Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kilka dni temu pojawiła się aktualizacja PocketBlender. W zasadzie informację tą można traktować jako ciekawostkę. PocketBlender to dystrybucja Blendera na telefony komórkowe/urządzenia PocketPC z systemem Windows Mobile. Nie sposób przecież mówić o pracy na telefonie komórkowym, ale być może komuś ten program się przyda jako "wypełniacz czasu" w podróży.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=548

 

 

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

dobre, bardziej dla jakiegos masochisty, ogółem ciekawa rzecz, ale wydaje mi sie ze dzisiejsze komorki czy tez palmtopy za slabe sa, chyba ze ktos sie bedzie rajcowac przesuwajac boxy i vertexy ;)

Napisano

Ciekawe kiedy jakis Pocket Autodesk iMax3D na iPhone dostepny w app store za 200 dolarow...

 

wg mnie to zbedny gadżet bo na takich prockach i szczegolnie czipach graficznych to będzie miało gorszą wydajność niż komp sprzed 8-10 lat

Napisano

serwus :)

swietny news i brawa dla Panow od Blendera. Nie uzywam tego softu, nawet go na oczy nie widzialem, ale widze ze sie ludzie naprawdę starają.

Pewnie nie da sie na takim pockecie pewnie robic wypasionych animacji, ale zawsze daje to mozliwosc pokazania kumplowi (kolezance) , gdzies w autobusie , jakichs nowych funkcji itp. Rewelacja . Z tego co widze to blender w wielu dziedzinach jest mocno przed maxem - ciekawe z czego to sie bierze (bo przeciez nie z wiekszego budzetu :D) - moze z zapału ludzi przy tym pracujacych ?

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano
Rewelacja . Z tego co widze to blender w wielu dziedzinach jest mocno przed maxem - ciekawe z czego to sie bierze (bo przeciez nie z wiekszego budzetu :D) - moze z zapału ludzi przy tym pracujacych ?

chyba na pewno :) i nie tylko przed maxem blender w niektórych dziedzinach przoduje :) a mam nadzieję, że będzie jeszcze więcej :)

btw blendera nie uzywam jakby co :P ale kiedyś od niego zaczynałem i chyba jeszcze zatoczę kółeczko bo coraz lepiej wygląda:)

Napisano

Kilka latek temu zastanawiałem się jak to by było móc pobawić się programem do 3d na telefonie/palmku a tu moje marzenia się ziściły :D

Blender mnie coraz bardziej do siebie przyciąga chociaż nawet nie znam jego podstaw. Z wersją 2.5 ostro się za niego biorę, to już postanowione :)

Napisano

Double_G BlenderPocket to już kilka latek temu się pojawił :) a teraz to został zaktualizowany :)

 

Blender mnie coraz bardziej do siebie przyciąga chociaż nawet nie znam jego podstaw. Z wersją 2.5 ostro się za niego biorę, to już postanowione :)

 

Ciekawe ile osób to sobie powtarza :D

 

i tak BTW odnośnie słabych komórek to niektóre mają juz procki 500-600 mhz a mój pierwszy komp maił 300 kręcone na 384 :P

Napisano

ta im bardziej korzystam z blendera to coraz bardziej sie do niego przekonuje, ma dużo pożytecznych funkcji. Uważam, że tego typu programiki sprawią się świetnie za kilka lat, gdy sprzęt tego typu będzie bardziej wydajny na tego typu programy, bardziej jako szybki modeling w wolnym czasie i dalsza już praca na zwykłym kompie.

Napisano

Kiedyś miałem takiego deadlinea, że oprócz wszystkich kompów jakie miałem z chęcią bym taką komóre do renderów wykorzystać:)

Napisano

kaeru: RACJA!!! interface tego softu jest uciążliwy i źle zorganizowany, fajny bajer to ten cały Blender Game Engine, a twierdzenie że jest lepszy od maxa lub maya etc. To głupota największa na globie te programy mają tyle narzędzi świetnych których blender nie posiada ew. ma je słabo zoptymalizowane, albodługo nie będzie ich miał a pożądnych pluginów też do blendka nie ma

Napisano

serwus :)

do kaeru :

wiesz, nie uzywam go, ale czytam recenzje i mozliwosci. Interesuje sie i jestem

na bierząco. Wiem o kilku rzeczach których nie uzywam - mysle ze to dobrze.

Nie uzywam tez maya w tym momencie a jestem w stanie opowiedziec o plusach i minusach.

Tak trudno to zrozumiec ? Jak ktos sie pyta jaki soft wybrac to praktycznie zawsze polecam maxa - chocby przez to ,ze potem latwo znalezc prace w polsce ( nie slyszalem o powaznym polskim studio postawionym jedynie na blenderach), ale doceniam co robia ci ludzie ibardzo Im kibicuję.

I powiem ze jest jeszcze kilka innych softow , ktore mają rewolucyjnbe wręcz rozwiazania w porownaniu z maxem.

One są mocno specjalizowane w swojej działce, ale kolesie z autodesku mogą tylko pomazyc o tym . Ewentualnie ich wykupic, ale i tak nie wsadzą tego do maxa. Przykladem moze byc rewolucyjny zbrush (mam nadzieje ze sie nie obrazisz, ze o nim pisze- pomimo tego, ze go nie uzywam, bo zajmuje sie glownie animacją). Akurat na ZB autodesk odpowiedzial ruchem z mudboxem. Ale na przyklad taki soft jak vue jest w pewnych zadaniach tak genialny i zaawansowany, ze mało kto sobie z tego zdaje sprawe ( bo nie wystarczy posiedziec przy nim tydzien czy osiem ). I tego nie przeskoczą.

A co powiesz drogi kaeru o dynamice w blenderze ?

Poza tym softy maja swoj target - wezmy pod uwage kto, z jakim portfelem sie porywa na jaki soft.

pozdrawiam i ostygnij troche. czytaj czytaj, czytaj.

Napisano
kaeru: RACJA!!! interface tego softu jest uciążliwy i źle zorganizowany, fajny bajer to ten cały Blender Game Engine, a twierdzenie że jest lepszy od maxa lub maya etc. To głupota największa na globie te programy mają tyle narzędzi świetnych których blender nie posiada ew. ma je słabo zoptymalizowane, albodługo nie będzie ich miał a pożądnych pluginów też do blendka nie ma

 

Jak przyjdzie ci kupic soft za 24tys zl dla firmy to dopiero wtedy zauwazysz plusy i minusy, no ale jezeli w blenderze jara cie game engine to wybacz :)

Pozdrawiam

Napisano

no tak kaeru, ale widze ze jedyne co zrobiles to kilka szkicow 2D, wiec o czym mam Ci opowiadac ? I tak nie skumasz. Wejdz sobie na liste nowosci w blenderze, i podpowiem tez , ze rozne rzecy ktore sa w maxie pozornie są , to tak naprawde nie dzialaja fajnie ( i po to sa wlasnie pluginy). Zobacz jaką sie robi wode w blenderze, zobacz realtime materialy w viewporcie, skonkluduj to z tym ze to jest soft za ktorym nie stoją miliardy pierdylionow dolarów, potem dodaj do tego fakt ze tak naprawde nie masz jak tego ocenic i pozostanie Ci jedynie ostygnąc. A jesli to nie wystarczy to przypomnij sobie ze pisalem o roznych rozwiazaniach - nie o calym sofcie. A jak brakuje REWOLUCYJNEGO rozwiazania , ktorego nie ma w maxie,

to wspomne o mozliwosci zrobienia i odpalenia gry na tym sofcie. Zebys sie nie pieklił zanadto, że fajnych gier sie nie zrobi, to podpowiem że to mozna np. wykorzystac do pokazania modelu klientowi.

A jak dalej nie bedziesz czegos rozumial to pogadaj z Riddick_MAX - on tez jest zniesmaczony blenderem. (przypomne ze obecnosc na forum zaczal od postu, ze zamierza robic film, i jaki soft wybrac) - siadziecie i pewnie zrobicie.

Ale chciales argument i dostales . Obawiam sie ze to nie wystarczy.

Napisano (edytowane)

kaeru - porównując z maxem (pracowałam na obu, choć przyznam że na maxie od wersji 8 już nie, więc być może nie jestem całkiem na bierząco) -

 

UV

bone heat (automatyczne przypisywanie kości do mesha)

włosy wygodniejsze do czesania i szybciej się renderują niż w maxie

zarządzanie elementami sceny (wygodna dostępność dowolnych tekstur, meshy, krzywych itp. wszędzie gdzie się chce - w maxie trzeba szukać gdzie już było i kopiować, co przy bardziej złożonych scenach nie jest zbyt wygodne)

możliwość sculptowania

możliwość szkicowania prosto w viewporcie (grease pencil)

malowanie tekstur w viewporcie

brak otwierających się okienek zasłąniających viewport (takich jak render window i material editor w maxie)

zginające się kości

nody w materiałach i teksturach

compositing

edycja video

...

i co najważniejsze: odkąd go używam, z każdym updatem dochodziło kilka przydatnych funkcji (bardziej przydatnych niż taki, powiedzmy, viewport cube)

 

a teraz inne pytanie - co ma max czego nie ma blender? nic mi w tej chwili do głowy nie przychodzi. no może lepsze spliny.

Edytowane przez Ania
Napisano

heh wyrwę się postem z potoku kłótni ale newsa skomentuje :) fajna zabawka. miałem starego blenderpocket i dzięki za newsa, zedrę nowego.

//bądźcie poważni to jeszcze nie soft robi tą całą magie tylko właśnie ludki za sterami, to takie honorowe bronić swoich narzędzi :P ale to akurat w tym wątku offtop...

Napisano (edytowane)

@Ania: do tej listy można dodać m. in. też wbudowany symulator fluidów, czy shadery materiałów w viewporcie (przynajmniej w czasie jak korzystałem z 3ds tego nie było - trzeba było kupować dodatkowe pluginy).

Minusem blendera było api pluginów (w praktyce dało się pisać tylko skrypty) - na szczęście w 2.50 mają o to zadbać - chodź w 3ds max też sprawa pluginów nie wygląda różowo, bo mimo, że się da api nie należy do najprzyjemniejszych.

Edytowane przez Skoti
Napisano
a teraz inne pytanie - co ma max czego nie ma blender? nic mi w tej chwili do głowy nie przychodzi. no może lepsze spliny.

 

N-gony.

 

Gdyby Blender je miał, takie 'prawdziwe', to bym w nim modelował. Interfejs udało mi się nawet opanować, ale brak n-gonów to dla mnie największy minus Blendera.

Napisano

Wiem, że są rozwijane, śledzę rozwój Blendera, zresztą nawet aktualnej wersji od czasu do czasu używam. Czekam na stabilną wersję z Ngonami i ciekaw jestem jak to wszystko będzie wyglądać.

Napisano
Trzymajmy sie tematu - to nie polityka.

 

Spusc z tego patronizujacego tonu i po prostu poprzyj swoje zdanie konkretami.

Ja nie widze takich ale ty widocznie tak skoro taki oczytany jestes w temacie - pooprosze wiec o otwarcie mi oczu.

 

Prosiles i dostales. Teraz przyjdz przepros i podziekuj.

Napisano

I ja wrzuce swoje trzy gorsze :) Jestem uzytkownikiem Blendera od okolo 4 lat, czuje sie w nim jak ryba w wodzie (co nie oznacza ze go dobrze znam bo np. BGE nawet nie tykalem). Wrecz uwazam sie za Blendercholika :)

 

Wczesniej uzywalem pirackiej wersji max´a i musze powiedziec ze to naprawde zacny soft. Niestety nie stac mnie za nic w swiece na taki program, tym bardziej dla zabawy. Koniec koncow jednak poszukujac innego rozwiazania niz crackowanie maxa wpadlem na Blendera. Nie uwazam go za idealnego softa ale sie w nim zakochalem. Teraz to bym go tylko zmienil na maxa jakby mi Autodesk za to zaplacil ;). A jak by mi go zadarmo dali to moze od czasu do czasu uzywalbym go jako uzupelnienie do Blendera.

 

Zreszta nie widze celu zeby sie klocic oto ktory z programow jest lepszy bo to prowadzi do nikada. Siec jest pelna taki tematow-rzeka. Jednak faktem jest ze Blender ma swoja niepowtarzalna tozsamosc wraz z niesamowita wrecz paleta narzedzi i mozliwosciami ktorymi nie powstydzilyby sie zadne komercyjki.

 

Zreszta tak bylo do czasu 2.5... jestem jednak nieslychanie ciekawy co stanie sie ze swiatem 3d po wyjsci najnowszej wersji Blendera.. az strach sie bac :)

 

Btw, kannu miale zupelne prawo wspomniec przy tym newsie o unikalnych cechach Blender, bo np jedna z nich jest obsluga wiekszosci popularnych( i nie) systemow i hardware`ow takim jaki jest np.: PocketPC z Windows Mobile.

To tyle.

