Skocz do zawartości

Modele 3D: Taka jakby moja teczka...


_Arti_

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 82
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ładny kocyk na tym murku:) Poważnie.

 

Ta... Cieplutki x]

 

Skala tej dachówki z przodu a na powierzchni tego zawijasa to potworność ;] po prostu nie przejdzie to jako nawet najlepsza ściema. Ale ogólnie jest ok.

 

To artystyczna wizja - muszelkowe zawijasy na krawędzi dywano-dachu.

 

6tirgo.jpg

 

Wiem, że liście copy-paste, ale to się naprawi...

 

A ogólnie pod względem światła? Jakoś to wygląda...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

texturki tego drzewa troche Ci się rozjechały. Ja bym bardziej popracował nad detalem, bo to takie za proste jest jeszcze. Moim zdaniem, obiekt powinien wyglądać ciekawie już w samym AO i dopiero wtedy powinieneś brać sie za teksturowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ogólnie pod względem światła? Jakoś to wygląda...?

Zdaje się, że miałeś trenować mapowanie, nie? :D

Raczej na tym bym się skupił, bo już jednego takiego od artystycznych wizji na forum mamy i chyba wystarczy ;)

Posłuchaj kolegów i popracuj nad ujednoliceniem skali tekstury w ramach jednego obiektu, a będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie pijesz do głównego bohatera matrixa? :D

 

A mnie się strasznie w oczy rzuca po prawej stronie drzewo wychodzące z kostki na chama :P

 

 

Może by pił gdyby drugie konto kieraja brzmiałoby Neo ale brzmi Noe...jeden z głównych bohaterów Biblii ;D

 

Co do pracki to Tekstury drzew i te patyki przy wejściu bym poprawił (właściwie drzewa bym poprawił a patyki wywalił :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od grzbietu nosa do policzka powinno być mniej stromo, takie bardziej płaskie łagodne przejście.

Te takie podłużne wzdłóż szyi powinny być bardziej proste. I u kobiet tego aż tak nie widać, chyba że jest bardzo żylasta.

Kąciki ust nie wyglądają zbyt dobrze, tuż obok ust skóra jest zbyt wypukła i za bardzo zachodzi pod dolną wargę, powinna zachodzić raczej pionowo w dół.

Górna warga zbyt wypukła, albo pod nosem brakuje tego wklęsłego.

Pod policzkiem brakuje mięsa i podbródek zbyt wysunięty. Widać to najlepiej na obrysie w ostatnim widoku.

 

Przy czym twój model nie odbiega jakoś ekstremalnie od normy, ujdzie (oprócz może tej szyi), uwagi dotyczą raczej tego jak by można ją upięknić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że twarz jest zdecydowanie zbyt pociągła. Środek ust jest za bardzo wysunięty do przodu w stosunku do kącików ust, usta powinny się układać mniej więcej tak jak linia zębów.

Szyja wiadomo do poprawy no i nos z frontu trochę nie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Męczę ten projekt od urodzenia... Się rozumie, odkąd zacząłem bawić się w 3D. W sumie dzięki temu serialowi się zainteresowałem tym tematem, może to stąd ten sentyment?

 

Ogólnie walczę z oświetleniem. Ostatnio był temat w którym pytałem się o to, jednak sam AO - nie chcę używać FG ani innych color-bleedingowców i zamulaczy rendera - sprawiał, że miejsca nie oświetlane bezpośrednio to był po prostu jeden zlewek wszystkich krawędzi i poznanie gdzie kończy się jeden obiekt, a zaczyna drugi było niemożliwe.

 

Postanowiłem po prostu dodać jedno światełko do kamerki, które pada bezpośrednio i wyostrza krawędzie.

http://i49.tinypic.com/23mtrmq.jpg

 

Co sądzicie o efekcie? Macie może jakieś lepsze metody?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chacha! Całe lata badań w tajnych laboratoriach Dextera, by w końcu odkryć "całkiem znośny model oświetlenia".

Narzekałem strasznie na to, że mi się krawędzie zlewają. A nie mogłem użyć FG, bo to ma być animacja ( 11s na klatkę - 720x540 - to i tak dużo ). Odkryłem, że "czarna mgła" nadaje niesamowitej głębi całemu pomieszczeniu i niweluje efekt zlewających się obiektów.

To wciąż ten sam projekt, dziergany od 3 lat z ogromnymi przerwami. I szanse, że go skończę... Są większe niż kiedykolwiek ;]

Żeby nie było, że leję wodę ( pozdro Likki xDDD ) "głębokie" renderki:

 

http://i35.tinypic.com/33w72p3.jpg - Pierwszy

http://i34.tinypic.com/s4z22r.jpg- Drugi

s4z22r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach, jednak toonki są moją dobrą stroną, przynajmniej takie odnoszę wrażenie ;]

 

Tę postać zaprojektowałem na religii w I-klasie ogólniaka. Czyli chyba będzie gdzieś 0,75 roku temu. Dziś do niej wróciłem, i może ją dokończę :)

 

j955iu.jpg

 

Ach! I siateczka z wjuportu:

 

2mq9ibq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz -etny powróciłem do prac nad moim fanowskim projektem :)

Ale wciąż mam problem z oświetleniem. Sprawdzam masę możliwych ustawień chyba od roku.

- http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=64839 - w tym temacie pytałem się właśnie o to jak można uzyskać taki efekt. Ale wyszło na to, że należy użyć Globalnej Illuminacji i/albo FG. A właśnie tego chciałbym uniknąć.

Co jest raczej trudne - miejsca gdzie światło nie pada bezpośrednio mają jednolity odcień i są zlane w masę. Jako tako udało mi się to rozwiązać - dałem 3 światła omni - właściwie to mogą być i direct, bez różnicy ( i tak są daleko od sceny więc kąt padania jest praktycznie ten sam ) ułożone w trójkąt dookoła sceny. Do tego jedno światło od góry oraz od dołu "pochłaniacz" by zaciemniał ładnie postaci oraz miejsca pochylone w dół. No i oczywiście omni-słoneczko.

http://i56.tinypic.com/ir447m.jpg

http://i51.tinypic.com/2vttguh.jpg

Taki efekt.

Ale zastanawia mnie, czy są jakieś drogi, magiczne triki by uzyskać dobre oświetlenie bez użycia FG i GI? Zapewne trzeba samem ładować światełka i zasymulować ten efekt - szczególnie w miejscach oświetlanych przez AO gdzie obiekty mogą zlewać się w masę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uczep się chłopie jednego projektu i go dopieszczaj ;)

Mam jakiś taki chory zwyczaj. Ale nigdy jakoś nie odrzuciłem modelu na stałe, chyba, że był totalnie do śmieci, to tylko wtedy... Zapominałem o nim, a po roku czy dwóch latach odgrzebywałem go z otchłani komputera.

 

Tutaj poprawiona twarzyczka - ponętniejsze usta i nosek mniej kanciasty.

2gtzx8n.jpg

hrebl5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, taka praca. Miało to być na konkurs Autodesku, ale nie posiadam Maxa 2012 co jest jednym z warunków konkursu. No i zapewne nie wolno używać photoshop'a i gotowych zdjęć.

Praca raczej średnia, wciąż nie potrafię zrobić dobrego, fotorealistycznego oświetlenia sceny. Ale, prace - nawet najgorsze - są po to by je krytykować. Kończąc tym zdaniem które niewątpliwie będzie przytaczane w podręcznikach do WOK'u za 965 lat:

http://i42.tinypic.com/2q0ktah.jpg

2q0ktah.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności