bartolomeo Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 podwójne powstały w wyniku błędnego exportu i nieumiejętności pracy w modo - w moim przypadku. A pojawił się problem przy wczytywaniu modeli do maxa (żeby było weselej ;). W samej mai podwójne fecy powstają najczęściej przy extrudowaniu jakiegoś fejsa, a potem przy zaznaczonej całego obiektu - po wciśnięciu "G". ale to akurat zwykły błąd użytkownika jest ;)
beny Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 W starszych wersjach przy uzywaniu roznych narzedzi otrzymywalem dokladnie to, czego chcialem, a w nowszych zaczely mi sie tworzyc podwojne obiekty, jakies plygony rozpiete miedzy losowymi vertexami itp. Nie mow, ze nie znam bo ze starszymi nie bylo tych problemow. A na ich temat juz czytalem na roznych forach, wiec to nie tylko moj problem. Ale nie wiem, czy to nie jest zwiazane z karta graficzna, albo sterownikami. Zmien grafe tudziez sterowniki. Pracujac w Mayce od ver. 4 pierwszy raz sysze o takim problemie.
Destroyer Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 Ja też miałem problemy z zamrażanymi viewpotrami i czymś takim w XPeku ale walczylem i wygrałem, z tego co na CGTalku można sobie ponawyczytywać to sporo osób z tym miało problemy :) Ale na tym polega ta zabawa rozwiązujesz jeden problem, żeby móc rozwiązać kolejny, one step at the time, jako polegniesz to poległeś ;) Po jakimś czasie zaczyna się rozwiązywać je coraz szybciej i szybciej, niemal intuicyjnie aż zaczynasz podświadomie wyczuwać wzór jaki stoi za tym pozonym choasem i dostępujesz pełnego zespolenia z aplikacją :D tak przynajmniej słyszałem :D
Luki Luki Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 To, ze bez pisania wlasnych rzeczy nie da sie pracowac w Mayce wiedzieli juz starozytni. Byzydura;). Aczkolwiek highend3d baaardzo pomaga. Co do istoty flejma, modo to nowy soft. Stworzony przez ludzi, ktorzy w jakims stopniu napisali wczesniej kompletnego i majacego wszystko (upraszczam, chodzi mi o to ze mial rendering, animacje itp) LuftWaffe. Troche inaczej robi sie rzeczy od nowa niz naprawia stare. Taka maya niesie ze soba spory bagaz, jak dorzuca cos do modelowania, to zaraz ktos bedzie narzekac ze do partilki nic nie dolozyli, a jak cos do animacji, to ze do renderingu nic. Maya jest softem w ktorym trzeba dodawac i latac na wielu frontach. Tymczasem modo wyszlo od modelera i rozwija sie majac dopracowane poprzednie etapy. Ale jest to mozliwe tylko dlatego ze istnieje baza w postaci softow ktore maja wszystko. I do ktorych mozna wyexportowac model, zeby zrobic to czego w modo sie nie da. Wlasciwie to wydaje mi sie (nie jestem programista wiec nie wiem na pewno), ze dodanie jedej funkcji do mayi, moze byc rownie skomplikowane jak dodanie np renderingu do mayi. Chodzi mi o to ze dodajac rendering, dokladamy kompletny klocek, a dodajac jakas nowa funkcjonalnosc, musimy zapewnic jej polaczenie ze wszystkim dokola. Troche niejasno pisze ale moze skumacie o co mi chodzi. O, moze taka analogia - podlaczenie sluchawek jest latwiejsze niz wbudowanie glosnika (troche kulawa ale moze byc, nie chce mi sie wymyslac;)). Dlatego wszystkie "stare" softy sa odsadzane od czci i wiary jako nie rozwijajace sie w odpowiednim tempie. Po za tym fajnie jest byc fajnym gosciem ktory w pogardzie ma niefajne duze firmy. Edit: do tego startujac z softem pozniej niz inni, ma sie konkretna baze ficzerow ktorych ludzie potrzebuja, ktore sa juz gdzies opisane i opracowane. Trzeba "tylko" zaimplementowac to w fajny sposob.
Destroyer Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 Dlatego wszystkie "stare" softy sa odsadzane od czci i wiary jako nie rozwijajace sie w odpowiednim tempie. A taki Houdini też ma swój bagaż ale nikt nie może na niego narzekać?
Tomek Kosiorek Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 Znajdź nowy lub stary soft który jest tak podobny do Houdego, jak reszta do siebie;)
Luki Luki Napisano 21 Marzec 2009 Napisano 21 Marzec 2009 (edytowane) A taki Houdini też ma swój bagaż ale nikt nie może na niego narzekać? No tak, a wiadomo ze Houdini jest superpopularnym wsrod zwyklych grafikow softem, a nie programem wykorzystywanym raczej jako specjalistyczny, do bardzo konkretnych, wymagajacych zastosowan. Edit: Chodzi mi o to ze im mniej uzytkownikow, tym mniej narzekania tez sie slyszy. Jesli chodzi o "hudego", to widzi sie ze jest uzywany do partikli, renderingu. Ale co z animacja postaci, modelowaniem? Nie wiem moze i to w nim robia, ja nie kojarze. Tzn na pewno sie da, ale mam wrazenie ze nie jest zbyt czesto do tego uzywany. Dochodzimy w tym momencie do punktu w ktorym objawia sie oczywista oczywistosc, ze kazdemu wedlug potrzeb;). Pewnie ze wolalbym zeby maya miala wszystkie fajne patenty swiata, ale mozna w niej wystarczajaco duzo zeby nie narzekac. Edytowane 21 Marzec 2009 przez Luki Luki
SYmek Napisano 21 Marzec 2009 Napisano 21 Marzec 2009 No tak, a wiadomo ze Houdini jest superpopularnym wsrod zwyklych grafikow softem, a nie programem wykorzystywanym raczej jako specjalistyczny, do bardzo konkretnych, wymagajacych zastosowan. Nie wiem, o czym dokładnie jest ta rozmowa, ale mogę Was zapewnić, że także Houdini ma swoje poważne problemy, z których część wynika z ponad 10-letniej drogi rozwoju. Jest wiele źle zaimplementowanych patentów, plus kilka poważnych ograniczeń architektury, czy też wyraźnych dziur w workflow itd. Ma też kilka niekoniecznie fajnych cech, których nie pozbędzie się nigdy, choćby pisali go następne 10 lat, ponieważ piszą go właśnie Ci, a nie inni, ludzie. A ludzie wkładają w pracę swoją osobowość.
Tomek Kosiorek Napisano 21 Marzec 2009 Napisano 21 Marzec 2009 Poza tym, kto Wam powiedział, że do wszystkiego musicie używać najlepszego softu? Może by tak zadowolić się wystarczająco dobrym..? ;) No jak to kto:) Im lepszy soft tym lepszy grafik;) Dzięki SYmek za wprowadzenie nieco normalności!
Luki Luki Napisano 21 Marzec 2009 Napisano 21 Marzec 2009 O, dzieki SYmek, nie mam pojecia o Houdinim wiec nie chcialem pisac ze on tez pewnie ma jakies tam rzeczy ktore nie wszyscy lubia. Pisalem ze jest "specjalistyczny" itp., bo jesli czytalem/widzialem ze gdzies go stosuja, to raczej do cudow z partiklami i innych "powaznych" rzeczy w duzych produkcjach. A co do tego o czym jest ta rozmowa to tez wlasciwie juz nie wiem. Takie najbardziej lubie;).
Ajgor Napisano 26 Marzec 2009 Napisano 26 Marzec 2009 Ja też miałem problemy z zamrażanymi viewpotrami i czymś takim w XPeku ale walczylem i wygrałem, z tego co na CGTalku można sobie ponawyczytywać to sporo osób z tym miało problemy :) A co zrobiles ze wygrales?
Destroyer Napisano 26 Marzec 2009 Napisano 26 Marzec 2009 Ajgor research, research i jeszcze raz testy :D klik Twój problem może być bardzo nietyppwy więc jak sam sobie nie poradziśz to nikt Ci nie pomoże :) Choć na CGTalku swego czasu pojawiało się setki jak nie tysiące gorących wątków z pytaniami odnośnie viewportów and other shits ;) jest nawet jeden wątek przyklejony dla potomnych :) ale było ich znacznie więcej, tak czy inaczej był moment że majka sprawiała sporo problemów bardzo dużej grupie osób ale to już chyba minęło :) klik
Nezumi Napisano 26 Marzec 2009 Napisano 26 Marzec 2009 Po za tym fajnie jest byc fajnym gosciem ktory w pogardzie ma niefajne duze firmy. :D Dokladnie. Cos w stylu "TYLKO LINUKS! TYLKO BLENDER! WOLNOSC! Na razie mam co prawda winde z maxem, ale w pelni popieram ruch OS..."
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się