 

Pozdrowienia

Napisano

@kaeru: jeśli użyłeś oficjalnego blendera 64bit to python 64bit 2.5.4 http://www.python.org/ftp/python/2.5.4/python-2.5.4.amd64.msi

Jeśli blender 32bit to 32bitowy python 2.5.4 http://www.python.org/ftp/python/2.5.4/python-2.5.4.msi

 

Co do GI to blender ma od bardzo dawna radiosity, ale teraz prace trwają nad innymi metodami - jak wspomniałem wadą blendera było api dla pluginów - teraz na szczęście szykuje się m.in. nowe Render API, które uprzyjemni pracę z innymi renderami (do tej pory eksportery pisane w pythonie (poza yafrayem), były niezbyt wygodne - zarówno od strony programistycznej co użytkowej).

Napisano

Hmm...Taka ciekawa zabawka. Co prawda chciałbym to przetestowac osobiście- komórki są jeszcze słabe dość, nawet te z dobrymi silnikami i oprogramowaniem. Dlatego jestem ciekaw jak są w stanie dźwignąć tego typu aplikację. Jednak tego typu rzeczy, trzeba przyznać, wyznaczają nowy kierunek i trend. Myślę, że będzie przybywać takich zabawek. Można by tu wspomnieć o tych pomysłach z wrzuceniem Photoshopa do I-Phona.

Napisano

Uuu jaki flame :D naszczęście Ania ocaliła sutuacje ^^

Od siebie dodam że Blender, w porównaniu do maxa i mayi jest lekki jak piórko, śmiga aż miło, można wygodnie modelować nawet na netbooku (ja lubie popracować w parku czy w lesie w ciszy i spokoju xD , nie, nie jestem nienormalny :P). Kiedy mój kuzyn (profesjonalny grafik) pokazywał mi mayke którą uwielbia, nie odpaliła się na moim kompie :D teraz na "nowym" kompie, to śmiga jak miło, ale tylko przez 30 dni w celach poznawczych xD

 

-- Offtop mode off :P

 

Napisano

Uf ale się gorąco zrobiło :P

Bes nerfów panowie :P Blender jest lebży i jush :P

 

A tak serio to dynamikę ciał sztywnych to musi mieć lepszą niż Maya bo bardzo musieliby się postarać żeby zrobić gorszą :D

A dodatkowo do Mayi Disney zrobił darmowy plugin Dynamica korzystający w pierwszej kolejności z silnika Bullet, tego samego co blender więc o czymś to świadczy, niestety obsługuję na razie dwie opcje na krzyż i w 2009x64 crush to jego drugie imię, właściwie to nic się nie da zrobić poza odpaleniem GUI i skrushowaniu mayi przy próbie zrobienia czegokolwiek innego :/

Napisano

od jakiegos czasu bawie sie blenderkiem i podoba mi sie jego architektura. databloki to fantastyczna sprawa. max pod tym wzgledem to sredniowiecze.

Napisano

@kaeru

Zginające się kości to w Blenderze B-Bone'y świetne do zginających się przedmiotów jak np. kręgosłup, język, ogon, wąż itp. W zależności na ile segmentów je podzielisz na tyle deformacja siatki kontrolowana przez nie będzie bardziej gładka.

Zgadza się brak GI i wolumetryków to istny skandal w dzisiejszych czasach (lol), max też ich nie ma z tego co mi wiadomo, ma go tylko mental ray który mimo że jest wbudowany w maxie jest produktem aktualnie nVidii. Renderer Blenderowy zawsze był rozwijany pod kątem biasowych technik renderingu dla potrzeb animacji, photon mapping i final gathering, mimo że też są technikami biasowymi, rzadko wykorzystywane są w animacji, ponieważ są powolne w liczeniu, dlatego pewnie dotychczas nie było chętnych by to zaprogramować.

Techniki GI są przeceniane początkujący uważają je za magiczną ruszczkę która odwali za nich robotę, zaniedbując naukę tak pięknej i powabnej sztuki oświetlenia. Radze nauczyć się najpierw działać cuda z normalnymi światłami, a dopiero potem dodawać do tego akcent w postaci GI.

 

@Dr0cK

"Zreszta tak bylo do czasu 2.5... jestem jednak nieslychanie ciekawy co stanie sie ze swiatem 3d po wyjsci najnowszej wersji Blendera.. az strach sie bac :)"

Nie bój się ziom :P Ja wiem co się stanie ^^. Jak po każdym UPie Blendera dojdzie kilka userów, tylko tym razem pewnie będzie ich z deka więcej oraz dzięki przepisanej architekturze powstanie z deka szybciej i więcej nowych ficzerów. :)

Napisano

od jakiegos czasu bawie sie blenderkiem i podoba mi sie jego architektura. databloki to fantastyczna sprawa. max pod tym wzgledem to sredniowiecze.

Napisano

nie wiem, kufa...gdyby do tego blenderka byly jakies tutki do tego wszystkiego w HD...bo albo ja jestem n00b w googlach, albo moje google mnie oszukuje:)

Napisano
kannuW Blenderze spore problemy sprawia mi UI i wiem ze nie jestem tu oryginalny.
To kwestja przyzwyczajenia. Jak się przyzwyczaisz, to UI od maxa wyda ci się bardzo toporny. To że ci sprawia problemy, świadczy o tym że go nie znasz, nie o tym że jest zły.

 

To ze dopiero teraz pracuja nad GI i wolumetryka w internalu tez nie stawia tego softu na najwyzszej polce niestety (w temacie co ma max czego nie ma blender).

To że max wprowadził GI kupując gotowy już silnik renderujący, stawia go na podobnej pułce. Mental jest silnikiem zewnętrznym. Blender też ma silniki zewnętrzne, np. yafray, sunflow, indigo, vray i kilka innych, które obsługują GI. Scanline w maxie dalej nie ma GI z tego co wiem.

 

Sculptowanie... Mam nadzieje na konkretne usprawnienia w 2.5.

Co dokładnie ci przeszkadza w obecnym sculpcie, jeśli można spytać? chodzi mi o konkrety.

Napisano

przyznasz chyba ze cos tam jest nie tak z tym UI, skoro tyle osob na to narzeka? Mozna sie do wielu rzeczy przyzwyczaic - co nie uczyni ich ani lepszymi ani wygodniejszymi

Tu nie chodzi o przyzwyczajenie, a poznanie - ja byłem przyzwyczajony do 3ds, ale za wygodnego go nigdy nie uważałem, w IMO UI blendera wszystko robi się szybciej, przyjemniej i wygodniej - zdania co do ui blendera są podzielone na tych którzy go nie poznali i tych którzy się zakochali ;p

 

O GI juz mowilem - nie byloby zle gdyby na wejsciu dodany byl konkretniejszy renderer od razu zintegrowany.

Blender internal ma radiosity (czyli identycznie jak 3ds max scanline), a blender jest zintegrowany z yafray (do innych musisz mieć eksportery w skryptach, ale yafray masz zintegrowany out-of-box).

 

Podobnie jest z linuksem - wystarczy cokolwiek przebaknac o jego niedorobce by nagle opadlo cie stado rozwscieczonych fanow ktorzy najchetniej by cie zlinczowali za bluznierstwo. A swiat dalej smiga w wiekszosci na windzie i maxie, mayi... - nie przyszlo niektorym do glowy ze to nie spisek Atlantydow a po prostu te programy w jakis sposob lepiej sprawdzaja sie w produkcji?

EOT

Akurat w grafice 3d linux jest często wykorzystywany (disney pixar (maya + linux), dreamworks (maya + linux), LucasFilm (softimage + linux)) - to rzecz jasna jest uzasadnione, bo wypadku tworzenia filmów nie jest ważne czy odpali się gra x, a żeby zrobiło się to szybko i stabilnie (linux w tu wygrywa - windows ma słabą obsługę smp, słabo zarządza ramem, na linuksie można bez problemu stworzyć klaster - co jest tylko częścią zalet, a wystarczającą dla dużych firm). Co do blendera to w komercyjnych projektach jest on też wykorzystywany - od reklamówek (w końcu został on wykupiony od firmy z Hollywood robiącej reklamówki) po filmy typu spiderman 2, więc chyba teoria, że lepiej się sprawdzają windows & 3ds jest lekko naciągana.

Napisano
(w końcu został on wykupiony od firmy z Hollywood robiącej reklamówki)

Blender jest fajny, i dobrze:). Ale z tego co wiem został zrobiony przez ludzi którzy kupili SGI i nie chcieli ładować kasy w np. Alias Power Animatora, więc zrobili Blenderka na Irixa a potem na inne platformy.

Napisano
Blender jest fajny, i dobrze:). Ale z tego co wiem został zrobiony przez ludzi którzy kupili SGI i nie chcieli ładować kasy w np. Alias Power Animatora, więc zrobili Blenderka na Irixa a potem na inne platformy.

Blender został zrobiony przez firmę Not a Number (która już nie istnieje), i został zrobiony przez nią na windowsa, linuksa, iriksa i solarisa (później jeszcze doszedł macos, bsd i inne).

Napisano (edytowane)

@kaeru

Wybacz jeśli poczułeś się atakowany, ja tylko wyprowadzić cię z błędu, z resztą nie tylko ja, Ania i Skoti też.

 

Sam powiedziałeś że nie korzystasz z maxa i blendera prawdopodobnie też, wiec Ania pokazał ci listę za i przeciw, przy obu programach.

 

Narzekałeś na brak GI, ja i Skoti przedstawiliśmy ci jak wygląda sprawa.

 

Powiem tak nie traktuj tego zbyt osobiście, wyprowadzanie z błednego przkonania to nie napaść za tważowe, o co niektórych tu posądzasz.

Pokłuciłeś się z kannu ale to już przecież inna historia.

 

Co do sculpta jest nie mało racji w tym co powiedziałeś, czekam również na wiele usprawdnień, jest to dość świeża funkcja a jak narazie tyko jedna osoba nad nią pracuje.

Wracając do interfejsu pewnie spotkałeś się jako użytkownik ZBrusha z nażekaniem na jego "trudny" interfejs? Musisz wiedzieć że wielu reguje na skpomplikowany interfejs z żalem o to żę muszą się uczyć nowych żeczy -.-. Tak samo jak ZBrushem jest z blenderem w pełni konfigurowywalny interfejs rużne menu, palety, a nie, typowe rozwiązania znane z np. preprocesora tekstu :) jak np. Word, ale jak ktoś się go nauczy, to docenia jego możliwości. W Blenderze męczyło mnie tylko to że w przyciskach był nie ukrywajmy bałaganik i nie można było przypisywać własnych skrótów, w wersji 2.5 ma sie to już zminić :)

Sam oczędzam na ZBrusha już prawie ogarnołęm jego możliwości, ale musisz się ze mną zgodzić ponieważ używasz Silo, że słabe w ZBrushu jest to że mimo sculpta nie idzie w nim edytować siatki modelu, a w Silo tak. Tak samo w następnej wersji będzie z Blendkiem, będzie można edytować sitke już sculptując pozwoli to przygotować lepiej zoptymalizowaną i przygotowaną siatkę żeby wrzucić ją potem do ZBrusha.

Teraz tylko czekam na n-gony, mimo wszytko na GI, nowy sytem animacji oraz przyspieszenie troche sculpta, nad wszystkimi funkcjami trwają prace, a nowy system animacji i oraz poprwkiw sculpcie będą już w najbliższej wersji :)

 

@Tomek Kosiorek

Pewnie trafiłeś na błędne źródła, historia Blendera jest dość ciekawa :D o to ona, w skrócie:

Od 13 października 2002 Blender jest programem wolnym rozprowadzanym na licencji GPL. "Uwolnienie" Blendera nastąpiło po odkupieniu przez Blender Foundation, za kwotę 100 000 euro, praw do programu od jego właścicieli (NaN holding). Nastąpiło to po ogłoszeniu upadłości przez firmę NaN. Potrzebna suma została zgromadzona na drodze publicznej zbiórki w czasie zaledwie siedmiu tygodni.

Edytowane przez n-pigeon
Napisano (edytowane)

Pozwolę sobie posłużyć się tekstem, który ktoś kiedyś na tym forum napisał w kwestii blendera:

 

"Gwoźdź można wbić pantoflem, ale po co się męczyć jak można użyć młotka ?"

 

Mm kilka pytań do blenderowców (tych którzy używają a nie tych którzy ,,czytali" :)

 

Czy blender posiada system partykli porównywalny z PFlow, gotowy do skinowania rig w stylu bipeda, symulację typu crowd, silnik fizyczny (soft bodies, deformable bodies, ropes, cloth, etc)?

Edytowane przez Ramsez
Napisano

Ramzes -

 

Partykle Blender posiada bardzo fajne (nie korzystalam z PF więc nie mogę porównać), można symulować fizykę i AI (np. stado ptaków gonione przez drapieżnika), i takie różne bajery że partykle z tąd mają polecieć tam, przemienić się na inny typ partykli i polecieć dalej (nie wiem jak to się fachowo nazywa)

Są chyba trzy gotowe rigi dostępne za darmo (Mancandy, RedNelb i jeszcze jeden którego nazwy zapomnialam), są to dość zlożonoe rigi.

Symulacja typu crowd - wlasnie tymi partyklami się da. Ale nie ma chyba możliwości ustalenia różnych zachowań, tak jak to jest możliwe w XSI z tego co wiem.

Silnik fizyczny jest.

Napisano

@Ramsez: do wody jest symulator fluidów, a inne efekty cząsteczkowe typu dym ogień itd. teraz będą wykonywane za pomocą systemu wolumetryków (w tej chwili jest to wykonywane za pomocą cząsteczek) - jest już gotowy i można go używać, ale nie ma go jeszcze w oficjalnym wydaniu, nie ma bipeda, np. skrypt Blender People, Bullet (otwarty silnik fizyczny tworzony przez osoby "legendy" - m. in. szefem jest programista od Havok - bullet jest głównym silnikiem dla sony ps3 - sony zatrudniło Erwina, aby napisał specjalnie optymalizację dla procesora cell i spu)

 

//edit: Fakt zapomniałem o Mancandy - tyle, że on nie jest w blenderze tylko dołączony do świetnego video tutoriala ;]

Napisano (edytowane)

Mancandy, pobrać można ze stony autora

http://freefac.org/posts/mancandy-248-rc1

 

@Ramsez, blender ma dużo możliwości jeśli chodzi o fizykę, ma softbody (niedługo dojedzie modyfikator który pozwoli na rozrywanie się siatki pod wpływem deformacji), ma grawitacje, pola siłowe, fizykę bryły sztywnej, detekcja kolizji, dynamika, fluid system, specjalny modyfikator dla ubrań etc.

Co do particle się nie wypowiem nie używałem PFlow, ale jeśli chcesz sprawdzić to tu masz instrukcje obsługi

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual => Effects and Physical Simulation

Program możesz w końcu ściągnąć w parę sekund.

 

P.S.

@Skoti

O.O nie wiedziałem że nad Bulletem procują osoby które odpowiedzialne były również za Havoka xD, no ale, czadowo xD :D

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

co do UI blendera, to jak ktoś zaczyna od innego softu ma po prostu nawyki i musi o nich zapomnieć przy nowym sofcie, nieważne czy przesiada sie na blendera, mayę, czy houdiniego.

Ludzie zaczynający w maksie mają tyle samo pytań o jego interfejs (z czego większość o tajemnicę znikających strzałek ;p)co ludzie zaczynający w blenderze.

 

Co do tutoriali w HD, prawie wszystkie tutki jakie wyszły na DVD są jako creative commons i można je ściągnąć za darmo z sieci. Polecam też przejrzeć blip.tv i vimeo.com

Dodatkowo kursy na blenducation.org i wiki.blender.org

Napisano

Diabeł tkwi w szczegółach i dlatego przerzucanie się listami opcji nie ma wielkiego sensu. To, że Blender jakieś funkcje posiada, nie oznacza, że daje się je rozsądnie używać. Wspomnienie Bulleta, ODE czy GI również niczego nie załatwia, bo biblioteka to jedno, a jej implementacja czy integracja z programem to drugie - jak ktoś trafnie zauważył na temat Bulleta w Mai. Nawet PRMan posiada GI, ale czy jest to renderer do globalnej iluminacji? Nie sądzę. Sunflow? Chryste, oficjalny build nie wspiera nawet kanału alfa!

 

Blender sam pokaże, na ile go stać z biegiem czasu. Nikt chyba nie narzeka, że istnieje taka alternatywa, tym bardziej pasjonaci/freelencerzy i wszyscy, którym jego obecna funkcjonalność wystarcza i mogą czuć się legalnie, zamiast wyświadczać przysługę znienawidzonemu Autodeskowi, krakując jego oprogramowanie.

 

Moim skromnym zdaniem, problemem Blendera jest nadmiar opcji, a nie ich brak.

 

 

pozdr.,

skk.

 

 

PS 2.5 nie musi oznaczać natychmiastowej poprawy mankamentów. Nowe, rewolucyjne wersje przynoszą więcej problemów niż ich rozwiązują. Potrzeba potem kilku lat (dwóch?), żeby się nowa wersja, że się tak wyrażę, osadziła (nie wspominając o Pythonie 3.0, który nie będzie kompatybilny z większością zewnętrznych modułów, z których korzystają teraz dodatki do Blendera, upps, będzie bolało!). Trzymam kciuki!

Napisano

@SYmek,

no trudno się niezgodzić, że biblioteka to jedno a implementacja to drugie. Mimo wszystko jak dotąd trduno zażucić blenderowi kiepskie wykonanie, bullet w mayce działą tylko jako plugin, natomiast z Blenderem jest w pełni zintegrowany nie wspominając że programiści Blendera tagrze pracują nad Bulletem. Mi tam niesłychanie nie zależy na GI choć interesuje się tą funkcją, ale skoro nad mapowaniem fotonowym pracuje, Farshary i Matt nie ma się czego obawiać to jak dotąd 2 najlepszych programistów pracujących nad renderingiem w Blenderze, prawdziwi wyjadacze wiec, się o przyszłość GI nie martwię.

 

PS 2.5 nie musi oznaczać natychmiastowej poprawy mankamentów. Nowe, rewolucyjne wersje przynoszą więcej problemów niż ich rozwiązują. Potrzeba potem kilku lat (dwóch?), żeby się nowa wersja, że się tak wyrażę, osadziła (nie wspominając o Pythonie 3.0, który nie będzie kompatybilny z większością zewnętrznych modułów, z których korzystają teraz dodatki do Blendera, upps, będzie bolało!).

 

No nie musi nie musi, ale trzeba być dobrej myśli :) Lepiej żeby przepisali, niż żeby kod się starzał i starzał i był coraz bardziej opasły, niezoptymalizowany itd. nie potrzeba nam następnego staruszka jak Max, czy niestety także Maya. Trzeba pamiętać że Blender jest open source wiec pewnie szybko się przyjmie, a wszelkie przeoczenia czy błędy zostaną szybko naprawione i wyjdzie Blender 2.51 :)

 

Z Pythonem 3 się zgodzę wiele pluginów będzie trzeba przepisać, ale lepiej że przechodzą na Pythona 3 teraz, zamiast zwlekać, przesiadka w połączeniu z nowym lepszym automatycznie generowanym API pomoże wielu pluginom powstać lub działać lepiej.

Kto stoi ten się cofa. Jak mawia porzekadło :)

 

/*Mam dzisiaj straszny słowotok xD*/

Napisano
Lepiej żeby przepisali, niż żeby kod się starzał i starzał i był coraz bardziej opasły, niezoptymalizowany itd. nie potrzeba nam następnego staruszka jak Max, czy niestety także Maya.

 

Jasne, ze lepiej, ze poszli na calosc, ale trzeba pamietac, ze Blendera 2.5.1 czy 3.0, ktory dojdzie w koncu do ladu z swa nowa archtektura, bedziesz porownywal z Maxem/Maya/XSI 2011, Modo 4.5 i Houdinim 12 ;).

Napisano

Kaeru ma racje w tym co pisze. Widze ze wiekszosc nie potrafi czytac ze zrozumieniem a kanu jest tego najwiekszym dowodem. Najlepiej lac sie po mordach zamiast zapodac konkretnym argumentem. Pojechanie komus po calosci to nie to samo co odpowiedz na pytanie "co ma blender a nie ma max". Blender to dobry progs ale niektorzy poprostu wielbia i bronia blendera tak dla zasady i nawet nie moga realnie porownac pewnych opcji blendera i maxa. Po co uznawac ze blender nie we wszystkim rzadzi lepiej uznac ze jest genialny bo jest free.

Napisano

Symek troche przesadziles z tym 2011, bo jecze pewnie w tym roku bedzie 2.52. Co do 3.0 to nie wiem kiedy i czy bedzie ale tez jestem przekonany ze nie beda mu potrzebne 12 lat(!). Po za tym jak by porownac tepo rozwoju np Maxa i Mayi do Blendera to teoretycznie Blender 3.0 (prawdopodobnie juz raczej 5.0 albo 6.0 ;)) powienien byc lepszy albo bardzo dawno dorownac w calosci softom Autodesku. A jak mozna sobie wyobrazic jak kiedys Blender w calosci im dorowna a bedzie nadal open source... smutny los bedzie czekal Autodesk.

 

Juz nie wpsominajac o fakcie ze wielu ludzi widzi open source jakos przyszlosc. I tak na przyklad Anglia oglosila, ze powoli jej administracja zacznie sie przerzucac na linux´a odstawiajac os Microsoft´u

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności