz modyfikator symmetry scalić (collapse to) i później zweldować wierzchołki na łączeniu.
Napisano 1 Styczeń 200916 l Kolejne pytanie od swiezaka ;] Gdy stworze sobie polowe postaci uzyje opcji symetry i chcialbym zeby postac w punkcie osi o ktora sie "symetruje" mi sie polaczyla. bo jak zapodaje pozniej np opcje turbosmooth to traktuje mi to jako dwa rozne elementy :( zwiększ weld seem albo poprzesuwaj vertexy bliżej osi symetrii.
Napisano 2 Styczeń 200916 l Autor Odswiezam pytanie odnosnie filmiku http://pl.youtube.com/watch?v=PUrviS...eature=related (minuta 3,52) jak on tworzy i automatycznie łączy te polygony?? zalezy mi na tej wiadomosci gdyz pomoglo by mi to bardzo w moim stylu pracy.
Napisano 2 Styczeń 200916 l Tomala, ja się nie dziwię, że "modeling for production" się "do niczego nie nadaje". To jest dość zaawansowany tutorial, więc początkujący może oczekiwać czego innego. BTW: przeraża mnie Tomala Twoja skromność: "nie zrobiłem nic sensownego". Naprawdę mnie przeraża:D
Napisano 2 Styczeń 200916 l Wg mnie gosc robi zwykle create poly. Ale jak juz ci pisali, to moze byc np bridge albo cap.
Napisano 2 Styczeń 200916 l Autor cap raczej odpada bo jest to funkja do pracy na Border. A zauwazylem ze ziomus tworzy je w edycji polygonow
Napisano 2 Styczeń 200916 l A jak chcesz podnieść skilla w modelowaniu to warto czasem wymodelować samochód albo coś bardziej skomplikowanego np. rower :D Ja też lubię modelować postacie ale wspominam o tym bo mi po takim bardziej technicznym modelowaniu najwięcej skill rósł jeżeli o modelowanie chodzi.Dokładnie. W zasadzie modelowanie postaci to nic trudnego w sensie technicznym... operujesz głównie na kilku podstawowych funkcjach programu + znajomość działania niektórych algorytmów i tyle, a modelowanie enviro, samochodów i innych cudów to już czysta technika + odrobina wiedzy z perspektywy, kompozycji itp. Jeśli chodzi o postacie to grunt to znajomość anatomii, w końcu coś co stworzysz musi przypominać człowieka / zwierzę itd. w jakimś stopniu, żeby można było to nazwać postacią. Ja osobiście z darmowych tutoriali polecam: http://area.autodesk.com/index.php/tutorials/tutorial_index/head_modeling_in_3ds_max/ (trzeba się zarejestrować) + wszystkie tutoriale dotyczące modelowania postaci ze stron: http://www.free3dtutorials.com/ http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/tutorialsmax_mod.asp http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=96 :D Oczywiście są lepsze tutoriale i te gorsze, jak już zaczniesz zauważać różnicę to znaczy, że uczyniłeś krok naprzód. ...a z komercyjnych: http://shop.3dtotal.com/product_info.php?cPath=24&products_id=54 Moim zdaniem najlepszy jak dotąd komercyjny tutorial dla początkujących w zakresie modelowania postaci w 3ds, zważywszy na szczegółowe omówienie przez autora krok po kroku działania niektórych funkcji programu + kilka przydatnych tricków. A później tak jak Tomala napisał - Character Modeling for Production Ian Joyner, a później... jak już zrozumiesz wszelkie zasady modelowania postaci obejrzyj wszystkie tutoriale raz jeszcze, żeby wyłapać z nich nieco więcej (tips & tricks) :D. Pozdrawiam
Napisano 2 Styczeń 200916 l Autor Nastepny problem :( Projektowalem sobie głowe, i pomyslalem ze zabioresie za ucho. Postanowilem powzorowac sie tutorialem ;] wybralem ten http://max3d.pl/tut.php?id=217 (na samym dole strony jest kwestia ucha). Tak wiez jak pisza zrobilem jest sobie na Quad Patch przeksztalcilem w editable Patch ;] wszystko pieknie uszko wyszlo super ;]. Problem pojawil sie gdy przylaczylem ucho do glowy i caly moj obiekt przeksztalcilo w editable patch. Gdy przekonwertowywuje spowrotem na poly moja siatka wyglada jakby.......:( zreszta wiecie pewnie jak :PP co zrobic by jej stan byl taki jak przed przylaczeniem ucha
Napisano 2 Styczeń 200916 l Zapomnij o takich tutkach postacie modeluje się w poly, nie z żadnych nurbsów czy surface tools. Co do tego video tutka z youtube to w trybie edycji polygonów możesz to zrobić narzędziem create ale tylko jak masz już część siatki wokół polygona który chcesz stworzyć. Klikasz na co najmniej trzy vertexy które utworzą polygon i gotowe. Ale szybciej to zrobić w trybie edycji edge kożystająć z bridge albo w trybie border narzędziem cap. A jak To Ci nie wystarcza to kup sobie polyboosta, tylko trochę drogi jest ;)
Napisano 2 Styczeń 200916 l Autor ale te ucho naprawde fajnie mi wyszlo w tym editable patch. ;] Jak to polaczyc zeby nie zepsuc calego modelu?? jak ucho przekonwertowalem z patch na poly to masakrycznie mi zagescilo siatke ;/
Napisano 3 Styczeń 200916 l Autor Jak zablokowac pewna czesc obiektu?? chodzi mi o to ze denerwuje mnie gdy modeluje przykladowo przednia czesc sciany boxu pracujac na vertexach, zaznaczam je sposobem i zaznaczaja mi sie vertexy na tylnej scianie. jak zablokowac ta tylna sciane by mi sie one nie zaznaczaly??
Napisano 3 Styczeń 200916 l Możesz zaznaczyć sobie poligony z tyłu obiektu i wybrać polecenie hide selected. Wtedy będziesz tylko pracowal na tych widocznych poligonach. Pozdr.
Napisano 3 Styczeń 200916 l Możesz też spróbować zaznaczyć ignore backfacing w editable poly pod selection.
Napisano 3 Styczeń 200916 l Autor dzieki ;] jakos na dniach planuje pokazac na furum co tu produkuje ;] moze w pozniedzialek. Ale to zaloze nowy temat. Dam znac bo musze zaczerpnac troche krytyki :PP
Napisano 3 Styczeń 200916 l Autor Możesz też spróbować zaznaczyć ignore backfacing w editable poly pod selection. dalej zaznacza przez sciany tawet z ta opcja ;/
Napisano 3 Styczeń 200916 l No bo to działa na vertexy, edge, polygony których normale są zwrócone w stronę przeciwną do płaszczyzny ekranu.
Napisano 3 Styczeń 200916 l Autor hmmm wlasnie widze ;/ aaa to ta opcja mi za duzo nie pomoze :( jest jakas co by zaznaczala tylko widoczne punkty
Napisano 5 Styczeń 200916 l Autor Możesz zaznaczyć sobie poligony z tyłu obiektu i wybrać polecenie hide selected. Wtedy będziesz tylko pracowal na tych widocznych poligonach. Pozdr. odswiezam pytanie cos mi nie dziala ta opcja. Zaznaczam polygony wybieram hide selection i dalej moge je zaznaczyc :( moze jest jeszcze jakas inna opcja(opcje) ktora musi byc rownolegle do tego zaloczona by to dzialalo. Kiedys mi sie udalo zrobic to przez przypadek takze jestem pewien ze to dziala. Takze jeszcze raz ptanie jak unieruchomic czesc obiektow??chodzi mi o to ze pracujac nad reka postaci nie chce by mi sie zaznaczaly vertexy,edge,polygony innej czsci ciala.
Napisano 5 Styczeń 200916 l Autor ale ja nie chce zamrozic calego modelu tylko jego czesc. by mi nie zaznaczalo elementow z tylu obiektu ktorych nie widze
Napisano 5 Styczeń 200916 l Użyj hide (alt+h),unhide(alt+u) przedtem pewnie ci nie działało bo uzyłes hide do obiektów sceny a nie editable poly.