Skocz do zawartości

Stacja benzynowa - UPDATE 03,5 (zbiornik, neon i koncepcja oraz troszke dach)


styczeń

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zainspirowany konceptem mayk'a z forum postanowiłem wystrugać cos podobnego.

 

Chwilowo niewiele ale wstawiam bo nie mam pewności czy proporcje wyglądają dobrze i czy grubość kątowników jest poprawna.

 

Teraz zabieram się za modelowanie lamp i tablic informacyjnych, potem na ruszt pójdzie budynek w tle i jakiś env dookoła.

 

stacyja.jpg

 

 

Liczę na konstruktywne komentarze :)

Edytowane przez styczeń
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki za komentarze,

Stacja oczywiście jest stara tak lata '70 - '80

Co do studzienek to wszytsko zostanie zrobione ale narazie kożystam dla wygody z vray plejna na ziemi więc o modelowaniu gruntu nie ma mowy,

 

Węże narazie maja 2,3 cm - do ilu zwiększyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Griffe

Niestety jest błąd i sądzę, że lepiej będzie go poprawić teraz, niż brnąć z nim dalej w temat. Źle jest "zrobiona konstrukcja" dachu. Trochę za daleko są od siebie płatwie dachowe - jest ich za mało i przede wszystkim blachę - pokrycia dachu musisz obrócić o 90 stopni, żeby mogła tak leżeć na tym układzie konstrukcyjnym. Błacha idzie na zakład, więc nie powinno być widać "przerwy" między arkuszami. Zwracam na to uwagę, model zapowiada się dobrze, poza tym wygląda to fajnie i zaczyna mieć klimat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram Griffe też to zaóważyłem.. ale dodam jeszcze że nie widać przy tym spadku płaszczyzny pokrycia dachu.. i niemozliwe ze tu się zakałada na siebie blacha a w srodkowej strefie się styka.. bez pofalowania na bokach :P (takie zwykłe fizyczne zachowanie blach) :P

 

ładnie.. czekam na upki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Griffe ewidentnie ma racje, generalnie cała kratownica przy takim obciążeniu nie ma sensu, ale jak to wyrzucisz to wizka Ci zubożeje wizualenie.

Jeżeli chcesz żeby blacha leżała tak jak trzeba nie obracaj jej tylko dorób kształtowniki poprzecznie, coś ala "ruszt".

Przerwy między arkuszami blachy trzeba konicznie poprawić.

Albo tak jak Panowie powyżej sugerują zmień konstrukcję dachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak wnętrze będzie zrobione, może nie jakoś super dokładnie ale przyda się w nocnej wersji.

 

Dach serio jeszcze wyżej?

 

mozesz dać delikatnie wyżej :D będzia łądnie z Widoku kamery widoczny wyżej dach tego drugiegu budynku..

 

 

Mam zażalenie co do konstrucji dachu.. Przy lekkim wietrzezerwie ci całą konstrukcje.. musisz dodać więcej kratownic.. między te poprzeczne szyny czy też rury o przekroju kwadratowym czy też ceownik nie widze dokładnie co tam dałeś. Bo zaczep z kratownicy dajesz na te poprzeczne belki .. a tam masz mało punktów zaczepu..

 

Przy tak otwartej konstrukcji o katastrofe nie trudno :D

 

heheh a żeby to wyglądało a nie działało :P bo o wygląd tu chodzi :d to daj więcej... np przekątne między te belki :D

 

ale mi się juz podoba.. a to co nawijam to juz mam takie zboczenie lekkie co do przesztywnień konstrukcji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludu forum pomocy Waszej potrzebuje znów.

 

Do teraz testy renderowałem na brucie + lc ale jak wiadomo jest to za wolne, mam pytanie co do jakiś w miarę uniwersalnych setów dla irr bo nie umiem tego za cholera żadnym sposobem zmusic do robienia ostrego gi bez plam i bugów, nawet na high i wywindowaniu samplingu i hemisphere subdivs jest paskudnie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz sprzęcior? może używaj irradiance map tak:

hsphere subdivs: 90-130

Interpolation samples: 20-90

monte carlo subdivs wystarczy 8 lub 16

jak masz miekkie cienie to zwiększaj ich sampling, by wyeliminować ziarno

preset Irradiance map: Medium/High

do tego antialiasing będzie dużo lepszy i bez krzaków na ustawieniach Adaptive DMC min 3 max 4

renderowe buckety ustaw rozmiarn 16x16 ( jak chcesz :) ja tak robie :P )

w opcjach irradiance map włącz pokazanie progressu renderu, będziesz widział jak Ci się liczy irradiance.

 

to nie złote ustawienia, radzę Ci się nauczyć

zrozumiesz z czasem o co kaman z ustawieniami v-raya

jak używasz maxa 2009 możesz wyznaczyć do liczenia tylko kawałek obrazu ( np. krawędź, jakiś szczegół) i szybko zobaczysz podgląd czy nie masz jakichś dziwnych plamek.

 

Pozdrawiam Cie! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunablaster - aż taki noob to nie jestem:P siedzę w 3d od 2003 (teraz miałem 1,5 roczną przerwę) ale exteriory nigdy mi nie wychodziły xD

 

dzięki za sety ale na czymś podobnym jest lipa a nie chce qmc używać, pobawie się jeszcze ale cos czuje że mnie cholera weźmie prędzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbijam w WiP widze update Twojej sceny myśle dach zrobil.. a tu zaskoczka :D zbiornik :D hehe

 

Siatke sam modelowałeś czy materiał na plane dałeś ? Bo ładnie to wygląda.. pwenie sam modelowałeś :D w sumie nie tak trudno prostą siatke z drutu wykonać.. :D

btw. drut napinajacy daj tez na samej górze :D (ładnie ją postarzałeś tą siatke ogrodzeniowa :D mam nadzieje ze będzie na niej rdza :D )

 

Beton zgodze się do dokończenia.. a moze dasz na niego bumpa sporego . lub displacement zeby zrobić takie coś jak beton stary ma wypłukane pewne najmniej dporne elementy i zeby takie kamyszki na wierzchu były :D coś ala to :d tylko jeszcze troszke mchu narośniętego :D by było miodzio :D

http://i3.tinypic.com/wbqn4o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mnie chyba nie lubicie:P

 

Poprawiłem troszkę siatkę, chyba zostawię już tak jak jest:

zbior.jpg

 

 

zabrałem sie także wstępnie za neon przy szyldzie:

barthv.jpg

 

 

No i zmieniłem koncepcje, zrezygnowałem z nevady na rzecz północy, chce zrobić scenkę w jesieni, będą kałuże, zacieki itp. Na tym placu po lewej dam trochę pociętych pni a z drugiej strony na parkingu jakiegoś tira a zamiast camaro pickupa koło dystrybutorów, szkoda że kuleje

stacja06.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lubie cie :P:P:P:P

 

Nie odpowiadasz na pytania :P:P

 

hehehe a tak poważnie...

 

Wiatrołap zrobiłeś .. ale z drugiej strony juz nie :P

 

Co do samej siatki.. nienaturalne zakończenie druty napinajace kończą się w powietrzu.. zero grawitacji :D powinieneś ją zawinąć jak tak ją urywasz lub sam środkowy drut napinający poprowadzić dalej to wówczas. sama ta blacha pofalowana będzie mogła się na czymś oprzec bo jak na razie to sztucznie to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie to tylko powstawiane maxowe żeby było, popracuje nad nimi, spokojna głowa, teraz dziergam wnętrze baru, chce mieć to już za sobą i odstawić by móc zająć się resztą sceny. zastanawiam się jak to renderowac potem, polycount wzrasta wręcz geometrycznie;/ dobrze że niebawem komp nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie.. tak jak się w real robi taką siatke :P

 

Panowie :P o proste rzeczy pytacie :P.. ja mam jeszcze obiekcje do zakończenia samej siatki :D

 

daje referke dziś napotkałem.. sorka za takie słabe zdjęcie :D

 

3de50008d0230348.jpg

 

Czyli mussz to mocniej zawinąc i wygiać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie, tak jak nocny drwal mówi, linia zygzak, na vertexach filet, co 2 para vertexów przesunięta w tył i renderowalność:D

 

 

rudylwie, dzieki, zacieśniać raczej nie będę bo teraz to by za upierdliwe było a i tak nie będzie za bardzo zmiany widać ale wygnę ją ładniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności