Jump to content
Sign in to follow this  
jacenty

Zbrush: jaki material polecacie przy modelowaniu i inne pytania?

Recommended Posts

Mam pare pytan odbosnie zb:

1.da sie obracac vieportem wokol jednej osi cos na wzor majowy (alt + shift)?

2. jaki material polecacie przy modelowaniu i jakiego oswietlenia uzywacie. Ja uzywam materialu nr 40 ale kurde zdeka on faluszuje , wogule nie moge znales jakiegos dobrego materialu...Jest moze jakis zwykly lambert i blin?

3. Da sie pracowac na kilku obiektach na scenie ? exportowac i improtowac poszczegolne obiekty?

4.da sie zbindowac jakis klawisz do zblizania i oddalania vieporem?

5.gdzie wlancza sie smooting?

6.jak wyrzucic wszytkie brushe do okienka na dol tj to jest w mudboxie?

wiem ze to sie da bo widzialem to u kogos na screenie.

7 W jaki sposob jest brzush rzutowany na model ? (w MB np wybiera sie czy to ma byc do normali czy tez do camery badz x,y,z) Zmienia sie to gdzies?

a za wszelka pomoc z gory dzieki

Edited by jacenty

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 w zakładce transform wybierasz os y albo z

2 na pixologic.com masz dobre matcapy, gnomonowe tez są niezłe

3 plugin subtool master

4 alt+lmb puszczasz alt trzymasz lmb i masz zooom, bindowanie w zb jest troszkę nie teges moze kto inny będzie wiedział

5 im wiekszy subd tym lepszy smooting

6 load nex user interface layout po prawej u góry

7 a czy to wazne

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad 1 tak uzywam tego ale to nie doklanie to o co mi chodzi

ad2 hmm tak wiem ...ale kurde zawsze jakis zazwyczaj problem z niedoswietleniem czesci obiektu mam nie wiem czemu swiatla nie dzialaja mi z wiekszoscia tych materialow

ad3 ok sprawdze

ad4 wlasnie dlatego chcialem swoj skrot dodac:)

ad5....

ad6 ok sprawdze

ad 7 troche tak ale myzle ze z czasem nie bede zwracal na to uwagi

8 dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad ad 2 Światła nie działają z matcapami,jak jest za ciemno to pobaw się w zakładce render/prewiev shadows.Światła działają tylko ze standard materiałami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ae1d2d39147aef94m.jpg

 

Tak dla ścisłości Smooth w ZB jest w trzech miejscach :)

 

7 W jaki sposob jest brzush rzutowany na model ? (w MB np wybiera sie czy to ma byc do normali czy tez do camery badz x,y,z) Zmienia sie to gdzies?
W zakładce Brush -Gravity Strength można pokombinować . Edited by zeet

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde mam jeszcze jakis dziwny problem po narysowaniu maski puntk symetri mi sie przesuwa troche w bok wszystko wraca do normy jak wykasuje maske. Co robie nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne z tą maską ,nigdy mi się tak nie robiło -może resymetry pomoże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Da sie wczytac maske na obiekt tak aby automatycznie zrzutowalo ta Maske na obiekt po uv.?

2. jak zasejwowac zmiany w interfejsie?

3.co to jest wlasiwie rretopologia w zbrushu? jak to dziala?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Morte

1. można, wczytując sobie alphe albo teksturę a potem klikając w panelu masking mask from Alpha , albo mask from intensity

(to drugie jeśli chcesz informacje o masce chcesz brać z tekstury.)

2.Preferences>config>save ui(tu akurat mogłeś sam sie przyłożyć i to znaleźć)

3. erm... no retopologia to chyba teraz wszędzie prócz mudboxa jest... nawet taki blender ma|(i moim prywatnym zdaniem dużo lepsze niz zbrushowe.) Pisać na ten temat trza by długo. Wpisz sobie na youtube Zbrush retopology i od razu będziesz wiedział o co chodzi. ogólnie idzie o stworzenie nowej siatki dla istniejącego już modelu\rzeźby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maskę możesz również zapisać jako alpha i zapisać dzięki temu do pliku.

 

Na zbrush.info będziesz miał opisane step-by-step jak robić retopo.

Dość toporne rzeczywiście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

naramki5.jpg

 

dajmy na to ze te paski to mapa displecment . da sie to jakos zrobic zeby zapomoca jakiegos parametru wcisnac albo wycisnac na tym obiekcie? oczywiscie pod katem prostym do powierzcni czyli zgodnie z normalami...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wrzuć tą mapę jako alphe a potem w menu tool>mask(ing) daj mask by alpha a potem w menu tool>deformation pobaw się deformacją inflat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Morte

możnaby delikatnie rozmyć alphę w panelu Masking, nie? ząbkowanie powinno odpaść a jesli to jakiś stosunkowo duży deltal to przez takie rozmycie nie straciłbyś wiele na jakosci

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozna rozmyc ale chce wytlaczac rozne skomplikowane wzory z textury i jak narazie to nie daje rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zagęszcz siatkę jeszcze raz albo dwa.

Ząbki wynikają z tego, że wyciskasz geometrię, innej rady nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam taka sytuacje zrobilem na niezmalpowanym basemeshie hiresa i teraz chce zmapwoac basemeha. W mudboxie albo moglem podmienic calego basemeha albo sam kanal uv zaiportowac . A w ZB jak moge to zrobic? Cos kmine z pluginem Subtul ale nie bardzo wiem czy i jak to zrobic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

najprościej wyeksportuj pierwszy lv i go zmapuj po czym otwórz swój model w zbrushu i w menu morph target kliknij store a później u góry import i zaimportuj zmapowany pierwszy lv. Poniewarz jest to morph target musi mieć identyczną liczbę i numerację vertexów jak lv dla którego wczytujesz morph targeta czyli nie rób nic poza mapowaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a da sie zrederowac szader do textury? Nie wiem czy sie precyzyjnie wyrazam ale zastanawiam sie czy jest mozliwe wypaleanie specular mapy z materialu matcap narzuconym na model .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy