styczeń Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 (edytowane) Witam. Zainspirowany konceptem mayk'a z forum postanowiłem wystrugać cos podobnego. Chwilowo niewiele ale wstawiam bo nie mam pewności czy proporcje wyglądają dobrze i czy grubość kątowników jest poprawna. Teraz zabieram się za modelowanie lamp i tablic informacyjnych, potem na ruszt pójdzie budynek w tle i jakiś env dookoła. Liczę na konstruktywne komentarze :) Edytowane 28 Marzec 2009 przez styczeń
tutomash Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 nie wiem czy nie jest za nisko, popularne ostatnio pickupy chyba nie wjadą, węże od dystrybutorów powinny być też grubsze
Godzil Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 No autobus to tam nie wjedzie nie mówiąc o dwunasto kołowcu ;)
Marten Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 No ładnie, ładnie. Z wysokością dachu jak i strukturą zależy, nowoczesna stacja benzynowa to odpada, a taka 20-letnia to może być. Widziałem już taką "niską" stację. Tak więc stara czy nowa ??
Trybal Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 No zapowiada się ciekawie :) Będę śledził ten wątek :)
Trybal Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 No tak :) Mógłbyś zrobić takie delikatne wgłębienie w asfalcie :)
skorpion85 Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 ciekawe :) no ale chyba tylko dla osobówek co?? :)
styczeń Napisano 13 Marzec 2009 Autor Napisano 13 Marzec 2009 Dzięki za komentarze, Stacja oczywiście jest stara tak lata '70 - '80 Co do studzienek to wszytsko zostanie zrobione ale narazie kożystam dla wygody z vray plejna na ziemi więc o modelowaniu gruntu nie ma mowy, Węże narazie maja 2,3 cm - do ilu zwiększyć?
Gość Griffe Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 Niestety jest błąd i sądzę, że lepiej będzie go poprawić teraz, niż brnąć z nim dalej w temat. Źle jest "zrobiona konstrukcja" dachu. Trochę za daleko są od siebie płatwie dachowe - jest ich za mało i przede wszystkim blachę - pokrycia dachu musisz obrócić o 90 stopni, żeby mogła tak leżeć na tym układzie konstrukcyjnym. Błacha idzie na zakład, więc nie powinno być widać "przerwy" między arkuszami. Zwracam na to uwagę, model zapowiada się dobrze, poza tym wygląda to fajnie i zaczyna mieć klimat.
rudylew Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 popieram Griffe też to zaóważyłem.. ale dodam jeszcze że nie widać przy tym spadku płaszczyzny pokrycia dachu.. i niemozliwe ze tu się zakałada na siebie blacha a w srodkowej strefie się styka.. bez pofalowania na bokach :P (takie zwykłe fizyczne zachowanie blach) :P ładnie.. czekam na upki..
Marten Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 Griffe ewidentnie ma racje, generalnie cała kratownica przy takim obciążeniu nie ma sensu, ale jak to wyrzucisz to wizka Ci zubożeje wizualenie. Jeżeli chcesz żeby blacha leżała tak jak trzeba nie obracaj jej tylko dorób kształtowniki poprzecznie, coś ala "ruszt". Przerwy między arkuszami blachy trzeba konicznie poprawić. Albo tak jak Panowie powyżej sugerują zmień konstrukcję dachu
bartekb89 Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 troche proporcje sie pochrzaniły :) moze zmniejsz dystrybutory i będzie dobrze:)
styczeń Napisano 14 Marzec 2009 Autor Napisano 14 Marzec 2009 dystrybutory oparłem o wymiary jednego z producentów (180 cm wysokości), dach już podniesiony, teraz czekam na render i pokaże upa :) Macie pomysły jakie lampy dać i gdzie?
tutomash Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 znalazłem w necie może się przydać, podobny dach jest, lampy powinny być na środku tuż nad miejscem postojowym, pod dachem, to zależy od ciebie, będziesz też robić neony ??
Camel Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 proszę daszek o pół metra wyższy :) a węże powinny trochę niżej zwisać od wlotu do pudeł paliwowych :D ogólnie podoba mi sie i dbaj o szczegóły! :)
styczeń Napisano 14 Marzec 2009 Autor Napisano 14 Marzec 2009 Tak, tak wnętrze będzie zrobione, może nie jakoś super dokładnie ale przyda się w nocnej wersji. Dach serio jeszcze wyżej?
Gość Griffe Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 Jest znacznie lepiej, będę śledził temat i cieszę się, że mogłem być pomocny.
rudylew Napisano 15 Marzec 2009 Napisano 15 Marzec 2009 Tak, tak wnętrze będzie zrobione, może nie jakoś super dokładnie ale przyda się w nocnej wersji. Dach serio jeszcze wyżej? mozesz dać delikatnie wyżej :D będzia łądnie z Widoku kamery widoczny wyżej dach tego drugiegu budynku.. Mam zażalenie co do konstrucji dachu.. Przy lekkim wietrzezerwie ci całą konstrukcje.. musisz dodać więcej kratownic.. między te poprzeczne szyny czy też rury o przekroju kwadratowym czy też ceownik nie widze dokładnie co tam dałeś. Bo zaczep z kratownicy dajesz na te poprzeczne belki .. a tam masz mało punktów zaczepu.. Przy tak otwartej konstrukcji o katastrofe nie trudno :D heheh a żeby to wyglądało a nie działało :P bo o wygląd tu chodzi :d to daj więcej... np przekątne między te belki :D ale mi się juz podoba.. a to co nawijam to juz mam takie zboczenie lekkie co do przesztywnień konstrukcji :D
styczeń Napisano 15 Marzec 2009 Autor Napisano 15 Marzec 2009 rudylwie mam prośbę bo nie za bardzo wiem o co chodzi możesz maznąć w szopie kilka kresek by to zwizualizować;> przy okazji stwierdziłem że chyba jakies camaro tam postawie :D
styczeń Napisano 18 Marzec 2009 Autor Napisano 18 Marzec 2009 Wystrugałem sobie lampkę i nawet powieliłem kilka razy:D Co myslicie? leżą jakos w tej scenie czy zmienić?
peter_f Napisano 19 Marzec 2009 Napisano 19 Marzec 2009 Śliczna robota styczeń! Bardzo ładnie idzie. Bardzo mi się podoba ten napis. To taka stacja z lat 70-tych? W każdym razie idzie bardzo dobrze :) Będziesz ją podniszczał czy coś?
styczeń Napisano 19 Marzec 2009 Autor Napisano 19 Marzec 2009 raczej tylko texturami, nie chce przeginać, ma być czynna ale nie czysta :)
marc_in Napisano 19 Marzec 2009 Napisano 19 Marzec 2009 daj lampke z innych ujec :] ale jest fajna poki co ;]
styczeń Napisano 19 Marzec 2009 Autor Napisano 19 Marzec 2009 Ludu forum pomocy Waszej potrzebuje znów. Do teraz testy renderowałem na brucie + lc ale jak wiadomo jest to za wolne, mam pytanie co do jakiś w miarę uniwersalnych setów dla irr bo nie umiem tego za cholera żadnym sposobem zmusic do robienia ostrego gi bez plam i bugów, nawet na high i wywindowaniu samplingu i hemisphere subdivs jest paskudnie :(
Camel Napisano 19 Marzec 2009 Napisano 19 Marzec 2009 jaki masz sprzęcior? może używaj irradiance map tak: hsphere subdivs: 90-130 Interpolation samples: 20-90 monte carlo subdivs wystarczy 8 lub 16 jak masz miekkie cienie to zwiększaj ich sampling, by wyeliminować ziarno preset Irradiance map: Medium/High do tego antialiasing będzie dużo lepszy i bez krzaków na ustawieniach Adaptive DMC min 3 max 4 renderowe buckety ustaw rozmiarn 16x16 ( jak chcesz :) ja tak robie :P ) w opcjach irradiance map włącz pokazanie progressu renderu, będziesz widział jak Ci się liczy irradiance. to nie złote ustawienia, radzę Ci się nauczyć zrozumiesz z czasem o co kaman z ustawieniami v-raya jak używasz maxa 2009 możesz wyznaczyć do liczenia tylko kawałek obrazu ( np. krawędź, jakiś szczegół) i szybko zobaczysz podgląd czy nie masz jakichś dziwnych plamek. Pozdrawiam Cie! ;)
styczeń Napisano 19 Marzec 2009 Autor Napisano 19 Marzec 2009 Dunablaster - aż taki noob to nie jestem:P siedzę w 3d od 2003 (teraz miałem 1,5 roczną przerwę) ale exteriory nigdy mi nie wychodziły xD dzięki za sety ale na czymś podobnym jest lipa a nie chce qmc używać, pobawie się jeszcze ale cos czuje że mnie cholera weźmie prędzej
Ramsez Napisano 19 Marzec 2009 Napisano 19 Marzec 2009 Scenka spoko ale jeszcze detalu by się przydało. Chodzi Ci o oświetlenie finalnej sceny czy rendery samych modeli, które zamieszczasz?
rudylew Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 lampka ładna :D p.s. ja to tak dale widze :P najważniejsze jest dodać tą kratownice między filary..
styczeń Napisano 20 Marzec 2009 Autor Napisano 20 Marzec 2009 dzięki, już dodane, render chyba jutro pokaże
styczeń Napisano 27 Marzec 2009 Autor Napisano 27 Marzec 2009 Ostatnie wypociny, będzie stało z boku baru. Muszę jeszcze mocno siatkę dopracować i poprawić ten beton na podstawie i będzie myśle że ok narazie tyle:
rudylew Napisano 27 Marzec 2009 Napisano 27 Marzec 2009 Wbijam w WiP widze update Twojej sceny myśle dach zrobil.. a tu zaskoczka :D zbiornik :D hehe Siatke sam modelowałeś czy materiał na plane dałeś ? Bo ładnie to wygląda.. pwenie sam modelowałeś :D w sumie nie tak trudno prostą siatke z drutu wykonać.. :D btw. drut napinajacy daj tez na samej górze :D (ładnie ją postarzałeś tą siatke ogrodzeniowa :D mam nadzieje ze będzie na niej rdza :D ) Beton zgodze się do dokończenia.. a moze dasz na niego bumpa sporego . lub displacement zeby zrobić takie coś jak beton stary ma wypłukane pewne najmniej dporne elementy i zeby takie kamyszki na wierzchu były :D coś ala to :d tylko jeszcze troszke mchu narośniętego :D by było miodzio :D http://i3.tinypic.com/wbqn4o.jpg
styczeń Napisano 28 Marzec 2009 Autor Napisano 28 Marzec 2009 Coś mnie chyba nie lubicie:P Poprawiłem troszkę siatkę, chyba zostawię już tak jak jest: zabrałem sie także wstępnie za neon przy szyldzie: No i zmieniłem koncepcje, zrezygnowałem z nevady na rzecz północy, chce zrobić scenkę w jesieni, będą kałuże, zacieki itp. Na tym placu po lewej dam trochę pociętych pni a z drugiej strony na parkingu jakiegoś tira a zamiast camaro pickupa koło dystrybutorów, szkoda że kuleje
rudylew Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 Nie lubie cie :P:P:P:P Nie odpowiadasz na pytania :P:P hehehe a tak poważnie... Wiatrołap zrobiłeś .. ale z drugiej strony juz nie :P Co do samej siatki.. nienaturalne zakończenie druty napinajace kończą się w powietrzu.. zero grawitacji :D powinieneś ją zawinąć jak tak ją urywasz lub sam środkowy drut napinający poprowadzić dalej to wówczas. sama ta blacha pofalowana będzie mogła się na czymś oprzec bo jak na razie to sztucznie to wygląda.
Double_G Napisano 29 Marzec 2009 Napisano 29 Marzec 2009 Po dodaniu drzewek scenka zaczęła mi się znacznie bardziej podobać. Idziesz w fajne klimaty, tylko teraz tego nie zepsuj ;p
duff Napisano 29 Marzec 2009 Napisano 29 Marzec 2009 Zwichruj trochę te drzewka bo wyglądają trochę sztuczne
styczeń Napisano 29 Marzec 2009 Autor Napisano 29 Marzec 2009 na razie to tylko powstawiane maxowe żeby było, popracuje nad nimi, spokojna głowa, teraz dziergam wnętrze baru, chce mieć to już za sobą i odstawić by móc zająć się resztą sceny. zastanawiam się jak to renderowac potem, polycount wzrasta wręcz geometrycznie;/ dobrze że niebawem komp nowy.
nocny drwal Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 no pokaż siatkę siatki:) hehe, naprawdę ładnie idzie. północ usa jesienią? to będą dęby czerwone, klony czerwone, klony srebrzyste, ambrowce... chyba kiedyś będę musiał sam się zabrać i zrobić bazę drzew i krzewów do maxa:)
styczeń Napisano 30 Marzec 2009 Autor Napisano 30 Marzec 2009 Ok oto siatka nic specjalnego ale wielkich zbliżeń nie planuje, jak ktos chce a jest bardzo, bardzo leniwy mogę udostępnić:
indian Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 jakim modyfikatorem to robiłeś, bo wygląda, zacnie
nocny drwal Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 czyżby zwykł, poczciwa linia, odpowiednio wygięta i włączona jako renderowalna (eh ciężkie słowo:)? naprawdę fajnie to wygląda
Camel Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 (edytowane) Właśnie, jakim cudem!? :O :)) Drzewa to daj róźne, o trawie i krzaczkach nie można zapomnieć :) Edytowane 30 Marzec 2009 przez Camel
rudylew Napisano 30 Marzec 2009 Napisano 30 Marzec 2009 normalnie.. tak jak się w real robi taką siatke :P Panowie :P o proste rzeczy pytacie :P.. ja mam jeszcze obiekcje do zakończenia samej siatki :D daje referke dziś napotkałem.. sorka za takie słabe zdjęcie :D Czyli mussz to mocniej zawinąc i wygiać :D
styczeń Napisano 31 Marzec 2009 Autor Napisano 31 Marzec 2009 dzięki panowie, tak jak nocny drwal mówi, linia zygzak, na vertexach filet, co 2 para vertexów przesunięta w tył i renderowalność:D rudylwie, dzieki, zacieśniać raczej nie będę bo teraz to by za upierdliwe było a i tak nie będzie za bardzo zmiany widać ale wygnę ją ładniej
mkeruj Napisano 31 Marzec 2009 Napisano 31 Marzec 2009 Halou. Wyglada to naprawde dobrze. Wersja nocna to by było coś...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się